Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

80 GTE

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    80 GTE

    Käytin coupea ulkona tallista ja jo kävi näin Click image for larger version

Name:	20190624_105229.jpg
Views:	2900
Size:	475,6 Kt
ID:	1854214 ​​​​​​ Click image for larger version

Name:	IMG-20190623-WA0002.jpeg
Views:	2878
Size:	423,6 Kt
ID:	1854215 Rakennella helppoja tuttuja juttuja kun aikaa ei ole vanhojenkaan laittoon :)

    #2
    GTE ansaitsee kyllä pienen peukutuksen.

    Comment


      #3
      Click image for larger version

Name:	IMG-20190629-WA0003.jpeg
Views:	2670
Size:	172,8 Kt
ID:	1854641Click image for larger version

Name:	IMG-20190629-WA0005.jpeg
Views:	2580
Size:	432,7 Kt
ID:	1854642 Totinen lajinsa edustaja tämäkin, ihmetyttää kyllä kun vain pari edellisten tekemään korjausta tuli vastaan, pohja on vähintäänkin siisti ja kauttaaltaan siinä alkuperäisessä kitissä. Reikiä löytyi molempien helmojen takapäästä ja kontin pohjasta, kuskin lattiasta

      Comment


        #4
        Hyvä että löytyi projektille innokkaampi tekijä!

        Comment


          #5
          Hyväkuntoinen aihio tuo GTE jos tämä Petrin tallista siirtynyt. Tutun oloisissa paikoissa tekemistä :) Ei näitä enää liikaa ehjänä oo. Itsellä ihan perus 1.8 cc museoituna muutaman vuoden.

          Comment


            #6
            Mikko komea peli ! Tämä tuli Petrin tallista. En usko että itsellä riittää hermoja museokuntoon saattaa mutta pitää sillä fiiliksellä tehdä että ei poissulje jos joskus semmosia aatteita itsellä tai jollain muulla on. Löytyyköhän tähän kuinka helpolla 108 jaonmuutos lääkkeitä? Voisi kuvitella että uudemmat rummut 108 jaolla ja etupäähän toivottavasti sopii ylijääneet nilkat coupesta ?

            Comment


              #7
              Kiitos, tuota GTE :tä tutkailin kun kävin Petriltä hankkimassa uudet etuovet omaani. Museointi meni omalla kohdalla helpommin mitä itse oletin, voidaan yv:llä keskustella aiheesta lisää, jos kiinnostaa. Mulla oli jonkin aikaa tuollainen type 81 80 GTE quattro 108 jaolla, siinä oli levyt joka nurkassa. Semmosen navat eteen ja tosiaan typ89 rummut luulis käyvän suoraan taakse.
              Alustasarjojen paremman valikoiman/ saatavuuden takia type 89 etutolppia näihin vaihdettu, hankit koko tolpat, niin samalla jako vaihtuu? Mulla oma alusta on aivan liian pintakova, etsinnässä muita vaihtoehtoja tällä hetkellä. PS. Multa muuten löytyy ylimääräisenä tollaset Ronalin R8 15" vanteet 108 jaolla (projektikuntoiset) jos kiinnostaa.

              Comment


                #8
                Kysytään tässä että olisiko tälle halukkaita jatkajia? Vaikuttaa arki siltä että en tätä ihan heti tule kasaan saamaan saati tästä nauttimaan :/ Silleen turvallinen projekti että sisusta purettu ja ruostepaikat kaivettu esiin..

                Comment


                  #9
                  Tälle löytyi uusi huolenpitäjä :)

                  Comment


                    #10
                    Älkääkä nyt vielä lukkoon laittako!...

                    Comment


                      #11
                      Minä niiiiin arvasin mihin tää päätyy :)

                      Comment


                        #12
                        Todella hienoa että päätyi hyvään kotiin, iso peukku Tomi!

                        Comment


                          #13
                          Juupatijuu! Eli menin kerran lukemaan tätä topicia, ja eihän siinä kauaa mennyt puhelinsoittoon, kun tuon viestin #8 luin..

                          Peli haettu tänään kotia ja ruvetaan kartoittamaan toimia. Jarruputket tehostajalta taakse molempiin nurkkiin hitsausten lisäksi ainakin listalla. Tässähän tosiaan on 4x100 jako (aiheutti hämmennystä joskus) ja ajan henkeen sopivia vanteita on kerääntynyt hyllyyn jokunen sarja. Ajatuksella ei museoon, mutta ei myöskään pelastettu museoinnilta :)

                          Comment


                            #14
                            Ai olikos miulla tällainenKIN?..

                            No onhan se edelleen, mutta eipä tässä perus muiden puuhien lomassa ole intaanutut hitsipilliä näyttämään. Jarruputket pitäisi myös vääntää taakse ynnä muuta tarkistelua perus jakopääremontteineen ja sisustan kasaamisineen.

                            Etupenkeiksi tullee mk4 golfin kangas"recarot". Jätetään optio alkuperäisten kunnostamiseksi myös.

                            Isä oli miulle lievästi kateellinen, kun tämän itselleni laitoin. Muisteli vaan, että -80luvun puolenvälin tienoilla kun nuo tulivat myyntiin, ja hän vw/audi merkkihuollossa työskenteli, niin olihan tuollainen perus 1,8cc:hen ihan pirteä tapaus.

                            No pari vuotta tämän minun yksilön hankkimisestä ilmestyikin tontille sitten Mike Beuf:lta valkoinen useamman vuoden pohjolan tallin armoilla ollut -85 etuveto GTE, ja näin oli isänkin tarpeet täytetty.
                            ​​​​​​
                            ​​​​​​Eka homma oli saattaa tämä käyntiin, koska kyseessä oli sika säkissä yksilö. Hitsuuta ei toki pitänyt paljon olla.

                            Käyntiin sain bensapumpun vaihdolla ja mukavastihan se kolmella supsuttelikin. Yhdestä pytystä puuttui sopivasti ruttua ja katseet kääntyi yläkerran suuntaan. Kansi siis irti ja toteamaan, että venttiilit ovat aika karstaiset, sekä pakosten ohjurit kuluneet.

                            Kansi kävi pajalla saamassa uudet hilut ja kone saatiin soimaan tässä kevään korvilla aikana oikeinkin nätisti.

                            Pientä hämmennystä aiheutti ensikoeajojen jälkeen paisuntasäiliöön ilmestyvät öljylautat ja moottorista häviävä öljy. No öljynlauhdutinhan siellä laittoi liemet sekaisin. Tulipahan kuitenkin tuo kannenirroitus harjoiteltua kerta kiellonpäälle todetakseen, ettei siellä ainakaan mitään virhettä ollut tapahtunut.

                            Sitten keräämään motivaatiota itselle hitsuiden osalta. Aapon yksilössä ne olikin mukavasti jo kaivettu esille valmiiksi, mutta tässä sai ihan itse tonkia onnensa. Ja joka kerta se aina vaan jaksaa yllättää, kun se oletettu pieni "markan rupi" paikka kasvaa ja kasvaa :) Mutta kyllä tämä edelleen +400k rullatuksi kantiksi yllättävän hyvä oli.

                            Takaspoilerista raaputtelin kulahtaneet maalit pois ja jätettiin se omalle kumipinnalle. Antaa mielestäni paremmin kontrastia peräpäähän muiden mustien muoviosien kanssa.

                            Vanteiksi tuli omaani hankitut Ronal R8 7x15 et25 mitoissa. Melko harvinaiset mielestäni 4x100 jakosina ja nämäkin löytyin niinkin läheltä, kuin Kroatiasta. Istuvat kyllän hyvin alle.

                            Ja onhan tuossa kaikenlaista ropinaa ollut noiden pääteemojen lisäksi. Mittariston sähköt aiheutti hieman puhdetta, mutta onneksi on kertynyt varaosia hyllyyn aikojen saatossa ja niiden avulla kaikki instrumentit pelaa nytten.

                            Auto katsastettiin puhtain paperein sopivasti tämän viikon keskiviikkona ennen tavoitteena ollutta Lahden Classic Motorshouta.

                            On kyllä maisti peli ajella tämä. Laatikon välitykset sattuvat just eikä melkein. Periaatteessahan tämä on konttiperäinen mk2 8v golf gti. Moottori on vain oikein perin pannuhuoneessa, ja vähän painavempi kori.

                            Jospa asettaisin oman katsastuksen tavoitteeksi ennen kesäkruisinkia. Minkä vuoden? Se jääköön vielä arvoitukseksi. On se saatava jossain vaiheessa nytkäytettyä eteenpäin, ennenkuin joutaa valkoiselle kokonaan varaosien luovuttajaksi ?

                            Comment

                            Working...
                            X