Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 2.7bit rs4 upgrade

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 2.7bit rs4 upgrade

    Kattelin saksasta paketteja muutokseen, aluksi oli tarkoitus vaihtaa ässään vain ahtimet, mutta jos samalla saattais tilata muutkin prujut.

    Onko kellään kokemuksia ko. lafkast ja noiden lupaamista tehotavoitteista? anyone?

    http://www.turbozentrum.de/cat-478,T...lroadProzent29

    toi 420ps kitti kuulostaa varsin lupaavalta, mutta liekköhän todellisuus noin? toki noiden lisäksi pitää softat yms. päivittää, mutta niin joka tapauksessa.

    Ideoita, jo valmiiksi suunniteltuja/tehtyjä/toimivaksi toteutettuja paketteja? Itsellä alkuperäinen tavoite oli +380hv, mutta katsotaan mitä kehkeytyy :)

    #2
    Tuo on varmaan ihan toimiva paketti, mutta äkkiseltään laskettuna kallis.

    Turboja saa jonkin verran alle kahteen tonniin riippuen paikasta, RS4 kytkin maksaa 300, imuputket samaa luokkaa ja suuttimet 400. Bensapumppua ei tarvitse vaihtaa, ja tuossa setissä taitaa olla halpa Walbro joka maksaa noin 140€.

    Tiivisteet ja pinnpultit tarvitsee myös, ne ei maksa paljoa.

    Kyllä noilla osilla yli 400 hevosen pääsee, coolerit ja downpipet kannattaisi myös päivittää.

    Comment


    • #3
      onko noi rs4 suuttimet riittävän isot, vai kannattaako kerralla päivittää jotkut viriviri suuttimet? Riittääkö vakio maf noille tehoille, vai onko rs4 maf päivitys suotavaa? Coolerit löytyis vissiin myös samasta lafkasta (oli tuossa 450ps paketin mukana, myydään myös erikseen).

      Turbolafka tiedossa jo, mutta mietin vain noiden muiden osien hintaa että olisko järkevää tilata pakettina, tosin meinasin ainakin kytkin paketin jättää tilaamatta kun juuri vaihdettu. Eipä siis nähtävästi järkeä..

      Sitten jos/kun jäykempi kytkin tarvitaan niin eiköhän siihen jo muutama hyvä vaihtoehto löydy.

      Hei kamoon 2.7bit kuskit. Tiedän että foorumilla kymmeniä "päivitettyjä" snelkkuja, jakakaa tietonne, millä paketilla ja mitä olette saaneet irti. Tattis!

      Comment


        #4
        Ässän kytkin kestää yllättävän hyvin, noilla tehoilla sitä ei tarvitse vaihtaa varsinkaan jos se on uudehko.

        RS4 suuttimet tahtoo olla kalliita ja ne tarvitsee adapterit. Laittaisin samantien jotain muuta tilalle. Kyllä niissä koko riittää.

        MAF riittää ainakin 400 tienoille, tarkkaa tietoa ei ole mihin asti.

        Ihan "perussetti", RS4 turbot, coolerit, suuttimet ja softa riittää hyvinkin pitkälle. DP:t olisi hyvä vaihtaa virtaavimpiin tai ainakin "puhdistaa" esikatit.

        Comment


        • #5
          Laittaisin samantien jotain muuta tilalle. Kyllä niissä koko riittää.
          Mutta mitä?

          Eli periaatteessa mafkin vaihtoon suuttimien kanssa niin eipähän jää siitä kiinni.

          Mikko, eiköhän sinulla ole vastaus tuohon dp ongelmaan ;)

          Comment


            #6
            RS4 suuttimet riittää K04 turboille, hybrideille ei. Ja vakio maf menee tappiin jos paineet nostaa 1,5-1,6Bar. Karala säätää paineet johonkin 1,3 hujakoille ja silloin vakio MAF riittää.
            Itse olen aloittanut juuri tästä MAF asiasta yhden ketjun.

            Jos haluaa päästä helpolla, tilaa pakettina. Jos halvemmalla, niin etsiskelet osia ebaysta ym. Mutta se teettää tietysti aina lisähommaa ja päänvaivaa. Itse kuljin jälkimmäisen reitin.

            Mikolla hyvä lista, riittää pitkälle. Seuraavaksi alkaakin keventäminen (-150kg).

            Comment


              #7
              nuo suuttimet näyttää greentopeilta joissa yksi suihku -> seoksenmuodostus huono->kylmäkäynnistyksessä kone konkkaa ja saattaa jäädä jokunen heppakin saamatta.
              Greengiant nimellä kutsutut suuttimet käsittääkseni suht parasta 2.7t viritykseen (ainakin k04 turboilla ja poislukien rs4). Pitemmät kun vakiosuuttimet ja liittimet pitää osoittaa sivuille -> ongelma venttiilikoppien huohotinliitäntöjen kanssa.

              Comment


                #8
                Neukka, tulevaisuutta silmällä pitäen sananen..

                Nälkä kasvaa syödessä...eli valmistaudu siihen että rahaa palaa, jos tälle virityksen tielle lähdet. Aluksi tuntuu, että kyllähän ne turbot riittää..mutta jos laittas sen ja sen ja vielä sitten sen... :)

                Comment


                  #9
                  Tässä voisi myös muistuttaa että välivaiheet maksaa :)
                  Suoraan sellainen sopivan reipas paketti, jos leikkiin lähtee.

                  Comment


                  • #10
                    Marko, juuri sitä mietin, sen takia olikin tarkoitus jo kerralla päivittää. Ja usko poies, ei varmasti jää pelkkiin ahtimiin, mutta se että milloin on varaa laitta takohilut koneeseen on sitten toinen seikka. Mennään rs4 setupilla nyt ainakin ens kesä ;)

                    Ja Petri, jos olis rahaa, tekisin suoraan valmiin. Mutta tietenkin on hyvä aina muistaa ettei projekti ole ikinä valmis.. aina on vaan välivaiheita välivaiheiden jälkeen. Tarkoitus ois rakentaa kunnolla sitten kun aikaa/rahaa on, nyt vaan kokeillaan vähän miltä teho käytännössä tuntuu.. ;) Eihän vielä 500hv 2.7 koneesta ole mitään!

                    Comment


                      #11
                      taitaapa siellä olla takohilut jo nyt sisällä, tehtaalta.

                      Comment


                      • #12
                        Paljonko tommosta S4sen 2.7l konetta kestää virittää ennenkuin tarvii
                        katella vahvempia veivejä yms?

                        Comment


                          #13
                          Kaipa se 500hv on sellainen kipuraja. Ja tosiaan raha on melkein aina se jarrutava tekijä näissä asioissa. Pakosti tulee niitä välivaiheita, se on selvää. Jos vain kukkaro kestää niin mahdollisimman paljon kerralla, ei tarvitse maksella säätäjälle neljään kertaan:)

                          Comment


                          • #14
                            Muistaakseni oli aiemmin välitalon kans puhetta että snelkun veiveille alkaa +450hv olemaan jo tarpeeksi?

                            Minkälaista kevennystä marko tarkoitti? Ylimääräistähän siellä on ainakin katit, ja väliänkkäri? ;) Mitä muuta olet irti ruuvaillut?

                            Comment


                              #15
                              Tuo tehonkeston raja on tietysti jonkin verran yksilöllinen. Tiedän moottorin joka laukesi pelkällä lastulla, veivi poikki. Toisessa oli ehkä sen 450 hv, ja siitäkin tuli käkikello. Kolmannessa tais olla sitten sen 500 kunnes porsi :)

                              Hyvällä tuurilla veivit kestää sen 500 pidempäänkin, mutta jos usein rankaisee niin kyllä se niiden kestoa koettelee. En tiedä mikä oli perimmäisenä syynä tuossa lastutetussa, mahtoiko olla jonkinlainen väsyminen kyseessä. Laakeri ei leikannut kiinni.

                              Comment


                                #16
                                Kyllä se vääntö varmaan sen kangen tappaa eli jättää ne isommat ahdot vääntöalueella käyttämättä. Siinä mielessä ei noita tehorajoja kannata miettiä.

                                600-650 nm kestää kyllä jatkuvaa ja se tulee 1.4 - 1.5 bar. Nakuttaa ei sitten saisi myöskään eli huonosti tehty säätökään ei ole hyvä asia keston kannalta ;)
                                Viimeksi muokannut vayne; 6.12.2008, 12:08.

                                Comment


                                  #17
                                  Niinpä, aivan totta, vääntö ratkaisee. Itsekin menin nyt tähän perinteiseen lankaan tuosta tehosta :) Mutta väännöt menee vähän käsi kädessä tehon kanssa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Joo menee käsikädessä mutta laskeppa millä tehoilla esim 650 nm tulee 3000-4000 rpm, se tappava vääntö voi tulla yllätyksenä alhaalta ;)

                                    Kyllä se 500 hv osuu myös jossain kohtaa tuohon vääntöön :)

                                    Mutta tuokin vääntöraja on vain vasemmalla kädellä ilmaan heitetty, pysynyt siis itsellä nipussa sillä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Keventämisellä tarkoitan perinteisiä, konepelti, akku, etupenkit, vararengas, mainitsemasi keskivaimennin, vanteet ym

                                      Comment


                                        #20
                                        Neukka Ebayssä on RS4 suuttimet huudossa, huomenna sulkeutuu. Kohde 180310505850

                                        Comment


                                        • #21
                                          Täältä löytyy sit mäntiä, kiertokankia tai vaikka molemmat pakettina. Yritys sijaitsee Australiassa, joten en tiedä millaiset kulut sieltä tilatessa tulisi.
                                          Australian valuuttakurssi taitaa kyllä olla ihan kohdillaan, kun kanki/mäntä paketti ässään tai risaan jää maksamaan tällä hetkellä 1,380.00EUR (6kpl).

                                          US dollarin kurssihan huononi noin 1.30:n pintaan euroon nähden. parhaillaanhan se oli melkein 1.60, joten tällä hetkellä tuotteet sieltä jää maksamaan jonkin verran enemmän kuin hyvinä aikoina.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitoksia kovasti vinkeistä, ei ois pahan hintaiset sisuskalut, pakko myöntää. Pistää taas pään sekaisin.

                                            Marko, tuota ebayta ei oo vielä koskaan tullut käytettyä, näyttäis siltä että tunnuksien teko alkaisi olla jo ajankohtaista. Taitaa noi suuttimet kuitenkin uutena maksaa hilloa reilusti enemmän, mutta eihän noistakaan koskaan varma voi olla..

                                            vayne, minkähänlainen kokoonpano sulla? toi raj. 650nm kuulostaa hyvältä.

                                            Comment


                                              #23
                                              Haku auttaa tähänkin vaivaan ;)

                                              http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=65

                                              Comment


                                                #24
                                                Kuka sitten ymmärtää "perus"setin milläkin tavalla. Taitaa olla jotain pieniä poppakonsteja sopassa mukana... ainakin lukemista päätellen miten kentällä vedettiin.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  No ihan joka miehen perus rs4 hommat tossa on (downpipe, putki, jäähyt, suutimet,turbot), ainoa patentti on MAP:n huijaus ahtopaineiden takia ja se ettei ohjelmaa ole säädetty vaan itse mukautettu boksi mukaan tuolla huijauksella ja sopivalla suutin/maf kompolla. Tuokin ihan vaan epäuskosta suomen S4 säätö osaamiseen.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Toi perussetti jäi vähän mieltä kalvamaan noiden lukemien perusteella. Kuinka kovilla paineilla vedetät tuota pakettia? Toimiiko tuollainen "patentti" oikeasti? :)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      1.4 bar koko alueen menee nyt ja myös lappeenrannassa oli.

                                                      1.5 bar ala ja keskikialueella ja 1.4 bar kierroksilla olisi optimi mutta on vain yksinkertainen ahtopaineen säädin nyt käytössä. Ehkä sitten joskus myöhemmin.

                                                      Patenttia en voi suositella, toimii kyllä oikein tehtynä mutta patentti on aina patentti ;) Kerran säädöntielle on lähtenyt, niin kannattaa käydä se loppuun. Jos pätevä säätäjä löytyisi, säätäisin toki itsekkin kunnolla. Saisi isommat suuttimet ja varmaan muutaman lisähevosenkin.

                                                      Nyt vaan näyttää säädöistä tulevan "hitaampia" vehkeitä kun noilla patenteilla, joten antaa olla vielä :)

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Neukalle tiedoks patentista (jos ei jo ole tiedossa). Ecu rajoittaa ahtopainetta kaasuläppää sulkemalla, jos se huomaa pyydetyn ja todellisen ahdon eroksi yli 0,2bar.
                                                        Patentin jälkeen ecu luulee ahdon todellista pienemmäksi. Ja näitä täytyy tehdä, kun säätäjät eivät laita ohjelmaan sitä 1,5bar.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          On ne säätäjät voinut sen 1.5bar laittaa halutuksi ahdoksi, mutta toi S4 ecu laskee ahdot monesta muustakin syöttestä ja kun niitä ei osaa soveltaa niin ahtoja ei saa sinne minne halutaan.

                                                          Toi MAPin huijaus on käytännössä zener diodi joka rajaa eculle näkyvän maximiahdon.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kiitoksia raukalanka demosta =) Aloin jo minäkin ymmärtää.´

                                                            Marko, oli jo tiedossa siitä sun tietopaketista (kiitos todella paljon), mutta silti vielä ihmettelin tuota ja sen toimivuutta.

                                                            Mikko, vai että hitaampia :) Onneksi en ole ainut jolla on mopo karannut käsistä.

                                                            Toi ecu on mielenkiintoinen laite.. liian teknisiä vehkeitä viritettäväksi.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X