Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 nettiautossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 nettiautossa

    Kaipailisin hieman apuja päätöksenteossa. Eli tommonen audi olisi kiikarissa:
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1268622

    Kiinnostuksen aiheet tuossa on V8, manuaalivaihteisto ja sedan korimalli. Olen lueskellut topicceja koskien tuota moottoria, mutta ei ole sattunut silmään miten tuossa menee jakopään remonttia koskevat asiat. Mimmosilla väleillä remontti aiheellinen? Onko jakopää hihnalla vai ketjulla? Lukkopellissä oli merkintä rempasta, joka oli viimeksi tehty n. 170tkm kohdilla. Milloin seuraava tulossa.
    Rekisteröinti tuossa jäisi omalle kontolle, mutta voiko jotain yllätyksiä tulla ettei jostain syystä homma toimisi? Maksunahan se ei ole paha (reilu 200e?), mutta ei kiva jos hommaan tulee ongelmia.
    Myöskään lohkolämppäriä ei tuossa ole, mutta eräässä topicissa defalta sanottiin löytyvän sekin. Minkälaisissa hinnoissa asennukset liikkuu, jos vielä haaroitusta sisällä meinaa?

    Tällä hetkellä askarruttaa se, että viittiiikö luopua tosta kuutos-Passatista ja siirtyä hieman isompaan mottiin. Hinkua tohon V8:iin kyllä olisi. Löytyykö jostain muuten ton moottorin teho/vääntökäyriä?

  • #2
    Tuollaisen automaattilaatikolla omistaneena, voin jotain toki kertoa.

    Bensaa menee, tosin manuaalilla vähemmän kuin tomaatilla, mutta enemmän tuo joka tapauksessa kuluttaa kuin tuo sinun nykyinen v6 passatti.

    Nokka on hihnalla, ja vaihtovälisuositus on 90tkm.

    Eiköhän se lohkiksen asennus liene jotain 200e pintaan. Omassani oli ns. letkulämmitin.

    Kaikinpuolin oli mieluinen auto, eli kyyti hyvää ja ne kasin äänet toki ovat kunnon putkistolla suoranaista musiikkia korville. Miinuspuolena on sitten se kulutus kaupunkiajossa.

    Toki kannattaa aina muistaa, että kyseessä on jos suht vanha auto, ja kasikone, eli mahdolliset korjaukset eivät ole ihan halvimmasta päästä.

    Tehoja on muistaakseni 290hp/400nm.

    Comment


    • #3
      Tuolla on jotakin infoa: http://rsmodels.net/index.php?mode=cars&car_id=30

      Uudemmassa S6:ssa on ainakin 120tkm eka hihnanvaihto, oisko se sitten se vaihtovälikin..

      Comment


      • #4
        voi olla aika hyvä peli. ittekkin kattelin tuota ennen kun ostin kutosen!

        Comment


        • #5
          ja mitä tohon vaihtoväliin (jakopäähihna) tulee niin eikös se suomen ilmastossa 90tkm välein vaihdu? ittellä ainakin.

          Comment


          • #6
            Luultavasti kannattais lähtee siitä oletuksesta että vaihtoväli on sen 90tkm, niin ei tulis mitään ikäviä yllätyksiä. Passatti kuluttaa tän hetkisillä ajoilla n. 11l/100km, joten tossa kasissa kulutus varmaan muutamalla litralla nousis. Mutta tällä hetkellä enemmän päätöksentekoon vaikuttaa eniten tuo rekisteröinti ja semmoinen pieni epävarmuus tuota tekniikkaa kohti. Tai lähinnä tuota korimallia kohti. Tuossa C4 kopasta ei kai mitään mielettömän pahaa sanottavaa ole?

            Minkälainen prosessi tuo rekisteröinti/rekisteröintikatsastus on? Mitä siinä katsotaan? Kesto?

            Comment


            • #7
              monessa mallissa hihnan vaihtoväli saksassa on 120tkm, mutta suomessa 90tkm.

              Comment


              • #8
                90tkm minäkin ajattelin, mutta kun kysyin sitä ostoliikkeestä, ja vielä varmistukseksi Lehtonen MotorSportilta niin kummastakin vastaus oli 120tkm..

                Comment


                  #9
                  Ei se ole kiveenhakattu tuo nokkahihnan vaihtoväli. Kukin vaihtaa sen miten tahtoo.

                  340hp? Eli siis S8:n kone. Liikkuu varmasti iloisesti, kone sinällään ei ole ongelma. Kestää huollettuna varmasti.

                  Lohkolämppäriä ei saa varmaankaan, koska on alumiinilohko. Tai ei saanut A8:n 4.2:een.

                  Comment


                  • #10
                    Kysyin tuosta tehosta, ja sanoi että olisi ohjausyksikkö vaihdettu (tai lastutettu?). Kuitenkin eri kuin vakio ja suuttimet myös vaihdettu + putkisto. Eli tuo 340hp lienee arvio, mutta kyllähän nuo äänet aika munakkaat oli :-)
                    Pitää vielä hieman jäädä pohtimaan...

                    Comment


                      #11
                      No jos se on se vakio C4 Ässän vapari V8 niin 280 heppaa ei varmasti vaihdu 340:een lastulla. Jos taas on vaihdettu S8:n kone, niin sitten, mutta meneekö se heittämällä tuohon koppaan, en tiedä. 304 taitaisi olla lähempänä totuutta.

                      Comment


                      • #12
                        lastulla saa 20-25 hepaa ja 1-2 litraa kulutuksesta pois

                        Comment

                        Working...
                        X