Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

R8 V8 -07

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • R8 V8 -07

    Otetaas paluu foorumille näin viiden vuoden jälkeen ja raapustellaan vähän ärrästä.

    R8 oli mun unelma-auto 2006 lähtien kun näin ensimmäisiä pressikuvia. Vuoteen 2021 piti sairastaa ennen unelman toteutumista.
    Vuosien mobile.de seurailun jälkeen hakukriteereinä oli manuaalilaatikon lisäksi kaikki hiilikuitu optiot ja keltainen tai punainen väri. No niitähän ei hirveästi ole, joten lisättiin hakukenttään myös mustat ajatuksella siihen on helpoin vaihtaa väri.
    Tammikuusa 2021 hakuagentti ilmoitti sopivasta yksilöstä ja saksan salainenagentti pistettiin tsekkaamaan sitä. Kaikki oli kuten pitikin ja kaverin autoliikkeen kautta hankittiin kyyti kotiin. Autossa oli kivasti extroja kuten V10:n keraamiset jarrut, timanttitikattu sisusta, mokkaratti, laaja nahkapaketti, B&O, H&R:n jouset ja joku rosteri putkisto.

    Click image for larger version  Name:	7c299938-c9a3-4616-9d2e-517635a37c26.jpg Views:	0 Size:	243.1 KB ID:	1988729

    Auto tuli rekalla ja paperihommien jälkeen ruuvattiin kaverin R8:sta lainatut kitkat alle ja ajelin muutaman päivän varsin talvisessa tammikuisessa kelissä hymyssäsuin todetakseni sen olevan mitä pitikin. Auto talliin odottelemaan kevättä.

    Click image for larger version  Name:	IMG_9940 kopio.jpg Views:	0 Size:	234.1 KB ID:	1988730

    Vähän ennen pääsiäistä auto siirrettiin maalaamolle ja purettiin atomeiksi. Jenkeistä saapui parahiksi myös Rev9 titaani putkisto, jonka sain vaihdettua samalla. R8:n takapuskuri on nimittäin kiinni noin sadalla ruuvilla ja pultilla ;) Alkuperäiset putkenpäät maalattiin pulverilla mustiksi. Väriksi oli valikoitunut uudemmista Audeista ah niin ihana Vegasin keltainen. Aiempaan A5:n Imolaan verrattuna väri on paljon tummempi. Maalausprosessi oli suhteellisen kivuton kun kattoa lukuunottamatta lähes kaikki paneelit lähtevät autosta irti. Mustan hunajakennomaskin kaveriksi maalattiin kaikki orkkis ritilät myös kiiltävän mustiksi.
    Click image for larger version  Name:	IMG_0482 kopio.jpg Views:	0 Size:	234.9 KB ID:	1988731
    Click image for larger version  Name:	IMG_0536 kopio.jpg Views:	0 Size:	256.8 KB ID:	1988732
    Click image for larger version  Name:	_MG_6140.jpg Views:	0 Size:	369.1 KB ID:	1988733

    Mutta eihän vannemies voi ajaa millään vakiovanteilla? Edellisissä autoissa olleet 20" OZ Futurat ne piti saada tämänkin alle. Oli vaan speksit aika pahasti pielessä ja kesä kolkutteli jo ovella. Pienenä hätäratkaisuna alle hankin MB Designin KV1 vanteet 9x20" ja 11x20" koossa. Eihän ne H&R:n jousetkaan tarpeeksi laskeneet niin vaihdoin alle BC Racingin coiloverit niin saatiin stankke omaan mieleen sopivaksi. Jotain etulippaa se huuti ja Maxtonin hinta houkutteli, sellainen siihen sitten ruuvailtiin kiinni. Hallilla kävi pyörähtään myös ko. lafkan takasiipi. Mutta en halunnut porailla reikiä nousevaan orkkis spoileriin ja muutenkin se vaikutti jotenkin huteralta, joten siiven myin pois.

    Click image for larger version  Name:	_MG_6973.jpg Views:	0 Size:	268.9 KB ID:	1988734

    Seuraavana talvena Futuroita hierottiin sopivimmiksi vaihtamalla eteen kapeammat lipat ja hakemalla sopivia spacereitä. Pikku camber muutos keulaan niin jarrusatulan ja vanteen väliin saatiin tarvittava millin rako ja vanne sujahtamaan kaaren sisälle.
    Vähän Toni erehtyi mainitsemaan hänelle jääneestä ilma-alustasta ja minkä sitä luonteelleen voi, nehän oli lunastettava. Tolpat jälleen vaihtoon ja ilmalinjojen vedon jälkeen askarterlin etukonttiin paikan säiliölle, kompuroille ja Airliftin ohjaukselle. Auto sujahti kivasti vattalleen ja kyytikin muuttui mukavammaksi mitä BC:n alustalla, vaikka kaikesta päätelleen itse iskari on molemmissa sarjoissa sama.

    Click image for larger version  Name:	_MG_0965.jpg Views:	0 Size:	193.8 KB ID:	1988735
    Click image for larger version  Name:	_MG_1320.jpg Views:	0 Size:	189.5 KB ID:	1988736
    Click image for larger version  Name:	_MG_6762.jpg Views:	0 Size:	236.3 KB ID:	1988737
    Click image for larger version  Name:	_MG_6763.jpg Views:	0 Size:	213.9 KB ID:	1988738

    Tulevaisuudessa muutan auton varmaankin takavetoiseksi, myös remmiahdin houkuttelee mutta ainakin valmiiden settien hinnat on hirveän ja kauhean väliltä.​
    Attached Files
    Viimeksi muokannut Duke; 8.9.2025, 18:07.

  • #2
    Hieno on Tuukan R8, väri ja vanteet sopivat hienosti tyyliin! Väri on kyllä hieno ja sopii R8:iin.
    Itselle on iskenyt ihan samanlainen kuume juuri nyt, tuollainen manuaali R8 pitäisi löytää. (ennen kuin hairahdun taas johonkin muuhun)

    Omaan silmään Gen 1 R8 sopii paremmin silmään kuin Gen 2


    Keski-ikäiset miehet palaavat muistelemaan foorumeille.... näköjään 2004 vuonna olin liittynyt minä tänne.

    Comment


    • #3
      Katoinkin sun Porssen myynti-ilmoitusta, että Ärrä kuumetta pukkaa. Joo Gen.1 on paljon ajattomamman näköinen kuin Gen.2, eikä sitä kakkoskoppaa saa kovalla askillakaan ;)

      Comment


      • #4
        Noni, eli asia bongattu. :)Porsche lähti sunnuntai Espooseen, joten katsotaan miten tässä käy....

        Itse asiaan niin en tiedä, miten tuo remmiahtimen muutoskatsastus nyt sujuu tällä hetkellä Trafin tämän hetken mielenlaadun mukaan.
        Noitahan on eri merkkeihin tietääkseni leimattu viime vuosina ja onnistunut ihan EU- tyyppihyväksyttyihin autoihinkin.

        Mutta vuoden alusta kai Trafin systeemit kiristyivät ja yksittäisellä katsastusmiehellä (kai) vahvempi vastuu, millä eväin minkäkin asian hyväksyy.
        -> Ettei auton omistajan täytyisi joka vuosi jotenkin pelailla epäeettisesti, että leiman saa paperiin....

        Helpointa on siis tietenkin katsastusmiehellä jättää tällaisiin hankkeisiin sekaantumatta, täällä Pääkaupunkiseudullakin olen saanut (vastaaviin) muutoskatsastusasioihin vastauksia, että "parempi, kun et tuo tänne" tai "ehkä kannattaa viedä tuolle konttorille"
        Viimeksi muokannut Killeri; 10.9.2025, 13:36. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

        Comment


        • #5
          No sopiva katsastusmies löytyy kyllä, kunhan laki antaa jokseenkaan myöden.

          Comment

          Working...
          X