Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi coupe quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi coupe quattro

    Tulipa haettua tälläinen talli/tallin vierestä löytö. Seisonut 14v?. Urakka on valtava ja en tiedä onko järkeä mutta kun halua löytyy myös vaimokkeelta niin miksei. Auto on pienen pusun saanut 2.8 v6 12v. Kovia kokenut myös seisetessään?.
    Perheestä löytyi 1.8t aeb kokonainen volkkari ja olisi tarkoitus tekniikka tuohon sovittaa. Neuvoja otetaan mieluusti vastaan. Ja kaikki aikaisemmat projektit olenkin jo täältä lukenut.
    Eli siis neuvoja ja osia tarvitaan.

    Taitaa käydä melko suoraan tekniikka paikalleen?
    80 audin keula osat taitaa tähän myls käydä??. Tai ainakin nokkapelti eli ostetaan jos joltain löytyy ja kaikkea viriosaa myös kyseiseen tekniikkaan.

    Mutta otetaan nyt huomenna sammaleet pois ja katsotaan mitä sieltä paljastuu?

  • #2
    No niin nyt olisi 1.8t aeb tekniikka tai siis koko auto. Kysynkin viisaamilta että tarvitseeko mitä kaikkea ottaa tai mitkä osat käy. Auto on passat 98. Mitkäs ne moottorin kannakkeet oli millä sai moottorin istumaan kohdalleen?
    Muutama päivä lepoa koska käsi leikattiin ja sitten hommat jatkuu...

    Ja kaikki tieto ja neuvot otetaan ilomielin vastaan :)

    Comment


    • #3
      No sieltähän sammaleen alta ihan kaunista pintaa löytyy :)

      Comment


      • #4
        ADR-koneisen tuet käy suoraan. Toinen puoli taisi osua muistakin. Sattuneesta syystä nuo ovat vähän kiven alla, joten custom-kiinnike on toinen suosittu vaihtoehto.

        Moottori johtosarjoineen ja ajonestoon liittyvät kilkkeet ainakin tarvitaan, tai immo-delete tarvitaan. Immo taisi Passatissa olla jo mittaristossa. Orkkislaatikko käy suoraan lohkoon. Kaiken maailman letkua ja sen sellaista pitää vähän askarrella.

        Comment


        • #5
          Iso kiitos neuvoista ?. Tietää hieman mitä tehdä. Täytyykin tuohon immoon perehtyä tarkemmin.

          Comment


          • #6
            Jos kori sattuu olemaan 95 tai uudempi niin siellä on tarvittavat immovehkeet valmiina. Onnistuu simppelillä vcds-parituksella.
            Minä voin poistaa AEB boksista immon, jos sellainen tarve ilmenee.

            ADR-koneisen tuet cabriosta siis. Ei viidennen sukupolven autoista.

            Comment


            • #7
              Hieno homma kiitos!
              Kori on 91 cupeessa ja passat muistaakseni 98 tai sitä luakkaa aeb motti kuitenkin

              Comment


              • #8
                Putsattu autoa että uskaltaa tehdä mitään. Ilmeisesti joku asunut autossa ;). Mutta pohja ja sisusta nyt hyvässä kunnossa tai pohjassa mitään ei löytynytkään. Konetta nyt irroitellut ja pitäisi passatista vielä myös irroittaa :).
                Kai siitä hiljaa hyvää tulee.

                Comment


                • #9
                  Nyt pienen luovan tauon ja uuden talon oston missä lämmin isotalli ja öljymonttu. Niin tekniikka kuntoon. Eli 4.2L V8 istutetaam coupeen.

                  Comment


                  • #10
                    Siis mikä V8 tuo on kun punahattupuolat?

                    Comment


                    • #11
                      Olikohan -03-06 vuonna käytetty. A8 tämä ollut.

                      Comment


                      • #12
                        Mikä on moottorikoodi?

                        Comment


                        • #13
                          Ihan villi veikkaus, mutta olikos tuo motti jo isommalla kytkinkopalla? Vaikuttaa joka tapauksessa mielenkiintoiselta suunnalta.

                          Comment


                          • #14
                            Taitaa olla BFM moottori. Ja jos muistan oikein, niin siihen sopii RS6 kone (tuli joskus pohdittua), eli se on sillä isommalla kopalla. Tuolla vähän askarrellaan 01E swappia:
                            https://www.youtube.com/watch?v=ucrQY_pKUj4

                            Comment


                            • #15
                              Joo bfm juurkkin. Täytyy alkaa askarrella pikanpuolin kun talo remppanpian valmis. Eli täytyy teettää sovitetta välille. Moottorinohjauksen voisin ostaa jos jollakn on vems tai joku mikä hyvin sopisi tähän yms?

                              Comment


                              • #16
                                Olisiko kellään myydä jotain moottorin ohjaus sarjaa. Tai jos löytyyä tuon moottorin alkuperäinen ecu johtoineen?
                                kiitos.

                                Ps vanha moottori irti ja uuden sovite adapteri valmisteilla.
                                Hitaasti mutta etenee Click image for larger version

Name:	20240818_074818.jpg
Views:	918
Size:	159,8 Kt
ID:	1976436 kuva kun moottori tuloillaan. Tästä sitten nosturilla pois.
                                Tämä moottori myynnissä jos tarvetta kellään.

                                Comment


                                • #17
                                  Ei kellään olisi moottorin johtosarjaaja ecua tähän moottoriin myydä?
                                  bfm d3 4E0971824J.
                                  Kiitos tai sitten suosituksia hyvistä moottorin ohjauksista sellaisenkin voin ostaa jos löytyy.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Sattuisiko löytymään kenelläkään myydä 305mm vauhtipyörää?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Homma jatkuu 8kk moottori ja vaihdelaatikon adapterin osan odotuksen jälkeen. Täytyy ruveta kokeilemaan konetta paikalleen

                                      Comment


                                      • #20
                                        Minkälainen sovite sinne saapui ja miten vauhtipyörän osalta asia ratkaistiin?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Moro. Teetätin sovitteen paikallisella metalli pajalla ihan raudasta. Vauhtipyörä tehtiin kahdesta. Uuden Moottorin vauhtioyörästä hammaskehä liitettiin alkuperäiseen.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Ahdasta on mutta sinne menossa?
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • #23
                                              Hyvä kun etenee!

                                              Comment


                                              • #24
                                                Osaisiko joku neuvoa mitä tehdä. Kun haluaisin leimalle tämän mutta tehopaino suhde estää sen.Kävin konttorilta kyselemässä..
                                                Poikkeuslupa tai 300kg painoa lisää.
                                                Kiitos

                                                Comment


                                                  #25
                                                  penkkilaput vaan ja omavalmistekone.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei estä tehopainosuhde jos verrataan mallisarjan tehokkaimpaan eli S2 Coupeen. Näin onnistui oman V8 Coupen leimaus ja 250kw lappuun.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      sanoivat että s2 eri kori. kun tämä on vm:91. että tämä olisi mallin tehokkain. mutta mahtavaa jos oli konttorilla väärässä, ja kiitos molemille neuvoista

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        No, nehän vänkää kaikenlaista siellä konttorilla. Etsi coupe s2 runkonumero ja vertaa siitä ne montakohan merkkiä se nyt olikaan, ehkä 8? Niin se on se virallinen mallisarjan määritys. Trafilla on niitä omia mallisarja taulukoita, joissa 80 ja s2 on erimallisarjaa, mutta se ei ole virallinen valmistajan määritelmä. Valmistajan määritelmä on se mikä ratkaisee(runkonumeron alku). Siellä on takana jokin standardi/asetus tms mitä en nyt ulkoa muista.

                                                        Esim B4 2.8 q sedan on trafin mukaan mallisarjan tehokkain ja s2 omaa mallisarjaa, mutta Audin määritelmän mukaan ne ovat samaa, coupe sit omansa toki. Rs on sitten sen runkonumeron alun takia eri sarjaa.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mahtavaa iso kiitos selvenyksestä. Itse olen vielä aika pihalla näistä ;)

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X