Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

RS4 B7 / 1 of HLG-54X

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    RS4 B7 / 1 of HLG-54X

    Harrasteautoa ei ole taloudessa pariin vuoteen ollut ja kakkosautona toimineen A3 8V:n ajot oli todella vähissä pääosin rouvan etätyön vuoksi. Aloin tutkimaan mikä voisi olla sopiva kakkos- / harrasteauton yhdistelmä. Kriteereinä että pystyy ajamaan sekä talvella että kesällä, rouvakin uskaltaa ajaa, arvo ei laskisi juuri ajaisipa autolla tai seisottaisi pitempiäkin aikoja. Kilsat arvioituna 5-10tkm vuodessa mitä varmaan kertyy. Eikä tietenkään haitaksi olisi jos vähän tehoakin löytyisi.

    RS4 B7 on yhdenlainen haave ollut ja sellaista päässyt pariin otteeseen tyypittämäänkin. Siihen se sitten aivot lukittui. Nettiauto auki ja tarjontaa tutkimaan. 5 ehdokasta oli myynnissä, joista kolmesta soittelin myyjälle. Tämän kyseisen auton kohdalla selvisi, että se oli ollut uudesta saakka samalla omistajalla Helsingissä. Kilsoja on nyt 157tkm. Samaan aikaan on rekisteröity muitakin samoja vehkeitä, rekkarit HLG-545… 549. 547 ei löydy Traficomin tiedoista, kenties vaihdettu erikoiskilpi, myyty ulkomaille tai auto romuttunut. Muut onkin tiedossa ja osan omistajien kanssa vaihdettu kuulumisia.

    Lisävarusteita autossa ei juuri ole, tärkeimpänä kuitenkin puolinahka lepakkopenkit ja lisävarusteratti. Auto on vakiokuntoinen alustaa, vanteita ja öljynjäähdytintä lukuun ottamatta. Värinä tässä mikäpä muukaan kuin daytona harmaa.

    Jotain korjauksia ja fiksauksia mitä tehty matkan varrella.

    80tkm kohdalla uusi imusarja. Seuraavan carbon cleanin yhteydessä ajattelin poistaa läpät kokonaan.
    130tkm jakopää uusiksi (kiristin oli jumiutunut), uusi kytkin + asetelma, suuttimet säädetty.
    155tkm öljynjäähdytin uusittu

    DRC alusta on poistettu ja tilalla KW V3. Edessä Powerflexin puslasetti. Vanteet BBS CH-R 19x9.5” ET25, renkaat 265/30. Talvella OEM 5-puola 18”.

    Öljynjäähdyttimen letku oli kostea liittimestä, vaihdoin tilalle hyväksi havaitun Forge Motorsportin jäähdyttimen (Setrab) + letkut.

    Sisällä oli perus B6/7 pikkumurheet, hanskalokeron sarana rikki, kyynärnojan lukitussalpa rikki, valokytkin kulunut, ratin logo kulunut. Ne tuossa korjailin. Ratin ja vaihdekepin nupin voisi käyttää jossain kohtaa uudelleen verhoiltavana. Korissa pari kohtaa vaatii huomiota, niitä fiksailla kuntoon. Putkisto on vielä vakio, läpät on pysyvästi auki. Sitä täytyy päivitellä varmaan jossain kohtaa myös. Ajovalojen kuoret vaihdoin uudet ja samalla poistin porkkanavilkut. Maskin kilventaustan vaihdon jenkkiversioon, kilvet on edessä sekä takana kiinni magneeteilla.

    Eipä siinä muuta kuin naatiskelua kyydeistä ja pikku hiljaa jotain mitä keksii.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut oopee; 16.4.2022, 21:19.

  • #2
    Onnea uudesta vehkeestä ja toivotan hyviä kilometrejä.
    Auto vaikuttaa hyvältä kokonaisuudelta ja hyvin pidetyltä.

    Comment


      #3
      Hyvältä näyttää! Kysymys koskien imusarjan läppiä — eikö niiden poistaminen vaikuta koneen vääntö-ominaisuuksiin? Sitä varten ne siellä yleensä kai on. Vai onko nämä läpät jotkut ihan turhat. Kunhan kyselen kun olen ennenkin lukenut RS4 läppien poistosta.

      Comment


        #4
        Hieno auto oopee:lla. Poistin läpät tällaisesta ja myöhemmin meni vielä kevyt vauhtipyörä paikalleen, enkä huomannut merkittävää eroa käytännössä. Tuo moottori ei ole mikään vääntömörkö luonteeltaan, ja nuo päivitykset korosti ylävireistä luonnetta ehkä hiukan. Läppien poisto tuli tehtyä kreivin aikaan kun kaksi ruuvia oli sormikireydellä ja täystuho lähellä. Jos yhtään reippaammin meinaa mutkatietä ajella jäykkä vakaaja taakse on kaiketi hyvä päivitys, kovasti puskevan luonteinen on vakiona niinkuin useat vasaran painojakaumalla olevat audit.
        Viimeksi muokannut Jakke_; 22.4.2022, 09:18.

        Comment


          #5
          Kiitoksia, hyviä kilsoja on takana ja varmasti paljon edessä. Mukava ja sellainen helppo laite ajaa kaupunkinopeuksissakin, tykkään kovasti. Pikku juttuja tosiaan täytyy fiksailla, mutta pitäähän sitä tekemistä vähän ollakin. Esim nyt kuvista hoksasin tuon tuulettimen ohjausyksikön sekä harmaan liittimen paistavan selkeästi maskin läpi kun valo tulee suoraan siihen. Sehän on alunperin ylempänä rinkuloiden takana, mutta Forgen öljyjäähdytinkitissä sille tulee uusi teline tuohon alemmas. Täytyy seuraavan kerran kun puskuri on irti jotain sille keksiä.

          Ilmeisen hyvin imusarjan läppien poiston jälkeen nämä ovat pelanneet ketkä sen on tehneet. Kylmäkäynnistykseen saattaa vaikuttaa hieman, mutta operaation plussat puoltaa kyllä poistoa. Läppien ruuveja on putoillut männän päälle kun juttuja lueskee maailmalta. Linkin takaa yksi ketju aiheessa ameriikan serkkujen palstalta. https://www.audizine.com/forum/showt...ke-flap-delete

          Comment


            #6
            Upea auto, ja nuo CH-ärrät on mainio valinta.
            Tuo juuttuvamuuttuva pituuksinen imusarja alipainekäyttöisine läppineen tuli Audin ekoihin V-koneisiin (mm. AAH, ABC...). Mulla oli t89 coupe AAH-koneella ja siitä lähti yksi läpän ruuvi hyppimään männän päälle. Lie hyvä idea suunnittelupöydällä, mutta susi jo syntyessään kuten yksirivinen jakoketju moottorin takapäässä.

            Comment


              #7
              162tkm mittarissa, eli 8tkm on tullut ajeltua reiluun puoleen vuoteen. Matka-ajoa on ponnistettu Porvoon reissulla toukokuussa ja kävin myös clubin kesäajeluilla, oli hieno päivä ja taas tuli uusia kasvoja tutuksi. Auto on tosi mukava ajaa myös pitempää matkaa. Kulkee kuin juna ja ohi pääsee kivasti. Penkit ei varmaan ole suunniteltu mukavuus edellä, mutta ei noissa selkä kipeydy ja oikein mukavat istua pitempäänkin.

              Pieniä ulko- ja sisänäöllisiä juttuja on tehty: Löysin hiilikuitulistat sisälle ja vieläpä Suomesta. Tosin 2din mankalle, jossa tuhkaluukku on erilainen. B7 risa kohtalotoverilla oli sama mutta toisin päin, joten tuhkiksien vaihdolla molempiin saadaan oikeat osat. Jarrusatuloiden väri vaihtui punaiseen, vähän väriä harmauteen.

              Talvivanteiksi hommasin volkkarin tiquan r-line spekseillä malloryt, 19x9" ET33. 15mm lätyillä asettuu nätisti. Kesärenkaat nyt päällä, talveksi hommata 245/35 nastat näihin. Yksi kuva ohessa. Tiitisen tallista löytyi 20" S5 spekseillä speedlinet ja ne nyt alla. Eli 20x9" ET29, edessä nyt ET16, takana ET13. Renkaat 235/30, ne tullee vaihdettua 245.

              Tekniikkamurheita ei ole isommin ollut. Misfireä meinasi pukata, tulppien ja 1. pytyn puolan vaihdolla siitäkin selvittiin. Loput puolat voisi vaihtaa myös ja kohtahan se taas öljynvaihto kolkuttelee ovella. Kyllä tähän jonkinlainen luotto kuitenkin on herännyt, kop kop. :)

              Eipä tässä muuta kuin Kemoran ratapäivää odotellessa, pääsee kokeilemaan sitäkin hauskaa ensimmäistä kertaa.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut oopee; 25.7.2022, 07:32.

              Comment


                #8
                Kesä taputeltu ja talvea odotellessa, mikä ei ole ollenkaan huono asia sekään. Edellisestä postauksesta jos jatketaan niin Kemoran ratapäivällä käytiin. Ensimmäinen ajokokemus itselle sulalla radalla ja oli kyllä mukavaa. Autohan on ihan elementissään myös radalla ja varmaan kuskikin kun muutama ratapäivä saadaan alle. Pari kuvaa Kemoralta: https://opkeranen.kuvat.fi/kuvat/Aud...ra%206.8.2022/

                Sitten oli elokuun lopulla Oulun Hailuotoon reissu jolla oli mukana 4kpl RS B7:ja ja pari muuta hauskaa rinkeliä. Sieltä jokunen kuva: https://opkeranen.kuvat.fi/kuvat/Aut...o%2027.8.2022/

                Autoon ei itsessään mitään isompaa päivitystä ole tullut. Speedlineille laitettiin sopivammat renkaat, 245/30 Pirelli PZ4. Ihan on käypäset katuajeluihin, rengaskuvio ja yleisolemus miellyttää silmää. Ajattelin laittaa tämän lepäilemään pahimpien räntäloskakelien ajaksi ennen kunnon talvea. Suunnitelmissa on tehdä carbon clean ja samalla imusarjan läppädelete, moottorilämmittimen asennus ja vänkärin puolen moottorin tukityynyn vaihto. Siinä sitten samalla talvihommia, eli renkaiden vaihto ja kumimattoa sisälle. Tähänhän ei ole olemassa RS4 OEM-kumimattoja, joten ostin merkkarilta mustat A4- etumatot. Takamattoja ei ollut enää mustana saatavilla, joten mennään eri kuviolla sen osalta, mustat ruutumatot on ennestään. Eihän ne yhtä aikaa mihinkään näy, mutta allekirjoittanuttahan se vähän häiritsee. :)

                Pari ruutua tähän ja muutamia syyskuvia lisää tuolta: https://opkeranen.kuvat.fi/kuvat/Autot/OP+-++RS4+B7/
                Attached Files
                Viimeksi muokannut oopee; 31.10.2022, 12:20.

                Comment


                  #9
                  Minkäs lämppärin meinasit laittaa? Itsellä TT-Thermo
                  Viimeksi muokannut quattro20v; 2.10.2022, 21:08.

                  Comment


                    #10
                    Defan letkulämmittimen, ei kiertopumppua eikä sisätilanhaaraa. Tarve on muutama kerta talvessa niin tähän ei viitsinyt kovin paljon investoida. Silloin kun konttorille jostain syystä pitää risalla mennä ja parkkihallin kellari on pakkasen puolella. Kotoota pääsee liikenteeseen lämpimästä tallista. Mielummin olisin öljyjä lämmitellyt, mutta ei ole mallikohtaista vastusta saatavilla. Mikähän se olisi paras tai vähiten huonoin väli letkulämmitin asentaa tähän mottiin?

                    Comment


                      #11
                      Mulla toi thermo sisätilakennon ja moottorin välissä. Mahtui ecun alle sinne mistä annettais startti virtaa jos akku kaput konehuoneessa.

                      Comment


                      • #12
                        Terve, on kyllä hieno Auto :)

                        Comment


                          #13
                          Syyshuoltoa suoritettu ja auto taas ajokunnossa. Carbon clean oli työllistävin tällä kertaa. Ja kun ensimmäistä kertaa teki niin sai ajatuksen kanssa touhuta. Noin 30tkm on viime putsauksesta, jonkin verran oli jo tavaraa kertynyt. Kuvassa pahin, jotkin kanavat oli aika puhtaitakin. Koukuilla yms rappailin enimmät pois ja pähkinärouheella puhallus lopuksi, puhtaat tuli. Imusarjasta poistin samalla läpät. Läppien ruuvit oli kyllä tiukasti kiinni, ei siis vielä vaaraa ollut sen osalta. Tangot yms jäi paikalleen.

                          Kartturin puolen moottorin tukityynyn vaihdoin koska siitä tuli vikamuistiin koodi. Se oli helppo toimenpide, kallistuksenvakaaja pois, tukirauta alapuolelta irti ja siinäpä se on hollilla. Lyhyt 13mm lenkki tarvitaan, muuten ei mitään erikoista. Sisäloksut käytin irti + pesin ne ja suoritin yleistä putsausta koteloihin ja muualle.

                          Letkulämmitimen asensin alavesiletkun haaraan. Ohje olisi ollut asentaa kennolle menevään letkuun, mutta kun kyseessä on pelkkä vastus ilman kiertopumppua, en uskaltanut paisuntasäiliön yläpuolella sitä laittaa. Tuntuu neste kiertävän aika laajalle tuoltakin. Pistoke tuli maskin rinkulan sisään. Vanha kellastunut paisuntasäiliö vaihtui uuteen samalla.

                          Kumimatot eteen ostin uudet Audicenteriltä. Saatavilla ei ollut kuin etumatot ja nekin A4, RS4 alkuperäisiä kumimattoja ei ole tehty. Kerhotoverilta löytyi onneksi takamatot, myös mustat, joten nyt nekin samaa sarjaa edessä ja takana.

                          Ja talvirenkaat toki alle samalla. Vanteet on aiemminkin mainitut volkkarin malloryt 19x9" ET33, lätyillä ET20. Renkaat Nokian Hakkapeliitta 8 koossa 245/35/19. Ei ollut hirveästi valinnanvaraa tuossa koossa.
                          Attached Files

                          Comment


                          • #14
                            Hieno auto. B7 RS4 tulee varmasti jäämään historiaan kaikkien aikojen onnistuneimpina klassikko-Audeina. Hintataso noissa on tuskin laskeva..

                            Yllättävän paljon kerää karstaa tuon aikakauden FSI-koneet imukanaviin.
                            Viimeksi muokannut Kraftwerk; 22.11.2022, 20:30. Perustelu: FSI-kone, eikä TFSI...

                            Comment


                              #15
                              Mahtaisko näihin löytyä osia, joilla voisi tuon ruiskutuksen muuttaa perinteiseen malliin, eli kanavan kautta suihkuttamiseen? Ainakin Bemareihin niitä löytyy. En sitten teidä, auttaisko se, jos ajelisi viinalla, eikös näissäkin EGR-systeemiä hoideta nokkien ajoituksella? Vois ne vesihöyryt pitää imupuolenkin siistimpänä.

                              Comment


                                #16
                                En muista näissä törmänneeni viinamodeihin, ässän kohdalla ainakin yksi on tässä samalla kylälläkin. Ite taidan pärjätä nykyisellään, jos 30tkm / 3-4 vuoden välein putsaushomman joutuu tekemään niin se on hyvinkin ok. Tämä on kyllä omaan silmäänkin oikein sopiva auto, useampi 8E-koppainen on aikanaan ollut, ja tekniikkaa lukuunottamatta on kuin kotiinsa olisi tullut.

                                Tänään oli pakkaspäivä ja muutama millimetri lunta satanut, joten pienet testiajelut piti käydä ja tottakai pari kuvaa samalla. Remontin jäljiltä ei vikakoodeja, auto toimii hienosti. Imusarjan läppien poiston jälkeen olen kuullut vakkari päällä pientä kierroksien seilaamista, mutta en sitä testilenkillä havainnut.
                                Attached Files
                                Viimeksi muokannut oopee; 19.11.2022, 23:09.

                                Comment


                                  #17
                                  Neljäs kuva kun lonkero mainoksesta. Vain yks keltanen tolppa joka "pilaa" kaiken. :) Oliko Jackalilla ohjelmaa viinalle jo?

                                  Comment


                                    #18
                                    Tekemisen puolesta vähän turha postaus, enemmänkin kuvia muistoksi meiningillä. No vanteet sentään erit, lopputalveksi löytyi etsinnässä olleet S5 rotorit. Speksit siis 19x9" ET33 + lätyt, samoilla Noksun 245/35 nastoilla. Mietiskelin milloin rotoreita alkoi Audien alle ilmestyä ja muistelisin että A5 alla ensi kertaa olisin nähnyt aikanaan, mihinhän malliin ne oikeasti sai ekana? Suositut kiekot joka tapauksessa ja sopii kyllä monien mallien kanssa hienosti.

                                    Niin tulihan se takapuskuri käytettyä irti ja putsailtua paikat. Vaihdoin kaikki parkkitutkat uusiin ja niin ne alkoi toimimaan kuten myös etututkat. Aeromotorsilta ostin olikohan JP-Groupin tekeleet. Ei ollut hinnan kiroissa ja tuntuu toimivilta, aika näyttää kuinka kauan sitten.
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut oopee; 28.1.2023, 08:26.

                                    Comment


                                      #19
                                      Sisustaan vähän piristystä punaisien turvavöiden muodossa. Tekee ison boostin kokomustaan sisustaan. Vyöt tehty toisien mustien tilalle remmit vaihtamalla Turvavyö Oy:ssä Hyvinkäällä. Samalla huollettu, huilaa kuten uudet vyöt. Keskivyö takana jäi mustaksi, omaan silmään parempi kuin että olisi kolme punaista vyötä, makuasioita. Mätsiksi myös taustapeiliin ja avaimeen roikkumaan hieman punaista. Äänimaailmaa fiksailtu Supersprintin x-putkella. Lopputulos on mitä haeskelin, murinat pysyi mukavan matalana mutta hieman kovempana kuin keskivaimentimen kanssa. Linkin takaa ääninäytettä: https://opkeranen.kuvat.fi/kuvat/Aut...ideot/0312.mov

                                      Seuraavaksi vähän ajoakin jääliukasteluiden muodossa Rovaniemellä, siellä nähdään!
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut oopee; 12.3.2023, 20:07.

                                      Comment


                                        #20

                                        Jatketaanpas viime keväästä. Jääratapäivillä käytiin Rovaniemellä ja täytyy kyllä sanoa että olipa hemmetin hieno reissu. Kaksi päivää rata-ajoa ja illanvietot päälle kerhoporukalla, en keksi äkkiä ilman housujakaan parempaa talviviikonloppuun. Pientä remonttiakin saatiin aikaiseksi etupuskurin muodossa. Mitä siinä kohtalotoverin kanssa tutkittiin autoja lauantain jäljiltä niin juuri samoista kohdista oli puskurit halki, heikot kohdat siis löytyi. Onneksi näihin saa vielä uusia merkkitiskiltäkin kohtuudella, joten sellainen laitettiin tilaukseen ja tehdään vanhasta jääratakäyttöön sopivampi. A4 Sline maski löytyi myös joka sopii rymypuskuriin. Joke Simosen ottamat kuvat kerhon galleriasta alla.

                                        Sitten kesää kohti. Vanteita tuli kokeiltua S5-mitoilla uudemman mallin tuplapuola Speedlinlieä sekä kaksiosaista BBS-Speedlineä. Vähän vaisuja ne molemmat oli tähän koppaan, ja sitten bongasin Ranskasta OZ Formula HLT 19x10" ET32 värinä grigio corsa. Oli kovin toiveissa että ne menisi ilman spaceria alle, mutta kuinkas ollakaan etujarrusatulan kanssa niin eipä mennyt. 5mm spaceri oli siis laitettava, Latvian jeppe sorvasi sellaisen sisäreiällä 57,1, ulkohalkaisijalla 66.5 joten keskittävä sellainen saatiin. Päälle 275/30/19 Michelin PS4S. Omaan silmään näyttää oikein mukavalta ja autoon sopivalta tämä setuppi ja on todella hyvä ajaa ilman vetelyitä vaikka renkaan leveyttä pähkäilin.

                                        Ratti, vaihdekepin nuppi + pussi ja käsijarrukahva kävi Mannisen Jannella verhoiltavana. Rattiin tuli Audin orkkisnahka punaisella tikillä, vaihdenuppi ja käsijarrukahva samoin, pussukka musta alcantara punaisella tikillä. Täytyy sanoa että punaisten turvavöiden kanssa sisusta näyttää nyt todella hyvältä ja harmaan ulkokuoren kanssa on hyvä että väriä löytyy sisältä hiukan.

                                        Talveksi on tuloillaan alkuperäiset kesävanteet, eli ne tuplapuolaiset Speedlinet 19x9" ET29 hopeana. Ne entinen omistaja on hukannut, alkuperäiset 18" 5-puolaiset talvivanteet on jemmassa jotka auton mukana olivatkin. Rekisterikilven valot vaihtui uusiin halogeenipolttimoin, ledihommiin tämän auton kanssa ei ole lähdetty.

                                        To-do -listalla asioita on jäljellä ja tehdään hiljalleen kuntoon, koitetaan ensi talven aikana ainakin jotain jos ei kaikkea:
                                        - Korin maalaushommia
                                        - Takakelkan kunnostus
                                        - Downpipet + joustot + katit uusinta.
                                        Viimeksi muokannut oopee; 6.11.2023, 17:43.

                                        Comment


                                          #21
                                          Noniin, eli niitä vanneasioita taas yllättäen. Tehtaalta auton mukana on tulleet kesävanteet 19x9" ET29 8E0601025AG ja optiona talvivanteet 18x8,5" ET24 8E0601025AF. Talvivanteet tuli auton matkassa (eka kuva), mutta kesävanteet edellinen omistaja oli tästä hukannut ja halusin ne ylipäätänsä auton matkaan ja talveksi myös paikallensa. Tarjontaa oli vähän, varsinkin hopeisena sitä oli todella vähän. Ruotsista tärppäsi, sprint sinisen risan omistaja kauppaili ylimääräistä settiä Michelin cup2- renkailla sopivaan rahaan ja ne saatin kuin saatinkiin suomen ouluun. Renkaita voi käytellä jatkossa vaikka ratapäivillä, joten plussaa että sellaiset oli. Viime talvelle hankitut nokian hakka 8 245/45/19 nastat tuli talveksi, tarkastelun perusteella kaikki nastat on tallessa vaikka ajo on ollut aika dynaamista. En ole aiemmin ollut mikään suuri fani sen hetkisen auton orkkisvanteiden kanssa, jotenkin vähän aina vaisuja olleet omaan silmään. Toki Audin OEM-vanteista on usein löytynyt sopiva malli ja mitat. Tässä kohtaa täytyy todeta, että risan kesäsetti osuu kyllä hienosti tähän koppaan.

                                          Päätä raavituttanut asia on ollut bank1 misfiret, jotka on satunnaisesti tulleet vikamuistiin yhdestä tai useammasta sylinteristä tyhjäkäynnillä. Aiemmin on tulpat vaihdettu, yksittäistä puolaa, ecun releet, nokkien solenoidia, tarkistettu puristukset, ajoitukset, imuvuodot jne. Kokeeksi vaihdoin APR-puolat ilman ennakkoon mitään odotuksia muutokseen. Kas kummaa misfiret katosivat kokonaan. Puolat lupaa +10% vahvemman outputin joka ilmeisesti tuohon kohtaan oli riittävä, mutta olisi hyvä jos joskus selviäisi juurisyy asiaan. Lieneekö esim ecussa jotain häikkää sytkän osalta. Tulppina NGK PFR7W-TG.
                                          Viimeksi muokannut oopee; 6.11.2023, 09:25.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Mukavaa luettavaa hienosta autosta. Ja mukava näin jonkin verran itse kuvaavana, kun joku panostaa kuviin, hienoa. Tuo väri miellyttää silmää kun ei ole mikään ihan "perusväri". Emännän nelkku taitaa olla liki sama ja sopii mun silmään. Oma kutonen tylsä musta jossa kaikki rapa näkyy. Emännän auto muuten majaillu Oulussa ennen kun meille tuli.

                                            Comment


                                              #23
                                              Oliko vanhat puolet mitenkä iäkkäät? Kait niissäkin alkaa tehot hiipuumaan ajan myötä kun tarpeeks sykliä tulee. Mut hyvä kun selvisi noinkin helpolla.

                                              Comment


                                                #24
                                                Onhan ne varmasti vanhat, selviääkö valmistusajankohta jostain noista merkinnöistä? Testasin tosiaan yhtä uutta sekä vaihdoin puolat bankien välillä, katkokset pysyi silti ykkösen puolella.
                                                Puslajumppaa tuli myös tehtyä. Molemmin puolin takempien ylätukivarsien powerflexit oli kaput, kuskin puoli pahempi joka kuvissa. Laitoin strongflexiä tilalle, punaista versiota.

                                                Kari: Daytona on itse asiassa perusväri näissä, phantom blackin ja avus silverin lisäksi. Eniten törmää juuri daytonaan näissä ainakin Suomessa.
                                                Attached Files

                                                Comment

                                                Working...
                                                X