Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs6 Sleeper projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Alkuperäinen kirjoittaja Skull_Eye Näytä viesti
    3" downpipe, 3" bilteman katti, 3" rosteriputkea ja motonetin 3" iso äänenvaimennin ja päässä on ebaystä ostettu Y-haara (https://www.ebay.com/itm/76mm-3-Inle...4868%7Ciid%3A1)

    Edit: Ja siis aivan järkyttävä drone 2,5k kierroksen kohdalla niin tuo Y-haara lopetti sen "melkein" täysin eli siis täysin ajettava normi ajossa atm
    Itsekin kipuillut tämän äänimaailman kanssa, ja näihän sen on 3 " ränni on suht helppo ja hyvä heittää auton alle sitten tuo katalysaattori + vaimennin. Omaan putkeen tehtiin noin 50 mm jatkoa jotta pakoputken pää tulee, mutta vain vähän, takapuskurin ulkopuolelle. Loppui korvat sulattava humina. Jotenkin se tekee turbulenssia sinne putken päähän ja ilmeisesti takapuskuri toimii kaikukoppana.

    Comment


      #32
      Pitkän hiljaiselon jälkeen (ja talven pettymyksen, koska en tänäkään talvena päässyt jääradalle ajamaan) vähän töitä auton eteen.

      Kesärenkaat kun heitin alle niin auto rupesi lonksumaan keulalta. Puslia vääntämällä selkisi, että kallistuksen vakaajan ulompi pusla oli täysin räjähtänyt. Vaihdoin molemmat mutta lonksunta ei loppunut. Vein auton katsastukseen ja kerroin, että etsikää vika.

      Ravistimessa sitten selvisi, että tukivarren pusla antaa periksi -> Tukivarret irti ja uudet puslat tilaukseen.

      Taistelin puslat irti, jollain aivan paskoilla työkaluilla ja tämän jälkeen rupesin tutkimaan tukivarsia tarkemmin ja selvisi, että päässä olevat "navat" (en tosiaan tiedä virallista nimeä) eivät liiku muutakuin todella väkevällä voimalla. Kumissa oli pieni reikä ja oletettavasti täynnä paskaa. -> Uudet tukivarret puslineen. Mukana tuli myös juurivaihdetut kallistuksen vakaajan puslat, joten sama homma on kiva tehdä useampaan kertaan.

      Samalla uudet Del Ronit sisään. Käytän etanolille suunniteltua moottori öljyä. Samalla meni öljyjalkaan Mishimoton adapteri leipä, jossa on 85asteen termostaatti sisässä (jos nyt pysyisi lämmöt paremmin kurissa). Tähän sain kiinni tuon öljynpaine anturin. Se jäi vielä sähköttämättä mutta tarkoitus olisi, että Maxxecu tätä haistelee ja tähän saadaan limpmode tai tarvittaessa moottorin sammutus jos paine tippuu liian alas.

      Tulpat näytti olevan äärimmäisen hyvässä kunnossa vuoden jäljiltä. Vaihdoin NGK BKR7EIX merkkiset tilalle Speed-Autoteile Tepon suosituksella.

      Nyt kun kaikki on vaihdettu ja auto toimii jälleen vallanmainiosti niin huomasin, että ohjaus jäykistyi huomattavasti. Eli käytännössä puslat ovat vedelleen viimeisiä koko omistuksen ajan. Pitkään mietin pitäisi polyuretaani puslat sinne nykästä mutta en usko, että tällä on merkittävää hyötyä vs mitä ajomukavuudessa menettää.

      Huonot kuvat kaikesta koska syystä tai toisesta en muistanut taltioida kunnolla

      Seuraavana listalla on varmasti alustan vaihto. Etuiskarit rupee olemaan aivan menetetty tapaus mutta äärimmäisen vaikeaa on ollut päättää mitä hommata. Vaihtoehdot:

      Hyvä coilover setti
      +säädettävyys
      +Ajomukavuus säilyy
      -Semi vaikea asentaa koska kaikki vaatii modausta
      -Kallis

      Vakio iskarit + madallus jouset
      +Halpa
      +Matalampi
      -Ei säädettävyyttä eli ei voi liian matalalle laittaa koska talvi ajo
      -/+Ajomukavuus?

      Ilma-alusta
      +Säädettävyys
      +Helppo säätää talvikorkoon
      +Hienon näkönen
      +Ajomukavuus
      -Vitun kallis
      -Vitun vaikea asentaa
      -Satunnaiset ratakäynnit voi rasittaa?

      Comment


        #33
        Minulla on Risassa tukivarsissa polyuretaanipuslat ja alumiiniset apurungon puslat. Auto ei ole yhtään epämukavan jäykkä ajaa, eikä sisälle tule mitään värinöitä. Eli suosittelen kyllä niitä jos haluaa tarkkuutta ajoon.

        Tuo öljynpaineanturi ei toimi Maxxecun kanssa. Sen pitää antaa jännitettä ulos, ja tuo ei anna. Tällainen toimii:
        https://www.finjector.com/fin/10_bar...et-p-470857-34

        Comment


          #34
          Kiitos heads upista, etten sitten ala edes tuon kanssa turhaan tappelemaan. Tarvitsee vaan oikeella kierteellä tuo tilata ja heittää paikoilleen. Ja kokeilla mahdollisimman vähällä öljyn tiputtamisella tuo tehdä :D

          Tarvii kattoo kun tuo auto tosiaan "palotellaan atomeiksi" jos siihen kohtaan tilaisi nuita puslia ja alustan osia vähän tarkemmalla kädellä. Kuitenkaan loppu tarkoitus ei ole rata peliä tuon kokoisesta möröstä tehdä vaan mukava street racer jossa nyt sattuu kiekua olemaan hieman reippaammin. Koska normi perheautoille ei saa kyllä harraste vehkellä jäädä jalkoihin imo

          Comment


            #35
            Pieni tekniikka päivitys niin sanotusti. Tuolla internetin ihmeellisessä maailmassa kyselin oliko kukaan laittanut B-ralliryhmän henkisiä valoja C4 koppaan, että miltä ne näyttää. Aika negatiivistä palautetta siittä tuli että menee C4 pilalle moisesta.

            En kuitenkaan itse halunnut päätyä ns. vain kuvittelemaan miltä ne näyttää vaan halusin konkreettisen todisteen. Noh kukaan ei tätä oikein osannut tuottaa minulle niin päätin tehdä itse.

            Bilteman 9" hommattiin alkuun 4kpl ja mallailtiin sillä toiselle puolelle 3 klusteria. Tultiin kuitenkin lopulta siihen lopputulokseen, että nämä 4 kpl tässä formaatissa sopisi parhaiten keulalle sekä peittäisi hyvin coolerin putkia.

            Nyt on kyllä osaa sitten sanoa menikö päivitys enemmän vai vähemmän sleeper puolelle mutta saatiin tuolla toki vähän näkökykyäkin tuonne pimiään.
            Attached Files

            Comment


              #36
              Pitkästä aikaa päivitystä tännekkin. Kaaret tuli tehtyä Tmi Risto-Matti Heinon toimesta. Auto kotiutettu ja kasaus aloitettu mitä työn ohessa kerkiää. Pari reikää tuli keskuslukituksen letkuun mutta nämä oli onneksi helppo paikantaa ja paikata.

              Vielä pitäisi alusta vaihtaa ja muutoskatsastaa kaikki uudet himmelit niin olisi valmis pirssi sitten talven liukkaille.

              Uusi vika mitä nyt selvitellään on mittarin taustavalo. Lyötiin kojelauta kiinni ja mittaristo siihen uusiksi tuon kuukauden seisonnan jälkeen niin kaikki muu näyttää toimivan paitsi mittariston tausta valo.
              Netistä luin että yleensä sulake mennyt mutta silloin ei pitäisi päivä valojenkaan syttyä koska ovat saman sulakkeen takana ja kaikki muut valot näyttää pelaavan normaalisti.
              Tarvitsee vielä kaikki polttimot tarkastaa mittarista.
              Attached Files

              Comment


                #37
                Tänään menikin vanhus katsastuksesta läpi uusilla muutoksilla. Autosta tehtiin 2 paikkainen, penkin kiinnikkeet muutoskatsastettiin, uudet vyöt sekä turvakehikko on nyt läpi. Vähän jouduttiin extra hommia painaan yksi viikonloppu mutta nyt on auto taas 100% laillinen.

                Seuraava setup olisi sitten turvatankki, sekä polttoaine linjat uusiksi.

                Näihin voin taas ideoita ottaa vastaan. Tavoitteena tehdä tulevaisuudessa 600-700hv setuppi, joten meno ja paluu linjojen koko pitää miettiä uusiksi. Lokaatio tankille tulee varmaan olemaan varapyöränkotelo, josta porataan letkuille reijät pihalle ja inline pumput auton alle johonkin koteloon säältä suojaan.

                Comment

                Working...
                X