Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S2 Coupe -93

Collapse
X
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kun putsailit laatikkoa, niin näitkö missään laatikon tyyppin tunnusta. Tyyliin kolme kirjainta "DSQ" tai vastaavaa, ei mitään väliä muuten vaan kiinostaa askin vaihteiden välitys?

    Comment


      #32
      CGR. Voisko olla tuo?

      Comment


        #33
        Kyllä on.

        Comment


        • #34
          CGR on ihan S2 01E laatikon tunnus.

          ja onhan se jumalattoman söpö putsattuna ja maalattuna :D

          Comment


            #35
            Moottori tuli kans purettua et pääs näkee mitä sisältää ja mitä pitää uusia. Kampuran pultin avaamiseen joutu tekee vähän pidemmän tukijalan ettei moottoripukki oksenna, ja etukäteen varoteltiin et saattaa muutenkin olla tiukassa. Aukes onneks ekalla väännöllä ja ei työkalutkaan antautunu.



            Koneen spekseistä ei ollu muuta tietoa kun että olis RS2 peräisin, autoverdin kiertokangilla ja vakio männillä. Tieto piti kutinsa ja veivit sieltä löytykin, sekä kannesta ADU stanssaukset. Muita ”löytöjä” oli arpin kansipultit, dahlbackin hihnapyörä, 7a nokat säädettävällä ketjupyörällä ja kannen imupuoli oli kairattu.




            Kannesta päätellen osa sylintereistä on käyny eri seoksella. Ensimäisenä tuli mieleen suuttimet, kun auto seissyt pitkään. Suuttimet kävi testauksessa ja niistä ei löytyny mainittavia heittoja.

            Kesällä oli pitkään sellanen ongelma että täysvedolla ecu sammu välillä ja jätti muistaakseni logiin ilmotuksen puutteellisesta home -signaalista. Siinä tuli sit tutkittua nokan anturi, vauhtipyörän anturit ja tapit, tulpat, puolien maat ym. Viimesenä tuli mitattua puolien johdoista vastukset ja selvis että 3 johtoa poikki. No enskerralla sitä alottaa vianhaun vähän eri suunnasta. Luulisin että toi väriero johtuu noista johdoista, nimittäin tuli painittuu tän ongelman kanssa turhan kauan..

            Comment


              #36
              Hypätään aiheessa koppaan ja sen värinvaihtoon.

              Aloitusviestissä laittelin että auto ois tarkotus maalata seuraavalle kesälle, niin nyt alkaa homma olla hyvällä mallilla. Jo heti projektin alkuvaiheessa olin päättänyt että väri tulee vaihtumaan sinisestä johonkin toiseen. Toi sininen oli ihan makee, mut aavistuksen techno omaan silmään.

              Värin valinta oli aika hermoja raastavaa hommaa, kun ei ollut tiedossa mitään tiettyjä värejä. Ajatuksena kuitenkin joku gunmetal tyyppinen harmaa, tai jotain siihen suuntaan. Maalari teki pari värimallia ja niistä löyty sit sopiva sävy.

              Muuten aika muttereiks sain purettuu korin, mutta johtosarja jäi konehuoneen puolelle. Maalari meinas ettei oo ongelma ni hyvä näin. Edellinen värinvaihto oli tehty lasit paikallaan, niin nyt sai vähän järkevämmin tehtyä maalauksen..







              Viimeksi muokannut spanx; 10.3.2019, 14:57.

              Comment


                #37






                Comment


                  #38
                  Ohhoh, onpas nätti väri :)

                  Comment


                  • #39
                    hyvältä näyttää

                    Comment


                      #40
                      Koppa alkaa olla hyvällä mallilla pikkuhiljaa

                      Ikkunoista tuli revittyä vanhat kalvot pois ja kaverin kanssa liimailtiin lasit paikalleen. Etu- ja takalasin tiivisteiden saatavuus on vähän kivenalla, niin pikkasen sovellettiin.
                      Tuulilasin ylälistana on nyt T4 transporterin lista, ja alhaalla sama pikkasen leikeltynä. Takalasin sivutiivisteet säily ehjänä, mutta ylä- ja alalistoiks tuli F10 bemarin teippilistat.





                      Savupiipun loppuosan hinkkasin puhtaaks ku ajattelin tota akselin ylitystä vielä käyttää. Alkupään muutan 3.5 tuumaan tai vaihtoehtosesti laitan jonku venttiilin väliin mikäli näyttää et 3” rööri ahdistais

                      Comment


                        #41
                        Vähän jännitti et miltä näyttää ovien alalistat paikallaan.. Nimittäin kävi joku pikku käpy niitä leikellessä, et jopa itekki yllätyin miten vinkuraan pysty leikellä :D No maalari oli ilmeisesti asian huomannu ja sipassu pinnat suoraks.



                        Puskuri ja valot paikallaan. Valot lakattiin uusiks ja sekaan laitettu aavistuksen verran tummaa sävyä. Kilventaustan maalauksen kanssa on vähän ongelmia, meinaan jostain syystä maali reagoi ja kiehahtaa.. Täytyy vielä koittaa kertaalleen jos onnistuu, muuten sit korvataan maali teipillä.

                        Vanteiden väri oli kans tarkotus vaihtaa jossainvaiheessa.


                        Comment


                        • #42
                          Voi ettien että mä tykkään tästä.

                          Comment


                            #43
                            Väri onnistu kyl yllättävän hyvin. Täytyy jokupäivä tönästä pihalle ni näkis vähä miltä näyttää kasattuna auringossa. :)

                            -

                            Kattoverhoilu oli päässyt aika huonoon kuntoon, ilmeisesti jonkin sortin tyyppiviaks vois kutsua.. Eli kankaan ja pahvin välinen pehmuste kostuu, ja kangas irtoo liimauksestaan.
                            Uudelleen liimaaminen ei ollu vaihtoehtona juuri ton murenevan foamin takia, ja muutenki kangas oli jo aika kulahtanu.



                            Ei muutaku vanha kangas irti ja liimat ym. jämät hinkkasin teräsharjalla puhtaaks




                            Ebaysta tilasin mustaa kangasta missä valmiina 2mm pehmuste ja jostain verhokaupasta löysin lämmönkestävää sprayliimaa. Samalla maalasin harmaat muovit mustaks vinyylimaalilla

                            Suoritin youtubesta verhoilun pikakurssin ja ei muutaku tallille kokeilemaan. Alotin tosta kattoikkunan suojasta jo sillä ajatuksella, et jos tässä jo mokaa, niin turha edes yrittää enempää.. No se onnistu helposti kun oli vaan suoraa pintaa.

                            Seuraavaks levittelin liimat kattoverhoiluun ja rupesin sitä liimailemaan. Sen verran enemmän olis pitäny youtubea selailla et ois tienny miten noiden muotojen kanssa toimitaan. Onneks toi kangas veny pikkasen ja muotokohdat onnistu suht hyvin.



                            Osaisko joku kertoo mistä voisin löytää jonku vastaavaan kakspuolisen teipin, millä toi verhoilu kiinnitetään keskeltä kattoon?
                            Attached Files
                            Viimeksi muokannut spanx; 7.4.2019, 09:10.

                            Comment


                            • #44
                              https://www.prisma.fi/fi/prisma/patt...-teippi-120-kg
                              Täs on tällänen..

                              Comment


                                #45
                                Juu. Lähinnä ajattelin tollasta isoa palaa, mut voihan sen kapeillaki soiroilla tehdä :)

                                Comment


                                  #46
                                  Kannattaa käydä Etrassa vaihtamassa hieman sanoja tuon teipin suhteen, niillä on aika laaja skaala erilaisia teippejä eri tarkoituksiin. Edellisen työnantajan palveluksessa oli yks rojekti, missä ei kappaleet pysyny sitten millään keskenään yhdessä, mutta Etran-pojat sai senkin ratkaistua, vaikka sillä kertaa se vaatikin "ei vakiovalikoimissa" olevan 3Mn teipin

                                  Comment


                                    #47
                                    Käynpä siis Etrassa, kiitos vinkistä!

                                    Comment


                                      #48
                                      Nyt on tekniikan osalta päästy siihen vaiheeseen, että lohko on huomenna menossa koneistukseen. Pikkasen ärsyttää et alotin moottorihommat näin myöhään, ei nimittäin yhtään tullu ajatelleeks et customi osissa toimitus on toista kuukautta..

                                      Alakertaan tuli hommattua JE:n männät 81.5mm koossa, 9.5:1 rutuilla ja 22mm männäntapilla. Veiveiks tuli uudet Autoverdit 22mm yläsilmällä, sekä runkopukkeihin ARP pinnapultit.




                                      Koneistamon hommina siis sylinterien poraus männille, tasopinnan oikasu, sekä runkolinjan tarkastus ja mahdollinen poraus/hoonaus.

                                      Arpin pinnapultit tuli 034motorsportilta kun lueskelin et osa myytävistä sarjoista on liian lyhkäsiä, ja checkvalven takia yks pitäis olla lyhkäsempi. No näissä on kyl sit pituutta ihan riittävästi, vähän jopa liikaakin. Takapään pukin pinnapulttien ylimääränen kierre täytyy lyhentää lähes mutterin tasalle ja öljypohjan reunasta jyrsiä pikkasen tavaraa pois.



                                      Tässä moottorissa on joku erikoinen öljypohja, osaisko joku sanoa mistä voisi olla peräisin?

                                      Attached Files

                                      Comment


                                        #49
                                        Äkkiä googlettamalla 035103603 ö-pohja on ollut ainakin VW Passatissa (ja sen pohjois-amerikkalaisessa versiossa, VW Quantumissa) 80-luvulla C ja D revisioina, jotka lienee aivan erilaisia kuin kyseinen K-revisio..
                                        Tuon osan on korvannut 035103601D, jollainen löytyy 7zapin mukaan ainakin KV- ja NG-koneisista 5-sylinterisistä t89 coupe quattroista ja toisaalta myös 80-luvun 5-syl. Passateista.

                                        Täsmälleen tuolla osanumerolla 035 103 603 K ei esimerkiksi 7zap:sta löytynyt mitään.
                                        Ja tuota näyttäisi olevan modattu kevyehkösti, eli orkkispohja lienee ajettu kiville jo aikaa sitten?
                                        Viimeksi muokannut vV8m5; 23.4.2019, 12:13.

                                        Comment


                                          #50
                                          Maltatko punnita ruotsinveivit? btw, kaks tollasta 144/22 autoverdiä hyllyssä jos tarttee ;)
                                          https://snag.gy/WHBZbw.jpg

                                          Comment


                                            #51
                                            Miten tuo runkopukki näyttää istuvan noin älyttömän huonosti tohon lohkoon? Onhan varmasti oikean lohkon oikea pukki? Oikein päin se nyt ainakin näyttäisi olevan.

                                            Comment


                                              #52
                                              Juu omituinen on öljypohja. Yleensä googlella jonkun kuvan löytää, varsinki osanumerolla, mut tää on edelleen aika mysteeri. Modauksina tossa näyttäis olevan huohottimelle letku, öljyn imuputki(joka näyttää myös olevan liimattu öljypohjaan jollain metalliliimalla), alumiinilipare(en tiedä mikä merkitys tällä), sekä tuo ylimääränen AN-liitos.

                                              Öljypohjaan joutu lisäks kaivella tilaa ja runkopukkien pinnapulteista napata pätkät pois



                                              Moottori on nyt koneistettu ja käytetty Lensulla tasapainotuksessa. Veivit oli pultteineen 563g
                                              Alakerta on nipussa ja mittailin plastigaugella välyksiä, runkolinja karvan yli 6 satkua ja veivit 5 satkua. Kyllä oli mukava painella männät paikalleen kun Hammulta sattu löytyy samalla porauksella oleva asennuskartio, kiitos siitä!



                                              Öljypumppuun tuli Speedin kautta teräksinen ratas




                                              Huohotin on kans vähän erilainen mitä näissä alunperin on, ei siis mitään hajua mistä peräisin(kuvat liitteenä)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                #53
                                                Pakosarja ja pakopesä hiekkapuhallettiin ja päälle ruiskutin Tech linen black satin pinnotteen. Pakopesään hommasin turbohupun, ja varmaan sarjaan kietasen myös eristenauhan.




                                                Holsetin tilalle tuli Precision 6266 Gen2 T3 .82 pesällä. Hyvin todennäkösesti menee aika nopsaa tukkoon viinalla, mut kokeillaan nyt ekaks (jos nyt edes valmistuu tälle kesää :D). Varmaan enstalvena sit uus pakosarja ja isompi pesä


                                                Comment


                                                  #54
                                                  Minua aina lämmittää nähdä kun Holsetin tilalle laitetaan jotain tuoreempaa.

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    Hattu kavi Kansisetillä tarkastuksessa ja plaanauksen lisäks vaihdettiin pakopuolen ohjurit, tuplavenajouset, retainerit, venavarren kumit, sekä seetit tehtiin. Nokiksi tuli Schrickin 260 nenät ja hydraulinostimilla mennään vielä.




                                                    Kansi paikalleen ja momenttiin, sekä pienet fiilistelyt koekasauksella.. 034 puolien tilalle tuli kompaktimmat vaggipuolat.










                                                    Comment


                                                      #56

                                                      Tallilla on jonkun verran tullu puuhailtua. Aavistuksen harmittaa kun päivät menee tiuhaan ja hommia vielä ihan älyttömästi. Toiveena ois kuitenkin saada käyntikuntoon vielä tässä kesäkuun aikana, jää nähtäväks :)


                                                      Vauhtipyöräks tuli blingfactoryn tekele ja kytkimeksi Sachs 707, sekä sachsin 4 lapanen jousitettu sintteri. Hyvä et tuli vauhtipyörää heiluteltua ilman pultteja, nimittäin anturitappi oli liian pitkä ja kolis lohkoon ym. Pikku siivu veks ja rojut momenttiin.. Hommasin tähän myös 60-2 takastefan antureineen, mutta oli vähän epäselvää taipuuko tatech sellaseen. Laitoin vakiostefan tällä kertaa, ja katotaan sit tulevaisuudessa uuden ecun kans mitä tehdään..




                                                      Samaan syssyyn sit riehuin moottorin paikalleen:



                                                      Comment


                                                        #57

                                                        Pakoputki tuli kans väsäiltyä pari viikkoa takaperin. Leikkelin suorasta putkesta tollasia piecut pätkiä ja tarkotus oli tehdä vaan muutama kappale helpottamaan putken kääntelyä. No niitähän tuli sit sahattuu varmaan reilu kolmisenkymmentä eri kulmalla ja pituudella olevaa, joten aattelin et kai näistä mutkatkin saa aikaseks sitten.





                                                        Aikamoinen työmaa oli alkaa sovittelemaan ja ihmettelemään miten näistä saa jotain aikaseks. Teippiä vaan ja pätkä pätkän perään kasailemaan.
                                                        Vähän ahdasta oli kun käytin vanhaa hukkiksen pakoputkea, näin jälkiviisaana sen ois voinu kääntää eteenpäin tai laittaa pakoputkeen.. Toivotaan et uudet moottoritukikumit ei anna kauheesti periks.

                                                        Pakoputki on siis 3.5” ja muuttuu 3” tuumaan vähän ennen taka-akselia. Tästäkin varmaan tulee ongelmia tulevaisuudessa, mut täytyy sit tehä loppupätkä isommasta tai laittaa ohitusläppä.





                                                        Tällästä palapeliä ku väsäilee ni ois hyvä ottaa huomioon rosterin lämpömuutokset.. T. pari senttiä vajaaks :D

                                                        Comment


                                                          #58
                                                          Tähän sopii hyvin sanonta "Pitkä on pilalla ja lyhyttä voi jatkaa"

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X