Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A7 3.0TDI Quattro 2015 Nogaro Blue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusi kaiutin on siis Retrosound R-452N, joka sopii (lähes) plug’n’play alkuperäisen Bosen keskikaiuttimen paikalle.

    Vaihtoprojekti alkaa irroittamalla suojamuovi/ritilä, ja se lähtee helposti irroitustyökaluja käyttäen. Suojamuovin/ritilän alta paljastuu Bosen alkuperäinen keskikaiutin, ja sen vieressä on muuten paikka B&O:n toiselle keskikaiuttimelle.
    Jostain syystä kaiuttimien napaisuuksissa ja johdotuksien värityksessä on välillä epäloogisuuksia, kun vertaa sähkökaavioita ja johdotuksia autossa. Siksi varmistin napaisuuden Bosen kaiuttimesta perinteisellä paristotestillä ja tein tämän jälkeen lyhyen adapterijohdon oikealla liittimellä (4E0 972 575), joka sopii suoraan alkuperäiseen johtoon autossa. Lisäksi laitoin pienen pehmusteen liittimien ympärille, ettei kuulu mitään ylimääräisiä särinöitä tai kolinoita.

    Uudesta kaiuttimesta piti poistaa kaksi neljästä kannattimesta, sen jälkeen kaiuttimen kannattimet osuvat täydellisesti ruuvinreikiin.

    Sen verran pitää peruutella omia aikaisempia puheita, että kyllä nuo diskantit ja keskikaiutin ovat kiinni ihan normaaleilla 5,5mm muttereilla, eikä millään tuuma-standardin mukaisilla. Mutta 7/32”-hylsy sopii siis tuohon kyllä :)
    Attached Files

    Comment


    • Tämän auton tuulilasiin on tullut muutamia osumia pitkin matkaa, mutta jokin aika sitten iso kivi tms. tuli juuri kuskin näkökenttään jättäen ison jäljen/halkeaman. Auto oli sopivasti menossa öljynvaihtoon Audi merkkiliikkeeseen, joten sovin lasinvaihdon samaan yhteyteen. Näin sekä lasinvaihto että tuulilasikameran kalibrointi hoitui samassa paikassa samalla kertaa.
      Attached Files

      Comment


      • Keskikyynärnoja jäi talven viimeisten kovien pakkasten aikaan maaliskuussa kolmannen (vai neljännen?) kerran yläasentoon, joten nyt pääsi kokeilemaan käyttäjän andre_ hyvää vinkkiä.

        Ratkaisussa siis porataan pieni reikä kuvassa näkyvään paikkaan, jolloin reiästä voi pienen meisselin avulla painaa ja vapauttaa lukitusmekanismin. Itse porasin reiän vasta irroituksen jälkeen, mutta porauksen pystyy tekemään myös osan ollessa paikallaan, ja näin välttää ”turha” purkutyö. Tottakai reiän paikan arvioiminen on tällöin hankalampaa.

        Attached Files

        Comment


        • Tämän Audin alkuperäinen akku alkoi pikku hiljaa näyttää merkkejä hiipumisesta, joten uuden akun vaihto tuli ajankohtaiseksi. Alkuperäinen akku oli Vartan akku (92Ah) osanumerolla 7P0 915 105 C ja uudeksi akuksi valikoitui Exide AGM EK950 (95Ah).


          Itse akunvaihto on suoraviivaisen helppoa eli vararengas pois, muutamat suojamuovit ja akun kiinnitys irti. Lopuksi tärkeä asia eli akun koodaus autoon, koska uusi akku ja eri Ah-lukema.
          Attached Files

          Comment


          • Pieneksi on menneet projektit tämän auton kanssa, mutta sen siitä saa, kun (melkein) kaikki mahdollinen on jälkiasennettu ja kaikki toimii kuten pitääkin :)

            Pieni mutta välillä ärsyttävä vika kuitenkin löytyi; keskikonsolin volume-nappi ei toiminut täysin sujuvasta vaan volume ”pomppi” suuntaan ja toiseen nappia pyöritettäessä. Korjaus on helppo; volume-nappi varovasti ylösnostamalla irti ja elektroniikalle tarkoitettua puhdistusainetta sisään. Nappi takaisin ja kaikki toimii taas hienosti!
            Attached Files

            Comment


              Vaikka ylläoleva ohje on hieman epätarkka mitä putsataan niin tottakai kokeilin uittaa volumenupin olikohan se oma "crc precision cleaner" silleen, että autossa nyt tuoksuu että käsidesipullo on levinnyt sinne. Odotukset ei olleet kovin korkealla että Audissa toimisi pyöritettävä volumenuppi mutta niin sekin vika tuli kuntoon. Hyvä ohje!

              Comment


              • Ohje on tosiaan vähän epätarkka, mutta tarkoitus siis suhauttaa puhdistusnestettä volume-napin reikään (katso kuva #3 edellisessä viestissä), ja siellä se oletettavasti vaikuttaa potikkaan eli potentiometriin. Mutta pääasia, että toimii! Ja kyllä se haju viikossa lähtee (tai sitten siihen tottuu) :)

                Comment


                  Se on varmaan joku "rotary encoder" koska potikkahan yleensä ei pyöri äärettömästi. Mulle tuli sellainen fiilis näppituntumalta että nupin vastuskin muuttui putsauksen seurauksena. Aliexpress-tuotteen kuvaa katsoessa ymmärtää miks noi menee about joka autosta rikki/toimii huonosti.

                  Comment


                  • Perheen toisessa autossa olen tottunut käyttämään langatonta Carplayta, joten A7:ssa piuhan kanssa säätäminen alkoi tuntua vaivalloiselta.. Erilaisia ratkaisuvaihtoehtoja löytyi paljon, mutta CarlinKit -tuotteet vaikuttivat esim. jenkkifoorumien perusteella toimivilta, ja sen perusteella päädyin tilaamaan CarlinKit CPC200-CP2A version (CarlinKit 4.0).

                    Asennus on yksinkertainen eli pieni mokkula kiinni USB-paikkaan, ensimmäisellä kerralla puhelimen ja mokkulan paritus. Lopputulos on loistava eli kaikki toimii todella hienosti, erittäin loistava lisäys!


                    Huomioitavaa on, että tämä lisäpalikka EI itsessään tuo Carplay -ominaisuutta autoon, vaan se täytyy löytyä valmiina. Tällä ratkaisulla saadaan siis Carplaystä langaton.
                    Attached Files

                    Comment


                      Käyttääkö kukaan kahta puhelinta samaan aikaan Android Auto/Carplay kanssa?

                      Mulla kulkee oma ja työpuhelin mukana, toimii bluetoothin kautta ihanasti kun striimaa omasta puhelimesta vaikka musiikkia niin soitto katkeaa ja auton bt vaihtaa työluuriin siinä vaiheessa kun se väistämättä jossain vaiheessa soi.

                      Android Auto taas taitaa pudottaa bluetoothin pois?

                      Comment


                      • Ainakaan itsellä ei ole kokemusta kuin yhden puhelimen käytöstä kerrallaan..

                        Comment


                          Eihän tämä ollut kokenut kovia Haarajoen juna-asemalla? Oli erehdyttävän saman näköinen kuvasta katsottuna. Enkä sitten jaksanut ajaa paikanpäälle katsomaan.

                          Comment


                          • Valitettavasti oli. Autosta vietiin renkaat ja jäljistä päätellen todella kovalla kiireellä. Nyt auto tutkittavana Audi Airportissa, että minkälaista vahinkoa tämä "renkaanvaihto" sai aikaan..

                            HUOM! Autosta varastettiin kuvan mukaiset Audin alkuperäiset Blade 20" vanteet ja päällä Continentalin kitkat koossa 255/35/20. Tämä tiedoksi, jos tulee myytävänä vastaan.
                            Attached Files

                            Comment


                              Voi paska. Se on kyllä semmonen parkki mihin ei voi jättää mitään, ainakaan 5minuuttia pidemmäksi aikaa. Onneksi on vakuutukset näitä varten, mutta vaivaa sekään ei korjaa, puhumattakaan harmituksesta.

                              Comment


                                Katsoin kanssa eilen kuvaa facesta ja tuli heti tämä auto mieleen. Paska homma, kaiken kaikkiaan.

                                Comment


                                • Hassua, miten hieno fiilis saada auto kotiin juuri sellaisena kuin se oli :)
                                  Attached Files

                                  Comment


                                    Ilmeisesti ei pahempia vaurioita varkaiden jäljiltä?

                                    Comment


                                    • Voin samaistua tuohon fiilikseen kyllä täysin. Eilen 4,5kk odotus palkittiin. Tuo sininen on kyllä hieno väri yhdistettynä alumiini- / kromilistoihin. Voispa mielihalun mukaan vaihdella ton ja oman harmaan värin välillä :D

                                      Comment


                                      • Onneksi tällä kertaa päästiin todella vähällä ja pienillä vaurioilla. K-Auto Airportin vauriokorjaamo teki hyvää jälkeä.

                                        Ja tämä auto oli poissa ajosta reilu pari viikkoa eli 4,5kk on täytynyt tuntua todella pitkältä :)

                                        Comment


                                        • Rengasvarkaiden mukaan lähti myös eturekisterikilpi ja poliisin vahva suositus oli hankkia uudet kilvet. Niitähän saa helposti katsastuskonttoreilta, ja puhtaampi on uudempi ja likainen on vanha.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Tuntuu jotenkin rajulta toimenpiteeltä, jos joutuu rekisteritunnuksenkin vaihtamaan hävinneen kilven takia. Ihan sikäli ymmärrettävä kyllä.

                                            Comment


                                              Kyllä se vaihto kannattaa. Ne pöllityt kilvet kun on ilmoitettu poliisille niin nehän pysäyttelee sitten turhaan liikenteessä ikuisesti vaikka kilvet olis oikeassa autossa kiinni kun skanneri piippaa varastetun kilven nähdessään.

                                              Comment


                                              • Juuri näin kuten yllä, ja lisäksi säästyy vähemmällä selittelyllä missä oli ja milloin jos/kun tuota varastettua kilpeä joku käyttelee laittomuuksiin (polttoainevarkaudet jne.).

                                                Itseä ei uudet kilvet haittaa yhtään. Rekisteriotteessa vain maininta vanhoista kilvistä, ja naapurikin luuli auton vaihtuneen kun oli uusi rekisteri :)

                                                Comment


                                                • Noita tyhmiä naapureita riittää aina :D

                                                  Comment


                                                    Ellei ole erikoiskilpi josta välttämättä haluaa pitää kiinni, niin helpoin tie on oikeasti hakea uusi kilpipari konttorilta...

                                                    Siihen pysäyttelyyn kyllästyy aika nopeasti. T-paitaa en hommannut mutta kokeilin.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X