Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Urs6 Sleeper projekti

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Urs6 Sleeper projekti

    Ajattelin tännekkin täytellä mitä tähän asti on tullut tehtyä ja mitä on vielä tekemättä.

    Autolla on oma facebook sivusto jossa on videoita ja kuvia myös ihan alkuajoista kun ostin auton nimellä: Audi 2.2 Turbo Tuning

    Joka tapauksessa auto tuli hankittua 2017 keväällä ja ensimmäisenä kesänä tuli purettua konehuonetta sen verta, että sinne sai uuden turbon heitettyä paikalle.

    Nyt ollaan sitten vakio moottorin rajoilla eli paperilla tietenkin 193KW

    Käytin pirssin muutoskatsastuksessa mutta jäi vielä päästöistä kiinni. Vakio putkisto downpipeä lukuunottamatta ja nyt tehdään sitten 3" putkee alusta loppuun varmaankin kahdella vaimentajalla koska ei auton pidä mökää pitää.

    Auto vaihdettu toimimaan E85 flex fuelin toimesta ja tätä kokonaisuutta ohjaa tosiaan MaxxEcu street.

    Seuraavat päivitys kohteet olisikin sitten kytkin / alusta / pakoputkisto / öljyn jäähdytys / etupuskurin hommaaminen.

    Sisusta on vakio lukuunottamatta yhtä laajakaista lisämittaria. Juuri käsitelty nahkapenkit vielä ilman reikiä.

    Tuotteet mitä oon autoon heittäny vielä tähän listattuna:

    Garrett gt2871r

    660cc suuttimet en muista merkkiä

    välijäähytin 600x300x75 biltema

    custom pakosarja ja downpipe

    MaxxEcu street kartat by Motest

    Flex Fuel

    Borbet A vanteet ja Nankang Sportnex AS-2+ - Nopeusluokka Y 225/40-18

    PLX laajakaista

    044 tankissa

    Click image for larger version

Name:	92792971_2871951879556154_8881429667282681856_o.jpg?_nc_cat=105&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=tvzsy7uMH98AX8j_F7Z&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&_nc_tp=6&oh=f9de23cfd5a2db7c04cfbf9fa0dae430&oe=5EC9CC90.jpg
Views:	6932
Size:	70,3 Kt
ID:	1884041
    Click image for larger version

Name:	59666589_2187955847955764_6031573078016786432_o.jpg?_nc_cat=102&_nc_sid=8024bb&_nc_ohc=vabplM8OiJQAX8IIKbF&_nc_ht=scontent-hel2-1.xx&oh=eaa5d35bb1b306eddcdcab1f965b3a95&oe=5EC9BB23.jpg
Views:	6723
Size:	300,2 Kt
ID:	1884042

    #2
    Itsellä kauan sitten oli 2871 RS2:ssa. Kovasti tukkonen pakopuoli siinä on.

    Comment


      #3
      Joo, siltä se vähän tuntuukin. Niin paljon tehty konehuoneeseen tällä hetkellä customia et en enään lähde vaihtamaan ennenkö otan koneen tuosta ulos ja vaihdan sisuskalut. Tämä tapahtuu jossain tulevaisuudessa. Silloin vaihtuu turbo myös isompaan ja teen vähän parempaa tutkimus työtä mikä sinne on hyvä sillä hetkellä.

      Comment


        #4
        Eilen yöllä tuli tehtyä uus pakoputki 3"rosterista alusta loppuun. Aluks oli tarkotus laittaa 2 vaimenninta mutta jätettiin sitten suora muhvi pois, koska kannakepaikat ei oikein ollut järkevästi saatavilla. Nyt on yhdellä isolla motonetin vaimentimella ja äänet ovat kyllä siinä rajoilla, että pappa autosta ei tuppaa oikeen menemään. Enemmän joku teinipojan fartcannon. Äänet ovat kyllä vitoskoneessa hyvät ja taajuus on alhainen. Tarvitsee tänään vielä ajaa autolla niin saa käryn miten se käyttäytyy tien päällä. Videoo tulee varmaankin joko youtubeen tai facebookkiin. Kuvat tuosta väkerryksestä laitan tänään myöhemmin kun käyn viimeistelemässä tuon hirvityksen.

        Comment


          #5
          Uutta videoo. Kyseiseltä kanavalta löytyy siis muutakin paskaa mitä oon tehnyt mutta tässä nyt tästä pirssistä uusinta

          https://www.youtube.com/watch?v=jOmO...ature=youtu.be

          https://youtu.be/InhhDJ57dBk
          Viimeksi muokannut Skull_Eye; 15.5.2020, 22:19.

          Comment


            #6
            Auto meni myös katsastuksesta läpi. Nyt kaikki muutokset on paperilla. Tämän takia pakoputkikin tehtiin koska vakio putkesta oli katit entiset. Toinen oli sulanut yhteen ja toinen oli räjähtänyt palasiksi.

            Comment


              #7
              Tarkennatko mikä vaimentaja autosta nyt löytyy? Juuri rakentelin omaan urs6 3” putken turbolta asti ja takana 1 vaimentaja. Ääni totaalisen järkyttävä humina... varsinkin 2000-3000 kierroksen alueella meinaa korvat sulaa umpeen. Olisi kiva saada peliin tiukat 5 syl äänet mitkä siihen kuuluisi!

              Comment


                #8
                Kyseinen vaimentaja on motonetin isoimpia 3" versioita. Sama ongelma on itsellä ja muutaman henkilön kanssa jotka tuommoisia on rakennellut niin pakottava tarve on 2 vaimenninta laittaa juuri kyseisestä syystä. Itsellä on täsmälleen samat oireet ja seuraavaksi ajattelin kokeilla läpi virtaavaa putki mallista vaimenninta, jos tällä vähintääkin muuttuisi ääni.

                Comment


                  #9
                  Okei! Kirjoittele ihmeessä jos löytyy taika kaava täydelliselle äänelle! Täytyy itsekkin vain kokeilla kaikkia mahdollisia variaatioita ja testailla millä saisi äänen kohdilleen.

                  Comment


                  • #10
                    Olikohan niin, että jos saa putken halkaisijaa muutettu välillä, niin kumina vähenee. Sama ongelma oli kyllä aikanaan itsellänikin, joskin ihan ajettava se oli. Silloin oli 2x2,5" putki katilta taakse ja turbolta katille oli se 3". Kaksi vaimentajaa. Alussa oli motonetin pikkuvaimennin edessä ja takana muistaakseni jokin muu random 3" vaimennin ja ääni oli kumiseva. Jos on tilat, niin itse kokeilisin esim. katin jälkeen 2x2,5" putkea pätkä, jossa vaikka jotkin pikkuvaimentimet ja loppu taas 3".

                    Comment


                    • #11
                      3" minullakin. Katti ja 2 vaimentajaa ja Peltorit korvissa pitäisi matkaa tehdä kuminan takia. Luulempa että noilla suorilla tarvikevaimentajilla ei ole paljoa tehtävissä.
                      Joku Turbex vaimentaja on ollut takoituksessa kokeilla ja/tai siirtyä 2X putkistoon.

                      Comment


                        #12
                        Okei. Turha sitten testata itse tuota pidemmälle. Tilahan tuolla käy vaan tosi pieneksi jos ei matalalla halua putkea pitää. Tarvitsee hieman suunnitella vielä tuota. Käyttö autona pirssi ei kuitenkaan ole niin kiire ei kyseisellä modilla ole.

                        Comment


                          #13
                          Nyt on uusi kytkin ja vauhtipyörä hommattuna. Sitten ne pitäisi vielä vaihtaa paikalleen. Nyt saa ilmotella kaikkia jippoja ja niksejä sekä osia mitä kannattaa samalla vaihtaa kun rupee tuota rymyämään tuonne paikalleen.
                          Koskaan en ole kytkin remppaa tehnyt, joten lähdetään muutaman Youtube videon pohjalta liikkeelle.
                          Vauhtipyörän takana oleva tiiviste ilmeisesti ainakin kannattaa vaihtaa "main seal" en tiedä suomalaista nimeä edes vielä mutta tästä se lähtee.

                          Comment


                          • #14
                            Vauhtipyörän ja asetelman pultit vaihtaisin uusiin. Myös vauhtipyörässä olevan silmälaakerin, kampiakselin takatiivisteen ja kytkimen painelaakerin uusisin samalla. Kytkinlevyn keskitystyökalu myös hyvä olla, niin on levy laakista kohdillaan kun vaihteistoa rupee punnertaa paikalleen. Momenttiavain vauhtipyörän ja asetelman pulteille, kiristys ohjeiden mukaan..

                            Comment


                              #15
                              Joo kaikki pultit taisivatkin tuossa paketissa tulla uutena. Kaveri ehdotti myös vauhtipyörän tasapainottamista. Kuinka tarpeelliseksi nämä yleensä koetaan? onko usein heittoja tehtaalta? Silmälaakeri ja painelaakeri taitavat mennä vakiot jos hakee esim motonetista yms. ?

                              Comment


                                #16
                                Tänään aloitin öljyn jäähytys projektin. Uus cooleri from Race.fi ja siihen asennussarja. Uusi cooleri tulee olemaan vanhan välijäähdyttimen paikalle toiselle puolelle moottoria. Ja samalla teen ilmanoton uusiksi, jotta saa hieman kylmempää imettyä sisään. Vanhalla öljy jäähyllä lämmöt nousi jo ihan 120km/h vauhdissa turhan ylös.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt loppu pakoputken drone pienillä kierrosalueilla. Ja uskokaa tai älkää niinkin yksinkertainen kikka kuin tupla ulostulo. Eli 3" putkesta 2x2.5" putkee ja nyt käy todella nätisti

                                  https://www.ebay.com/itm/76mm-3-Inle...pid=1575325610

                                  Comment


                                    #18
                                    Syy öljylämpöihin on itseasiassa termarin vika, tehtaan termari taitaa aueta täysin vasta 125C tai jotain muuta päätöntä.

                                    Niinhän se Simonsin sportti putki 3" putkella on kahdella ulostulolla... oisko testauksessa käyny ilmi

                                    Comment


                                      #19
                                      Juuri näin. Facebookissa siitä taisin jonkun kanssa keskustella, että 120C taitaa tuo termarin täys aukeaminen tapahtua. Mutta joka tapauksessa se on vaihdettu myös siitäkin syystä koska kunto oli tuo. Ja rajaahan tälle projektille ei vielä ole asetettu, joten hyvä päivitys se oli tulevaisuutta ajatellen.

                                      Ugemihan tuota tuolla aikaisemmin tuumaili, että putken halkaisijaa muuttamalla päästäisiin haluttuihin tuloksiin. En ihan vain ajatellut, että se tuolla pakoputken päällä ratkeaisi.

                                      Comment


                                        #20
                                        Eilen kaverin kanssa vähä myllytettiin vanhusta. Katto jäi tosin vielä tekemättä.

                                        Btw jos joku tietää puskurin tekijää niin saa ilmottautua. Pitäisi tuo vähän enemmän vakion näköiseksi saatava.
                                        Viimeksi muokannut Skull_Eye; 7.6.2020, 09:44.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tännekkin voisi päivitellä taasen. Tuli hommattua tosiaan 10" Headunit tuon vanhan radion tilalle kun ei se suostu kaupungin ulkopuolella enään radioo soittamaan. Joying on merkki ja 1din soitin kyseessä.

                                          Sain radion jo päälle mutta täys kysymys merkki nuo miten kuuluisi kauittimet liittää.

                                          Netistä kattelin kaiken maailman piuhotuksia ja kysellytkin ympäriinsä mutta ei tunnu kukaan osaavan auttaa. Auto on tällä hetkellä pajalla jotka yrittävät laittaa uutta kytkintä alle. Piti olla päivän homma ja se on nyt viikon siellä ollut.

                                          Tänne saa ilmottautua jos joku luulee osaavansa nuitten kanssa pelleillä. Ja jos paikan päälle viittii tulla jeesiin niin rahallinen korvaus aina taattu :D

                                          Comment


                                            #22
                                            Tännekkin updatee.

                                            Kytkin remppa aiheuttikin vähän isomman jumpan mitä alunperin mulle myytiin.

                                            2 levy kytkin paketti jäi nyt asentamatta ja tilalle laitettiin ainoastaan sachsin performance levy.

                                            kytkinpaketti jää odottamaan moottorin irroittamista ja päivittämistä.

                                            Sain auton alkuviikosta takasin ja ruvettiin tuota mankka ongelmaa ratkomaan.

                                            Tultiin siihen tulokseen, että helpompi vetää joka kajarille uudet piuhat kuin ruveta ryöstää niitä orkkis subbarilta ja vahvarilta.

                                            Samalla vaihdettiin joka oveen Ground Zeron elementit (about samaa kokoo niin ei joudu leikkaan pahveja) sekä tuo Joying 4G soitin.

                                            Vielä laitetaan myöhemmin joku mieto subbari takakonttiin, kun löydetään sopiva yksilö.

                                            Tuo 10" yksilö hieman peittää noita namiskoja tuolta takaa. Tarvii sitä hieman nostaa ylemmäs, jotta pääsee käsiksi noihin ilmastointi säätöihin. Muuten aika näppärä peli. Tuo toimii android 9 pohjalla, joten youtubet ja kaikki saa sitä kautta. Radio antennin piuha oli erilainen joten se jätettiin kytkemättä. Mutta tuntuu tuon 4G kautta kuuluvan radiokin todella hyvin. Antenneista en ottanut kuvaa mutta ne on liimattu apparin puolelle tuulilasin reunaan ja mikrofoni on kuskin A-pilarissa niin voi soittajakin tehdä sitä kautta.

                                            Attached Files

                                            Comment


                                              #23
                                              Mitäs sulla nyt loppujen lopuksi on tuolla putkistossa? 3" downpipe ilman kattiako, joku välivaimennin ja ennen puskuria suoran putken päässä tuo tuplaulostulo?

                                              Comment


                                                #24
                                                3" downpipe, 3" bilteman katti, 3" rosteriputkea ja motonetin 3" iso äänenvaimennin ja päässä on ebaystä ostettu Y-haara (https://www.ebay.com/itm/76mm-3-Inle...4868%7Ciid%3A1)

                                                Edit: Ja siis aivan järkyttävä drone 2,5k kierroksen kohdalla niin tuo Y-haara lopetti sen "melkein" täysin eli siis täysin ajettava normi ajossa atm

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kävin radalla hieman kokeilemaan. Älkää huoliko päivitetyt jarrut on jo tilattu ja vaihtuu alle kunhan saapuvat.
                                                  Jarruja ja renkaita lukuunottamatta auto kesti hyvin. Öljyn lämmöt pääsi hieman ehkä karkailemaan. Tarvitsee varmaankin ohittaa se vakio termostaatti.
                                                  Muuten positiivinen reissu vaikka tiesinkin, että montaa kierrosta ei autolla pysty ottamaan vakio jarrujen takia.

                                                  https://youtu.be/p2eApDK4Z04

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Jarrut tuli. Nyt pääsee harjoitteleen sitten niiden asennusta tuohon pirssiin. Siellä on vielä palat ja levyt mitkä oli kun auton hommasin vuosia sitten. Levyt on kyllä aivan järkyttävässä kunnossa. Postaan niistä vielä kuvat kun saan ne irti. Ja tulee olemaan ensimmäinen auto jossa on teräspunosletkut. Toivottavasti tuntuma muuttuu niinkuin ne kovasti siitä mainostaa :D
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nyt on kylvetty, pesty ja hinkattu. Huomenna vielä maalaus ja sit kun autodoc tuo uudet männät ja tiivisteet niin saapi alkaa tätä palapeliä taas kasaamaan. 2 pulttia pyöritin tyhjäksi kun näitä irti yritin ottaa onneksi löytyi paikallisesta mutteri liikeestä edes lähelle samat takaisin.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Jarrut saatu vihdoin asennettua ja huomenna alkaisi pieni ruosteen suojaus projekti. Alku tilanne on tämä. katsotaan mihin päivässä pääsee. Perä olisi tarkoituis vielä huoltaa ennen talvea mutta näyttää tuo irrottaminen niin iso töiseltä et saattaa vielä vuodella vierähtää se huolto :D
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Eilinen menikin kohtuu nopeesti. Vähän yli 12 tuntia isän kanssa tallilla hääräämässä. Pohja saattiin hiottua/hitsattua/maalattua. Jarrut paikallaan ja yritettiin niitä ilmata. Pedaali tuntu niin kauan hyvältä kunnes lyötiin auto käyntiin. Tuntu tosi oudolta. Meni todella alas ja välillä käyttäyty niinku ois vuoto jossainl. Eli pedaali pysähtyi ja hetken päästä lähti painumaan pohjaa kohti. Missään ei silmä määrällisesti huomattua vuotoa. Ilmattiin noin 4 kertaa ja ei kuplan kuplaa tullut järjestelmästä. Sit kun pumppas jarrua auton ollessa käynnissä niin heitti jarrujen vika valon (punasen) välkkymään hetkeksi.

                                                          Tämän lisäksi kone huoneesta rupesi kuulumaan outoa ääntä kun auto hetken oli tyhjäkäyntiä käynyt. Ruvettiin etsimään sitä ongelmaa jostain jakohihnan tienoilta ja huomattiin, että hihna oli toisesta laidasta kulunut n.2mm eli hangannut johonkin. Toivottavasti ääni johtui tästä vaikka en ymmärrä miksi se kuului ainoastaan lämpimänä.

                                                          Kaikesta huolimatta päätettiin ajaa auto jyväskylään pajalle joka minulle vuosi sitten jakohihnan vaihtoi. Jarrut toimii mutta pedaali menee melkein pohjaan asti eli todennäköisesti siellä on ilmaa jossain kohtaa. Tarvitsee tilata lisää jarrunestettä siihen.

                                                          Kaiken huipuksi ajomatkalla menetin pakoputken pään ilmeisesti vaajakosken ABC:n parkkipaikalla kun käytiin syömässä ja auto rupesi pitämään taas järkyttävää "dronea" sisälle. Kaiken kaikkiaan varsin onnistunut vklp...

                                                          Edit: Perä ei vuotanut öljyä vaan tarkemmalla tiirauksella se oli vetarin massaa. Otettiin vetari irti ja huomattiin, että tiiviste ei ollut kunnolla paikallaan, laitettiin tiiviste massaa ja laitettiin uudet vaseliinit sisään ja lyötiin paikalleen. Katsotaan vuotaako vielä.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Syy selvisi jarruille. Eli teräspunos letkuja kiinnittäessä oli putki mennyt huonosti kiinni. Ei väärille jengoille mutta jotenkin vinoon ja lytännyt putken. Sieltä ensiksi vuoti ainetta ja tämän jälkeen hörppäsi ilmaa, jonka jälkeen ei enään vuotanut. Tämän takia ilmaaminen tuntui mahdottomalta. En tiedä miksi sitten ilmauksessa sieltä ei tullut yhtään ilmaa mutta tämä putki vaihdettiin uuteen ja nyt jarrut tuntuvat normaaleilta.

                                                            Jakopää ongelmaksi muodostui kun säädettävästä nokkapyörästä oli 3 pulttia irronnut viidestä ja näistä kaksi oli tippunut hihnan mukaan pyörimään ja syönyt sitä. Samalla sitten piilossa ollut ruuvi hyppäsi koeajolla piilostaan ja paskoi nokka-akselinasentotunnistimen. Näiden hommien jälkeen auto pelaa taas normaalisti. Mitä nyt siivotessa repäsin vahingossa subbarin piuhat irti mankan päästä niin nämä piti kiinnittä. Sekä pakoputken pää piti modata paikoilleen.

                                                            Tämän lisäksi tilasin uuden turbo hupun kun vanha tosiaan taas tuhoitui täysin. Ja alumiini teipillä peittelin hieman jarru putkia jotka ovat lähellä kuumia lähteitä.

                                                            Nyt tekisi mieli uutta videoo ottaa autosta. Tarvitsee ehkä hieman odotella lunta maahan ja katsoa miten kitkoilla sujuu leikkiminen. Uudet vanteet tuli hommattua facebookin puolelta audi rompetorilta. Sain vanhat A8 kaivonkansi vanteet, joissa oli hyvät kitkat päällä niin ei raaski repiä irti. Vaihetaan nastat kun kunnon talvi alkaa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X