Otetaas paluu foorumille näin viiden vuoden jälkeen ja raapustellaan vähän ärrästä.
R8 oli mun unelma-auto 2006 lähtien kun näin ensimmäisiä pressikuvia. Vuoteen 2021 piti sairastaa ennen unelman toteutumista.
Vuosien mobile.de seurailun jälkeen hakukriteereinä oli manuaalilaatikon lisäksi kaikki hiilikuitu optiot ja keltainen tai punainen väri. No niitähän ei hirveästi ole, joten lisättiin hakukenttään myös mustat ajatuksella siihen on helpoin vaihtaa väri.
Tammikuusa 2021 hakuagentti ilmoitti sopivasta yksilöstä ja saksan salainenagentti pistettiin tsekkaamaan sitä. Kaikki oli kuten pitikin ja kaverin autoliikkeen kautta hankittiin kyyti kotiin. Autossa oli kivasti extroja kuten V10:n keraamiset jarrut, timanttitikattu sisusta, mokkaratti, laaja nahkapaketti, B&O, H&R:n jouset ja joku rosteri putkisto.

Auto tuli rekalla ja paperihommien jälkeen ruuvattiin kaverin R8:sta lainatut kitkat alle ja ajelin muutaman päivän varsin talvisessa tammikuisessa kelissä hymyssäsuin todetakseni sen olevan mitä pitikin. Auto talliin odottelemaan kevättä.

Vähän ennen pääsiäistä auto siirrettiin maalaamolle ja purettiin atomeiksi. Jenkeistä saapui parahiksi myös Rev9 titaani putkisto, jonka sain vaihdettua samalla. R8:n takapuskuri on nimittäin kiinni noin sadalla ruuvilla ja pultilla ;) Alkuperäiset putkenpäät maalattiin pulverilla mustiksi. Väriksi oli valikoitunut uudemmista Audeista ah niin ihana Vegasin keltainen. Aiempaan A5:n Imolaan verrattuna väri on paljon tummempi. Maalausprosessi oli suhteellisen kivuton kun kattoa lukuunottamatta lähes kaikki paneelit lähtevät autosta irti. Mustan hunajakennomaskin kaveriksi maalattiin kaikki orkkis ritilät myös kiiltävän mustiksi.



Mutta eihän vannemies voi ajaa millään vakiovanteilla? Edellisissä autoissa olleet 20" OZ Futurat ne piti saada tämänkin alle. Oli vaan speksit aika pahasti pielessä ja kesä kolkutteli jo ovella. Pienenä hätäratkaisuna alle hankin MB Designin KV1 vanteet 9x20" ja 11x20" koossa. Eihän ne H&R:n jousetkaan tarpeeksi laskeneet niin vaihdoin alle BC Racingin coiloverit niin saatiin stankke omaan mieleen sopivaksi. Jotain etulippaa se huuti ja Maxtonin hinta houkutteli, sellainen siihen sitten ruuvailtiin kiinni. Hallilla kävi pyörähtään myös ko. lafkan takasiipi. Mutta en halunnut porailla reikiä nousevaan orkkis spoileriin ja muutenkin se vaikutti jotenkin huteralta, joten siiven myin pois.

Seuraavana talvena Futuroita hierottiin sopivimmiksi vaihtamalla eteen kapeammat lipat ja hakemalla sopivia spacereitä. Pikku camber muutos keulaan niin jarrusatulan ja vanteen väliin saatiin tarvittava millin rako ja vanne sujahtamaan kaaren sisälle.
Vähän Toni erehtyi mainitsemaan hänelle jääneestä ilma-alustasta ja minkä sitä luonteelleen voi, nehän oli lunastettava. Tolpat jälleen vaihtoon ja ilmalinjojen vedon jälkeen askarterlin etukonttiin paikan säiliölle, kompuroille ja Airliftin ohjaukselle. Auto sujahti kivasti vattalleen ja kyytikin muuttui mukavammaksi mitä BC:n alustalla, vaikka kaikesta päätelleen itse iskari on molemmissa sarjoissa sama.




Tulevaisuudessa muutan auton varmaankin takavetoiseksi, myös remmiahdin houkuttelee mutta ainakin valmiiden settien hinnat on hirveän ja kauhean väliltä.
R8 oli mun unelma-auto 2006 lähtien kun näin ensimmäisiä pressikuvia. Vuoteen 2021 piti sairastaa ennen unelman toteutumista.
Vuosien mobile.de seurailun jälkeen hakukriteereinä oli manuaalilaatikon lisäksi kaikki hiilikuitu optiot ja keltainen tai punainen väri. No niitähän ei hirveästi ole, joten lisättiin hakukenttään myös mustat ajatuksella siihen on helpoin vaihtaa väri.
Tammikuusa 2021 hakuagentti ilmoitti sopivasta yksilöstä ja saksan salainenagentti pistettiin tsekkaamaan sitä. Kaikki oli kuten pitikin ja kaverin autoliikkeen kautta hankittiin kyyti kotiin. Autossa oli kivasti extroja kuten V10:n keraamiset jarrut, timanttitikattu sisusta, mokkaratti, laaja nahkapaketti, B&O, H&R:n jouset ja joku rosteri putkisto.
Auto tuli rekalla ja paperihommien jälkeen ruuvattiin kaverin R8:sta lainatut kitkat alle ja ajelin muutaman päivän varsin talvisessa tammikuisessa kelissä hymyssäsuin todetakseni sen olevan mitä pitikin. Auto talliin odottelemaan kevättä.
Vähän ennen pääsiäistä auto siirrettiin maalaamolle ja purettiin atomeiksi. Jenkeistä saapui parahiksi myös Rev9 titaani putkisto, jonka sain vaihdettua samalla. R8:n takapuskuri on nimittäin kiinni noin sadalla ruuvilla ja pultilla ;) Alkuperäiset putkenpäät maalattiin pulverilla mustiksi. Väriksi oli valikoitunut uudemmista Audeista ah niin ihana Vegasin keltainen. Aiempaan A5:n Imolaan verrattuna väri on paljon tummempi. Maalausprosessi oli suhteellisen kivuton kun kattoa lukuunottamatta lähes kaikki paneelit lähtevät autosta irti. Mustan hunajakennomaskin kaveriksi maalattiin kaikki orkkis ritilät myös kiiltävän mustiksi.
Mutta eihän vannemies voi ajaa millään vakiovanteilla? Edellisissä autoissa olleet 20" OZ Futurat ne piti saada tämänkin alle. Oli vaan speksit aika pahasti pielessä ja kesä kolkutteli jo ovella. Pienenä hätäratkaisuna alle hankin MB Designin KV1 vanteet 9x20" ja 11x20" koossa. Eihän ne H&R:n jousetkaan tarpeeksi laskeneet niin vaihdoin alle BC Racingin coiloverit niin saatiin stankke omaan mieleen sopivaksi. Jotain etulippaa se huuti ja Maxtonin hinta houkutteli, sellainen siihen sitten ruuvailtiin kiinni. Hallilla kävi pyörähtään myös ko. lafkan takasiipi. Mutta en halunnut porailla reikiä nousevaan orkkis spoileriin ja muutenkin se vaikutti jotenkin huteralta, joten siiven myin pois.
Seuraavana talvena Futuroita hierottiin sopivimmiksi vaihtamalla eteen kapeammat lipat ja hakemalla sopivia spacereitä. Pikku camber muutos keulaan niin jarrusatulan ja vanteen väliin saatiin tarvittava millin rako ja vanne sujahtamaan kaaren sisälle.
Vähän Toni erehtyi mainitsemaan hänelle jääneestä ilma-alustasta ja minkä sitä luonteelleen voi, nehän oli lunastettava. Tolpat jälleen vaihtoon ja ilmalinjojen vedon jälkeen askarterlin etukonttiin paikan säiliölle, kompuroille ja Airliftin ohjaukselle. Auto sujahti kivasti vattalleen ja kyytikin muuttui mukavammaksi mitä BC:n alustalla, vaikka kaikesta päätelleen itse iskari on molemmissa sarjoissa sama.
Tulevaisuudessa muutan auton varmaankin takavetoiseksi, myös remmiahdin houkuttelee mutta ainakin valmiiden settien hinnat on hirveän ja kauhean väliltä.
Comment