Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi TT 8n roadster

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi TT 8n roadster

    Kaikenlaisia kulkineita on tullut omistettua vuosien varrella. Jossain vaiheessa alla oli TT 8n coupe versiona ja se jäi positiivisesti mieleen. Viime syksynä sitten tuli polte saada TT uudestaan avona harrasteautoksi. Jonkun kk satunnaisen nettiauton selailun jälkeen vastaan tuli pari sopivaa vaihtoehtoa.

    Toinen ehti mennä kaupan, mutta jutun yksilö löytyi liikkeestä Tampereen suunnilta. Nykyautokauppa kun on tehty helpoksi niin soittoa ja esittely videon välityksellä. Niin kovat kehut tuotteesta, että ei muuta kun toimitus omaan pihaan. Hetken tarkastelun/ajon jälkeen pieniä fiksikohteita sitten alkoi löytymään vaikka priimaa piti olla. Syksyä kun elettiin niin hinnasta päästiin kuitenkin sopuun ja TT jäi pihaan.

    Tältähän se sitten näytti:
    Click image for larger version  Name:	IMG20230815214601.jpg Views:	135 Size:	262,3 Kt ID:	1967968
    Auto on vm. 2000 TT 1.8t quattro, värinä hopea ja sisällä mustat nahat. 6-lovinen manuuali ja 225hv versio 1.8t:stä Yleisilmeeltään/koriltaan auto on siistissä kunnossa ja huoltohistoria on hyvä.

    Muutama huomio mitä tuli tehtyä testajolla tekniikasta oli rutina tiukkaan kääntäessä murroksesta. Jarrut puoltivat tolkuttomasti. Edessä paloi myös sumuvalot koko ajan valokytkimen asennosta huolimatta. Tuulilasissa on pyyhkijän metallien jättämät jäljet. Tästäpä sai siis heti harrastettavaa.

    Ensimmäisenä tuli aloitettua helpoilla ja perästä poistettua ei alkuperäiset TTS tekstit.

    Click image for larger version  Name:	IMG20230814192023.jpg Views:	128 Size:	63,4 Kt ID:	1967969

    Click image for larger version  Name:	IMG20230814210531.jpg Views:	132 Size:	197,0 Kt ID:	1967970

    Sitten ihmettelemään, että miksi sumuvalot ei sammu. Syy löytyi rikkinäisestä valokytkimestä. Kytkimen vaihto ja valot alkoi pelaamaan.

    Click image for larger version  Name:	IMG20230927215445.jpg Views:	130 Size:	94,0 Kt ID:	1967971

    Jonkun kerran syksystä pääsi vielä fiilistelemään katto alhaalla ennen lumien tuloa:

    Click image for larger version  Name:	IMG20230814212644.jpg Views:	132 Size:	84,8 Kt ID:	1967972
    Talvella on tullut sitten aloitettua harrastaminen etupään remontin muodossa. Vetoakselit näihin on sen verran edullisia, että vaihtoon meni koko akselit eteen. Samalla pääsi katsomaan mikä jarruja vaivaa. Toisen puolen etusatulan mäntä oli niin jumissa että hetken sai pöydällä herkistellä ennen kuin tuli ulos paineilmalla. Kun satulat oli pöydällä niin ne tuli maalailtua ja vaihdeltua uudet levyt/palat/liut/männät/tiivistesarja.

    Click image for larger version  Name:	20240222_214918.jpg Views:	129 Size:	252,4 Kt ID:	1967973
    Click image for larger version  Name:	IMG_20240225_200311_040.jpg Views:	129 Size:	174,3 Kt ID:	1967974


    Auto näytti sen verran korkealta niin coiloverit löysi tien alle remontin yhteydessä. Eteen uusittu samalla yläpäät ja kääntölaakerit.

    Click image for larger version  Name:	20240304_230758.jpg Views:	130 Size:	116,3 Kt ID:	1967975

    Monesti toimivaksi todettu cupran lippa asennettu myös keulalle.

    Click image for larger version  Name:	20240309_200400.jpg Views:	129 Size:	168,5 Kt ID:	1967976

    Suunnitteilla seuraavaksi takapäätä, vannehommia ja pientä siistimistä.
    Viimeksi muokannut Make; 29.3.2024, 10:38.

    #2
    Ei ole mikään harvinainen vika näissä tuo valokytkin. Ilmenee juurikin etusumuvalojen jatkuvana palamisena.

    Comment


    • #3
      Okei, jännä juttu sinänsä että liike oli juuri leimannut auton tuossa kunnossa. Luulisi sumuvalojen palamisesta ja murroksen rutinasta tulevan hylky.

      Tänään aloin askartelemaan takapäähän jousia ja iskareita paikalleen, etupää tuli tehtyä viikko sitten. Takana näytti olevan uudet eibachin jouset, mutta alle oli jätetty edellisestä jousesta katkennut palanen. Samalla löytyi myös yksi väljä kallistuksenvakaajan pystytanko. Pitää laittaa tilaukseen.

      Click image for larger version

Name:	20240310_171659.jpg
Views:	717
Size:	164,9 Kt
ID:	1968011

      Click image for larger version

Name:	20240310_175256.jpg
Views:	721
Size:	193,6 Kt
ID:	1968012



      Sivuille vaihtui myös savunväriset sivuvilkut.

      Click image for larger version

Name:	20240229_222147.jpg
Views:	708
Size:	176,9 Kt
ID:	1968013

      Vannepuolelle tuli hankittua kerscherin cs:t koossa 8x18 ja 10x18. Näitä hetken kalkuloitiin niin pitäisi mennä aika nätisti alle. Pientä huoltoa noille on vielä tarkoitus tehdä ennen alle laittoa.

      Click image for larger version

Name:	IMG20230919221320.jpg
Views:	716
Size:	119,3 Kt
ID:	1968014

      Comment


        #4
        Millä maalasit satulat? Meinasin omaan TT:een tehdä saman tempun. Turvavyöt kans samalla keltaiseksi.

        Comment


        • #5
          Tuli tehtyä tällaisella kaavalla. Ensin kaikki irtoruoste pois koneellisesti metalliharjalla, sitten pari päivää fosforihapposeoksessa, lopuksi foliatecin jarrusatulamaalilla. Tuo näytti olevan epoximainen 2 komponenttimaali. Tarttuu varmasti huonompaakin pintaan.

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja Make Näytä viesti
            Okei, jännä juttu sinänsä että liike oli juuri leimannut auton tuossa kunnossa. Luulisi sumuvalojen palamisesta ja murroksen rutinasta tulevan hylky.
            Ainakin yhdessä yksilössä, jossa sunuvalot edessä paloi koko ajan, valokytkintä vetämällä syttyi takasumari ihan nätisti. Etusumarit on umpiossa ja niiden jatkuvaan palamiseen ei sen vuoksi kiinnitä mitään huomiota.

            Pikakorjaus tuollaisessa tilanteessa muuten on ottaa etusumareilta piuhat irti niin näennäisesti kaikki toimii oikein. :D

            Comment


            • #7
              Takapäätä tullut tehtyä eteenpäin. Takajarrusatulat käytin irti/maalailin. Kun liukuja aloin herkistelemään niin syy tahmeuteen löytyi. Liukuihin oli käytetty voiteluaineena kuparitahnaa. Jarrurasvat sisään niin alkoi liikkumaan nätisti.

              Click image for larger version

Name:	20240329_000359.jpg
Views:	528
Size:	129,6 Kt
ID:	1968818

              Tunkkaillessa selvisi myös, että takatukivarsien etupuslat oli huonossa kunnossa. Nyt kun varret oli irroitettu alustan vaihtoon niin puslat oli helppo uusia. Tilalle tuli powerflexin tuotteet.

              Click image for larger version

Name:	IMG_20240326_221302_684.jpg
Views:	533
Size:	141,4 Kt
ID:	1968819

              Comment


              • #8
                Jotain pientä saatu taas aikaiseksi. Vanteita sovitettua alle tuli huomattua, että kerschereiden keskiöt on sellaiset että taakse tarvi 20mm spaceria väliin ettei osu satulaan. Et ja leveys oli muutenkin laskettu tarkoille niin eihän ne sitten menneet alle ilman, että tulee reilusti ulos kaaresta. Pari vannetta kävi myös lweldillä oikastavana, olivat sen verran ottaneet osumaa. Nuo ylileveät on nyt purettuna ja uutta palikkaa tilattu saksasta, mutta tottakai sieltä tuli vääriä kehiä ja nyt selvitellään saako vaihdettua.

                Click image for larger version

Name:	20240331_193106.jpg
Views:	311
Size:	220,2 Kt
ID:	1969731
                Vannehommat kun on jumissa niin tuli tehtyä pienempiä detaileja. Etupuskurin alaritilät oli aurinko polttanut niin ne tuli käytyä läpi ja taakse vaihdettua kellertävien rekisterikilven valojen tilalle ledimodulit.

                Click image for larger version

Name:	20240420_183818.jpg
Views:	308
Size:	146,2 Kt
ID:	1969733

                Click image for larger version

Name:	20240414_220058.jpg
Views:	303
Size:	97,8 Kt
ID:	1969735
                Attached Files

                Comment


                  #9
                  Siisti peli, finnittömät rekkarit vielä laittaisin ;)
                  millä sait eloon nuo haalistuneet ritilät?

                  Comment


                  • #10
                    Kunnon putsaus, rasvanpoisto ja muovitartuntaa +mattamustalla maalilla.

                    Vanteitakin tuli remontoitua ja takaulkokannut lähtivät takaisin felgenfuchille Saksaan. Saa nähdä milloin saapuu takaisin ja onko tällä kertaa oikeanlaiset.

                    Sisäkannujen väriksi valikoitui VW:n violet touch ja keskiöt tuli samalla hopealla mitä auton väri. Nyt kun saisi oikeat osat takavanteisiin niin voisi alkaa odottelemaan kelejä.

                    Click image for larger version  Name:	20240423_220905.jpg Views:	0 Size:	156,5 Kt ID:	1969861

                    Click image for larger version  Name:	20240422_134642.jpg Views:	0 Size:	207,8 Kt ID:	1969862
                    Viimeksi muokannut Killeri; 25.4.2024, 20:25. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                    Comment

                    Working...
                    X