Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi ihmeakku mullistaa sänköautoilun

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uusi ihmeakku mullistaa sänköautoilun

    Uusi ihmeakku mullistaa sähköautoilun

    Onkos tämä uutinen jäänyt nyt autoverotushypen taakse piiloon tarkoituksella mediassa? Kuitenkin omasta mielestä aikamoinen harppaus akkuteknologian saralla, jos nuo väitteet pitävät paikkansa. Ja tuotantoon 2015.
    Kyllä Ollilan gps-km-verotukselle tulee kiire=)

    #2
    Kyllä akut kehittyvät isoin harppauksin ja sähköautot ottavat nopeasti (noin kymmenessä vuodessa) ainakin perheen kaupunkiauton paikan. Tähän se perimmäinen syy tuohon kilometriveron käyttöönottohaluun on vaikka se halutaan jostakin kummasta syystä pitää keskustelussa taka alalla.

    Comment


      #3
      Juuri noin, kyllä itsekin ajelisin mielellään kaupassakäynnit ja muut kaupunkiajot sähköllä ja sitten pidemmät satunnaiset reissut sitten isolla ja mukavalla.

      Comment


      • #4
        Näitä ihmeakkuja aina tulee vähintään puolivuosittain, silti markkinoille ei kuitenkaan ole hetkeen tullut mitään uutta kustannustehokasta. Tuppaa oleen että siinä vaiheessa kun pitäisi lupaukset kapasiteetista ja hinnasta todistaa, ei tuotteesta enää kuulukkaan mitään.

        Comment


          #5
          Tuosta vaikka vauhtia: http://www.europositron.com/fi/index.html

          Liiketoimintakielto keksijällä loppuu kait 2015, kohta tulee taas akkuosaamista Suomestakin :-)

          No vakavasti ottaen, uskon kun protot (= olemassa olevat konkreettiset ja todelliset kappaleet) toimivat niinkuin on luvattu ja puolueeton taho on saanut samoja testituloksia...

          Comment


            #6
            Näitä ihmeakkuja aina tulee vähintään puolivuosittain, silti markkinoille ei kuitenkaan ole hetkeen tullut mitään uutta kustannustehokasta.
            Vaipuvat unholaan kun iso öljy-yhtiö ostaa ihmeakun kaikki oikeudet ja piiloittaa tuotekehitysdatan kassaholvin salalokeroon. ;-)

            Comment


            • #7
              Yleensä näissä tuppa olemaan sellainen ongelma, että lehdistö hehkuttaa vain uuden keksinnön hyviä puolia (eli markkinointilauseita)

              Akuilla on kuitenkin aika monia toiminnallisia parametreja, jotka vaikuttavat aukun käytettävyyteen. Tuossa ekan posti linkissä ei hehkutetaan vain, kuinka kevyt ja taipuva akku on. Kuitenkaan jutussa ei ole mainintaa akun oikeasta tehotiheydestä, lämpötilankestosta, virranantokyvystä tai latauskäyristä.

              Comment


              • #8
                Kai se 5% parannus vuodessa on se oikea tahti. Samaa luokkaa on ollut aurinkokennojenkin kehitystahti.

                Toisaalta iso kysymys on missä kohtaa akkujen kesto riittää normiliikkujalle. Pääkaupunkiseudulla ei normiliikkuja tarvi kun about max 100km (itse n. 35km) liikkuvuuden per päivä, johon jo monilla on automalli valmiina. Teslalle luvataan jo aika hurjia kilometrimääriä, mutta siinä onkin auton kokonaispainosta 50% akkuja.

                Onko joku jo selvittänyt mikä Auto-Outletin Tesla mainoksessa mainitussa energia avustuksessa on kyse?

                Comment


                  #9
                  Akuthan on polttonesteisiin nähden vielä auttamattoman huonoja tehon varastoijia. Ensiksikin sen tehon varastoiminen niihin on aivan liian hankalaa sekä aikaa vievää. Ja kaiken lisäksi se varastointi kapasiteetti on poskettoman pieni. Noiden jälkeen pitäisi vielä käyttöikä saada kuntoon, ettei auto mene lunariin 5-10 vuoden kuluttua.

                  Ja tietysti jos kaikki siirtyvät sähköautoihin, ei enää ole varaa nillittää ydinvoimalan rakentamisesta. :)

                  Comment

                  Working...
                  X