Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 2.0 vm. 1990 tarina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Härski
    vastasi
    Hyvä tuo blogi. Tykkäsin lukea aiheesta.

    Johan noita lötköjä on vuodesta 2007 lähtien tullut harrastettua. Yllättäen 2 pihassa nytkin :) Joku noissa kiehtoo ja pitää pintansa, käyttöautojen ja muiden autojen vaihtuessa. Minut tuntevat eivät ihmettele yhtään, miksi V8 seisoo talven ja S4 on talviautona :P
    Viimeksi muokannut Härski; 8.4.2019, 23:19.

    Leave a comment:


  • Möhkö
    vastasi
    Olen lötkömies henkeen ja vereen
    Taidan joutua tunnustamaan saman.. Toisaalta mokomat ovat varsin mukavia ja ajettavuuskin sellainen mitä on mielestäni vaikea päihittää. -uudemmat autot tuntuvat usein hitusen tylsiltä.

    Leave a comment:


  • Ilkka L
    vastasi
    Olen lötkömies henkeen ja vereen, mutta kyllä moni asia on mennyt isosti tekniikassa parempaan suuntaan joka vuosi. Puhtaasti teknisesti katsoen kaikki uudemmat Audit ovat parempia.
    Samaa mieltä teknisestä kehityksestä, mutta ei ole lötkön voittanutta, jos mittarina käytetään takapenkin jalkatilaa :)

    Leave a comment:


  • jasso
    vastasi
    Kyllä Motronic vie K-Jetronicin toimivuudessa ja varmuudessa 100-0. Ja sitä voi jopa huoltaakin osa kerrallaan.

    Olen lötkömies henkeen ja vereen, mutta kyllä moni asia on mennyt isosti tekniikassa parempaan suuntaan joka vuosi. Puhtaasti teknisesti katsoen kaikki uudemmat Audit ovat parempia. Fiilis on eri juttu.

    Tässä laskeskelin, että oma Audi 100 on ollut öljyämässä käsiäni jo melkein 29 vuotta. Ainoastaan ekat 5 vuotta auton elinkaaresta on ollut muussa perheessä :). Ekan kerran istuin ratin takan 5 vuotiaana. Aika vähän on alkuperäistä osaa jäljellä. Kyllä melkein joka paikka on jo rakennettu uudelleen.
    Viimeksi muokannut jasso; 28.3.2019, 10:48.

    Leave a comment:


  • Kraftwerk
    vastasi
    Blogissa varmaan tarkoitettiin C6-korin 24-venttiilistä 2.4 V6 tai 2.8 V6 FSI konetta, jotka ei taida luotettavuudessa pärjätä vanhemmille 30-venttiilisille.

    Mielenkiintoinen blogikirjoitus, kiitos jakamisesta!

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    vastasi
    Käsitin että jopa niillä 30V V6/V8-koneilla ajelee sen 400-500tkm ilman mekaanisten osien uusimista, joten eivät ne nyt ihan susia ole. Kiristimien ketjut ja liu'ut ehkä pitää vaihtaa, ja varmaan kaikki tiivisteet.. mutta muuten.

    Leave a comment:


  • audiq
    vastasi
    Alkuperäinen kirjoittaja maileri Näytä viesti
    --

    Osuikohan Audilla laadunvarmistuksen paraabelin huippupiste tuohon vuoteen 1989? Sen verran vankkaa tekoa näyttää lötkö olevan.
    1988 alkoi Audin alamäki, kun mittaristo vaihtui sähköiseksi. K-Jetin voisi myös sanoa edustavan edistyksen lakipistettä, koska KE on jo pieni askel epäluotettavampaan suuntaan. Muitakin pieniä laadun huononnuksia on tapahtunut tuolloin -88/-89.

    Tuosta täytyy vielä sanoa, että kun ne V6:set tulivat aikoinaan markkinoille, niin niitä pidettiin hyvin ongelmallisina, kun niitä verrattiin vitosiin, mutta tänä päivänä kun laatu on mitä on, eli sitä ei enää ole, niin niitä pidetään jo suht lujina koneina, koska niitä verrataan nyt uudempiin.

    Leave a comment:


  • maileri
    vastasi
    Ottamatta kantaa itse tapaukseen niin eikös se ole vähän sillä tavalla, että jos joku nimittää itsensä ekspertiksi, niin kannattaa pysyä mahdollisimman kaukana tällaisista palveluista...

    Osuikohan Audilla laadunvarmistuksen paraabelin huippupiste tuohon vuoteen 1989? Sen verran vankkaa tekoa näyttää lötkö olevan.

    Leave a comment:


  • VilleP
    vastasi
    Melkoinen marmori ollut tuo Autosähköekspertit:D

    Leave a comment:


  • Heksi
    vastasi
    Kiitos jakamisesta, lujia autoja nuo Typ44:t. Toivotaan että auto jatkaa hyvissä käsissä.

    Leave a comment:


  • TeroPee
    vastasi
    Olipa mielenkiintoinen tarina!

    Leave a comment:


  • hiltsu
    aloitti aiheen Audi 100 2.0 vm. 1990 tarina

    Audi 100 2.0 vm. 1990 tarina

    Tekaisin ennen kuvien ja datojen poistamista uuteen kotiin pääseestä Audi 100 2.0E:stä bloggauksen.

    Olin auton toinen omistaja ja ajoin kyseisellä autolla 22 vuotta ja pidempääkin olisi mennyt ellei taka-akseli olisi päättänyt ruostua puhki. Ehkä uusi omistaja korjaa ja museorekisteröi auton.
    Viimeksi muokannut hiltsu; 26.3.2019, 13:23. Perustelu: Lähti käsistä
Working...
X