Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Väärin katsastettu!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Väärin katsastettu!

    Repesin!

    #2
    50/60 tuo selitys. Jos dodgeissa on samanlaiset rasvattavat nivelet kuin aidoissa jenkeissä, niin ihan varmasti on välystä mikäli sinne ei oo vaseliinia laitettu 3 vuoden aikana.

    Comment


      #3
      Ja vaikka olisi nipat, niin aina niissä on välystä. Tämähän johtuu siitä, että jenkki tehdään tuumamitoituksella, joten toleranssia on enemmän kuin millimitoituksessa. ( perjantai huumoria).

      Comment


        #4
        Ameriikassa on kaikki suurta, välykset mukaanluettuna. Hienoa varmaan selittää konttorilla, että tämä on amerikkailainen auto. Tässä kuuluu olla reilut välykset ja tämän kuuluu kulkea vähän miten sattuu.

        Comment


        • #5
          Itsellä tuollainen chevyn vani käytössä,niin viime katsastuksessa hattu kädessä katselin raidetankojen välyksiä inssin niitä ravistellessa.
          Olin jo mielessäni tilaamassa uusia osia,mutta yllättäen käskikin laittaa nipoista vähän lisää rasvaa,niin ei noin lotaa..
          Silloin tuli mieleen,että kyllä noista joku jopa tietääkin jotain..

          Comment


            #6
            Elekää morkatko ainoastaan jenkkejä , osaa ne eurotkin .
            Siis esim mb sprinter alapallossa saa olla välystä 1,2 mm ja sama akseli vw lt:ssä välystä ei sallita.
            Siis katsastuksessa .

            Comment


            • #7
              Itseasiassa mersun ohje sanoo, et pystyvälystä saa olla vaikka kuinka paljon kunhan pallonivelen suojakumi on ehjä. Ja jos sillä katsurilla on järki päässä niin se arvostelee myös sen LT:n samanlailla. Sivuttaisvälystä ei luonnollisesti sallita missään nivelessä, ei edes niissä jenkeissä ;) näin mainitaan mm. noissa linkissä mainituissa "ohjeissa" :)

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja mc22 Näytä viesti
                Elekää morkatko ainoastaan jenkkejä , osaa ne eurotkin.
                Chevy Vaniinko se oli vahvistettuja tukivarsi-settejä myynnissä, vai oliko se jonkun muun maan tuote? Ei kun taisikin olla joku saksalainen. Muistaako kukaan merkkiä?

                Comment


                  #9
                  Niin.Katsastusmiehiä on monenlaisia .
                  Työkseni kun noita ropposia korjasin , niin yhdellä firmalla oli sekä lt:tä ja sprinteriä .
                  Arvatkaas mitä meni hylkyyn enemmän alapallojen takia . Joten siirryimmä joka vuotiseen vw:n alapallojen vaihtokampanjaan .

                  Comment


                    #10
                    Vastaavanlaista oli aikoinaan 240 Volvossa. Alapallon välyksen mittaamiseen oli Volvolla ihan työkalu josta isäukko kävi paikalliselle katsastusinsinöörille pitämässä luennon havaintovälineen kera. Inssi oli hylännyt juuri merkkiliikkeen katsastustarkastuksesta tulleen auton. Asiakas oli tietysti hieman närkästynyt.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä niitä autoja on katsurien toimesta "väärinkin" katsastettu. Tässä esimerkki

                      Comment


                        #12
                        Ei ne välyksentarkastusohjeet kuitenkaan vapauta kaikista välyksistä! Sekä Chryslerin että PSA:n ohje koskee vain pystyvälystä. Usein niissä on kuitenkin myös sivuttaisvälystä, jota ei sallita.

                        Comment

                        Working...
                        X