Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C7.5 Avant 3.0TDIQ 2015

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A6 C7.5 Avant 3.0TDIQ 2015

    Viiden A4:n (B5, 2xB6, B7, B8) jälkeen ensimmäinen A6 minulle. Oikeastaan aiemmin ei ole kunnolla minkään mallikerran kutosta edes ajanut. Noh viime syksynä yllätti taas se perinteinen autokuume, ja C7 faceliftinä oli kiikarissa. Löytyikin sitten omiin tarpeisiin sopiva pirssi aika nopeasti ja kaupat siitä tehtiin.

    Mukana tuli 18” kesäsetti + 17” talvisetti. 17” osoittautui niin veteläksi ajaa, joten alle vaihtui kesän 18” vanteet + misukan nastat, jotka vaihtui myöhemmin talvella OEM 20” rotoreihin. Alustaa säädettiin VDCS:llä matalemmalle alkuun, sitten vaihdoin säädettävät tangot alustan korkeusantureihin. Näppärää säätää auton korkeutta niistä, jopa renkaat paikallaan jos alle pääsee kunnolla.

    Noh kesäksi piti tietty saada myös isommat vanteet ja mielessä oli jotain muuta kuin OEM-settejä. Tuleva kesä ajellaan Ferrari 458 takavanteilla x 4, eli joka nurkkaan 20x10.5”. Maalipinta sai hieman hellyyttä myös kevään korvilla, kiillotus ja pintaan Korrek Pro Quartz.

    Monenlaista pikkujuttua tähän on mielessä, katellaan mitä saa aikaiseksi. Koukku tuli ainakin asenneltua, ja se odottelee viisaamman miehen sähköpuolen kytkennät ja koodaukset. Ite oon enemmän mekaanisen puolen kavereita. [emoji5]

    - Moottori: CRTE 3.0 TDI + S-tronic
    - Väri: Ibis White LY9C
    - Sisusta: Musta nahka-alcantara
    - Varustelu: Land of Quattro + Navi + ilma-alusta
    - Rengastus kesä: Ferrari 458 (BBS RD481) 20x10.5 + 275/30/20 Michelin Pilot Sport
    - Rengastus talvi: OEM Rotor 20x8.5” + 255/35/20 Nokian Hakkapeliitta 9
    - Kori: Facelit C7 + S6/S-line etupuskuri, Maxton Design etulippa välillä paikallaan
    - Lasit tummennettu Llumar 50-35%
    - Jarrusatulat ja -kilvet maalattu kiiltävällä mustalla
    - Sisävalot päivitelty ledeiksi
    - Kilvet ilman eurotunnusta

    Kuvia ostohetkeltä tähän päivään liitteenä.
    Attached Files
    Viimeksi muokannut oopee; 6.5.2019, 02:36.

    #2
    Perhana nuo Fefen vanteet sopii tuohon tosi hyvin! Iso peukku niistä.

    Comment


    • #3
      On kyllä todella siisti ja kliini vekotin. Ferrarivanteista tulee peukku täälläkin, erottuupa massasta hienosti! Pitää nostaa kättä kun tulee vastaan.

      Comment


      • #4
        Hieno ilmestys. Ootko mistä hommannut nuo tangot? Ja onko vcds säädetty normi korkeus kun tangot vaihdettu? Itellä olisi tuo sama homma edessä nii sillä kyselen.

        Comment


          #5
          Tattista, juuri vanteista pidän erityisen paljon itsekin. Kiitokset niistä menee vannediileri Japelle ja Ronille Porvooseen. Alustan säätötangot hommasin Saksan Ebaysta. Ovat TA-Technicsin tekeleet, ja mielestäni ihan ok laatuiset. Kokemuksen kautta voin sanoa, että kannattaa ostaa semmoinen setti jossa tulee niitä palloja mukana. Ihmettelin alkuun miksi niitä on mukana, mutta hoksasin kyllä miksi kun ensimmäinen anturin pallo napsahti poikki. VCDS-koodaus tehtiin ennen tankojen asennusta, eikä siihen ole koskettu sen jälkeen.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut oopee; 8.5.2019, 06:09.

          Comment


            #6
            Hyvältä näyttää. Itsellä melkein identtisen näköinen sedanina :) Oon aika varma että on tämän nähnyt Elektroniikkatiellä joskus taannoin? Jäi nuo finnittömät kilvet mieleen.

            Mitkä on nuo alaritilät puskurissa? Nappaatko niistä osanumerot? Näyttää paremmalta kun pelkkä hunajakenno/yksi vaakarima.

            Millä ET:llä nuo Fefet? Sopii kyllä hyvin tähän.

            Comment


              #7
              Ferrareissa alkuperäinen ET 58.5 ja lättyjen kanssa oopeella nyt 38.5 :)

              Comment


                #8
                Puskurin alaritilät on 4G0 807 648 B ja 4G0 807 647 B. Eikös nuo ole ihan S-line/S6 vakioritilät... Hieman oon harkinnut myös tuon maskin vaihtoa RS6:een tai sitten vain mustata nuo vaakakromit. Elektroniikkatiellä auto ei parkissa ainakaan majaile, mutta asun Ritaharjussa niin tulee siitä läpi ajeltua aika ajoin. Vanteiden ET-lukemat Toni laittoikin. Sovitus on just eikä melkein, edessä ja takana sisäpuolella on tilaa pari milliä, ja tulevat juuri kaaren tasalle sekä edessä että takana.

                Comment


                  #9
                  Kiitos, jossain vaiheessa voisi tuollaiset hankkia itsellekkin. Ebay näytti jossain ilmoituksessa "USA version" noille ritilöille osanumerolla. Liitteenä kuva millaiset minulla on -16 S-linessa. Heittää näköjään väkisellä kuvan poikittain.

                  Ajossa näinkin sen tuossa silloin :)

                  Hyvä tietää millä spekseillä menee, ens kesäksi ajattelin 21" hommata. Nyt on 20x9,5" ET taitaa olla 35. Sormenpää mahtuu vielä sisäpuolelle väliin ;)
                  Attached Files

                  Comment


                    #10
                    Näkyy noissa ritilöissä olevan eroa hieman. Minullakin on krominen tuo vaakalista, nyt dipattu mustaksi.

                    Comment


                    • #11
                      Nuo ritilät on 17-18 mallin autosta. Onko sulla lisää kuvia etulipasta?

                      Comment


                        #12
                        Ok, no selvisi sekin ritilähomma. Lipasta näköjään vähän huonosti kuvia kun se oli vähän aikaa vasta paikallaan, yksi kuitenkin sivustapäin. Pitää räpsiä lisää kun se nyt paikalleen menee. Tuo on aika kovaa muovia ja palasen sainkin jo irti kun monttuun ajoin. Puskurin pohjan muotoihin se istuu tosi hyvin ja onkin saman kokoinen altapäin.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Hieno on auto.

                          Huomio kiinnittyi laatupoikkeamaan rengasvalinnassa. Eikös kunnon kermamiehellä kuulu olla aina viiden tonnin vanteet ja halvimmat kiinalaiset renkaat? :)

                          Torniossa Janin luona voidaan tehdä CRT:lle mukavia erikoisasioita. Siellähän on sellainen vajaa sata heppaa potentiaalia jemmassa, jos ei ole vielä vapautettu.

                          Comment


                            #14
                            Nooh, kyllä kinukitkin löytyy tuosta kesäpirssistä. :) Mutta koitetaan pitääkin se niin, on kiva että edes käyttiksessä renkaat on pyöreät aamulla töihin lähtiessä.

                            Ja korkeakin tämä niihin hommiin on, tuli huomattua se Speedhooked pitstopin avajaisissa muuan viikko sitten kun kutosella siellä kävin. Turha varmaan mainita, mutta siellä kannattaa joka iikan ja iidan käydä jos se vain mahdollista on.

                            Teholisäys on ollut mielessä, hyvä tietää että siihen ammattiapu löytyy läheltä, thanks!
                            Viimeksi muokannut oopee; 22.9.2019, 20:43.

                            Comment


                              #15
                              Jatketaan tarinaa. Tähän taitaa nyt tulla vähän kesäloman reissupäiväkirjaakin samalla, mutta jospa se ei haittaa. Lomakohde kesäloman alkuun oli tällä kertaa Norja ja Lofootit. Kutosella ajeltiin vajaa 3000 km Oulu-Kiiruna-Lofootit-Tromssa-Kilpisjärvi-Oulu. Mietin ennen matkan alkua mitä Ruotsin ja Norjan miliisit tykkää suomen kilvistä ilman euro-tunnusta, joten hommasin liimattavat euro-merkit varalta kiven jatkoksi. No ilmeisesti niitä ei olisi tarvinnut muutenkaan, enkä nähnyt koko reissulla yhtään poliisiakaan muutenkuin Tornion absilla syömässä.

                              Mietin myös ennakkoon että vaihtaako 18" alle varalta, mikä mahtaa olla teiden kunto. Monet sanoivat että Norjassa tiet on hyvät. Norjassa olikin viimeisen päälle, mutkaa ja kapeaa, pinta viimeisen päälle. Oli todella kivaa päästellä varsinkin iltaisin Lofooteilla reilummin kun liikenne oli vähäistä. Suomessa käsivarressa ja Ruotsin puolella tiet oli paikoin melko huonossa hapessa. No selvittiin ilman vaurioita kuitenkin.

                              Ennen reissua auto kävi Audicenterilla kutsutussa päästöohjelmoinnissa. Ei tullut tällä kertaa taskulamppua eikä reppua. Sen sijaan sanoivat kun pyysin tutkimaan, että jakoketjun kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa. No se nyt sitten menee vaihtoon parin viikon päästä + kaikki muutkin hilut jakopäästä. Samalla tehdään laajempi huolto.

                              Tästä jatketaan. Oli mahtavaa käydä reissu ajamassa tällä, koettelemukset jatkuu. :)

                              Comment


                                #16
                                Saitko edes pissakuponkeja?

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
                                  Jatketaan tarinaa.

                                  Ennen reissua auto kävi Audicenterilla kutsutussa päästöohjelmoinnissa. Ei tullut tällä kertaa taskulamppua eikä reppua. Sen sijaan sanoivat kun pyysin tutkimaan, että jakoketjun kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa. No se nyt sitten menee vaihtoon parin viikon päästä + kaikki muutkin hilut jakopäästä. Samalla tehdään laajempi huolto.

                                  Tästä jatketaan. Oli mahtavaa käydä reissu ajamassa tällä, koettelemukset jatkuu. :)
                                  Oliko kustannusarviota ketjukirstimen/jakopäärempan hinnasta? Paljonko sulla ajettu nyt?

                                  Comment


                                    #18
                                    Ainoa kuponki jonka Audicenteristä olisi saanut olisi ollut pesukuponki konepesuun. Jätin sen muille. Kustannusarvio Audicenterissä n. 4500€. sis työn osuus ja ketjun kiristin. Oletuksena eivät vaihda muuta, vain jos jotain uusittavaa ilmenee. Kuulemma yleensä kiristimen vaihto riittää. Tässä autossa on vielä autoturvaa jäljellä, joten kyselin myyjäliikkeeltä kommenttia asiaan. Halusivat että käytän vielä autoa myös heidän sopimuskorjaamossa jossa toteavat myös ko. asian. Remontti menee autoturvan piikkiin työn ja ketjun kiristimen osalta. Halusin itse että kaikki muutkin hilut vaihdetaan samalla, joten ne jää minun maksettavaksi. En tiedä tarkkaa kokonaishintaa, minun osuus joitain satasia + huolto. Autolla ajettu 230tkm.

                                    Aiemmissakin kuvissa näkyvä peräkontin kromilista on ilmaantunut facelift-malleihin. Ei tosin niihinkään kaikkiin. Otin sen irti ja sen verran oli kaikkea likaa listan alla että oli syytä ottaakin, hyvä paikka ruosteen alulle tuommoinen.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eli tässä on sit eri kamppanja kuin omassa tehty 23x6. Mitä merkkasivat huoltokirjaan?

                                      Comment


                                        #20
                                        Alkuperäinen kirjoittaja oopee Näytä viesti
                                        Jatketaan tarinaa. Tähän taitaa nyt tulla vähän kesäloman reissupäiväkirjaakin samalla, mutta jospa se ei haittaa. Lomakohde kesäloman alkuun oli tällä kertaa Norja ja Lofootit. Kutosella ajeltiin vajaa 3000 km Oulu-Kiiruna-Lofootit-Tromssa-Kilpisjärvi-Oulu. Mietin ennen matkan alkua mitä Ruotsin ja Norjan miliisit tykkää suomen kilvistä ilman euro-tunnusta, joten hommasin liimattavat euro-merkit varalta kiven jatkoksi. No ilmeisesti niitä ei olisi tarvinnut muutenkaan, enkä nähnyt koko reissulla yhtään poliisiakaan muutenkuin Tornion absilla syömässä.

                                        Mietin myös ennakkoon että vaihtaako 18" alle varalta, mikä mahtaa olla teiden kunto. Monet sanoivat että Norjassa tiet on hyvät. Norjassa olikin viimeisen päälle, mutkaa ja kapeaa, pinta viimeisen päälle. Oli todella kivaa päästellä varsinkin iltaisin Lofooteilla reilummin kun liikenne oli vähäistä. Suomessa käsivarressa ja Ruotsin puolella tiet oli paikoin melko huonossa hapessa. No selvittiin ilman vaurioita kuitenkin.

                                        Ennen reissua auto kävi Audicenterilla kutsutussa päästöohjelmoinnissa. Ei tullut tällä kertaa taskulamppua eikä reppua. Sen sijaan sanoivat kun pyysin tutkimaan, että jakoketjun kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa. No se nyt sitten menee vaihtoon parin viikon päästä + kaikki muutkin hilut jakopäästä. Samalla tehdään laajempi huolto.

                                        Tästä jatketaan. Oli mahtavaa käydä reissu ajamassa tällä, koettelemukset jatkuu. :)
                                        Itse tykkään reissupäiväkirjoista näin automatkailun ystävänä. Vinkit hyvistä reiteistä ja kohteista on aina tervetulleita.

                                        Comment


                                          #21
                                          Huolto"kirjaan" tuli tuosta päästökamppiksesta maininta 23X6 suoritettu. Erikseen kysyin vielä tuosta AdBluesta, ei kuulunut tähän. Lieneekö moottorityyppiin riippuvainen juttu sitten.. Moottorin pohjamuovi näissä näyttää olevan päällystetty jollain kankaalla tms. Näkyy lähtevän se päällyste palasina irti ja pohjasta roikkuu hapsuja sieltä täältä. Pitänee jyrsiä kokonaan pois kaikki, tai hakea uusi pohjamuovi. Auton kävin tänään pesasemassa ja samalla otin pari kuvaa. Mitään uutta ja ihmeellistä ei ole tapahtunut, se peräkontin lista vain otettu pois edellisiin kuviin.
                                          Viimeksi muokannut oopee; 3.8.2019, 22:55.

                                          Comment


                                            #22
                                            Varmaan sit vaan tiettyihin moottorikoodeihin nuo extra adblue-täytöt. Näkee miten paljon oma sitä syö.

                                            Muuttuiko auton käytös mitenkään päivityksen jälkeen?

                                            Comment


                                              #23
                                              En oo hoksannut mitään eroa auton toiminnassa päivityksen jälkeen. Perstuntumalta tehot tuntuu olevan samat eikä kulutuskaan noussut. Noh miten sitäkin mittaa, lomareissun 3000km ajotietokoneen mukaan keskikulutus oli 6.2 l/100km. Sehän voi toki valehdella, en ole jaksanut tankkausten perusteella laskea todellista kulutusta. Flekti jää pyörimään jos dpf-poltto menossa ja auton sammuttaa. Sitä se teki kyllä ennenkin.

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei minullakaan mitään muuta eroa vanhaan ole mutta laatikon käytös on "hermostuneempaa". Vaihtaa aikaisemmin pienemmälle kuin ennen ja tuntuu muutenkin käyttävän yhtä pienempää vaihdetta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Nyt jakopään remppa tehty. Eipä sieltä kiristimen lisäksi muuta rikkinäistä tai kulunutta löytynyt, mutta nyt on vaihdettu kaikki ketjut, kiristimet ja laahaimet uusiin. Saa nukkua ainakin sen puolesta yöt rauhassa. :) Vaihtelun vuoksi nyt rotorit alla, keskimerkit maalasin keltaisiksi kun tuntu toimivan hyvin fefen vanteissakin. Perhepotretti viimeisenä kuvana. :)

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kummasti se tieto jakopään hyvinvoinnista lisää mukavia yöunia. Hyvä homma että oli kunnossa :)

                                                    Keltainen keskimerkki on kyllä hyvä väripilkku valkoisuuden keskellä, tuo pientä kontrastia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Pientä hiplausta taas harrastettu. Dippailin etumaskin keskustan vaakaripojen listat mustaksi ja heti näytti silmään rauhallisemmalta keula. Nyt kuitenkin paikallaan musta A6 OEM maski. Täytyy teipata ikkunalistat myös kiiltävällä mustalla, ja tuumata myös kattokaiteiden teippausta. Pysyyköhän teippi kattokaiteissa ehjänä kun tulee kuitenkin käytettyä jonkun verran kattotelineitä, onko kokemuksia? Varmaan kaikki teippipajat osaa tehdä nuo listojen teippaukset, mutta pystyisikö joku suosittelemaan Oulun puljuista jotain erityisesti hyväksi?

                                                      VIlkkupoltimot tässä on edessä hehkut ja muiden vilkkujen ollessa ledejä, välähdys niihin verrattuna on tietenkin erilainen. Polttimo olikin vähän erikoisempi, Y24W. Ebayn tarjonta äkkiseltään aika kehno, mistähän noita saisi ledeinä? Quattro-badge löysi tiensä takaisin takaluukkuun. Parit kuvat alla, mukavaa kun syksy koittaa ja maisemat muuttuu keltaisemmiksi. :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Mä laitoin aikanaan omaani nämä vilkut. Siis saman vuosimallin kolmossedaniin.

                                                        https://www.ebay.co.uk/c/15009644151

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Rupeshan niitä löytymään kun osaa vaan ettiä. Täytyypä mittailla minkä pituinen polttimo umpioon mahtuisi. Tuliko noista polttimoherjaa vikamuistiin?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ei tullut mitään herjoja. Hienosti pelasi ja näytti ihan siltä että tuollaiset ne kuuluisikin olla.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X