Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Suomen Blocket.se = Tori.fi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Suomen Blocket.se = Tori.fi

    Itse olen pirun tyytyväinen, että tämäkin rantautui tänne Suomeen...
    Pyörin Blocketissa muutenkin paljon ja parasta, tässä on hakemisen nopeus, verrattuna esim. Nettiauton ikuiseen tarpomiseen. Tässä toimivat villit haut *:llä ja loogiset operaatiot JA, EI ja TAI. Esim. Audi A4 quattro EI 3.2 jne...
    Ilmoituksen jättäminen on myös ilmaista (2kk).
    Ei muuta kuin kokeilemaan...

  • #2
    tori.fi

    Olen kans helvetin tyytyväinen kyseiseen palveluun, viimeisen kuukauden aikana olen myynyt 2 kpl autoja kyseisen palvelun kautta!!Ja runsaasti kiinnostuneita on ollut muihinkin romppeisiin!

    Comment


      #3
      Itse olen sitä mieltä, että nettiauton valta-asemaa tuo tori.fi tuskin tullee uhkaamaan. - Suomalaiset ovat jo tottuneet käyttämän "ilmoita ilmaiseksi" -palveluita, eivätkä hevillä lähde pulittamaan selvää rahaa jos maksuton vaihtoehtokin on olemassa.

      Täällä ruotsissa tilanne on ehkä toinen, sillä täällä ei vastaavat ilmaispalvelut ole saaneet sanottavaa jalansijaa. - Markkinarakoa tosin voisi olla. ;)
      Kovasti pahalta nimittäin tuntui, kun myin blocketin kautta Volvoni pois ja jouduin pulittamaan ilmoituksesta lisäkuvilla 140 kruunua. Kyllähän pienelläkin maksulla epäilemättä karsitaan hupi-ilmoittelijat pois, mutta kun ilmoituksen muuttaminenkin maksaa 10 kruunua kerta, jäi minulle palvelusta rahastuksen maku.

      Comment


      • #4
        Miten ois Kari, tehtästö "torget.se" ilmasena :-P

        (tosin onhan täällä tuo tradera.se, mutta huomattavasti vähemmällä suosiolla kuin blocket.)

        Comment


        • #5
          Sama se mitä muokkaaminen maksaa. Kannattaa laittaa ensimmäisellä kerralla kaikki oikein:) 2 kk on ilmaista aikaa tori.fi palvelussa. Nettiautossa vain 1 kk on ilmainen ja sitten maksaa 30 SEK.
          Kun myydään usean tonnin kinnereitä, niin paljonko on loppupelissä rahallista haittaa muutaman euron ilmoituskuluista?

          Comment


            #6
            On kyllä hieman vaikea käsittää, miksi muokkauksesta pitää maksaa. Mielestäni Nettiauton tapa on selkeämpi.

            Itse maksamisessa ei ole omalla kohdalla ongelmaa, eipähän tuollaiset palvelut ilmaiseksi pyöri.

            Comment


              #7
              Kun myydään usean tonnin kinnereitä, niin paljonko on loppupelissä rahallista haittaa muutaman euron ilmoituskuluista?
              Suomalainen ajattelu tapa menee kutakuinkin niin että hän menettää sen 3€ siinä mainoksessa, ja samalla unohdetaan se että mainoksen avulla saadaan myytyä se 5000€ auto.
              Eli tuon takia se ilmainen on "ainut ja oikea"

              Comment


              • #8
                No tuo tori, kuten blocket on aika hanurista etsijälle. Ei voi valita mallikohtaisesti, kuin kirjoittamalla, eikä konetilavuutta pysty kunnolla rajaamaan. Esim. uudehkojen diesel quattrojen haku 170hv-> on melko anaalista, kun pitää kirjoittaa a4 TAI a6 TAI a3 ja jokaisesta pitäisi määritellä, että 2.0 tdiq, 2,7 ja 3,0 käy joka versiosta, eikä silti pysty millään hakemaan erikseen 140 / 170 hv koneita, kun niiden tilavuus on sama. Nettiautossa tuo toimii suht hyvin, kun osaa käyttää vain tuota tarkempaa hakua.

                Comment


                  #9
                  Suomalainen ajattelu tapa menee kutakuinkin niin että hän menettää sen 3? siinä mainoksessa, ja samalla unohdetaan se että mainoksen avulla saadaan myytyä se 5000? auto.
                  Tuo on yksi näkökulma asiaan. Tosin: Miksi maksaa, jos saman lopputuloksen voi saada ilmaiseksi?

                  Itse myin Volvoni (2002 XC70 2.4T, aj. 110tkm) ensimmäisen kerran viime kesänä Suomessa nettiauton kautta. Auto meni kaupaksi kolmessa päivässä hintaan 10.400? (pyynti 10.750?). - Kauppa tosin purettiin, kun ilmeni että autosta puuttui eu-tyyppihyväksyntä. Nyt tammikuussa myin saman Volvon (tuolloin aj. 123tkm) blocketin kautta hintaan 110.000sek. Autolle oli taas runsaasti ottajia.

                  Yhteenvetona haluaisin todeta näistä ilmoituskanavista, että molemmat on toimivia. - Jälkimmäisestä tosin joutui maksamaan.

                  Mielipiteeni onkin, että ilmoituksen tehtävä on tavoittaa ostajia ja herättää heidän mielenkiintonsa. - Varsinainen myynti tapahtuu sitten ostajan kanssa kasvokkain.


                  Ja muutama vinkki autoaan myyville:

                  1: Laadi ilmoitus huolellisesti
                  - Ota riittävästi hyvälaatuisia valokuvia
                  - Tarvittaessa voit antaa ilmoituksessa linkin lisäkuviin
                  - Kiinnitä huomiota myös kuvien taustaan!
                  - Ole rehellinen kun kerrot autosta
                  - Muista korostaa auton hyviä puolia
                  - Positiivisten mielikuvien luominen kannattaa tyyliin "Tilava auto suuremmankin perheen mukavaan matkantekoon..."
                  - Aseta hintapyyntö realistiselle tasolle!

                  2: Valmistaudu kertomaan soittajille autosta
                  - Historia
                  - Kunto
                  - Siisteys
                  - Tehdyt ja tulevatkin huollot
                  - Muista positiivinen asenne keskustellessa

                  3: Pese ja puhdista ajopeli, ennen kuin katsoja tulee paikalle. Siisti, roskaton, hajuton, vahattu ja imuroitu ajopeli on helppo myydä
                  - Muista puhdistaa myös luukujen aukot
                  - Näyttö kannattaa sopia valoisaan aikaan
                  - Varaa näytölle myös dokumentteja, joista auton huollot on helppo todeta

                  4: Suomessa maan tapa on tinkiä
                  - Itse olen varannut noin 5% tinkivaraa auton hintaan
                  - Ruotsisssa ei tingitä aivan niin paljoa, mutta pyynnöstä ja kiinnostuneiden lukumäärästä riippuen täälläkin saa varautua siihen

                  5: Varaa tarvittavat myyntipaperit valmiiksi, jos ostaja haluaa tehdä kaupat heti
                  - Muista tehdä erillinen luovutuskirja itseäsi varten: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/D43FD...vutuskirja.pdf

                  6: Ole tarkkana maksun kanssa, ettet tule huijatuksi.

                  Comment


                    #10
                    Miten ois Kari, tehtästö "torget.se" ilmasena :-P
                    Jos minulla olisi yhtään osaamista tuolla alalla, niin voisimme aloittaa vaikka saman tien ;)
                    Viimeksi muokannut kvande; 6.2.2010, 14:35.

                    Comment


                      #11
                      Kyllähän tuo tori.fi:n haku ei toimi huonostikaan.
                      Tai toimisi varmaan jos myyjät osaisivat tehdä ilmoitukset paremmin. Sapettaa katsella aina auto kerrallaan, että onko diesel vai bensa, kun sitä koneen tietoa ei ole voitu laittaa otsikkoon. Muutamasta ilmoituksesta ei tietoa ollut edes laitettu koko ilmoitukseen. Ei kyllä jaksa kauaa katella tuollaisilta sivustoilta autoja.
                      Ehkä muun tavaran kauppaamiseen ihan hyvä paikka, mutta ei autojen, ennen kuin autojen tietoja lisäillään ilmoituksiin.

                      Comment


                      • #12
                        Mulle soittivat tuolta palvelusta ja kysyivät voivatko lisätä autoni tuonne. Tuosta voi johtua, että ilmoitukset ovat pääasiassa tiedoiltaan mitä sattuu... Joku vahvistus viesti piti tulla, mutta eipä ole kuulunut sellaista.

                        Comment


                          #13
                          Tai toimisi varmaan jos myyjät osaisivat tehdä ilmoitukset paremmin.
                          Niinpä. Haeppa siinä sitten quattroa, kun sen oikein kirjoittaminen tuntuu olevan jopa monelle foorumilaiselle vaikeaa.

                          Comment

                          Working...
                          X