Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

-99 S3 pirkka

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • -99 S3 pirkka

    Morjensta pöytään.

    Nelikko audiin muutama pienehkö kysymys.

    Olikohan nelikko audin vaihteiston vetopyörästön kiinnitysniittien korvaamisessa mitään ongelmaa läpipulteilla ettei kihnuta minneskään kiinni?

    Tähän ilmeisesti sopii kaksivetoisesta saman mallisesta laatikosta sisuskaluja.

    Lisääkin kysymyksiä varmasti kehkeytyy kunhan saadaan peli nosturille.


    Piti vielä kysymäni ilmamassamittarista.
    oliko niin että S3:ssa on yhtä pieni runkoinen mittari mitä toisissakin a3 turboissa. Tuosta ei saa mittarin numeroista selkoa ja varaosakatalookki ei tuntenut s3 ilmamassaa. Mittaamalla vaikuttaa samalta mitä varaosajannulle soittelin. Eli sama sen varmaankin pitäisi olla eli loppuu auttamattomasti kesken. Ihmettelen että miksiköhän ei ole suurempaa laitettu ja yli 300 on puheiden mukaan lyöntiä. Voi voi näitä virijamppojen puuhia taas, kaikki pitää tehdä itte.

    muokataanpa lisää juttua...

    eli ilmeisesti näissä on vakiosoftassa siten että lambdaikkunan korjaus niin pidemmällä trimmillä 25 on arvo jolloinka sytkäri mosahtaa reilusti myöhäisemmälle. Nyt paikoillaan olevan softan toimintaa en tiiö mutta sen näkee varmaan autocomillakin ajossa sitte.
    On pikkuisen pylleröstä tuollainen. Marellin peleissä kerroin ei vaikuttanut sytkäriin noin pöllösti yllättäen ja korjausakkuna oli todella laaja. Näinhän se ei tietenkään mene 10 vuotta jäljessä tulevissa bossinsössöttimissä mutta näillä mennään mitä on saatu.
    Viimeksi muokannut okkim; 22.1.2020, 10:33. Perustelu: Älä tee heti uutta viestiä perään vaan muokkaa edellistä.

  • #2
    150/180hp 1.8T koneissa on pienempi ilmamassamittari kuin S3:n versiossa. En nyt mittoja suoraan muista, hämärästi tulisi mieleen 60mm vs. 70mm. Tuo pienempi tosiaan kuristaa aika pahasti jo noin 200hp tehoilla. Vähän yllättäen isompikaan ei ainakaan tarvikeversiona ollut paljoa parempi. Tosin tuossa yksilössä oli aika ahdistavan näköiset suojaritilät, en sitten tiedä onko vaikka Boschin tekeleet tuossa suhteessa parempia. Pelkkä runko ilman ritilöitä ja anturielementtiä (MAP ohjattuna) ei sitten enää aiheuttanut mitään merkittävää painehäviötä.

    Comment


      #3
      Onko tämä joku projekti?

      Comment


      • #4
        Tämä on projekti. Eikö tämä ole projekti topikki?

        Kiitos ArttuH infopläjäyksestä. Torstaina hutkin asiaa lisää.

        Laatikon välejä ajattelin muuttaa. Jos pääsisi +300km/h kerhoon sitten...

        Comment


          #5
          +300kmh ilmeisesti maililla?
          Eikös S3 6v laatikolla laukata 300kmh rikki kun vaan kierroksia 8000rpm?

          Comment


          • #6
            Joo en ole ajanut sitävertaa että muistaisin miten on välitykset. Mutta voi mennä 8000rpm aika lähelle. Laatikko rallattaa pahasti niin avaamaanhan sen joutuu niin menisi siinä samalla. Pitää tutkia paremmin mitä vaihteistoperhettä 6v aski on eli miten sinne mahd saisi osia.

            Comment


              #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Mälikkälä Näytä viesti
              Tämä on projekti. Eikö tämä ole projekti topikki?..
              Täällä on ollut tapana kertoa edes jotain auton taustoista, alkukunnosta ja muuta sellaista, myös kerrotaan mitä olisi projektin tavoitteet, ylipäätään mitä ollaan tekemässä.

              Ulosannista tulee kuva että esitetään tekniikkakysymyksiä jotka ehkä sopisivat paremmin tekniikkapuolelle ja palvelisivat paremmin hakua ja sitä kautta nyky- ja tulevia foorumin käyttäjiä.

              Comment


              • #8
                Oliko tuo mukavuusboksi niin muissakin 3 sarjan diudeissa samanlainen?

                Voisinhan minä kyseskellä kaikenlaiseja hasardeja tekniikkatopsussakin. Muttakun niitä varmasti kertyy aikalailla niin senkinpuolesta tällai lienee parempi.
                Huomenna lähtee laatikko irti. Sain nosturin "kuntoon" niin kelpaa askarrella...
                Viimeksi muokannut Killeri; 22.1.2020, 18:21. Perustelu: Viestit yhdistetty.

                Comment


                  #9
                  Voisitko sitten ystävällisesti vaikkapa kertoa ekassa viestissä lisää, ilmeisesti maililla meinaat ajaa 300km/h. Jos taustat ja tavoitteet tiedossa veikkaan että saat paremmin vastauksia. Tältä kyllä löytyy tietoa ja taitoa poikkitaisykskasikireästä.

                  Comment


                  • #10
                    Vasen etu lokasuojan kurasuoja rikki. Pitää vaihtaa. Sumarit olivat saaneet vahvan kivikylvyn joten otin pois. Umpioihin oli asennettu jälkixenot. Vaihtui normi h1 polttimot tilalle. Lyhdyistä puuttuu takakannet ja toisen lyhdyn pohjat irti. Tilasin uudet, ei tuollaisilla voi ajaa.
                    Pohja vaikutti oikein hyvältä. Toinen helma pikkuisen tunkilla murjottu mutta ei paha.
                    Ovia ei saa kiinni jos kiskaisee kovin. Liekö lukkolaite väärin säädetty tai vain viallinen veikkaan jälkimmäistä.
                    Oven muovilista tippui kaupan pihalle. Onneksi ei irronnut nopeuksissa.
                    Nopeutta oli 3000rpm 112 km/h.
                    Ilmamassamittari antoi tönärillä jättöpuolelta 72mm.

                    Comment


                      #11
                      Mikä tämän edellisen viestin pointti on?

                      Comment


                      • #12
                        Mikä tämän koko ketjun pointti on?

                        Comment


                        • #13
                          Pidän kyllä audifoorumista just oikeastaan tämänkin takia. Äiät taitaa veitsenkäännön salat. Mutta ei mulla muuta. Lisää pitää audiin laittaa osaa tilaukseen että saa ajoon. Laatikkoon pitää tilata pari laakeria ja yksi hammaspyöräpari saanut selkäänsä.
                          Jos tästä saisi kesäksi ajopelin.

                          Comment


                          • #14
                            Mielenkiintosta. Laitappa siitä autosta aluksi vaikka kuva, niin selviää edes onko moista olemassa. "Kuva kertoo enempi, kun paljon sanoja"

                            Comment


                            • #15
                              Aivan joo unohdin kuvata kun 60h olen tehny nyt putkeen töitä. Tää on iha mielikuvitus vessa.

                              Comment


                              • #16
                                Nimenomaan . Mielikuvituksen varassa tässä projektissa lukijat ovatkin. Mut jatkakaa

                                Comment


                                  #17
                                  Koitetaanpa pysyä asialinjalla. Tässä kuitenkin näkee että metsä vastaa melko tarkkaan kuten sinne huutaa. Tarinasta puuttuu punainen lanka ja jäsentely täysin, joten lukijat ovat lähinnä ymmällään.

                                  Tuo olisi mukava kuulla, että tarkoittiko 300+ sitä että kiululla pääsee niin lujaa vai tosiaan seisovan mailin tavoitetta. Vaatimus tekniikalle on jonkin verran erilainen noiden välillä. Jälkimmäiseen tarvitset noin 700 hevosta ja vaikka se on periaatteessa järjestelykysymys, pannun kasassa pysyminen on vähemmän itsestäänselvyys. Hyvin tehty 500 kestää pitkään, hyvin tehty 600 saattaa kestää, 700 on joka tapauksessa sangen helposti repeävää sorttia ja lyhytikäinen.
                                  Jos janan pituutta ei rajoiteta, riittää varmaan joku 450 hevosta aivan mainiosti.

                                  Sytkä ei mene mihinkään vaikka lambdakorjaus tavoittaisi rajan. 25% tarkoittaa joka tapauksessa sitä, että vehkeissä on jotain vikaa. Kymmenenkin on paljon.

                                  Alkuperäinen kirjoittaja ArttuH Näytä viesti
                                  150/180hp 1.8T koneissa on pienempi ilmamassamittari kuin S3:n versiossa. En nyt mittoja suoraan muista, hämärästi tulisi mieleen 60mm vs. 70mm. Tuo pienempi tosiaan kuristaa aika pahasti jo noin 200hp tehoilla. Vähän yllättäen isompikaan ei ainakaan tarvikeversiona ollut paljoa parempi. Tosin tuossa yksilössä oli aika ahdistavan näköiset suojaritilät, en sitten tiedä onko vaikka Boschin tekeleet tuossa suhteessa parempia. Pelkkä runko ilman ritilöitä ja anturielementtiä (MAP ohjattuna) ei sitten enää aiheuttanut mitään merkittävää painehäviötä.
                                  Onko tästä kuristavuudesta jotain mittaustuloksia? Mistä painehäviö oli mitattu ja minkätehoisessa ratkaisussa? 70mm putkesta vaikka ritilän kerakin menee kyllä ilmaa läpi melko tolkuttomasti.
                                  Vanhempi S3:n MAF mittaa noin 350 bensahevoseen ja tuoreempi BAM-malli reiluun 360. Ko. tehoilla en arvaisi, että on mitään ahdistavuutta.

                                  Alkuperäinen kirjoittaja Mälikkälä Näytä viesti
                                  Aivan joo unohdin kuvata kun 60h olen tehny nyt putkeen töitä. Tää on iha mielikuvitus vessa.
                                  Foorumeita ja pikaviestimiä ei kannata käsitellä samalla tavalla. Olet tervetullut tänne kertomaan ja kysymään projektistasi, mutta sinultakin odotetaan hieman panostusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
                                    Onko tästä kuristavuudesta jotain mittaustuloksia? Mistä painehäviö oli mitattu ja minkätehoisessa ratkaisussa? 70mm putkesta vaikka ritilän kerakin menee kyllä ilmaa läpi melko tolkuttomasti.
                                    Vanhempi S3:n MAF mittaa noin 350 bensahevoseen ja tuoreempi BAM-malli reiluun 360. Ko. tehoilla en arvaisi, että on mitään ahdistavuutta.
                                    Joo, on mitattu. Paine-eroanturilla putsarikotelon ja turbon imuputken välistä. 1,0-1,2 barin ahdoilla K04 turbolla, eli luultavasti jotain 230-250hp teholuokkaa, S3:n vakiosuuttimet ainakin oli jo tapissa. Ihan tarkkoja lukemia ei nyt ole muistissa, mutta pienemmällä MAF:illa vajaa 20kPa ja tuolla S3:n tarvikeversiolla reilu 10kPa. Tyhjennetyllä S3:n rungolla noin 5kPa. Lukemat tosiaan ulkomuistista, mutta suuruusluokka pitäisi olla oikea.

                                    Jotain juttua aiheesta löytyy tuolta projektiketjusta: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...4yttisprojekti

                                    Comment


                                    • #19
                                      Meinasi jo epätoivo iskeä mutta vaihteisto olisi viimeisiä pultteja vaille valmis asennettavaksi. Loppujenlopuksi varsin yksinkertainen vaihteisto kyseessä ja vaihteiston irroituksessakaan ei mitään muuta kummallista ollut kuin etukelkka on pikkuisen edessä laatikkoa irroitettaessa.


                                      Jos huomenna saisin askin paikoilleen...

                                      Comment

                                      Working...
                                      X