Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VW myy käytettyjä testimuuleja asiakkaille uusina autoina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    VW myy käytettyjä testimuuleja asiakkaille uusina autoina

    Uskomatonta, miten syvälle Volkswagen on uponnut valheen ja huijaamisen suhteen.



    https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/...eeseen/7201720


    Volkswagen on myöntänyt myyneensä eteenpäin yhtiön sisäisissä testiprosesseissa käytettyjä autoja, joiden liikennekäyttöön ei ole haettu viranomaisilta hyväksyntää. Tällä hetkellä selvitetään, mihin rikoksiin yhtiö on toiminnallaan saattanut syyllistyä.
    Uuden auton kehittäminen vaatii luonnollisesti aikaa ja rahaa, mutta prosessissa syntyy myös lukuisia testimalleja, joita ei ole tarkoitettu myyntiin. Näissä autoissa on yleensä niin pieniä kuin suuriakin puutteita, ja ne tyypillisesti romutetaan siinä vaiheessa, kun lopullinen versio päästetään markkinoille. Saksalaisen Der Spiegel -lehden mukaan Volkswagen on myynyt tuhansia tällaisia autoja pahaa-aavistamattomille asiakkaille niin Pohjois-Amerikassa kuin Euroopassakin. Osa autoista oli myyty uusina, osa käytettyinä.
    Spiegel huomauttaa, ettei testiautojen myyminen kuluttajille ole itsessään rangaistavaa, vaan se voidaan tehdä täysin myös lain puitteissa, mutta silloin asiakkaalle on kerrottava, miten auto eroaa varsinaisesta tuotantomallista. Autoille on myös hankittava hyväksyntä viranomaisilta. Tätä ei kuitenkaan koskaan tehty, vaan autot olisi pitänyt romuttaa.
    Volkswagen myi ensimmäiset "testimuulinsa" vuonna 2006. Toimintaa on Spiegelin mukaan yritetty peitellä. Autoja kerrotaan myydyn vielä vuoden 2018 aikanakin. Yhteensä niitä on päästetty markkinoille ainakin 6 700 kappaletta, mutta lukumäärä on mahdollisesti korkeampikin.

    Saksalaisille viranomaisille tekosensa tunnustanut Volkswagen kutsuu takaisin kaikki myymänsä testiautot ja jopa ostaa osan niistä takaisin.

    Väärinkäytöksillä ei ole yhteyttä vuonna 2015 paljastuneeseen päästöhuijaukseen, josta saksalaisvalmistaja toipuu edelleen. Kaikki myydyt autot ovat tietojen mukaan olleet Volkswagen-merkkisiä, eikä konsernin muilla merkeillä uskota olevan osuutta asiaan.
    Viimeksi muokannut maileri; 12.12.2018, 18:46. Perustelu: korjaus

  • #2
    Sillä lailla. Ihan mahtava meininki. Pitäsköhän tehdä vaan pienen ihmisen protesti ja vaihtaa konsernista kokonaan pois jo... Uusi merkki ja uudet murheet, positiivinen seikka siinä olisi ettei kaikkia ongelmia osaa ennustaa vaan ne tulee puskista.

    Comment


      #3
      Jos ei olisi aprillipäivä niin kuulostais aika uskomattomalta. Eikun...

      Kyllähän tuo kusetuksen kulttuuri on siinä talossa ja syvällä ollut jo pitkään. Kenenkähän palli tällä kertaa heiluu kun aina joku yksittäinen syntipukki kummasti löytyy.

      Comment


        #4
        Tuus ny Ferdinand Piëch ite selittään, että miten meni noin niinku omasta mielestä.

        Volkkari-omistajat elävät jännittäviä aikoja. Pian voi tulla kotiin kirje, missä kerrotaan, että olemme jälleen kerran pettäneet luottamuksenne ja myyneet teille käytetyn auton uutena. Ja nyt haluamme ostaa sen takaisin. Siinä voi 2006 mallin Golfilla ajava olla ihmeessä.

        Comment


          #5
          Menisikin noin. Vaan Suomessa kun kuitenkin ollaan niin se kirje tulee Trafilta ja siinä kerrotaan sen Golfin olevan nyt käyttökiellossa.

          Comment


            #6
            Ja maahantuojalta ehkä myöhemmin toinen kirje, jossa kerrotaan, että juuri sinun kohdalla on sattunut tällainen valitettava yksittäistapaus, mutta voihan sen käyttökiellossa olevan vehkeen myydä osina. Sillä on siis vielä arvoa sen verran, että mitään rahallista korvausta ei tule, mutta jos tulet käymään marmoritiskillä niin saat heijastimesta ja lippalakista 10% alennuksen.

            Jos ei tätä kerhoa olisi, niin seuraava auto olisi jo 100% varmuudella jotain muuta kuin VAG.

            Comment


            • #7
              :D :D Hyvät heitot nuo kaksi edellistä. Hah hah. Just noinhan se meilläpäin menee. Melkeen
              lensi kahvit näppikselle. Kevyt leipiintyminen paistaa läpi :D

              Comment


                #8
                Onneksi nuo uudemmat autot ei kiinnosta, niin ei ole mitään ongelmaa :)

                Comment


                  #9
                  Onhan tuo hiukan hassua, jos käytettyjä autoja myydään uusina. - Mutta sinänsä tehtaan testiautojen myymistä eteenpäin harrastaa myös muut valmistajat.

                  Olen itsekin, autoteollisuuden palveluksessa työskennellessäni, ostanut tehtaan kaupasta tehtaan "provbil":n henkilökuntahintaan. - Ja koska kyseinen auto oli tarkoitettu jenkkimarkkinoille, puuttui siitä EU-tyyppihyväksyntä, eikä sitä saanut suomessa kilpiin. (Minulta auton ostanut kaveri yritti, mutta purimme kaupan kun ei onnistunut ns. kohtuuvella. - Niinpä vein auton takaisin ruotsiin ja myin paremmalla hinnalla siellä.)

                  Comment


                    #10
                    Niin. Muut valmistajat ovat hakeneet hyväksynnän viranomaiselta ja kertoneet asiakkaille auton olevan esisarjaa. Volkswagen taas on laittanut noita menemään normaalin tilausputken kautta ns. uusina autoina. Vaikka niillä on ajettu sitä ennen sekä valmistajan testejä, että autotoimittajien testejä media päivillä, missä toimittajat tekevät ensikoeajoja uusista malleista. Tätä toimintaa on peitelty eli käytännössä noista on nollattu matkamittarit ja vaihdettu todennäköisesti puskurit ja renkaat uusiin.

                    Comment


                      #11
                      Just tuli Laakkoselta tekstarimainos:

                      Erä Volkswagen esittelyautoja, hintaero uuteen vastaavaan jopa 10 000€. :)

                      Comment


                        #12
                        Ostin Audin testiauton 2.7t moottorin Saksasta vuonna 2004, eli purkuun oli ko. auto mennyt.

                        Comment


                          #13
                          No mut eiks tää oo sitä ekologisuutta, kiertotaloutta jne? Turha romuttaa ihan hyviä autoja. :)

                          Comment


                            #14
                            Mitenkä muuten noiden "protojen" alustanumerojen kanssa? Onko ne ihan saman tyylisiä kuin myyntiin tulevissa autoissa? Vai onko kyntteri laittanut koritinaa numeron päälle ja lyönyt meistillä uuden alustanumeron? :D

                            Comment


                              #15
                              0-autoissa ei ole alustanumeroa kun eivät ole tarkoitettu tieliikenteeseen joten VW on antanut niille uuden identiteetin, varmasti stanssattu vinit, ja laitettu myyntiin.
                              Tulee mieleen kuka on tästä viranomaisille puhunut? Liittyykö tämäkin päästöskandaaliin?

                              Comment


                                #16
                                Aika uskomatonta. Ei enää oikein yllätä mikään, jos ja kun uusia luukorankoja paljastuu kaapista. Toisaalta ajoittuu kaikki massiiviset öljynsyöntiongelmat TFSI-koneissa, koriongelmat, päästöskandaali ja testimuulikeissi suunnilleen samoille vuosille. Syyttävä sormi osoittaa vahvasti johtoon, jonka suurena tavoitteena on ollut tehdä mahdollisimman paljon voittoa keinoja kaihtamatta.

                                Comment


                                  #17
                                  Aika hyvin paistaa läpi että asiakkaista ei piitata, pääasia että kassa pyörii. Tosin tällä menolla pyörii väärään suuntaan. Aika uskomatonta touhua. Mutta jos tuo 10% alennus lippiksestä toimii niin asiahan on kuitattu :D

                                  Comment


                                    #18
                                    Kuka oli Volkswagenin suuromistaja ja kenellä oli enemmistö äänivallasta? tohtori Ferdinand Piechillä Porsche SE-yhtiön kautta
                                    Kuka johti Volkswaagenia vuosina 1993–2015? tohtori Ferdinand Piech

                                    Mikä on omistajan intressi yrityksen omistamisessa? Tehdä itselleen lisää rahaa.
                                    Miten tämä tavoite onnistuu parhaiten? Nimeämällä itsensä pääjohtajaksi, jolloin saa itse päättää miten rahaa tehdään.

                                    Ja jokainen voi itse googlata miehen kuvan ja vetää omat johtopäätökset ollaanko sitä oltu joron jäljillä.

                                    Comment


                                      #20
                                      Muutama spekulaation aihe.
                                      Ja mikähän mahtoi olla Villen Phaetonin valmistenumero?
                                      Ja toinen mielenkiintoinen seikka on, että mitä jos Ville ei olisi suostunut myymään autoa Volkswagenille vaan olisi esim. ottanut sen omaan käyttöönsä? Pakkolunastuksia kun ei autokaupassa ole. Kauankohan olisi kestänyt, että Trafi olisi lätkäissyt auton ajokieltoon?

                                      Comment


                                        #21
                                        Enää ei esim. bilteman sivu rekkarilla näytä kyseisen auton valmistenumeroa. Eli paalausprosessi lienee käynnistynyt.
                                        Muualta löytyi: WVWZZZ3DZ98001088

                                        Comment


                                          #22
                                          Kirjain (= Kaupunki/tehdas) puuttuu? 8 sen tilalla?

                                          e: Löytykin jo, Dresden.

                                          Comment


                                          • #23
                                            Alkuperäinen kirjoittaja maileri Näytä viesti
                                            Muutama spekulaation aihe.
                                            Ja mikähän mahtoi olla Villen Phaetonin valmistenumero?
                                            Mitä sillä alustanumerolla selviäisi?

                                            Comment


                                              #24
                                              Samat asiat kuin normaalistakin VIN:stä. Tuosta nyt löytyy jo tuo tehdas, mallivuosi ja valmistajan security koodi Z, sekä se, että auton sarjanumeron kolme ensimmäistä numeroa on 001, joten esisarjan auto on.
                                              Ehkä mielenkiintoista tuossa on se, että voi testata löytääkö eri varaosaohjelmat auton tietoja. Kaikki ohjelmat eivät löydä näitä esisarjan autoja ja ilmeisesti tässä on ollut myös verottajalla ongelma, kerran auto on verotettu 3.0TDI:n mukaan vaikka moottorina 4.2 V8.

                                              Comment


                                                #25
                                                Siis kai tuon olisi voinut säästää halutessaan, mutta ajaa sillä ei olisi voinut normi liikenteessä. Ei autoja ole pakko rekisteröidä.r Rata-autoksikin vähän huono, mutta radalle sillä olisi varmasti voinut mennä.
                                                Ei sitä pakko-lunastettu, tämä Ville möi sen kun sai haluamansa.

                                                En nyt näe tuossa mitään ihan hirveän isoa skandaalia. Kukaan aikasemmista omistajista ei ole menettänyt mitään, eikä menettänyt Villekään, kun noin kauan on saanut olla jopa Saksan markkinoilla liikenteessä. Skandaali se on vasta sitten, jos se on harkittua, suunnitelmallista ja ulettuu myös muihin malleihin.
                                                Tai sitten ei kerrota kaikkea, että mistä moinen auto on tänne eksynyt, tai mikä sen historia on Saksassa.

                                                Comment


                                                • #26
                                                  https://volkswagen.7zap.com/en/vin/wvwzzz3dz98001088/

                                                  Comment


                                                  • #27
                                                    Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viesti
                                                    Ville möi sen kun sai haluamansa.
                                                    Etenkin kun kysessä oli siis autoliike, joka sai myytyä auton omalla lappuhinnalla tehtaalle. Ehkä paras kauppa ikinä. Saat pyydetyn hinnan eikä persaukinen ostaja nillitä perään heti kun löytyy vika 9v vanhasta autosta. mistähän näitä löytyi lisää, olisi hyvät tienestit tiedossa.

                                                    Comment


                                                      #28
                                                      Mietin ihan samaa että on siinä karvaisia käsiä saanut hieroa kauppias yhteen. Älytön onnenpotku, tai oikeastaan useampikin kun miettii tuota veropäätöstäkin.

                                                      Comment


                                                        #29
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja maileri Näytä viesti
                                                        Kaikki ohjelmat eivät löydä näitä esisarjan autoja ja ilmeisesti tässä on ollut myös verottajalla ongelma, kerran auto on verotettu 3.0TDI:n mukaan vaikka moottorina 4.2 V8.
                                                        Onhan toi ihan normaalia että Trafin Ajoneuvojen hintatietopalvelu ei tunnista kaikkia malleja. Se taas on uutta että verottaisivat vain sen mukaan mikä hintatietojärjestelmästä löytyy. Ennenhän ovat kuulopuheiden mukaan keksineet mitä ihmeellisimpiä verrokkiautoja. Ei varmaan kannata tuohon Villenkään sanomaan luottaa, muuten tulee yllätyssuuri verolappu kun luulee tuovansa auton pienempimoottorisen verolla, kun keksivät suurempimoottoriselle laskennallisen pyynti/myyntihinnan. Tietysti joku tuonkin totuutena ottaa kun on valtamediassa uutinen julkaistu.

                                                        Comment


                                                        • #30
                                                          Kaverin phaetonissa 8000xxx runkonumeron loppu, Liekkö tuo joku erikois malli?

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X