Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 Cabriolet, 1.8T swappi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Eilen saatiin lopultakin koneesta ensisavut cabrion keulilla. Ei se alkuperäinen bensapumppu elpynyt tuottamaan muuta kuin ääntä, joten sovelsin tilalle jonkun Mersun pumpun joka varastosta löytyi. Aluksi kone suostui käymään vain sekunnin-pari kerrallaan ja aloin jo epäillä josko ajoneston poisto oli epäonnistunut. Lopulta tilanne korjautui vähän niinkuin itsestään, ja muistin tässä vaiheessa että ehkäpä olisi syytä kipata koneeseen myös jäähdytysnesteet ja tehostimen öljyt. Kaasupolkimeen ei kone vastannut ensiksi ollenkaan mutta löytyipä sitten yksi piuha jonka olin ilmeisesti epähuomiossa katkaissut kun aikoinaan erottelin johtosarjaa Passatista. Hiukan ihmetytti että kaasua painellessa kone röpötti tai aivasteli ikään kuin menisi liian laihalle. Voi olla että siellä on joku ilmavuoto kun huohotinjärjestelmään on pyritty hieman yksinkertaistamaan.

    Vikakoodit tulee seuraavista poistetusta osista: divertterin N249-venttiili, SAI-pumpun N112-venttiili, taaempi lambda-anturi B1 S2. Nuo kaksi ekaa saisi varmaan pois kun tökkää solenoidit takaisin pistokkeisiinsa, mutta aiheuttaako takalambdan puuttuminen jonkun tehorajoituksen? Lisäksi ECM kaipailee signaalia alkuperäiseltä mittaristolta ja airbagin ohjaimelta ja sellaisiahan ei nyt ole luvassa.
    Viimeksi muokannut Hezekiel; 3.11.2025, 21:21.

    Comment


    • #32
      Saadaan autettua sinua tämänkin kanssa Timon luona. Näihin vanhoihin autoihin olen ihan mieluusti koskenut edelleen, kun ei ole laittomuuksien puolella.

      Comment


      • #33
        Missä se laittomuuksien raja muuten menee. Kun ei silleen selkeesti ole missään oikein rajaa kerrottu.

        Comment


        • #34
          Olisko se raja yo herran sivuilta löytyvä kommentti:
          • Viritystyöt ennen 1.1.1998 käyttöönotettuihin autoihin ilman tyyppihyväksyntää

          Comment


          • #35
            Vähä vähältä kasaan päin. Ajokauteen kun on vielä reilusti aikaa niin ihan mukava ottaa asia kerrallaan. Flektinä oli toistaikseksi vain Passatin oma mekaaninen visko ilman tuulitunnelia, joka ei liene kovinkaan tehokas laite. Varastoista löytyi W124 Mersun ilmastoinnin flektit, 2 kpl työntävää puhallinta aika ohuella profiililla. Näyttivät olevan SPAL-merkkiset umpikoteloidulla moottorilla. Nämä sopi varsin mukavasti jäähdytinkennoa vasten, osin syylarin ja IC:n väliin. B4 vakio 2-nopeuksinen puhallin hyödyntää 3-napaista moottoria mutta nämä 2-napaiset kytkin siten että vaiheessa 1 lähtee toinen ja vaiheessa 2 molemmat pyörimään. Heräte pitää vielä johdottaa Passatin alavesiletkussa olevan anturin kautta. Välkkärin kenno on valitettavasti suurelta osin puskurin katveessa mutta ainakin sopii cabrion orkkis puskuri leikkelemättä paikalleen. Vesijäähdyttimen pinta-ala on varmaan kaksinkertainen 2.3 koneen orkkikseen nähden.

            Huohotuslinjaa kannen takapäästä olevalta PCV-venttiililtä turbon imupuolelle olen sommitellut uusiksi koska alkuperäinen venakopan sivulla oleva teräsputki oli pahoin syöpynyt, eikä se PCV "jääkiekko" sovi olemaan paikallaan kun törmää akkuun. Eiköhän jotain keksitä. Lämpömittarin analogiselle signaalille löytyi piuhat Passatin ajoneuvoliittimestä, sovitin lukeman erillisellä vastuksella siten että näytti 85C korvilla mittarissa saman kuin VCDS ruudulla. Öljyn lämmölle ei kovaa johtoa ilmeisesti ole ja painetietokin on vähän niin ja näin. Putsarin jalassa oli yksi tulpattu M10x1 lähtö johon sain sovitettua B4 oman painekellon omavalmisteisen alumiinilatasta koneistetun kulmaliittimen avulla. Öljynlämmöllekin olisi kai selvintä laittaa oma anturi, öljypohjaanko porataan vai öljytulpan tilalle?
            Attached Files
            Viimeksi muokannut Hezekiel; 13.11.2025, 19:28.

            Comment

            Working...
            X