Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ässä Nelonen -00 Stg3+

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Alkuperäinen kirjoittaja lare_95 Näytä viesti
    Katsoppas moottorin vikakoodit,että onko vikakoodia maf anturista. itsellä ässä sytytti samat valot kun maf anturi hajosi. Uusi maf ja valot sammui.
    Sama homma oli itsellä A6 biturbossa. Uutta maffia paikalleen ja heti korjaantui.

    Comment


      #32
      Maf oli omassakin aikoinaan rikki, kun nuo valot paloi taulussa. Silloin ei myöskään edl toiminut. Eikä toki abs.

      Comment


      • #33
        Pitääpä siis tässä lähipäivinä tutkia jokainen letku/klemmari että ovat varmasti kunnossa..
        Sekä etsiä boschilainen rs4:sen maffi jostain.

        Sisätiloistakin sain vihdoin napattua kuvan, sielä ei toki ole juurikaan muuta tapahtunut kuin listojen maalaus talvella.

        Tuon lisämittareiden kotelon vaihdan vakio ilmastoinnin ritilöiksi sittenkun saan podin telineen ratin taakse ja mietittyä mihin olisi järkevintä laittaa kaksi mittaria, vielä niin että ei kovin paljoa vakio sisätilat muutu.

        Comment


          #34
          Just facessa tuli vastaan iso maf myynti-ilmoitus. Ihan siis just 10 sek sitten

          Comment


          • #35
            Uusi maffi olisi hyvä olla.
            Tuosta tulikin mieleen niin pitääkö se uudi maffi sitten jotenkin "opettaa" vai meneekö vain vanha pois uusi sisään menetelmällä?

            Comment


              #36
              Adaptaatiot pitää nollata, se tapahtuu poistamalla moottorin vikakoodit (vaikka niitä ei olisi).

              Comment


              • #37
                Hieno ässä nelonen sulla! Mua kovin kiinostaa nuo vanteet mitkä sulla on alla? Onko millä spekseillä?

                Hyvin näyttäisi istuvan!

                Comment


                • #38
                  Ne on audi tt:n alkuperäset vanteet koossa 18x9 et muistaakseni 52, menisi hyvin 15mm spacerillä mutta itellä oli hyllyssä 20mm pultattavat niin laitoin ne. Kumeina tosiaan toimii michelinin super sportit koossa 225/40/18, eikä ota mistään kiinni.
                  Tuossa vielä yksi kuva mistä näkee paremmin istuvuuden.

                  Comment


                  • #39
                    Kiitoksia! Hienot on kyllä!

                    Comment


                      #40
                      Itsellä nuo samat vanteet 4F:n alla. Juurikin tuo 9" leveys yhdessä ulkonäön kanssa johtivat ostopäätökseen.

                      Comment


                      • #41
                        Huomasin öljynvaihdon aikana että eturenkaat oli sisäreunoista melkein sileänä joten kyselin heti camber säädettäviä puslia eteen.. Nooh tuumasta toimeen.

                        Heti ensimmäisenä huomasin että oli laitettu kiinnityspultit väärinpäin, joten lisähommia oli tiedossa heti kättelyssä.
                        Iskari irti ja tukivarret käteen, tästä sitten pienen inspiraation ja yhden huonokuntoisen raidetangonpään seurauksena hommasin meyle HD raidetangonpäät molemminpuolin sekä pesin iskunvaimentimet kun olivat irti.

                        Ensi maanantaina olisi aika nelipyöräsuuntaukseen joten autolla ei ajeta viikonloppuna :/

                        Vanhat puslat lähti nätisti irti, uudetkin meni hyvin tilaansa tosin pienet jäljet niihin tuli mutta ei suurempia ongelmia.

                        Seuraavaksi olisi maffin irroitus ja sieltä varaosanumerot talteen ja ostamaan uusi anturi, jos sitten saisi esp/abs viat pois taulusta.. Vihdoin.

                        Mites voi olla että noiden osien vaihdon jälkeen tulee jarrupaloista ilmoitus? Vaikka kaikki palat on vielä hyvällä pinnalla..

                        Ohessa muutamat kuvat asennuksista

                        Comment


                          #42
                          Alkuperäinen kirjoittaja Winder Näytä viesti
                          Mites voi olla että noiden osien vaihdon jälkeen tulee jarrupaloista ilmoitus? Vaikka kaikki palat on vielä hyvällä pinnalla..
                          Kosketushäiriötä tai piuha poikki kulumisantureiden liittimelle (edessä).

                          Comment


                          • #43
                            Nyt on hiukan päästy talven aikana jo tekemäänkin autolle jotain. Ajattelin heti alkutalvesta että pakko se on takakelkka ottaa autosta irti ja vaihtaa jokainen pusla uretaaneihin, vaihtaa pultit uusiin ja käyttää kaikki maalauksessa. Tässä siis syksyllä huomasin pientä eloa perän käytöksessä jopa normaalissa ajossa, joten sen takia helpompi vaihtaa kaikki ettei hetkenpäästä tarvi vaihdella toistapuolta.
                            Samalla nyt vaihtuu sisemmät+ulommat vetonivelet sekä ajovalojen kork.säätöanturit sekä muita pieniä osia.

                            Ei siihen kauaa mennytkään että sai laskea alas kun hiukan kyseli neuvoja mitä pitää ottaa irti kun alkaa irroittelemaan alustaa.
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20210120_170138.jpg
Views:	1540
Size:	227,8 Kt
ID:	1910918
                            Muutama pultti katkesi irroituksessa mutta ei haitannut koska käytännössä kaikki pultit tulee olemaan uusia.
                            Facebookista kyselin noita iskarinkoteloita ja suomesta sattui löytymään hienokuntoiset ja hitsaamattomat.
                            Alemmat ovat siis vanhat..
                            ​​​​​​ Click image for larger version

Name:	IMG_20210122_200552.jpg
Views:	1502
Size:	148,7 Kt
ID:	1910919
                            Tässä pikkuhiljaa alkaa osat olemaan irti ja valmiina hiekkapuhallukseen/pulverimaalaukseen.
                            Käytännössä uusia uretaanipuslia vaille on kaikki osat jo hyllyssä. Vanhat perän takakannakkeen apikolit oli myös aivan tiensä päässä...
                            Click image for larger version

Name:	IMG_20210125_191513.jpg
Views:	1493
Size:	86,7 Kt
ID:	1910920

                            Tästä tuleekin seuraavaksi sitten kirjoiteltua kun osat saan takaisin hallille "uusina".
                            Ainiin. Mittariston abs+esp valot johtui viallisesta maffista. :)

                            Comment


                            • #44
                              Nyt on saatu projektia eteenpäin hyvinkin!

                              Ensimmäisenä kiitokset tämän osalta Pulverfixille kun teit käytännössä ruosteisista romuista uusia.
                              Sekä Koneistus Pukkiselle kun prässäsit vanhat puslat pois ja uudet tilalle.

                              Vanhat ruostuneet puslat prässättiin irti koneistus pukkisen toimesta.
                              Puslat oli todella tiukassa sekä ruosteessa, onneksi mitään vahinkoa ei tullut.

                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210314_170713.jpg Views:	0 Size:	231,0 Kt ID:	1915646


                              Alla olevassa kuvassa olevat tuotteet käyneet pulverfixillä.
                              Erinomaista työnjälkeä sekä maaliakaan ei ollut missään mihin sitä ei haluttukaan.
                              Mustat olivat perusmustalla ja päällä mattalakka, tästä olisi ollut vielä oikein matta joten tämä vaikutti enemmänkin satiinilta.
                              Kw:n alustan jouset perus keltaisella ja vakio vakaaja punaiseksi :) Vähän edes väriä ettei kaikki ole mustaa.

                              Click image for larger version

Name:	IMG_20210409_194943.jpg
Views:	1163
Size:	186,6 Kt
ID:	1915692

                              Vanhat takajousien kumet olivat saaneet myös hiukan elämää allensa, samalla muistin että takaluukun katkaisijat olivat hapettuneet eikä toimineet joten nekin oli tilattava uudet speediltä.

                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210328_122153.jpg Views:	0 Size:	61,6 Kt ID:	1915648

                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210308_200921.jpg Views:	0 Size:	172,8 Kt ID:	1915645

                              Sillä aikaa kun osat olivat maalauksessa kerkesin hiukan ottamaan ruosteita tutusta paikkaa kiinni ja päälle ruosteensuoja aineet sekä alustamassat.

                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210328_115709.jpg Views:	0 Size:	78,0 Kt ID:	1915647
                              ​​​​​​

                              Viikonlopussa en aivan kerennyt kasata kaikkia loppuun joten arkipäivillekkin jäi jotain tekemistä kuten iskaritornien kasaus sekä apurungon kiinnitys takaisin koriin. Seuraavaksi auto meneekin nelipyöräsuuntaukseen sekä takaluukun ja puskurin maalaukseen :)

                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210415_204213.jpg Views:	0 Size:	181,7 Kt ID:	1915650 Click image for larger version  Name:	IMG_20210413_203554.jpg Views:	0 Size:	90,4 Kt ID:	1915651
                              Click image for larger version  Name:	IMG_20210409_213500.jpg Views:	0 Size:	95,5 Kt ID:	1915649
                              Viimeksi muokannut Winder; 17.4.2021, 12:03.

                              Comment


                                #45
                                Hyvältä näyttää. Jos haluat hifistellä oikein urakalla, niin sisälokareiden alta kannattaisi kaivella tarkemmin ruosteet pois, siellä on aika varmasti suunnilleen kaikki pistehitsien kohdat alkavassa ruosteessa.

                                Comment


                                  #46
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jerse Näytä viesti
                                  Ahto/imuvuodot aiheuttaa myös nuo vikakoodit, joten painetesti kannattaa myös tehdä ennenkuin ostelee turhaan uusia osia.
                                  Näille autoille painetestityökalut ovat niin oleellisia jotta ne olisi saaneet olla osa auton alkuperäis työkalusetistä.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Okkim, pitääpä kurkata miltä sielä näyttää.

                                    Laaf, jep niin olisi mutta tälläkertaa uusi maffi korjasi viat kumminkin.

                                    Viime kesän vanteetkin saivat pienen ehostuksen.
                                    Entinen maalipinta sai hiukan hiomapaperia sekä pohjamaalia, väriksi valikoitui perus L1H7.
                                    Maalarikin sanoi että pitääpä muistaa tämä koodi nimittäin tuohon väriin ei tule kuin yhtä väriä maalilinjasta. Tottakai keskimerkkeihin tuli pieni osa punaista väriä antamaan pienen pisteen iin päälle.

                                    Click image for larger version

Name:	IMG_20210408_125658.jpg
Views:	1103
Size:	74,1 Kt
ID:	1915725 Click image for larger version

Name:	IMG_20210412_153754.jpg
Views:	1092
Size:	195,5 Kt
ID:	1915726 Click image for larger version

Name:	IMG_20210413_145933.jpg
Views:	1130
Size:	124,4 Kt
ID:	1915727

                                    Comment


                                    • #48
                                      Pikku runoilua jälleen...
                                      Puskuri ja takaluukku saatiin maalattua 10.5,
                                      takaluukussa oli ylimääräisiä reikiä vedetty perus itseporautuvilla läpi joten niitä piti hiukan täytellä..
                                      Mutta nyt on taas uutta pintaa :)

                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20210510_180740.jpg
Views:	843
Size:	107,1 Kt
ID:	1919049 Click image for larger version

Name:	IMG_20210510_180731.jpg
Views:	824
Size:	196,2 Kt
ID:	1919050

                                      Autolla ajelin ihan muutaman viikon kerryttäen hiukan kilometrejä alle jonka jälkeen kunnon pesut sekä 1-step kiilloitus + vahat päälle, voisin sanoa että kyllä se minkin sininen on ihan hieno väri kun vaan huolehtii pintojen kunnosta.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20210521_214122.jpg
Views:	855
Size:	136,7 Kt
ID:	1919051 Click image for larger version

Name:	IMG_20210523_210051.jpg
Views:	855
Size:	241,1 Kt
ID:	1919053

                                      Hetki taas ajeltiin jonka jälkeen perus huoltoa.
                                      Uudet öljyt ja suodatin paikoilleen, en tiedä moniko käyttää gulffin öljyä mutta itse ainakin olen ollut tyytyväinen.

                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20210530_133230.jpg
Views:	874
Size:	155,8 Kt
ID:	1919052

                                      Sitten se final eli tarinan lopetus ainakin toistaiseksi, tänään ( 4.6 ) n.klo 16 aikoihin tuli auto kolmion takaa eteen..
                                      Autosta nyt ainakin laittoa vaatii lokasuoja, konepelti, puskurit, helma, etuiskari, umpiot sekä muita ehkä tukivarsia ja keulan törmäyspalkki jne varmasti saivat tällin..

                                      Click image for larger version

Name:	IMG_20210604_161901.jpg
Views:	1084
Size:	303,7 Kt
ID:	1919056 Click image for larger version

Name:	IMG_20210604_161911.jpg
Views:	1016
Size:	387,5 Kt
ID:	1919055 Click image for larger version

Name:	IMG_20210604_222502.jpg
Views:	1032
Size:	104,0 Kt
ID:	1919054

                                      Tästä lisää hetikun saan vakuutuksista päätöksiä mitä tehdään ja mitkä ovat korjauskustannukset :)
                                      Onneksi peltiä saa uutta.

                                      Comment


                                        #49
                                        No voi ehmetti. Lämmittää kivasti mieltä, kun on just hikoillut laitteet ojennukseen ja sitten jonkun muun sössistä käy näin.

                                        Comment


                                          #50
                                          Voi saakeli. Tuota pelkään itsekin ja yritän olla risteyksissä tosi tarkkana. Juuri tänään joku pyyhki päin punaisia nenän edestä kun olin kääntymässä.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Arvatkaa vaan kuinka paljon ottaa päähän tälläset :D Ja juurikin vajaa kk saanut nauttia ajoista..
                                            Samaisessa risteyksessä olen kahdesti väistänyt suoraa kolmion takaa tullutta autoa. Kolmannella kertaa mossahti :)

                                            Comment


                                              #52
                                              Kait tämmöisessä tapauksessa vahingon aiheuttaja saatiin kiinni ja vastuuseen?

                                              Comment


                                              • #53
                                                Joo kyllä, kolmion takaa tullut tottakai oli syypää eli siis en minä.
                                                Kaiken kruunasi että oli hiukan ottanut vettä väkevämpää :)

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Noniin.. Tämän topikin voi lopettaa tähän, auto vaihtoi omistajaa "romuna". Luultavasti menee lihoiksi mutta saa nähdä :) Nyt etsitään kivien ja kantojen alta sitä seuraavaa joko täysin harrastetta tai käyttöauto+harraste autoa.. Katsotaan sitten tehdäänkö uudesta autosta topikki vai ei.

                                                  -Roni

                                                  Comment

                                                  Working...
                                                  X