Tarkoituksena aloitella otsikonmukaisen kulkineen tekniikan päivitystä. Värinä haalistunut Brilliant red. Varusteet mallia perus, plussana nahka+alcantara jakkarat ja kolmipuolainen ratti. Autolla rullattu +270tkm, ilmeisesti ahtimena on vielä alkuperäinen KKK04 ahdin. Vetää vielä suhteellisen hyvin mutta koko omistusajan 1½ vuotta kuluttanut hieman öljyä, siitä se ajatus alunperin lähti.
Alkuun päivittelin alustan. Vakion sport alustan korvasi AP Sportfahrwerke coilover. Pyyhkijän viiksi päivitetty ajotietokone malliseen. Ajotietokone päivitelty FIS Control boksilla jotta ulkoisia mittareja ei tarvitse kabiiniin asentaa. Seuraavaksi täytyy hankkia sijaisauto jolloin projekti pääsee vasta kunnolla alkuun. Tehotavoitteeksi päässäni asetin 400-500hv. Tarkoitus päivitellä moottorin osat Integrated Engineersin ohjeilla kestämään koneesta ulos otettavat hevosvoimat. 2.0 stroker on myös käynyt mielessä mutta en tiedä onko todellista tarvetta näille tehoille?
https://www.performancebyie.com/blog...ht-first-time/
Hankittuna:
-Pakosarja + downpipe 3½" + hukkaportti
-Jokaiselle sylinterille pakolämpömittari
-Holsetin hybridiahdin Pro Turbon rakentamana T25 laipalla, joka on ollut kiinni 1.8t kokoonpanossa 4tkm ajan. Ahtimen ostin käytettynä. Myyjän mukaan riittää 500hv asti, mutta totuus selviää vasta penkissä kun mitään tarkempia specsejä ahtimesta en saanut.
Välijäähdytykseksi olen alustavasti ajatellut vesikiertoista välijäähdytystä erillisellä pumpulla ja veden jäähdyttimellä. Kaveri toteutti moottoripyörän turboprojektin vastaavalla tekniikalla hyvällä menestyksellä.
Putkisto tarkoitus vetää joko 2½" tai 3" putkella ja kahdella ulostulolla kuten vakionakin. Ulkoisesti tarkoitus säilyttää auto vakiona.
Jotta tehotavoite saavutettaisiin, ajattelin siirtyä E85 polttoaineeseen. Polttoainepumppuja olen jonkin verran tutkinut, ja yhtenä vaihtoehtona on Walbro 450lph pumppu. Polttoainelinjojen riittävyyttä en ole vielä selvittänyt, tarvitseeko päivitystä?
Tarkoitus on edetä rauhalliseen tahtiin, ja voi olla että menee vielä hyvän aikaa ennen kuin saan tarvittavat osat hankittua. Mietteitä ja vinkkejä kokeneemmilta otetaan mielellään vastaan.
Alkuun päivittelin alustan. Vakion sport alustan korvasi AP Sportfahrwerke coilover. Pyyhkijän viiksi päivitetty ajotietokone malliseen. Ajotietokone päivitelty FIS Control boksilla jotta ulkoisia mittareja ei tarvitse kabiiniin asentaa. Seuraavaksi täytyy hankkia sijaisauto jolloin projekti pääsee vasta kunnolla alkuun. Tehotavoitteeksi päässäni asetin 400-500hv. Tarkoitus päivitellä moottorin osat Integrated Engineersin ohjeilla kestämään koneesta ulos otettavat hevosvoimat. 2.0 stroker on myös käynyt mielessä mutta en tiedä onko todellista tarvetta näille tehoille?
https://www.performancebyie.com/blog...ht-first-time/
Hankittuna:
-Pakosarja + downpipe 3½" + hukkaportti
-Jokaiselle sylinterille pakolämpömittari
-Holsetin hybridiahdin Pro Turbon rakentamana T25 laipalla, joka on ollut kiinni 1.8t kokoonpanossa 4tkm ajan. Ahtimen ostin käytettynä. Myyjän mukaan riittää 500hv asti, mutta totuus selviää vasta penkissä kun mitään tarkempia specsejä ahtimesta en saanut.
Välijäähdytykseksi olen alustavasti ajatellut vesikiertoista välijäähdytystä erillisellä pumpulla ja veden jäähdyttimellä. Kaveri toteutti moottoripyörän turboprojektin vastaavalla tekniikalla hyvällä menestyksellä.
Putkisto tarkoitus vetää joko 2½" tai 3" putkella ja kahdella ulostulolla kuten vakionakin. Ulkoisesti tarkoitus säilyttää auto vakiona.
Jotta tehotavoite saavutettaisiin, ajattelin siirtyä E85 polttoaineeseen. Polttoainepumppuja olen jonkin verran tutkinut, ja yhtenä vaihtoehtona on Walbro 450lph pumppu. Polttoainelinjojen riittävyyttä en ole vielä selvittänyt, tarvitseeko päivitystä?
Tarkoitus on edetä rauhalliseen tahtiin, ja voi olla että menee vielä hyvän aikaa ennen kuin saan tarvittavat osat hankittua. Mietteitä ja vinkkejä kokeneemmilta otetaan mielellään vastaan.
Comment