Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ässä Nelonen -00 Stg3+

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ässä Nelonen -00 Stg3+

    Dodii. Tosiaan tuli tossa syksyllä 2019 hommattua b5s4 ja nyt pääsi tänne foorumillekkin ihmettelemään touhuja ja muita 2.7bit omistajia sekä projekteja.

    Tarkotuksena olis nyt talven aikana saada kunnostettua hiukan ruostepaikkoja sekä maalailla sisätilanlistat tummemmaksi ja tietenkin vaihtaa kaikki nesteet sekä jakopää jne, joitakin juttuja olen jo kerennyt tekemään mutta kaikki ajallaan ja onhan siihen kevääseen vielä hetken aikaa.

    Tekniikkaan/alustaan on laitettu vanhojen omistajien aikana kumminkin hyvin osaa kiinni.

    Tekniikka:
    K04 Turbot
    Wagner jäähdyttimet
    RS4 kytkinasetelma SRE +15% massakytkinlevyllä
    Billetti vauhtipyörä
    Laatikko laakeroitu uudelleen
    RS4 MAF + suodatinkotelo
    TFSI puolakonversio
    S4sid EGT-anturit
    Kansiremontti tehty
    Erikoismoottori.fi ohjelma + E85 muutos
    Bosch 1000cc suuttimet sekä 044 pumppu
    ​​​​​​Penkissä tämä ei ole käynyt, mutta kyllä sieltä pitäisi se 400hv ainakin olla.

    Alustassakin hiukan paranneltu ajo-ominaisuuksia mm.
    KW variante 3 alustasarja
    Teräspunosjarruletkut
    B6S4 takajarrut
    Apikol billet peräntuki uretaanipuslilla

    Mielestäni tässä hyvä pohja lähteä tekemään ehkäpä hiukan "luotettavampaa" peliä kesän rientoihin,
    vaikkakin näistä ei koskaan tiiä :D

    Tässä nyt hiukan listaa mitä olen tekemässä vielä ja mitä on tehty jo.

    -Listojen maalaus tehty, maalina käytettiin jotain moottoripyörän vesiväriä jonka päällä n.3-4 kerrosta kovetelakkaa päällä.
    -Kaikkien kaasujousien vaihto tehty.
    -Jälkijäähy vesipumpun vaihto tehty
    ​-Lisämittareiden "kotelo" uudestaan siistimmäksi.
    -Ruoste/vaurio paikkojen korjaus/maalaus mm. Molemmat etuovet, toinen lokasuoja, takakontinlippa ( lippa on pohjamaalissa korjattuna )
    -Etupuskurin halkeaman korjaus/maalaus
    ( Korjaus tehty, pohjia pitää vielä tehdä )
    -Jakopää, nesteet, öljyt sekä moottoritilaa "siistimmäksi".
    -Kaikki polttimot joka nurkkaan ( myös ne jotka ovat ehjiä ), omasta mielestä parempi vaihtaa kaikki kerrallaan niin on sitten kunnossa ja yhtenäiset.
    -Kattoluukun moottori vaihto/korjaus?.
    -Ehkä paremmat etujarrut ( Vaihtoehtoja saa ehdottaa mitkä ovat ns. Bolt on )
    -Sekä tottakai alan ammattilaisena autoon tehdään ajan kanssa huolella kunnon sisäpesu, myllytys ja vahaus. Pinnotetta en laita, mukavempi kesäautoa vahailla ;).
    -Mietinnässä vielä paljon juttuja autoon sekä olisi tarkoitus käydä kokeilemassa kahden auton voimin jossain ratapäivillä veljen kanssa kuinka molempien autot käyttäytyy..

    Kuvia en saanut laitettua tähän heti mutta tulee ajallaan.
    Kaikki neuvo otetaan vastaan liittyen 2.7bit tekniikkaan sekä mitä kannattaa katsoa onko kunnossa..

    Tuola drivessä nyt muutama kuva jo mitä on tehty sekä missä korjattavat kohdat sijaitsee.
    Varmaan sinne helpoin laitella niin saa täyskokosena ja laatukin on vähän parempi , einuo kännykällä otetut kuvat nyt häävejä ole mutta otetaan valmiista autosta sitten kunnolla kuvia.

    https://drive.google.com/folderview?...zicKWp5_ciKkvd

    ​​-Roni
    Viimeksi muokannut Winder; 28.2.2020, 18:14.

    #2
    Hienoa kun näitä saadaan tänne forumille, eivätkä jää someen piiloon.

    Jarruista löytyy juttua tuolta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...-jarru-upgrade
    Esim Q7/Cayennen jarruja on laitettu. Menee melkein bolt-on.

    Mitä tarkoittaa "vaihdelaatikko aakeroitu uudelleen? Mitkä kaikki laakerit? Vaihdoitko itse?

    Comment


      #3
      Tämä autohan liikkuu hienosti harrastajlta toiselle. On muistaakseni aika siistikuntoinen.

      Eiköhän siellä noin 500hv ole.

      Comment


      • #4
        Okkim: Joo, sulta kysyinkin facebookissa jo jarruista :) Edellisten omistajien mukaan laakeroitu. En sitten tiedä, ainakin syncrot jne on vaihdettu uusiin samalla.

        Porkkis: Kyllä itteäkin hiukan epäillytti 20v vanha auto mimmonenhan on kun mentiin katsomaan, oli kyllä positiivinen yllätys. Kyllä siinä tekemistä tälle talvea on ihan hyvin :) Vaikea sanoa tehoista mitään kun ei oo käyny penkissä, mutta kyllähän näitä on suht hyvin abaut samoilla palikoilla tehtykin ja kaikissa järjestään se 500hv.

        Comment


          #5
          Joo tunnistin nimen :) Tuo laakerointi herättää aina kysymyksiä koska niitä on paljon, ne maksaa hitosti eikä niiden vaihto ole helppoa.

          Comment


          • #6
            Okkim: Joo, pitääpä kysyä tarkemmin mitä sieltä on vaihdettu :)

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Winder Näytä viesti
              Vaikea sanoa tehoista mitään kun ei oo käyny penkissä, mutta kyllähän näitä on suht hyvin abaut samoilla palikoilla tehtykin ja kaikissa järjestään se 500hv.
              Tää nyt oli vaan tällainen akateeminen arvaus. Vastaava edellinen oli 505hv dynolla. Minä olen erikoismoottori.fi :)

              Comment


              • #8
                Tämä on aika pitkälti rakennettu minun tallissa jo vuosia sitten. Laatikkoon tehtiin kattava huolto Nuutisen Pasin toimesta. Ehkä vähän turhaankin. Jälkeen päin tuumailin että äänet joita luulin laatikon ääntelyksi tulivatkin mahdollisesti kevyehköstä vauhtipyörästä... Synkroja uusittiin ja mahdollisesti jotain laakereitakin (en muista tarkalleen, kun tapahtui 2013). Löytyy kyllä tarvittaessa osalista minkä tilasin speediltä tuota remonttia varten jos kiinnostaa.

                Hienoa nähdä että auto vielä liikkuu. Kulki silloin kyllä raikkaasti Petrin e85 softalla. Kentällä ajettu 12,49s/400m ja 265kmh/1mile vakio alustalla ja vakio rengastuksella.

                Comment


                • #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                  Eiköhän siellä noin 500hv ole.
                  Paljonko otit irti pyynneissä? Mulla kesti 450hv/660nm, mutta täysillä tuli kanki ulos, vaikka yläpyynnillä.

                  Comment


                  • #10
                    Porkkis: Aivan! Nojoo eiköhän sielä sitten lähemmäs se 500 ole :D

                    Prunssi: Joo kyllä kaikki mitä autoon on tehty tai liittyy niin olisi hyvä saada kansioon.. Se billetti vauhtipyörä sielä vieläkin tottakai ääntelee :)

                    Comment


                    • #11
                      Laitan sinulle privaan listan osista, kun on sen verran pitkä. Siinä on vain osanumerot, ei tarkemmin että mitä osia kyseessä.

                      Suurin osa noista listaamistasi muutoksista, mm "Uudet K04 turbot" on siis vuodelta 2013. Ei siis enää ihan niin uudet kuitenkaan :) Tämä maininta ihan siltäkin varalta, että auto vaihtaa kohta omistajaa ja joku etsii tietoja täältä.

                      Comment


                      • #12
                        Prunssi: Joo, muistatko yhtään paljoko oli silloin ajettu kun vaihdoitte turbot?

                        Comment


                        • #13
                          Noniin, nytkun auto saatiin hinattua nosturille jakopään, nesteiden sekä ulompien vetonivelten vaihtoon niin huomattiin että jakopään kiristimenrullanpultti on vinossa... Entiedä onko mennyt väärälle jengalle joskus tai sitten vain tehty uusi jenka vinoon. Ei muutakuin auto seinäjoen moottorihiomolle ja odottamaan koska saisi auton takaisin.



                          Click image for larger version

Name:	IMG_20200415_151727_01.jpg
Views:	3061
Size:	110,2 Kt
ID:	1884144

                          Comment


                            #14
                            Onko tuo siis siitä rullasta joka kiertyy, jolla kiristetään hihna? Jos on, niin ei siinä edes pitäisi olla tuollaista pulttia.

                            Comment


                            • #15
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20200415_151731_01.jpg
Views:	2936
Size:	178,2 Kt
ID:	1884263

                              ​​​​​​Tuossa hiukan parempi kuva, en siis itse ole tehnyt jakopäätä, koska ei tarvittavaa tieto taitoa ole niin on parempi jättää se muiden käsiin..

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on kyllä täysin väärä pultti väärässä paikassa. Näyttäs törmäysiskarin kiinnityspultilta enemmänkin, kuin minkää kiristimen

                                Comment


                                • #17
                                  Elikkä tuossa kohtaa ei edes pitäisi olla pulttia? :D

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tottakai siinä pitää pultti olla, siihen tulee kiristin kiinni, mutta toi pultti ei ole oikea..

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jooo! Se olikin tiedossa että väärä pultti ainakin on, sitä asentaja sanoikin että tuo on jostain pultista katkastu :D

                                      Comment


                                        #20
                                        Olispa kiva jutella tuon jakopään tehneen kanssa j kysellä että mitä sillä on ollut mielessä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Samaa lähtisin kysymään :D Noh, Nyt tulee tuokin kuntoon kunnolla. Nyt pitäisi kesävanteita ruveta etsimään ja mietinnässä olisi jotkut audin oem tai rotiformin wgr:ät koossa 18x8.5-9.5.. Saa nähdä mimmoset sitten loppupeleissä tulee alle lyötyä.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt sai asennettua pienen lisävarusteenkin autoon :D

                                            Ei ihan mennyt suoraan kyynärnoja, eli joutui hiukan vingulla tekemään tilaa..
                                            Pohjat rupeaa näyttämään jo ihan ok:lta joten toivotaan että viikon kahden päästä auto olisi ajossa takaisin, toki pitäähän se katsastaa ja käyttää launch controllin ohjelmoinnissa ennenkuin ringillä käy :D
                                            ​​​​​​
                                            ​​​​​​Vanteet vielä on löytämättä, edellistä 18x9 sarjaa ei ollut enää saatavilla joten suunnitelmat vanteista puihin.

                                            Muutama hassu kuva tuli otettua vielä lisäksi.
                                            ​​​​​

                                            Comment


                                            • #23
                                              Nyt alkaa näyttää siltä että voisi ehkä jo tällä viikolla saada ajoon auton.
                                              Pieniä juttuja on vielä hankkimatta/tekemättä mutta ajoon se on saatava, saahan ne loput sitten myöhemminkin laitettua.
                                              Vanteista julkaisen kuvia kun saan uudet renkaat alle, samaan aikaan tulee kuvia myös koko autosta kun se on suurinpiirtein valmiina.

                                              Alla parit räpsyt taas.

                                              Comment


                                                #24
                                                Maalipinta näyttää aika hyvältä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sattuikohan tämä ässä tulla tänään toisen ässän perässä n.klo 16 pintaan Ylistarontiellä ? ;)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mikko86: Kyllähän sitä tuli ajeltua majakkana ja perävaununa peräkkäin :D

                                                    Nyt auto on tallilla ja olisi maalipinta kerran ajettu koneella läpi, huomenna olisi toisen kierroksen + vahauksen aika.
                                                    Koneena käytössä rupesin lhr15 mk3 epäkesko, kiillotustahnoina megun D300 ja M205, Vahana megun M27 keraaminen vaha + päälle vielä keraaminen pikavaha, pesuissa sitten boostaillaan tarvittaessa jollain.

                                                    Vanteiksi tuli hommattua audi tt:n 18x9 setti, sekä kumeiksi michelinin pilot super sportit koossa 225/40/18
                                                    Nämä pitää tulevana talvena sitte pulverimaalata uudelleen kun kahdessa vanteessa on hiukan osumaa tullut.

                                                    ​Alla muutamat kuvat jälleen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Hiukan tuli ajeltua tänään ja samalla kävin nappaamassa vaasan rannikoilta muutamat kuvat puhelimella.
                                                      Auto toiminut hyvin myös launch controllin ohjelmoinnin jälkeenkin.
                                                      Mitänyt ABS/ESP valot palaa mittaristossa.
                                                      Oletettavasti abs yksikkö on sökönä. Antaa vikakoodia autocomilla katsottuna ( 18265, kuormitussignaali, vikaviesti moottorinohjaus yksiköltä, jatkuva ).
                                                      Vika ei ole oikeastaan menoa haitannut mutta kokoajan on tullut katsottua ja mietittyä mikä voisi olla/mitä pitää vaihtaa.


                                                      -Roni

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Katsoppas moottorin vikakoodit,että onko vikakoodia maf anturista. itsellä ässä sytytti samat valot kun maf anturi hajosi. Uusi maf ja valot sammui.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Joo, kyllä sielä oli vikakoodi siitäkin mutta ei muistaakseni ollu enää kun viimeksi koitettiin nollata. Voi toki olla että se sieltä on rikki.
                                                          Vedot on kumminkin tallella jne.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ahto/imuvuodot aiheuttaa myös nuo vikakoodit, joten painetesti kannattaa myös tehdä ennenkuin ostelee turhaan uusia osia.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X