Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomalainen Typ44&D11foorumi (44=100/200 82-91, D11=V8)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suomalainen Typ44&D11foorumi (44=100/200 82-91, D11=V8)

    Eli tuollainen foorumi saatiin pyörimään joku aika sitten. Linkki oli aiemmin tuolla muun tekstin seassa yhdessä säikeessä. Lisää käyttäjiä mahtuisi tuonne, ja kirjoittaminenhan ei edellyttänyt auton omistusta. Tarkoitus ei ole kilpailla kerhon foorumin kanssa tietotaidossa, vaan jotain muuta vapaampaa kirjoittelua. Tervetuloa.
    http://www.audi200.net/typ44-typd11/forum/

  • #2
    "jotain muuta vapaampaa kirjoittelua"

    En kyllä oikein ymmärrä miksi pitää perustaa uusi keskustelufoorumi Audeista.

    Täälläkin on sana vapaa "järjellisissä" puitteissa.

    Tietenkin, jos joku haluaa purkaa "paineita" tämä ei ole siihen sopiva foorumi. Taitaa olla näköjään tarvetta sellaiseenkin.
    Itse vierastan sellaisia keskustelupalstoja, joissa voidaan vapaasti sanoa hävyttömyyksiä, vittuilla asiallisia kysymyksiä kysyneelle jne.
    En tällä tarkoita ko "palstaa", koska sitä en tunne.

    Comment


    • #3
      Tavallaan perusteluna irroitan tämän Peltopuron kommentin asiayhteydestään. (toivottavasti et pahastu : ) )
      Noh noh, älkääs herjatko :-)

      Kalusto oli aika vahvasti lötköjä vielä vuosituhannen vaihteessa. Nyt on tuoreempaakin rinkulaa liikkeellä, eikä ässä- tai rs-tiheys juuri häpeä brasilian poikien vehkeitä.
      Jollei Jorma jo tiennyt, niin on Typ44 ja Typ D11 Audin parhaat mallisarjat ikinä. Tämä on lähtökohta tuolla foorumilla.

      Siis ei ole tarkoitus puhua yleisesti Audeista, vaan lähinnä apinoida saksalaista 100/200 foorumia.
      Vaikka tuossa hiukan tökerösti kirjoittajia kosiskelenkin. Useimmista meistä tuntuu vain että vanhat lötköt hukkuvat tänne, koska ilmeisesti enemmistöllä on uudempia autoja joiden ongelmia ja hyviä puolia yms puidaan täällä enemmän. Ja uskon että on suuri kynnys kehua vanhaa omistamaansa lötköään täällä,varsinkaan jollei ole kerhon jäsen. Positiivisiakin paineita on ; )

      Mutta toi 100/200/V8 ei kuitenkaan ole missään nimessä tarkoitettu protestiksi tämän foorumin tiukkoja sääntöjä vastaan eikä kilpailemaan tämän kanssa.

      Tällä Audiclubin foorumilla on hyvin virallinen ilme. Sitä tuskin kukaan kiistää. Vapaamuotoinen tarkoittaakin enemmän sitä etten minä tai muut narise puuttuvista pilkuista tai siitä että joku on ajanut 10metriä ilman käsiä tai että käytä poika searchia/googlea.
      Avataret sallitaan,samoin hymiöt ja allekirjoitukset myös. Eli siis kaikki sellainen millä voi taiteellisesti esittää oman persoonansa netissä.

      Mallikohtaiset foorumit ovat maailmalla hyvin yleisiä ja sellaiseksi tuokin on tarkoitettu. Huomattavasti pienemmän käyttäjämäärän takia voidaan tuolla sallia enemmän/erilaisia vapauksia kuin täällä. En nyt tarkoita vittuilua tai hävyttömyyksiä : )

      Comment


      • #4
        Selailin ko foorumia. Havainto: Vastaa tätä. Miksi sitten pitää perustaa uusi. Onko kyseessä "valtataistelu" jostain vai mistä on kysymys?

        Juha,

        Voisit hieman selvittää asiaa.

        Olen itse ns rivijäsen, joten asia ei minua kovin paljon paina/kiinnosta, mutta ihmetyttää.

        Comment


        • #5
          Laitoin vastineen samaan aikaan kuin Jorma kysymyksen. Ei todellakaan vastaa tätä, tietotaidon osalta varsinkaan. Jos ulkoasu muistuttaa niin se johtuu ihan siitä että foorumisofta(ohjelma) lienee sama.
          Tämä siis on on foorumin idea:
          Typ44 ja Typ D11 Audin parhaat mallisarjat ikinä.
          edit: siis toi suomalaisuuden mainostaminen tässä yhteydessä tarkoittaa sitä että itse koen tuon enemmänkin saksalaisen 100/200 foorumin kopioksi : )

          Comment


          • #6
            Jes, mentiin "päällekkäin"

            Itse olen ollut 44 onnellinen/onneton omistaja, joten ne tiedän:)

            Olen hieman "tiukkapipo" hymiöden suhteen, joten en niitä kaytä.

            Minulle ei vain mene " jakeluun" miksi tarvitaan uutta foorumia audien osalta.

            Menestystä vain, mutta jos "audiporukka" hajoaa jokaisen mallin/tyypin "keskustelukerhoiksi" mikäs siinä.

            Olen vain sitä mieltä, että "yhteistyö on voimaa"

            Piru vie, että on mukavaa keskustella punaviinin avustuksella:)

            Comment


            • #7
              En voi kiistää tuota yhteistyö on voimaa, mielestäni tarkoitin tuon kaikille kyseisten mallien omistajille, joilla on ylimääräistä nettienergiaa.

              Olisiko ymmärrettävämpää jos katsoisi foorumin http osoitetta,jossa alkuna www.audi200.net ,toi Audi200.net on mun sivu(päivitys jäännyt unholaan), kyseistä mallia(200 20V) koskien. Tarkoituksenani on kehittää tuota audi200.net sivua ja sen jatke tuo foorumikin tavallaan on myös. Enemmän siis osa tuota audi200.net sivustoa kuin kilpaileva foorumi.

              edit: Saksalaiset esikuvat siis http://www.audi100-online.de/ ja foorumille http://forum.group44.de/index.php?si...f014e293a2fbc6

              Comment


              • #8
                Kiitos, mutta en kuitenkan ymmärrä ajatustasi ( punaviinin vaikutusta)

                Jo muinaiset roomalaiset: "Hajoita ja hallitse":)

                Lopetan tähän.

                Comment


                  #9
                  Öhöm, Jorma, johan sinulla ja Juhalla on ihan oma foorumi keskenänne;o)
                  Elä loukkaannu, minulla vaikuttaa kirjoitteluun Velkopopovický, joten tasoissa ollaan.

                  Comment


                    #10
                    Pilkuista huomauttaminen on vain positiivista. Kammoksun kirjoitustaidottomia räpeltäjiä. Ala-astetason tekstiä ei valitettavasti voi mitenkään ottaa tosissaan, vaikka kuinka kirjoittaja hallitsisi aiheensa. Jos vapaampi palsta tarkoittaa brutaalia oikeinkirjoitusta, en ihastu.

                    Omaa kirjoitustaitoani kuvailisin seuraavasti: ei heikouksia.

                    Ei, en koe itseäni syrjityksi, vaikka Audeista vain typ44:sen omistankin...

                    Comment


                    • #11
                      Jos vapaampi palsta tarkoittaa brutaalia oikeinkirjoitusta, en ihastu.
                      Se tarkoittaa nimenomaan sitäkin : )
                      Ja sitä ettei sisältö ja tieto kilpaile tämän foorumin kanssa, vaan kulkee eri linjalla.

                      Mitä tulee tuohon Jorman juttuun,niin ei se oikeastaan mitään uutta ollut. Johan jotkut veti herneet nenään kun suunniteltiin viime keväänä typ44 miittiä. Tavata saa, kunhan tapaa kerhon miiteissä oli sanoma. Onneksi tuo ei mitä ilmeisimmin ole kerhon virallinen kanta.

                      Mutta kuten aiemmin kirjoitin, foorumin esikuva(ja tavallaan kilpailijakin) on saksalainen foorumi, eikä tämä Audiclubin foorumi.

                      No tulihan tässä mainosta,enkä ollut oikein varautunut perustelemaan foorumin olemassaoloa,kun Jorma otti minut tilille : ). Laitoin foorumin pystyyn kun se tuntui kivalta ajatukselta. Eikä siltä että hyökkään audiclubia vastaan. Olen kuitenkin ajatellut jatkaa jäsenenä =)

                      Comment


                      • #12
                        Joskus se menee herkästi,herne nenään nimittäin. Eikai tota nyt hyökkäykseksi voi sanoa,edes Ruåtsalaisessa sodankäyntioppaassa. :-) Ainakin mun mielestä ihan hyvä veto toi 44-foorumi. Ja saahan siellä poiketa vähän tuoreempia konsernin tuotoksia ropaavatkin,vai mitä? Älkää palelluttako ihtiänne ja varsinkaan Audejanne!!! Ja tätäkin tarinaa siivitti kuivakka suomalainen perusvalkoviini.

                        Comment


                          #13
                          Tsemppiä vaan uudelle forumille, Juha! Kyllä maailmaan ääntä mahtuu, ja nettiin keskustelupalstoja!
                          Useimmista meistä tuntuu vain että vanhat lötköt hukkuvat tänne, koska ilmeisesti enemmistöllä on uudempia autoja
                          Vahva perustelu, kaiken muun ohessa. Kyllä aiheen rajaaminen aina tavalla tai toisella kantaa hedelmää; se on vähän niin kuin valintakysymys, haluaako tietää "yhä vähemmän yhä enemmästä" vai "yhä enemmän yhä vähemmästä" (laaja-alainen yleistieto vs. erikoistuminen).

                          Onnea vaan matkaan, johan tuolla on hyvään alkuun päästy!

                          Comment


                          • #14
                            Kyllä minä näen tuossa järkeä. Itsekin olen näin uutenä (reilu vuosi) miettinyt että voisiko täälläkin toimia tuollainen mallisarjoihin perustuva jako (esim. typ 44, B4, B5 , jne...) ei varmaan ehkä näillä osallistuja määrillä mutta ajatuksena...

                            Comment


                              #15
                              Minunkin mielestäni on ihan järkeenkäypää perustaa oma foorumi, jos kokee ettei tämä foorumi palvele tarkoitusta parhaalla mahdollisella tavalla. Eihän kenenkään ole sinne pakko kirjoittaa, eikä kenenkään ole myöskään lopetettava tämän foorumin käyttöä/seuraamista.
                              Itse olen harrastusautoni, eli tuon Peugeotin kanssa ollut samankaltaisessa tilanteessa. Aluksi jutusteltiin tuolla Sportpugin puolella, mutta koska tuntui että minulla ja muilla 505-harrastajilla ei ollut annettavaa sille foorumille, eikä juurikaan toisinpäinkään, perustimme oman foorumin. Kiitokset vaan Lindroosin Tonille. :)

                              Comment


                              • #16
                                Terho, itsellä on lämpimiä muistoja omasta 505 GTI stä. Sen rekkarikin oli muistaakseni AXO-505... Hyvin miellyttävä ajopeli. Olisikohan säästynyt paalaamolta ja päätynyt jollekkin talteen...

                                Comment


                                • #17
                                  En koe itse, että olisi mitenkään kilpailevaa toimintaa. Pääasia kait on se, että kysyjät ja vastaajat kohtaavat ja lötköt pysyvät liikenteessä. =)

                                  Comment


                                    #18
                                    Juhalle kumarrus "Lötköfoorumin" luonnista ja ylläpidosta. Aika tulee joka tapauksessa kertomaan, onko sille tilausta. Omasta mielestäni on, ilman kilpailua tämän foorumin kanssa.

                                    Itselläni on ja pysyy selaimen aloitussivuna tämä foorumi, joka luetaan ekaksi ja sitten kurkitaan Typ44-foorumiin.

                                    Ja tämä onnistui kahdella pullolla Karjalaa ;-)

                                    Comment


                                      #19
                                      Mun mielestä jos audifinss ei tarjoa kaikkea, mitä lötköilijä tarvitsee, tottakai voi pistää oman lötkövorumin pystyyn. Tämä ei kuitenkaan voi tarjota kaikille kaikkea, joten tilaustakin voi olla. Täytyy vain toivoa, että lötköijijät jaksavat myös kirjoittaa tänne.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Veikkanpa, että samanlaista materiaalia sinnekin kertyy kun tänne, erona on vaan se, että t44-foorumilla se aineisto koskee tätä tiettyä mallia. Täällä kun foorumin hakuun laittaa hakusanan, niin saa kaikkien eri mallien viat esille ja sen oikean tiedon kaivaminen vie aikaa jolloin tulee taas uusi ketju aiheesta, johon on olemassa vastaus foorumin kätköissä. Tämäkin ongelma paranisi, jos ketjuun laitettaisii sopivat hakusanat ja auton malli, joiden avulla haku osaisi etsiä paremmin ne haetut ketjut.

                                        Ei tämä audifinns omalla kohdalla joudu yhtään sen vähemmän huomion valtaan. Pikemminkin tiedon karttuessa t44-mallista koetan olla muillekin avuksi ja hyödyksi. Mahtava foorumi tämä on, ja toivottavasti paranee vaan vanhetessaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          oftopic(selvinpäin)
                                          Yleensä foorumit ei mielestäni parane vanhetessaan, laajenevat ehkä ;)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ongelma on tiedonhallinnassa, hajauttaminen on oire, mikä ei kuitenkaan korjaa ongelmaa. Saattaa kuitenkin vähentää oireilua.

                                            Oikea lääke olisi pitää koko tavara yhdessä foorumissa ja kehittää foorumin tekniikkaa niin että tiedon lajittelua kehitetään. Esimerkiksi niin että tietyn tyyppisiä viestejä kirjoitettaessa raksitaan Keltaisen Pörssin tyyliin otsikot, aihealueet, ym. karkeat luokittelut, sen jälkeen otsikko luokittelee loput. Kun viestissä on sitten nämä lajitteluparametrit raksittu, alkaa hakujen teko olemaan helpompaa. Siitähän tässä kuitenkin on kyse, kiinnostavien aihealueiden suodattaminen yleisestä kohinasta.

                                            Tiedonhallinan ongelma tiedostettiin jo foorumia perustettaessa että jossain vaiheessa se leviää käsiin kun suhteessa tiettyyn käyttäjään signaali/kohinasuhde muuttuu hankalaksi. Esimerkiksi type44/D1 porukalla signaalin suhde kohinaan on melko alhainen.

                                            /*

                                            "Virallinen ilme" on siitä hyvä että se palvelee mahdollisimman laajaa käyttäjäkuntaa. Kun taiteellista näkymää aletaan soveltamaan marginaaliryhmien esteettisen silmän palvomiseksi, kavennetaan sitä laajaa käyttäjäkuntaa ja pudotetaan toisen ääripään marginaaliporukka pois pelilaudalta. Päätarkoitus on kuitenkin informaation välittäminen ja foorumien ulkoasussa yleensä hyvin yleinen visuaalinen kökkö ei anna sille kuin piirun verran lisäarvoa, ja pääosin ei palvele sitä tarkoitusta mihin foorumin on alunperin luotu.

                                            Minimalistinen ilmiasu palvelee tarkoitusta parhaiten.

                                            Sen verran otan kuitenkin kantaa tuohon vapaaseen ilmaisuun että rajat pitää siinä kuitenkin olla, jossain vaiheessa kirjallinen ulosanti menee alle sen riman että sen paikka on jossain muualla. Jos teksti on kirjoitettu CAPS LOCK pohjassa, sanojen välistä puuttuvat välilyönnit, välimerkit yms. yleisesti tunnustetut kirjallisen kommunikaation apuvälineet - ei se palvele edes tekstin kirjoittajaa saati muita lukijoita. Hymiöiden, vilkkuvien tekstien, järjettömän jäsentelyn ja ... .... .... ... mieletön kylväminen tekstin sekaan eivät helpota asiaa. Ei sitä ajatuksen juoksussa olevaa 5 minuutin kestoista oikosulkua kannata ... ... ilmaista kirjoitetussa tekstissä. Ascii-merkkejä nämä ovat, eivät mitään hemmetin Morsetusta.

                                            Kulttuuri synnyttää alakulttuureita joissa on omat sääntönsä ja arvomaailmansa, se on hyvä jos uusi foorumi palvelee käyttäjäkuntaansa, silloin sille on oma virtuaalinen lokeronsa bittiavaruudessa. Biologian puolelta edelleen kuitenkin lainaten jos nämä elintilalokerot käyttävät samoja reviirejä, edes osittain, aina on mahdollista että aiheuttavat konfliktia, evoluutiopainetta - siis painetta muutokseen.

                                            Muutospaine siis kävi toteen kun foorumi ei reagoinut 44/D1 harrastajien toiveisiin avata suunnattu alafoorumi ko. käyttäjäkunnalle. Vanhojen ajokkien parissa tee-itse-harrastajia on suhteessa hirveän paljon verrattuna esimerkiksi A3/A4/A6 väkeen, joissa itseropaavien osuus on selkeästi pienempi.

                                            Comment


                                              #23
                                              Edelleenkin omistan typ44:sen, enkä kertaakaan ole kokenut ongelmaksi etsiä tai kysyä tietoa juuri kyseiseen malliin tältä foorumilta. Jos etsii fanipalvontaa typ44:sta kohtaan, sitä ei täältä löydä.

                                              Toki saa uuden foorumin perustaa, mutta ei sitä nyt ainakaan äärimmäisellä tarpeella ja kysynnällä voi mainostaa.

                                              Comment

                                              Working...
                                              X