Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8, CCWA +400hp

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31


    Eikos Q7:ssa ole porsaan jako, eli 5x130? Ei ainakaan levy mene suoriltaan. Mutta tietty jos sovittelisi nuo satulat 345mm laikoille..?

    Comment


      #32
      Alkuperäinen kirjoittaja alpi Näytä viesti
      Onkohan kukaan sovitellut Q7:n hinnat alkaen satulaa, eli 6-mäntäistä Bremboa? 350x34 mm levyillä ainakin Q7:ssa. Sitä en tiedä miten kiinnitys täsmää, mutta nuo on suorastaan naurettavan edullisia tarvikkeena (autodocista ~150 eur/kpl A.B.S. merkkisenä).

      Numerot:
      7L6 615 149 vasen
      7L6 615 150 oikea
      Taitaa mennä olkavarsien vaihdoksi? Vähän niinku tässä:
      https://www.audizine.com/forum/showt...-Pure-Sexiness
      Täällä myös ollut kiinnostuksen kohteena tuo jarrujen päivitys B8.5 alustalle. Nuo 6-mäntäiset Brembot on tosiaan naurettavan halvat verrattuna noihin Q5:n 4-mäntäisiin. Mutta nuo Q5:n 4-mäntä brembot eteen 345mm levyillä ja taakse S4 jarru swäppi olisi varmasti hyvä kokonaisuus, ainakin omaan tarkoitukseen. Luulin että taakse riittäisi satulan kannakkeiden osto mutta menee tosiaan satulatkin vaihttoon kun S4 levyt on paksummat..

      Comment


      • #33
        Laita Markus kommenttia jarrupäivityksestä kun olet saanut sen valmiiksi. Kiinnostaa nimittäin omaan A5:seen samantyyppiset kuviot...

        Uskaltaako kysyä että mitä tuon orggisturbon modaaminen kustantaa verrattuna FinTurbon tarjoamaan upgradeturboon? Oletko edellen sitä mieltä että modaaminen on ajettavuuden ja käytettävyyden kannalta parempi vaihtoehto, mikäli tavoitteet pysyttelee alle 400hp tehoissa? Itsella olisi ajatuksena saada tuo CAPA-kone viritettyä 360-370 välimaastoon. Autossa pitäisi olla CP1-pumppu, kun on alkupään 2008 mallia. Sille ei liene tarvitse tehdä mitään vielä tällä tavoitteella? Riittäisikö pelkkä DPF-kennon poistaminen, isompi välijäähy ja turbo? Sekä tietysti 4bar maffi.

        Comment


          #34
          Se ahdin on sama riippumatta siitä, ostatko suoraan valmiin vai tehdäänkö se omaan runkoon

          Comment


            #35
            Ja mitä tehotavotteisiin niin, muokattu ahdin, downpipe, iso cooleri, bitdin maf runkoineen ja uusi imuputki, 4bar map anturi ja tdi tuningin softa

            Comment


            • #36
              Tarjoaako downpipe suuresti etua verrattuna siihen että poistaa kattipöntöstä ainoastaan DPF-kennon ja jättää kattikennon paikalleen? Sehän on käytännössä ilmainen ratkaisu? Tyhjensin joskus aikoinaan W211 mersusta koko yhdistelmäpöntön ja en pitänyt siitä hajusta ja katkusta mitä autosta lähti sen jälkeen. Haisi koko tienoo vanhalle kuorma-autolle kun auto oli käynnissä.

              Palautin takaisin sellaisen pöntön, jossa oli pelkkä katalysaattorin kenno ja DPF-kenno poistettuna. Katku hävisi eikä se pelkkä katti tuntunut siellä ahdistavan juurikaan. Joten onko tuon downpipen etu ainoastaan DPF:n poiston helppous?

              Comment


                #37
                Riippuu vähän ajokilometreistä ja pöntön täyttöasteesta/tukkoisuudesta. Ei itsellä ainakaan älyttömästi käryttänyt, vähän toki makuasia et kuinka paljon häiritsee. Mulla oli siis jo pönttö tyhjennetty aikasemmin ohjelmoinnin yhteydessä ja kun viritettiin lisää niin heivattiin kokonaan pois ja dp tilalle

                Comment


                  #38
                  Ei sitä siellä omassa autossa haista ajaessa, mutta toista on takana. Kaikki noi tyhjennetyt vehkeet haisee ihan karmealta. Mä en itse ajais semmosella käryttimellä enää, on mullakin ollu joskus mursu tyhjällä pöntöllä ja juuri siksi en semmosta ikinä enää halua.

                  Edit:
                  Tarkennetaan nyt vielä sen verran, että noi pönttöjen heivaamiset on silloin vähän eri asia, kun vehkeissä alka olla oikeasti voimaa ja niistä on oikeasti selvää haittaa. Nää vehkeet alkaa monesti olemaan jo enemmän harrasteita kuin käyttiksiä. Tavallisissa ohjelmoiduissa vehkeissä, joissa suuttimet on usein vedetty tappiin ja kauhee ketunhäntä tulee perässä, en oikein ymmärrä hommaa.
                  Viimeksi muokannut JM; 3.11.2019, 17:18.

                  Comment


                  • #39
                    Joo kun tuntuu että täällä, ja muissakin foorumeissa puhutaan aina DPF-pöntön heivaamisesta. Mutta unohdetaan mainita että tämä pönttö pitää sisällään myös katalysaattorikennon, sekä tietysti sen perässä olevan DPF:n. Ja jotenkin olen ymmärtänyt että katalysaattorikennon jättäminen paikalleen ei juuri kulkupuolta ahdista ennenkuin aletaan olla viritysasteen kireimmässä päässä. Mutta jos puhutaan tällaisesta 300-370hp tasoisesta viritämisestä, niin ihmettelen miksi se koko pönttö katteineen ja hiukkassuotimineen halutaan korvata suoralla downpipella, jolla saadaan vain pahalle haiseva auto.

                    W211, 220CDi Mersun tapauksessa muistan edelleen hyvin kuinka se helvetinmoinen katku tuli varsinkin pakkaskelillä jopa auton sisätiloihin saakka. Sen perusteella itse suosittelen ilmaista ratkaisua, eli alkuperäiseen pönttöön rälläkällä luukku, jonka kautta saa teurastettua DPF-kennon palasiksi. Katalysaattorikenno kannattaa mielestäni jättää aina paikalleen. Pysyy auto vähän sivistyneempänä arkikäytössä.

                    Comment


                    • #40
                      Ainakaan itsellä tuo ei mannelekalta haise pahemmin, etenkään sen jälkeen kun viriteltiin enemmän... OEM cr pumpulla ja tuolla 3" dp:llä se haiskahti enemmän kun nyt tuolla isolla L99 CP4 pumpulla ja poratulla ahtimella, jaksaa ehkä paremmin työntää ilmaa että kakku palaa puhtaasti. Nykään ajossa edes tuolla vanhalla softalla ei juurikaan tuhnauta mökää ulos ja kunhan päästän sorvaamaan uusi filu sisään niin tarkoitus olisi tosiaan saada smoke free paketti.

                      Mutta merkitsevin syy tuohon DP:n ja koko muunkin putkiston rakenteluun oli äänet. Tuossa ohessa pieni maistiainen maltillisella kaasunkäytöllä. Huomatkaa kuinka tippi kuulostaa manuaalivaihteiselta kun vaihtelee rattivaihteilla isompaa... en pidä tätä yhtään huonona ominaisuutena. Muutenkin tuo 6HP28 aski on todella onnistunut tuotos, ikäisekseen vaihtaa nopeasti ja kestää löylyä hyvin.

                      Viimeksi muokannut Markola; 4.11.2019, 20:13.

                      Comment


                      • #41
                        Pumppuhan on nyt noin L80 kun siinä on toinen elementti vakiosta R65 pumpusta. Ei kyllä heti tulisi mieleen tehdä tuollaista sekoitusta mutta ilmeisesti toimii.

                        Comment


                        • #42
                          Mistä Findiiselin mies päätteli että siellä olisi L80? Pumpusta löytyy tiedot joista selviää L99 koodi, ja näin ollen tuo riittää vallan mainiosti tähän kokoonpanoon. Bosch taitaa luvata 2700bar:in tuoton pelkästään perus CP4N sarjalle ja tuo on käsittääkseni sen mallisarjan isoimpia?
                          Attached Files
                          Viimeksi muokannut Markola; 7.11.2019, 20:52.

                          Comment


                          • #43
                            Sullahan on nyt irrallaan tai irrotettavissa elementti sekä vakiopumpusta että L99-pumpusta niin voitko mitata männän halkaisijan molemmista? Vakiopumpussa se on todennäköisesti 6,5 mm mutta onko myös L99:ssä? Toinen mikä vaikuttaa tuottoon on pumpun iskunpituus mutta sitähän me ei L99:stä nyt päästä helposti mittaamaan eikä sitä tietoa taida googlettamallakaan löytyä.

                            Comment


                            • #44
                              R65 vakio pumppu on metallinkierrätyksessä enkä lähde tuota L99:sia purkamaan nyt kun se on asennettuna autossa. Täytyy
                              ​​​​selvitellä muutamalta kontaktilta saisiko heiltä tuon männän halkaisijan ja iskupituuden. Tammerdiisel voisi myös tietää.

                              Comment


                              • #45
                                Viimeisin tieto jostain Boschin materiaalista on että suurin tai ainoa männän halkaisija CP4:ssa on juuri tuo 6,5 mm. Ja tuottoero tehdään siis iskunpituudella. Eli siinä mielessä elementtejä voi vaihdella mielensä mukaan että saa lähdöt oikeaan suuntaan.

                                Comment


                                • #46
                                  Mihinkäs tämän projektin kanssa päästiin?
                                  Millaisia lukemia sait rullilta että kuinka tuo pumppu puoli nyt riitti?

                                  Comment


                                  • #47
                                    Pitkästä aikaa jotain tapahtuu tallilla.

                                    Auto on toukokuusta ollut ajamatta ja nyt vastikään pääsin päivittämään jarrut. Satulat kävivät kääntymässä maalarilla ja lopputulos onkin todella hieno, seuraavaksi olisi lähiaikoina tarkoitus tehdä ketjuremontti oireilevan kiristäjän sekä oman mielenterveyden vuoksi. Etenkin kun lähdetään seuraavaksi vihdoin hakemaan sitä voimaa mitä jo asennetut osat ovat odottaneet.

                                    Pysykäähän kuulolla.
                                    Viimeksi muokannut Markola; 14.9.2020, 11:38.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Viikonlopun savotasta muutama kuva. Kylmänä havaittu tietyllä kierrosalueella ilmenevä kiristäjien rallatus osottautui oikeaksi, ylemmät ketjut löysät.

                                      Iso kiitos sekä ehdoton suositus mikäli erityisesti VAG kalustoon haette osaavaa ja nopeaa tekijää niin sellainen löytyy http://www.vaaksynautohuolto.com/

                                      Comment


                                        #49
                                        Vanha ketju, mutta edelleen ajankohtainen.

                                        Itsellä on samanlainen A5 SB CCWA manuaali, penkitetty mukavat 418hp/785nm (tehoja hieman rajoitettu, kun alkuperäinen kytkin.

                                        Tämän langan viimeiseen viestiin liittyen, kiinnostaisi millä kilometreillä ko ketjun rallatus alkoi? Itsellä mittarissa pian 300tkm ja auto pelaa kuin uusi.

                                        Comment


                                          #50
                                          Ping!

                                          Miten 400+ viritetyt CCWA:t ovat yleisesti kestäneet?

                                          Kuten edellä mainitsin, oma toiminut erittäin hyvin ja käynyt mm varttimailia kokeilemassa, radalla ja erittäin hyvin tuntuu kaikki toimivan.

                                          Alkuperäisen kytkimen kun päivittäisi vahvempaan, voisi tehoja vielä hieman nostaa, mutta kerran alkuperäinen kytkin pitää, niin pysytään nyt näissä tehoissa. Manuaalina parhaimmat tehot tullee 80 - 120 mittauksissa, joka menee 2.5s tietämille. 0-100 tuntuu turhan julmalta joten niitä juuri ole testannut. Varttimailiaika 0-100 oli n. 5.5s ja kok aika 13.173.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Koputellaan puuta että on toistaiseksi hyvin kestänyt.
                                            A5 ccwa, tosin mittarissa 230tkm. Öljyjä kun liian ahkerasti vaihtaa niin tuntuu et nämä kestää mitä vain.

                                            Melkein samat tehot mutta tippi niin nopeampi vartilla (12.24s)
                                            Viimeksi muokannut Killeri; 4.10.2022, 06:21. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                            Comment


                                              #52
                                              Automaatit on kyllä nopeita. Lähdössä 0 - 100km/h pesevät manuaalin kirkkaasti! (Silti manuaali, prkl). 80 - 120 noin 2.5s 3. vaihteella.

                                              Öljyt ja suodattimen olen vaihtanut 10tkm välein. Lisäksi pa-suodatin vaihto vuosittain. Laatikon ja perän öljyt myös vaihtanut hiljattain, vaikka eihän niitä huolto-ohjelmassa edes ole. Selkeästi menee vaihteet päälle pehmeämmin, kun vaihdelaatikossa uudet öljyt. Varskinkin kylmänä talvella ero on huomattava.

                                              Muita parannuksia virien lisäksi laitettu mm. BC Racing BR -alusta (-1cm S-line) ja edessä isommat, uritetut 345mm levyt. Takana laadukkaat perus brembot. Jarruteho ei sinänsä 345mm etujarrulevyillä kasvanut, mutta nämä selkeästi kestävät paremmin kovia jarrutuksia ja purevat aina heti, kun levyt uritettu.
                                              Alusta ja jarrut tuntuvat nyt olevan sopivat moottorin tehoihin nähden.

                                              Erikoisempana lisänä, mutta halpa(!), DTE Pedal Box -kaasun herkkyyden säätö. Autossa kun ei ollut vakiona eri ajomoodeja, niin tällä saa esim. 30% kaasupolkimen asennolla 100% tehot (mahdollisuus tehdä omia valmiita asetuksia kolme). Ei tarvi nilkkaa venäyttää täys kiihareissa.
                                              Yllättäen Suomalaisilta saiteilta ei tästä palikasta juuri kommentteja tai kokemuksia löytynyt? Oma kommentti on että "aivan loistava". Toimii. UK saiteilla mm RS3-omistaja kehui maasta taivaaseen - en uskonut ihan, mutta totta puhui. Toimii vaikka olisi jo auton tarjoamat ajomodet.

                                              Auto päivittäisessä arkikäytössä ja toivottavasti kestää ja toimii jatkossakin moitteettomasti kuten tähän asti. Ainakin vakioilla ajaneet 500tkm.
                                              Ilmeisen hyvin nämä viritetytkin sitten kestävät.

                                              (Muokannut viestiä ja korjannut ja lisännyt jotain ehkä oleellisia tietoja. Ps. Tuo Pedal Box on oikeesti hyvä. Toki + 150hp tekee paljon, mutta se kaasuvaste. Normilla on ihan tylsä. Pedal Box, punaisella (voi ite säätää), on ihan järkyttävä.)

                                              Viimeinen kerta kun kosken tähän viestiin. Nyt editonut muutaman virheen ja kehuin vielä tuota Pedal Boxia. Vaimolle laitan aina vakolle ☺️
                                              ----
                                              BTW? Missä kaikki muut CCWA TDI +400hp virittäjät on? Uudemmat ei kuulemma yli 400hp taivu ?
                                              Viimeksi muokannut Mr Teppo; 18.2.2023, 05:02.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Tässä on nyt talvi ajeltu ccwa:lla jossa finturbo hybridahdin, cp3 pumppu, isompi cooleri, bitdin maf darksiden putkella, 4bar map anturi, 2000bar raili anturi ja tdi tuningin softa. Kesällä ois tarkotus käydä rullilla katsomassa paljonko tuli lisää voimaa. Dpf on vielä paikallaan ja sehän se taitaa tällä hetkellä rajoittava tekijä olla. Darksiden downpipe löytyisi kanssa mutta sitä ei taida kannattaa enää paikoilleen laittaa jos haluaa ilman suurempia ongelmia päästä leimasta läpi...

                                                Comment

                                                Working...
                                                X