Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ferrari Testarossa tuli vastaan Nastolan ABC:n rampilla. Meinas tulla vetelät housuun, kun kurmootti just mun kohalla. Itse olin niin unessa juuri töistä päässeenä etten huomannut kun vasta Ferrarin ohi mentyä. Aika messevät olivat soundit, ja mukavasti paukku putkessa kun päästi kaasun!

    Comment


      Jaa a. En tiedä mut aika veikeennäköistä, kun auto ei mene ollenkaan linjassa.

      Comment


      • Motarilla A4 B8:sin, jonka kuljettaja ei meinannut millään päästä n.90:ä ajavan yhdistelmän ohi. Olisiko ottanut mallia 88 vs. 90 ohituksesta, mutta vaikeaa näytti olevan.

        Comment


          Itse näin tänä aamuna ensin octavian joka vilkutti vasemmalle mutta käänty oikeelle (naisen logiikka?) ja sitten valkonen audi tuli 50 metriä mun takana turun motarin munkan valoihin ja itse olin jo pysähtynyt punasiin niin sieltä vielä vetäs vauhdilla niihin punasiin. Olin kyllä erittäin hämmästynyt. Muistelen että olen nähnyt vastaavan vetäsyn samalta autolta aiemminkin. Siitä kun olisi joku polkupyöräilijä tullut suojatielle niin ei olisi mitään ollut tehtävissä.

          Comment


            Aamulla puoli yhdeksän maissa näin ja kuulin kun meidän kylän päiväkodin risteyksestä poistui nelosurssi. Noin 10 minuuttia myöhemmin mieshenkilö reippailee VT3:lla Rajasalmen kohdalla varoituskolmion kanssa. Samainen urssi löytyy noin sata metriä edempää ilman kuskin puolen eturengasta, rengas puolestaan löytyy noin sadan metrin päästä eteen päin moottoritien keskikaiteen vierestä. Unohtuikohan jälkikiristys?
            Viimeksi muokannut jannekk; 24.4.2015, 11:24. Perustelu: typoja

            Comment


            • ^Sanotaan nyt näin että jälkikiristys on turha silloin kun renkaanvaihdon tekee kunnolla. Eli tarkastaa että kontaktipinnat on puhtaat ja pyörät on oikeasti vedetty momenttiin. Rengasfirmoissa harvemmin noita kontaktipintoja putsataan, eikä ammattitaito muutenkaan yleensä riitä siihen että soviterenkaat, ja pultit tulisi katsottua kunnolla paikoilleen, (pelkkä pulttien kiristäminen jollain tapaa momenttiavaimella ei aja tätä asiaa) jonka takia rengasliikkeet toitottaa jatkuvasti tuota jälkikiristystä.
              Etupyörä myös tärisee niin paljon ennen irtoamista, että se pitäisi kuskin jo melkein itse tajuta ennen irtoamista. Etenkin jos kyse on harrastevehkeellä huristelevasta miekkosesta.
              Itsellä kävi aikoinaan niin että jyrkässä kaartuvassa alamäessä auton ohjaus oli ihan hervoton ja meinasi mennä kaiteeseen. Pysäytin ja katselin että mikä siellä mahtaa olla, muttei mitään näkynyt. Aloin siirtämään autoa parkkipaikalle kun eturengas irtosi heti. Pulttien edessä oli suojalevy joten en ollut nähnyt mitään, ja olin myös kiristänyt tuon vanteen kunnolla, mutta tuolloin en ollut kiinnittänyt kontaktipintoihin tarpeeksi huomiota.

              Comment


              • Ja jälkikiristys koskee lähinnä uusia vanteita tai pari kertaa alla käytettyjä. Alumiini tyssääntyy vähän alkuun etenkin.

                Tänään näin Ivecon seisomassa hätävilkut päällä tiensivussa, äkkisistään kun katsoi, niin näytti kardaani roikkuvan maassa.

                Comment


                  Kajaanintiellä Ouluhallin kohdalla valkoinen C5 RS6 (?) FUN-6 kilvillä, tien sivussa, ainakin eturengas tyhjänä. Toivottavasti muuten kunnossa!

                  Comment


                    Alkuperäinen kirjoittaja pykiz Näytä viesti
                    --Tänään näin Ivecon seisomassa hätävilkut päällä tiensivussa, äkkisistään kun katsoi, niin näytti kardaani roikkuvan maassa.
                    Vähän tämmöisenä sivustahuutona, mutta jotkut saattaa ennakoida hinausta katkasemalla kardaanin.
                    Jos vetävät pyörät maassa joutuu hinaamaan eikä moottori toimi, niin vaihde vapaalla vaihdelaatikon painevoitelu ei pelitä, minkä takia joutuu katkaisemaan.

                    Comment


                    • Se näkyi olevan 3-4 akselin väliltä ja vielä oli nelosen perässä kiinni. Mahtanut jytkellys käydä. :)

                      Comment


                        Aikamoinen jytky ollut varmasti. Aikamoista runtua varmaan saavat ajoittain, kun tuntuis kuskien vaihtuvuuskin olevan isoa maansiirrossa (mutu). Tai sitten näin kevään tullen jäänyt vaan jälkikiristys tekemättä (hehheh).

                        Comment


                          Minä kauan kauan sitten ihmettelin täristystä ex-typ44:ssä ja soittelin LMS:lle Mietoisiin. Sanoivat, että aja varovasti tänne. Kun pääsen perille, niin Risto B Nopee käy katsomassa ja potkaisee eturengasta. Toteaa, että pyöränpultit on löysällä. Vähänkö nolotti ...

                          Comment


                          • Meilläpäin sanonta: "Kevät on tullut, kun Scaniasta menee perä tai kardaani".

                            Comment


                              Bongasin saman valkoisen Audin kuin Aakman, mutta oliko se RS6? Näytti ihan normi laitteelta. Rekkaria en edes katsonut.

                              Comment


                                Kyllä se ennen oli ainakin pari pyttyä vajaa ollakseen tuplakonsonantti.

                                Comment


                                  Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viesti
                                  Kyllä se ennen oli ainakin pari pyttyä vajaa ollakseen tuplakonsonantti.
                                  Saatoin tehdä liian hätäsen analyysin kun aika vilaukselta näin, jotenkin ajattelin vaan ettei kukaan uhraa erikoiskilpiä "perusbittiin", vaikka kallis kai sekin on ollut 15v sitten :)

                                  Comment


                                  • Oli hieno rekisterikilpi ( RS-3 ) jossain renussa kiinni.

                                    Comment


                                    • SUS-1 Kilvillä varustellun vanhemman S6:sen

                                      Comment


                                        Eikös Suzi Quattro oo urssi nelonen.

                                        Comment


                                          Kumpi vai kampi...

                                          Äh, ei osannut. Täältä katsomaan: http://kilvet.com/havainto.htm

                                          Comment


                                            S4:hän se on, aikanaan kerran clubin talvipäivilläkin nähty.

                                            Torstaina paluumatkalla työnalla olevasta harraste- ja audien hautausmaalta ajaessani pitkin paikallista ns. cruising reittiä kahdesti isosilmäinen peura halusi/yritti päästä keulakoristeeksi. Onneksi talvella viimeksi treenatut tehokkaat jarrutukset väistöillä onnistuivat. Jälkimmäisessä myös reipas matkavauhdin pudotus edeltävästä kohdasta avitti.
                                            Viimeksi muokannut jta; 25.4.2015, 13:01.

                                            Comment


                                              No mutta sitten tuo minun arvuuttelema saattaakin olla SUZ. Vai onko kilvetcomissa malli väärin?

                                              Comment


                                                Z versioon itse viittasin.

                                                Comment


                                                  Sus-1kilvet oli muistaakseni joskus täälläpäin Taunuksessa.

                                                  Comment


                                                  • Kyllä se oli s6 ja nimenomaan sus-1

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja jta
                                                      Z versioon itse viittasin
                                                      No ei mun muisti sitten ihan huono ole. :-)

                                                      Comment


                                                        Hämeenlinnan kaupungissa on pyörinyt jo hetken harmaa 80/90 sedanisämpylä, keulalla jonkinsortin valotaideteos(kaivonkannen kokoiset lisäpitkät ja sumarit, led päiväajovalot ja nyt uusinpama xenonit h4 umpioissa. Ajoi motarilla aika reippaasti ohi, oli muuten venton kaapiini hyvin valastu kun ihan perään piti ajaa. Valokeila vaan ei oikeen tiehen tainnut osoittaa ollenkaan. Vilkut tältä kaverilta oli kyllä rikki, kun kuudessa käännöksessä ei näkynyt vilaustakaan.

                                                        Comment


                                                          Tainnu saman sämpylän nähdä, siinähän on vielä kohtalaisen iso ränni pakoputken ulostulona.

                                                          Comment


                                                          • Ylivarovaisia vanhempia jalkaisin liikkeellä. Vauvanrattaiden + 4-5v muksun kanssa lähestymässä suojatietä taajamassa. Lapsi hyppäsi terhakasti jäpittämään siihen suojatien eteen ja tuijotti tiukasti kohti samalla, kun hidastelin ryömintävauhtiin. Näytin että yli vaan, niin äiskä hyökkää takaa ja repii raivoisasti muksun kävelytien toiseen reunaan mahdollisimman kauas suojatiestä ja jäi sinne tuijottamaan. Oli hiukan hölmö olo katsella siinä auto pysähdyksissä että ovatko nyt menossa yli vai eivät. Kymmeneen sekuntiin ei tapahtunut mitään liikettä, niin jatkoin sitten itse matkaa ja katselin peräpeilistä kun tuo seurue lähti heti mentyäni ylittämään tietä. Mitähän tässä nyt taas tuli tehtyä väärin..?

                                                            Comment


                                                              (Ei mitään.)
                                                              Siis noihan tilanteet on Suomessa kilpailutilanteita, joissa häviäjinä suojatien ylittäjät, jotka ovat joutuneet "nöyrtymään" kohteliaan autolijan neutraaliin eleeseen tai autoilijat, jotka on pakotettu turhan pysähtymisen jälkeen kiihdyttämään suojatien yli.
                                                              Ite kanssa vähän kyllästynyt, ja nykyään tulee suhteellisen lyhyt aika odotettua jalankulkijan empimistä (varsinkin hyvin ennalta-arvattavissa tilanteissa) ja nostettua kytkintä. Tyyliin: "yritin olla huomaavainen, mutta se oli ilmeisesti liian henkilökohtaista." :)
                                                              Viimeksi muokannut JonasK; 27.4.2015, 12:00. Perustelu: avautuminen lisätty

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X