Kattelin uuden Q7 suv:n kuvia tuolla http://www.audiworld.com eikä mikään hassumpi näyttänyt olevan. Miellyttääkö look muita?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Q7 Suv
Collapse
X
-
ochrons
Oli näemmä tuo Q7 Globe saitti päivitetty tänään ja nyssiellä on ne kaks viimeistäkin kohtaa valmiina. Pääsee ihailemaan sisätilojakin.
http://q7-globe.audi.com/q7-globe/
Comment
-
Mustalla Amexilla saa mitä haluaa. Amex Centurion.
http://www.snopes.com/business/bank/blackcard.asp
Ei kannata hukata. http://www.bastardly.com/archives/20...ack-amex-card/
Comment
-
tripleks
Tosta perästä tulee mieleen Lexuksen maasturi ja Cayenne, mutta on kyllä upean näköinen auto. Toivottavasti siinä on sitä A8:sta tuttua isoutta.
En kerinnyt lukea tuota artikkelia loppuun asti niin en tiedä mainittiinko, mutta milloins tuo rantautuu suomeen ja millä tekniikoilla sitä alkaa saamaan suomessa?
Comment
-
Anonyymi
Eiköhän se Suomeenkin saavu ensi vuoden aikana. Virallinen ensiesittelyhän sillä taitaa olla parasta aikaa menossa..olikos se nyt Frankfurtin (?!) autonäyttelyssä?!
Mielenkiintoista on muuten se että muistelen jossain nähneeni maininnan että Allroad säilyy edelleen tuotannossa vaikka jossain vaiheessahan siis kai kuviteltiin että Q7 korvaisi Allroadin..
Vai onko sitten niin että Allroadia tehdään vielä jonkin aikaa ja siitä luovutaan ikäänkuin vähitellen?!
Comment
-
tripleks
Veikkaisin että vähitellen luovutaan, katsotaan ensin että saadaanko nykyiset A6 Allroadin käyttäjät siirrettyä Q7 maailmaan ja siten markkinoida auto heille uutena aalroudina, jonka jälkeen on hyvä aloittaa koko muun markkina-alueen valloittaminen. En näkisi mitään järkeä pitää kahta "mökkitie-maasturia" kilpailemassa toisiensa kanssa. Sillä veikkaisin että halvin Q7 sijoittuu samoihin hintoihin kun tuplaturpo vee kuus allroad.
Comment
-
ochrons
Esittely tais olla syyskuun puolenvälin nurkilla. Ja tuon wepin mukaan aluksi tarjolla on 3.0 diesel ja 4.2 V8. Hinnaltaan sijoittuu A6/A8 välimaastoon.
Comment
-
jusbe
Kyllä tuollainen ainakin omaa silmää mielyttää, varmasti myös upea ajettava. Ehkä sitten 10 vuoden päästä :D
Comment
-
Eikös se uusi Allroad ole ensikesänä tulossa?
Ja Ringillä sattu kameraan pari kuvaa, kun Audi oli ilmeisesti kuvaamassa joitakin pätkiä Q7:sta, selatkaa pari kuvaa eteenpäinkin:
http://speedou.1g.fi/kuvat/reissu535...IMG_7968_1.jpg
Comment
-
ochrons
Jälleen muutama uus kuva tullu Q7 Globeen ja pieni videonpätkäkin. Saitille rekisteröitymällä pääsee katsomaan livenä wepin kautta julkistustilaisuutta 12.9. klo 11:30 alkaen.
Comment
-
ochrons
Perusmallin (3.0 TDI) hinnaksi on Audi uutisoinut 48900e Saksassa... Eipä siis paljon kalliimpi kuin vastaava A6 Avant! Nyt ois hyvä aika pudottaa autoveroa Suomessa ;)
Comment
-
tula
Hyvä arvaus tulevan perusmallin ilmajousettoman 3.0 TDI:n Suomen hinnalle 75 keur eli sama kuin karvalakkivarustellulla A6 3.2FSI q a avantilla. Mutta arvaten maahantuojan menettelytavat jossain 80 keuron kantturoissa varmaan liikutaan. Toisaalta Mersun uusi ML-sarja on hinnoiteltu varsin maltillisesti liikoja hinnanostopaineita Q7ltakin leikkaamaan eivätkä Volvon XC-90tkään aivan poskettoman kalliita ole. Vastaava Touareg maksaa 81 keur mutta jos Q7n ajo-ominaisuudet ovat samaa luokkaa, niin jätän väliin suosiolla kummatkin.
Comment
-
Massiiviseltahan tuo näyttää viereiseen A4 avanttiin verrattuna. Ei taida ilmajousituskaan olla ihan alimmassa asennossa mikä vielä korostaa korkeutta. Odotan innolla tuon näkemistä liikenteessä, kuvien perusteella leveys vakauttaa ulkonäköä eikä auto todennäköisesti näytä Volvo XC90:n tavoin huojuvalta kaapilta. ;)
Näköjään tuo 4.2-litrainen on FSI-tekniikalla, saa nähdä milloin tulee muihin malleihin. Lopulliset teho- ja vääntöarvot kiinnostavat myös, nykyisessä 335-344hv ja 410-430Nm, uudessa RS4:n high-rev versiossa uudesta FSI-koneesta taasen 420hv, vääntö vain 430Nm. Mennee jenkeissä kaupaksi kuin häkä, kiinnostavaa onkin nähdä todellinen hinnoittelu ja markkinamenestys täällä. Varsinkin suomalaisesta näkökulmasta kiinnostaa myös, kuinka millä vireellä tuo 3.0TDI tulee. Veikkaisin että vähintään sama 233hv/450Nm kuin A8:ssa.
Comment
-
ochrons
Lehdistötiedotteen mukaan tehot olis:
When the series is launched, Audi Q7 customers will have the choice of two powerful engines: the new 4.2-litre V8 with FSI petrol direct injection develops 257 kW (350 bhp) and achieves a maximum torque of 440 Newton-metres.
The 3.0 TDI six-cylinder engine features a latest-generation common rail injection system that uses piezo inline injectors, thus combining the high performance of 171 kW (233 bhp) and substantial torque of 500 Nm with exceptional refinement and excellent economy.
Comment
-
ochrons
Tulipa katottua se Audi Q7:n webcast-esittely. Ainoa uusi tieto mikä tuli, oli Hybrid-mallin esittely. Tulossa tosin markkinoille vasta 2008.
- Otto
Comment
-
Kompromissi
Ilmeisesti täytyy tehdä komromissi kun Suomen autoverotus on mitä on ja käteisvaratkin ovat rajalliset.
Aika vahvalta autokandidaatilta toiseksi muuttoautoksi vaikuttaa BMW X5 4.4i. Vaimolle Allroad ei ole riittävän SUV koska se ei ole juurikaan muita henkilöautoja korkeampi. Itse en kyllä aina ymmärrä miksi auton pitäsi olla korkea, paitsi että näkyvyys on parempi. No, X5 on ainakin korkeampi ja lisäksi Suomessa pyyntihinnat ovat 3 kertaiset amerikkalaisiin verrattuna. Audeissa hintaero on noin 2 kertainen.
Q7 olis kyllä hienosti molempien autojen ominaisuudet yhdistävä, mutta toisaalta uuden Q7:n hinnalla saa 2 käytettyä. Uudesta Q7:sta saisi maksaa varmaan melkoiset autoverot. Vajaan 14 tonnin hyvitys ei paljoa lohduttaisi.
Comment
-
Lare
Aika vahvalta autokandidaatilta toiseksi muuttoautoksi vaikuttaa BMW X5 4.4i. Vaimolle Allroad ei ole riittävän SUV koska se ei ole juurikaan muita henkilöautoja korkeampi. Itse en kyllä aina ymmärrä miksi auton pitäsi olla korkea, paitsi että näkyvyys on parempi. No, X5 on ainakin korkeampi ja lisäksi Suomessa pyyntihinnat ovat 3 kertaiset amerikkalaisiin verrattuna.
niin ja itsekin ostaisin SUVin jos rahat riittäis ;)
Comment
-
Kuulin juttua että alkaen-hinta Q7 3.0TDIq:lle olisi ~76.000e. Tämä vaikuttaa myös uskottavalta kun vertailee Saksan hintaeroa A6 Avant-Q7 välillä ja vertaa Suomen A6 Avantin hintoihin. Erittäin kilpailukykyinen hinta verrattuna esimerkiksi Touaregiin (3.0TDI 79.730e), ottaen huomioon että Q7 on vieläpä saamassa paremman varustelun ja moottori on eri softan ansiosta hitusen tehokkaampikin. Mielenkiintoinen veto, saa nähdä vaikuttaako Touaregin hinnoitteluun. Saksassa tilanne on päinvastoin, Touaregin hyväksi 3000e.
Elämme mielenkiintoisia aikoja. Näyttää siltä että Q7 saavuttaa vielä mukavan myyntimenestyksen, myös Suomessa.
Comment
-
Kyllä Audi on nyt pahasti myöhässä, jopa jenkeissä on tiestä ylös nostettujen autojen suosio hiipumassa. Syynä tietenkin se että suuri massa kuluttaa paljon enemmän polttoainetta, mutta ovat sielläkin huomanneet seurata vahinkotilastoja.
Kökkyrän hankkineet sanovat että SUV on turvallinen, kenelle se on turvallinen, kokonaisvaltaisesti ei ainakaan näin ole. Viimeaikaiset tilastot kertovat että toiselle osapuolelle käy kilkatessa yleensä aika huonosti, ovat sitä alkaneet jopa amerikkalaiset ajatella. Toinen "yllättävä" asia on se että korkean painopisteen johdosta autot kaatuvat helpommin, autoja on tietysti tuossakin kategoriassa monenlaisia. Onneksi Audi on aina panostanut aktiiviseen turvallisuuteen eikä kehuskele vain ilmapussien määrällä tai vastaavalla passiivihölinällä, mitä suurin osa meistä ei koskaan tule tarvitsemaan. Suomessa tuota SUV trendiä vielä ymmärtäisi silloin kun maavara on riittävä ja luotettavuus parempi kuin amerikkalaisissa tuotteissa.
Eipä paljon jää meikäläisestäkään jäljelle kun 2-3 tonninen jyrää alle 120cm korkean kiesini yli, tuskin kuski edes huomaa. Siinä ei paljon ilmatyynyt lohduttaisi, onneksi pääsee pois alta ainakin mutkaisella tiellä. Normaaliliikenteessä ärsyttää huono näkyvyys noiden koppien takaa.
Comment
-
Juu, monia negatiivisia ominaisuuksia noihin peleihin liittyy. Suuren massan ja korkealla olevien puskureiden/törmäyspalkkien yhdistelmä on tavattoman tuhoisa perus perheautoille pikkuautoista nyt puhumattakaan. Nuo kaapit pomppaavat tavallisten autojen konepellin päälle ja tuloksia voi itse kukin miettiä. Jenkeissä tuo petollinen turvallisuudentunne on ollut jo pitkään suuressa roolissa monien valitessa autoaan. Chrysler 300C on hyvä esimerkki tästä, pienet ikkunat ja korkea kylkilinja -> sisällä istuessa tuntee olevansa joka puolelta suojattuna tankissa istumassa.
Suomessa tilanne on kuitenkin hyvä, kyseisiä möhköjä on liikenteessä vain murto-osa ja nekin enimmäkseen pienempää ja eurooppalaista sorttia, eivät ison lätäkön länsipuolella niin suosittuja valtavia avolavoja kyseenalaisin ajo-ominaisuuksin ja huonon kolariturvallisuutensa kera. Kolarit ovat onneksi harvinaisia ääritilanteita ja Suomen määrillä nuo SUV:t tuskin nostavat yleistä liikenteen loukkaantumisriskiä merkittävästi. Jokainen ostaja on itse vastuussa päätöksistään ja kotimaisten markkinoiden tilanne on mielestäni hyvin terve. Jenkeissä saisivat rajoittaa tuota möhköautokulttuuria mutta helpommin sanottu kuin tehty. Yhteiskunnan asenteet eivät sormia napsauttamalla muutu mutta fossiilisten polttoaineiden varantojen ehtyminen tuo realiteetit hieman lähemmäksi itse kunkin arkea.
Minulle on yksi lysti ostaako naapuri Corollan vai Q7:n, tilastot puhuvat sen puolesta että jos kolariin joutuisinkin niin vastassa (Suomessa) on todennäköisesti kuitenkin Corolla. Yhdysvaltojen tilanne on huolestuttavampi mutta en asu siellä enkä täkäläisissä vaaleissa voi vaikuttaa. Tyydynkin luottamaan amerikkalaisten järkeentymiseen ja kansainvälisten ympäristö- ja öljysopimusten voimaan.
E: Ja kysynnän hiipuminen vuosien kuluessa lienee kiistämätöntä, mutta uskon että Q7 tulee menemään hyvin kaupaksi Yhdysvalloissakin. Vaikka SUV-markkinat siellä puolittuisivatkin mallin elinkaaren aikana, mikä lienee utopiaa, ovat markkinat silti valtaisat. Myöhässähän Audi on mutta ehtii varmasti vielä tahkoamaan rahaa.
Comment
Comment