Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 -96 V8 ratalelu/hauskuutin

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    S6 -96 V8 ratalelu/hauskuutin

    Tulipa hankittua pitkän odottelun jälkeen V8 leluksi ja työjuhdaksi. Siis aivan pelkästään siihen tarkoitukseen ettei tarvitse sääliä autoa tai miettiä millä pääsee töihin jos laukeaa jostain syystä.
    Click image for larger version

Name:	IMG_8519.jpg
Views:	1
Size:	219,7 Kt
ID:	1663009
    Kilometrejä on kertynyt ja sen näkee. Rungoltaan kohtuullisessa kunnossa. Ei ole törmäilty mihinkään. Maali lähtenyt paikoittain ja naarmuja muutamia. Joku myllyttänyt pinnan laikuille. Ja paikannut maalien lähtemisen onnistumatta siinä kovin hyvin.
    Click image for larger version

Name:	IMG_8516.jpg
Views:	1
Size:	73,5 Kt
ID:	1663010
    Kattokaiteet oli irti, mutta nyt takaisin paikoillaan.
    Oven lukitus ei toimi kuskin ovessa. Saa kyllä lukkoon, mutta avauksen tanko on hajonnut kiinnikkeestään lukkopesästä. Joku on asentanut jälkiasenteisen kaukolukituksen, mutta vain lukitus toimii ja avaus ei. Lisäksi jotenkin saatu OEM hälytin pois toiminnasta.
    Click image for larger version

Name:	IMG_8551.jpg
Views:	1
Size:	101,4 Kt
ID:	1663012
    Click image for larger version

Name:	IMG_8552.jpg
Views:	1
Size:	276,9 Kt
ID:	1663011
    V8 öljynvuoto on vahvasti läsnä. Kestääkö Tahkolle vai laukeaako jo Pärnuun reissulla. Kohtahan sen näkee.
    Click image for larger version

Name:	IMG_8548.jpg
Views:	1
Size:	133,0 Kt
ID:	1663013
    Ranetettu oli myös stereot ja ja.. sähköissä kunnolla vikaa monessa kohtaa.
    Click image for larger version

Name:	IMG_8554.jpg
Views:	1
Size:	148,6 Kt
ID:	1663014
    Kattovalot ei toiminut, mutta ne on saatu jo korjattua. Jarruvalojakin valittaa ja sen takia ei ilmeisesti toimi vakionopeudensäädin. Pitää vilkaista mittarin taakse sillä öljynlämpötila ei toimi myöskään.
    Kattoluukun verhoilu irtoaa liian helposti ja jumittaa koko luukun tästä syystä. Lisäksi luukun vesilippa on irti toisesta kulmasta. Rauta on poikki. Ehkä tuon vielä hitsaisi kiinni. Samalla luukku on takareunasta liian alhaalla ja saattaa päästää vettä sisään.
    Alusta kolisee jostain, mutta tuntuu jämäkältä. Liekö putkiston kumit entiset, pitää poistaa keskipöntöt ja saada lisempää meteliä koneesta ja mahdollisesti ongelma pois.
    Katsotaan mitä kaikkea tuosta vielä löytyy ja mitä jaksaa korjata. Lähinnä huoltoa on tarkoitus tehdä ja katsoa mihin tuo kestää. Myydään sitten kokonaisena tai osina eteenpäin.
    Viimeksi muokannut perrier; 26.7.2017, 12:04.

    #2
    Näissä ei alusta tunnu välttämättä löysälle vaikka puslat olisi ihan valmiit. Urissa vetely on yleensä ensimmäinen oire loppuneista puslista. Mulla kolisi V8:ssa takatukivarren etummaisen puslan aluslevyt jo runkoon, eikä katsuri löytänyt väljää.

    Comment


      #3
      Varmaan löytyy puslista vikaa. Pitää ehkä ihmetellä niitä jossain vaiheessa. Eipä vaikuttanut kovin hinnakkailta vaihtaa.
      Pitää ensin varmaan huoltaa nokkien stefat tai sitten tuo vuotaa kansipahvista.

      Jos saisi tuon jarruvaloherjan pois nyt ensimmäisenä. Jotain muutakin tuolla kyllä on kun hyppää abslle pysähtyessä.

      Comment


        #4
        Se absien naksuminen hitaassa nopeudessa voi olla kehistäkin kiinni. Jos ovat kovasti ruosteessa tai poikki, se voi teettää tuollaista.

        Comment


          #5
          Itsellä A8 d2'ssa ABS'it raksutti hitaassa nopeudessa sen takia, että jäi reilun millin takapyörän abs-anturi liian kauas kehästä kun vaihdoin anturin. Ovat ilmeisesti todella herkkiä tuosta lukuetäisyydestä. Lähti oireet pois kun koputtelin anturia sisäänpäin.

          Comment


            #6
            Pitää testailla noiden ABSien antureiden asentoa ja koittaa jos jokin olisi liian kaukana.

            Jarruvalo-ongelma ei ole vielä ratkennut ja jos jaksaisi tehdä 2x2 obd sovittimen ennen kuin Kiinasta saapuu varsinainen, niin saisi luettua mitä tuo vekotus on syönyt. Moottoritilan voisi pestä suurimmista öljyistä pois. Vihreää kultaa pitää vielä jostain hankkia ennen pärnua tai sitten vasta Viron puolelta.

            Comment


              #7
              Saattaa olla vika tuossa lisäjarruvalossa. Sen verran himmeältä vaikuttaa. 2x2 obd sovitin kaapelia en saanut tehtyä puuttuvien abicoiden takia. Pitää jostain käydä hakemassa pienempiä tai odottaa että saan sovitteen.

              Kummemmin ei ole auto merkkaillut alleen tai se ei ainakaan näy tuossa hietikolla. Pitää moottoripesu tehdä, jotta näkee tuleeko sitä oikeasti koneesta vai onko vaan vanhastaan jäänyt ja nyt hiljalleen palaa/valuu alemmaksi. Huoltokirjaa tarkastelin ja kuitteja selasin ja kannentiivisteet oli ilmeisesti vaihdettu muutama vuosi sitten.

              Rappsuttelin irtoavia maaleja pois ja huitaisin mattamustaa kilikalia päälle. Siistimpi tuli, mutta pitää varmaan jossain vaiheessa tehdä vähän suurempaa operaatiota ja siistiä kunnolla.

              Sisusta pitäisi vielä pestä, mutta en ole saanut aikaiseksi hakea pesuria lainaan. Olisi enemmänkin käyttöä laitteelle.

              Comment


                #8
                Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viesti
                Mulla kolisi V8:ssa takatukivarren etummaisen puslan aluslevyt jo runkoon, eikä katsuri löytänyt väljää.
                Tämä sama oli 4v peräkkäin itselläkin V8:ssa. Vaikka erikseen sanoin asiasta, niin väljää ei löytynyt.

                Hyvä että saadaan lisää V8:ja (hauis).
                Minulta saat Mikko 2x2 lainaan, kulkee autossa matkassa aina.

                Comment


                  #9
                  Vikakoodit luettu ja eipä tullut mitään mitä en itse olisi aiheuttanut. Renkaille pitää jotain tehdä ennen Pärnua. Katsotaan riittääkö tasapainotus.

                  Moottoritilan pesty ja muutoinkin käyty ulkopinnoilta läpi. Kyllä melkein pitäisi joko maalata siistiksi tai teipata yli. Mutta tarkoitus ei ole näyttää hyvältä. Laitetaan vaikka 8 pulloa silikonia pintaan, että saadaan kiiltävä.

                  Comment


                    #10
                    S6 -96 V8 ratalelu/hauskuutin

                    Nyt on Pärnusta selvitty ja hyvin se auto pelasi. Jarrupalat joutui radalla vaihtamaan, sen verran hätäseen ne kului. eikä ne uudet palat yhtään hitaampaa kuluneet. Ei tunnu vuotavan mistään öljyä eikä ohjaustehostimen nestettä. Kolisee kyllä alustasta kovasti ja järkyttävä lulla se on H&Rn madalluksella. taitaa olla iskarit loppu, eikä nuo jouset nyt kummoiset kyllä ole. Jos laittaisi alle OEM sport jouset ja paremmat iskarit. Puslat voisi samalla vaihtaa.



                    GaIIe taisi kellottaa 1'42.4" ajan radalla. ellei jopa paremmin.
                    Click image for larger version

Name:	IMG_8687.JPG
Views:	1
Size:	502,1 Kt
ID:	1637876
                    Click image for larger version

Name:	IMG_8686.JPG
Views:	1
Size:	608,1 Kt
ID:	1637877
                    Click image for larger version

Name:	IMG_8688.JPG
Views:	1
Size:	860,0 Kt
ID:	1637878
                    Viimeksi muokannut perrier; 7.8.2017, 21:06.

                    Comment


                    • #11
                      Kyl H&R + Bilstein B8 yhdistelmä tuntuu ihan jämyltä. Matkamukava ja ei kyllä liiemmin kallistele. Nelikossa varmaan vielä parempi ajo-ominaisuuksiltaan, itellä vajakki joten kärryakseli vie osan ajomukavuudesta.

                      Comment


                        #12
                        1'41.8 oli paras aika urssilla. Ohessa todiste.
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Alustaan uutta puslaa ja iskaria vaan. OEM jouset muuttaa vaan huonompaan.

                          Jos alustastaa oikeasti haluaa parantaa niin sitten Tinken V8:sta kopioimaan juttuja. Casteria etupäähän jne.

                          Comment


                            #14
                            ei se H&R + B8 mikään rata-alusta ole, kallistelee niin pirusti.

                            Omasta ex-ursaasta taitaa löytyä jostain kuva kun päivä paistaa pakoputken ja alustan välistä, Kemoran pääsuoran päästä... ja kyllä, se kallisti aika pirusti (ja pakoputki roikkui tolkuttomasti) :D

                            Comment


                              #15
                              Kallistuksenvakaajat lienee nimensä veroisia myös, jos paljon kallistelee.

                              Comment


                                #16
                                Tekee diy - coiloverit eteen ja thuppu yläpäillä niin saa pelattua paljon helpommalla jousien kanssa.

                                Comment


                                  #17
                                  Nyt ensimmäisenä listalla on tutkia tuota vesivuotoa sisätilaan. Kaikki putket puhallettu puhtaaksi ja läpivientejä tarkasteltu, mutta ei tunnu löytyvän. A-pilarin kohdalta kynnyksestä tuntuu tulevan nyt ainakin vettä sisään. Täytyy vaan jatkaa purkamista ja etsittävä yksi kerrallaan vuotokohdat.

                                  Comment


                                    #18
                                    Katsoppa konepellin avausvaijerin läpivientikumi siitä puhallinkaukalon nurkasta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tarkastettu ja kunnossa. Vettä siis tulee molemmille puolille. Vahvasti epäilen kattoluukkua tai tuulilasia. Pitää valutella vettä ja katsoa mistä alkaa vuotamaan.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tai sisälle kaveri kuubalaisen sikarin kera ja katsomaan mistä nousee savu?

                                        Comment


                                          #21
                                          Saahan niitä oikeita savukoneitakin vuokrattua ;)

                                          Mitenkä istuu ovien yläkarmit koriin?

                                          Comment


                                            #22
                                            Rojua vesikaukalossa ja tulvii lämmityslaitteen tai höyrystimen kautta? Miulla oli mobiili muurahaispesä höyrystimen kotelossa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaukalot on puhdistettu ylimääräiset tulppaletkut heitetty mäkeen. Eli ne perinteiset on kyllä hoidettu alta pois heti kärkeen. Puhallin varmaan vielä pitää nostaa pois ja katsoa tiivisteiden kunto, mutta kaukalossa kun ei vettä lotise, niin kyllä se varmaan tuolta kattoluukusta tai tuulilasista tulee. 2016 näköjään vaihdettu lasi, joten siellä voi olla jotain vikaa asennuksessa. Ei olisi eka kerta. Toisaalta kattoluukku on suurempi todennäköisyys.

                                              Auton ja huoltojen kokonaiskustannus on tarkoitus pitää alle 3000€ (ainakin tänä vuonna). Yritän joka käänteessä muistuttaa, ettei tästä ole tarkoitus tehdä uutta, vaan ajaa surutta loppuun. Pihassa on jo yksi mikä on laitettu kokonaan uusiksi. Taitaa olla alkuperäistä siinä noin 15%.

                                              Eli tähän jos korkeintaan 5% osia korjaillaan ja katsotaan josko leviää. Myydään pois jos ei hajoa ja kokeillaan sitten jotain muuta.

                                              Joku vapettaja pitää pyytää autoon istumaan ja katsoa mistä tupruaa savu.

                                              Comment


                                                #24
                                                Jahas. Kaukalosta se vesi ehkä tulee kun kuskin jalat kastelee myös. Ratin tuntumasta siis valuu nilkoille. Matka-ajossa päätti itsestään avata kattoluukun ja jumittaa paikoilleen. Vesisateessa tietenkin.

                                                Pitääpä purkaa kaukalosta kaikki pois ja tiivistää kaikki kohdat. Lisäksi tutkia nyt nuo sähkölaitteet läpi. Mukavuusohjainboxi on varmaan saanut osansa vedestä.

                                                Kyllä minä mieluummin haluaisin ajaa auton loppuun, eikä niin ett se vaan leviää itsestään entiseksi.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Mulla oli yhdessä C4 kopassa kuskin nurkasta konehuoneen puolelta peltisauma missä on se massa/liima aine kuivunut ja halennut. Vuoti sitten A pilarin sisältä vedet kuskin jaloille. Ei ollut kummonen sauman pätkä mihin sikakittiä laitoin pari senttiä, niin siihen loppu vuotaminen.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    En ole saanut aikaiseksi etsiä tuota vuotovikaa, joten tyydyin nyt toistaiseksi tällaiseen ratkaisuun. Toisaalta ihan hyvä noin muutoinkin. Pysyy puhtaampana kun ei koko aikaa ole ajossa.
                                                    Click image for larger version

Name:	IMG_8851.jpg
Views:	1
Size:	274,3 Kt
ID:	1638112

                                                    Kattoluukun toimintaa pitää tutkia ja kuskin sähkölasi lopetti toimimisen, joten sekin on saatava toimimaan. Täytyy varmaan vähän enemmän vaihtaa kyseiseen oveen osia.

                                                    Saisi kelit olla vähän paremmat, niin saisi näitä asioita listalta pois. Talvea ja jääratoja odotellessa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Hämärä alkaa laskeutua ja pimeä iskee väkisin ratin takana.
                                                      Kaivoin varastosta vanhat lisävalot ja löin keulalle auttamaan valon tuontia. Tämähän nyt taitaa varsin yleinen lisävaruste olla C4 korisissa ja siitä aina 4Ghen asti. Toki siinä jo LED valot toimii sentään ihan hyvin.

                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8924.jpg
Views:	1
Size:	66,6 Kt
ID:	1638222
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8925.jpg
Views:	1
Size:	102,8 Kt
ID:	1638223
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8911.jpg
Views:	1
Size:	102,0 Kt
ID:	1638224
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8914.jpg
Views:	1
Size:	126,3 Kt
ID:	1638225
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8912.jpg
Views:	1
Size:	106,0 Kt
ID:	1638226
                                                      Likaiset näyttää olevan.
                                                      Click image for larger version

Name:	IMG_8913.jpg
Views:	1
Size:	131,5 Kt
ID:	1638227
                                                      Ja eriväriset

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kyllä se taitaa niin olla että ei ole semmoista henkilöautoa, eikä kyllä muuten pakettiautoakaan, johon ei suomessa olisi hyvä laittaa pimeäksi kaudeksi lisäpitkiä. Kyllä nuo paljon maantietä ja hirvialueilla ajavalle on ihan sielun rauhaa tuova asia.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Kyllä tuo hyötyisi kaihileikkauksesta.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kaihileikkausta voisi tässä suorittaa kerran vetari porsi ja nyt on jo seisonut viikon pihassa.
                                                            Click image for larger version

Name:	IMG_9079.jpg
Views:	1
Size:	211,2 Kt
ID:	1639668
                                                            Apukuskin edestä ulompipää ilmeisesti irtosi sokan petettyä. Selviää kun saan auton hammun pajalle. Kaksi viikkoa aikaisemmin Tuumasin kun vetareita tarjottiin, että en minä niitä tartte. Noh nyt on tilanne toinen.

                                                            Samalla kun nostaa auton ilmaan niin voi alla tehdä muutakin muutoksia. Voisi tutkia nivelet ja poistaa keskimmäiset pöntöt. Öljyvuodon voisi samalla selvittää ja katsoa mitä sille on tehtävä. Lähinnä pitää konetta kosteana, mutta ei merkkaa ihmeemmin alleen. Pakosarja päälle sopivasti tiputtaa ja palaa pois.

                                                            Kuskin oven ikkunannostin täytyy vaihtaa samalla kun oven lukon aukaisuvivun korjaa. Ehkä jaksan kaukolukituksen samalla ihmetellä kuntoon, sillä menee vain lukkoon, mutta ei aukaise.

                                                            Jos saan sen tehtyä, niin pitää asentaa mamman Typ89 erikoiskuljettimeen myös.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X