Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Tänään aamupäivällä Lahden ja Pälkäneen välillä veti letkaa hienokuntoinen Cadillac -59. Kuskin henkilökohtainen nestekytkin taisi kuitenkin hieman luistaa. Käkkylän nopeus vaihteli koko ajan välillä 65-80 ja takana jonossa esiintyi jo hermostuneisuutta. Joka kerran kun joku lähti ohitse, amerikanlotjan kuski kiihdytti reippaasti.

    Pari tilannetta meni tiukaksi, kun hyundai penaltyssa ja nissankorollassa loppuivat paukut kesken. Itse en tuplaturboveekuutosella edes yrittänyt, nopeudenrajoitin on kuolemaksi tuollaisten kanssa. Kun tämä sankari sitten kääntyi Aapiskukkoon, vilkaisin murhaavasti mokomaa raggaria. Autossa istuikin hyvinkin myöhäiskeski-ikäinen sankari perheensä kanssa.

    Vaikea kuvitella, miten moista peeniskompleksia voi esiintyä tuollaisenkin auton ratissa. Mieli teki jo virkavallalle kilauttaa.

    Comment


    • Eilen moottoritiellä ajellessa kohti Tamperetta hieman ennen ideaparkkia V70 volvo siirtyi oikealta kaistalta vasemmalle suoraan eteeni, jonka johdosta jouduin hieman himmailemaan. No leveäksi meni vaihto, volvo osui kylki edellä kaiteeseen ja itse sain pientareelta hiekat niskaan.

      Tämän jälkeen volvo palasi takaisin oikealle kaistalle ja jatkoi matkaansa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kylki oli kuitenkin luonnollisesti aika ruvella koko matkalta. Liekö sit nukahtanut vai jotain muuta puuhastellut kun homma herpaantui. Joku nuori pirkko siellä näytti ratissa olevan kun hetken kuluttua uskalsin ohi ajaa. Onneksi oli kaide, muuten olisi saattanut olla jonkun vastaantulijan nokassa.

      Comment


      • Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viesti
        Eilen moottoritiellä ajellessa kohti Tamperetta hieman ennen ideaparkkia V70 volvo siirtyi oikealta kaistalta vasemmalle suoraan eteeni, jonka johdosta jouduin hieman himmailemaan. No leveäksi meni vaihto, volvo osui kylki edellä kaiteeseen ja itse sain pientareelta hiekat niskaan.

        Tämän jälkeen volvo palasi takaisin oikealle kaistalle ja jatkoi matkaansa ihan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Kylki oli kuitenkin luonnollisesti aika ruvella koko matkalta. Liekö sit nukahtanut vai jotain muuta puuhastellut kun homma herpaantui. Joku nuori pirkko siellä näytti ratissa olevan kun hetken kuluttua uskalsin ohi ajaa. Onneksi oli kaide, muuten olisi saattanut olla jonkun vastaantulijan nokassa.
        Soititko virtavaltaa tarkistaan ajokuntoa? Vai ajattelitko et tuon jälkeen varmaan ajelee rauhokseltaan kotiinsa?

        Comment


          Eilen Forssan keskustassa ajelin töihin lounastauolta, takana pari poikaa skootterin selässä. Tuli tilanne että suojatietä lähti oikealta puolelta ylittämään pariskunta jonka näin jo kaukaa ja aloin hidastamaan niin että kymmenisen metriä ennen suojatietä vauhti oli kävelyvauhdin luokkaa. Skootterin kuskilla oli kumminkin niin kiire että päätti lähteä ohitse mun ja keskikorokkeen välistä. Onneksi jalankulkijat olivat jo keskikorokkeella "turvassa" ja mopoilijat pysyivät ajokaistalla ja jatkoivat viereisen kaupan pihalle.

          Näin jälkeenpäin on tullut ajateltua että vaikka kiire töihin olikin niin olisi pitänyt poikia seurata ja mennä kertomaan muutamia faktoja liikennekäyttäytymisestä..

          Comment


          • Tänään olin puistokadun valoissa kun persuuksiin alkoi tuntua tärinää. Viereen lipui moottoripyörä joka selkeesti oli tärinän ja jytinän aiheuttaja. Ensimmäisenä silmiin sattui varsin pitkä venttiilikoppa, jonka yläpuolelta tankin kyljestä sain lukea: BossHoss. Suorastaan nauratti kun niin hyvältä tuntui, kuulosti ja näytti. Onneks valot vaihtuivat ensin sille niin pääsin vielä kuuntelemaan kun se lähti. :-) Empä oo ennen livenä nähnykkään.

            Comment


            • Helsingin keskustassa pyöri jotain hemmetin äänekkäitä riisikippoja. Luulivat varmaan autojaan hienoiksi kun kaikki tuijottivat, mutta johtu varmaan enemmän ajotavasta/paikoista ja pakoputkivirityksistä. Ihmeellinen ajotyyli kun pitää pumpata kaasua jatkuvasti vaikkei koppi edes liiku.

              Comment


              • Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                Näin jälkeenpäin on tullut ajateltua että vaikka kiire töihin olikin niin olisi pitänyt poikia seurata ja mennä kertomaan muutamia faktoja liikennekäyttäytymisestä..
                Vaikken mikään varsinainen kotipoliisi ole, mutta muutamia kertoja oon käyny ilmaisemassa mielipiteeni tehdystä perseilystä.

                Kerran kun mopoauto ohitti mut liikkuessani pyöräkuormaajalla, niin oikealta puolelta jalkakäytävää pitkin, niin seurailin jannuja kotio saakka ja pihassa motitin sen kinnerin auralla ja menin akkunaan koputtelemaan.

                Isäpappaki kiiruhti jo ulos, ilmaisin hänellekkin a) tilanteen, b) mielipiteeni.

                Comment


                • Enpä soitellut posliineita. Ihan siististi neiti ajoi ennen ja jälkeen tohelointinsa. Olisi varmaan enemmänkin kiemurrellut jos olisi humalassa ollut. Nyt vaan lipui kaiteeseen ennen kuin havahtui ja sitten takas omalle kaistalle. Kun en edes omista handsfreetä, niin olisin varmaan itse saanut sakot jos olisin ruvennut vauhdista soittelemaan. Eikä motarille parkituskaan taida olla suvaittua puhelun takia.

                  Comment


                  • Alkuperäinen kirjoittaja Noize Näytä viesti
                    Eilen Forssan keskustassa ajelin töihin lounastauolta, takana pari poikaa skootterin selässä. Tuli tilanne että suojatietä lähti oikealta puolelta ylittämään pariskunta jonka näin jo kaukaa ja aloin hidastamaan niin että kymmenisen metriä ennen suojatietä vauhti oli kävelyvauhdin luokkaa. Skootterin kuskilla oli kumminkin niin kiire että päätti lähteä ohitse mun ja keskikorokkeen välistä. Onneksi jalankulkijat olivat jo keskikorokkeella "turvassa" ja mopoilijat pysyivät ajokaistalla ja jatkoivat viereisen kaupan pihalle.

                    Näin jälkeenpäin on tullut ajateltua että vaikka kiire töihin olikin niin olisi pitänyt poikia seurata ja mennä kertomaan muutamia faktoja liikennekäyttäytymisestä..
                    Tässä yks päivä olin kääntymässä vasemmalle pihatielleni, niin puskurissa roikkunut mopoilija ei vissiin jaksanut/kehdannut hidastaa, vaan yritti survoutua oikealta puolelta ohi, mutta ajautui ojaan. Saattoi se tahallaankin sinne ajaa. Siellä se vähän aikaa heittelehti märällä nurmikolla, ajoi liikennemerkin ja puiden välistä ja sai kammettua takaisin tielle. Piti ihan kääntymisen jälkeen pysähtyä katsomaan, että pääseekö se ehjänä tielle. Vilkunkin laitoin hyvissä ajoin päälle, että tajuaisi minun kääntyvän.

                    Comment


                    • Äsken olin valoissa Fiskerin kanssa rinnakkain, koitin vähä painella kaasua että se olis näyttäny karman äänet mutta ei...

                      Comment


                        Mistäs tiedät, ettei kaasutellut kuin viimeistä päivää :)

                        Comment


                        • No sehän se sähkömoottorin hurina sitten oli, luulin että puhaltimen moottorissa oli jotain vikaa :P

                          Comment


                          • Alkuperäinen kirjoittaja protoni Näytä viesti
                            ..Eikä motarille parkituskaan taida olla suvaittua puhelun takia.
                            Eikä minun mielestä mihinkään muuallekaan, jos tuota handsfree-lakipykälää olen oikein tulkinnut. Yhtä laitonta paikallaan seisovassa autossa, kuin liikkuvassakin?

                            Comment


                              Eikä minun mielestä mihinkään muuallekaan, jos tuota handsfree-lakipykälää olen oikein tulkinnut. Yhtä laitonta paikallaan seisovassa autossa, kuin liikkuvassakin?
                              Esim. valoissa seisovassa autossa ei saa puhua puhelimeen, mutta jos esim. parkissa olet niin tietenkin sitten saa.

                              Comment


                              • Joku mopedi poika revitteli joka liikenne valoissa ku ajeli mun perässä eilen päivällä holman suunnalta keskustaan. Alkoi jo se pärinä pänniä nii näytin pojalle miten mese kiekaisee. Taisi mennä sana jakeluun ku musta savupilvi tuli syliin. Eipä revitelly toistamiseen. Sitten yöllä shellin pihalla oli aika veikeä nuori poika joka omisti audi a4;n 2,4 koneella. Saatii vuoden naurut ku kertoi hetki sitten jättäneensä a4 V8 audin taakke. Hetken oli et wtf a4 V8 (c4 korinen ja tarkensi et ei ollu ässä) No tämä sankari ilmoitti myös että audi V8 autoa ei ole olemassa vaan se on aina a jotain.kuvan näyttettyäni omasta tuumas et A8 ja olen kuulemma keksiny koko V8 audin...

                                Comment


                                  Monica on löytäny sielunkumppanin autojen tunnistamisessa. ;)

                                  Comment


                                    Ensimmäiset nastat rapisi vastaan Kehä ykkösellä tänään aamupäivällä. Jokohan se olis talvi.

                                    Comment


                                    • Onkos raadilla havaintoja kuvan mukaisesta käytännöstä?
                                      https://lh6.googleusercontent.com/-m...0/IMAG0247.jpg
                                      Jenkeissä työmatkoilla kymmenen vuotta sitten tuollaista käytäntöä näki liikenteessä ihan päivittäin, ei ollut autossa mitään muuta tunnistetta kuin joku "Miller's Ford group" tai vastaava. Kävi mielessä miten tuollaista sitten lähtee identifioimaan jos jotain sattuu kun autoliikkeet lienevät siellä aika suuria.

                                      Comment


                                      • Poliiseja liikenteessä ku ois pommi uhka päällä. Taidan olla vaarallinen? Ku peräti 4 poliisi autoa tarvi pysäyttää mut ku kauppaan lähdin. Olipa turvallinen olo ku pääs pillii puhaltaa ja 3 virka autoa ja yksi siviili siinä ympärillä. Ratsia siis heinolan vanhalla tiellä mäkelän kulmilla.

                                        Comment


                                        • Kävi mielessä miten tuollaista sitten lähtee identifioimaan jos jotain sattuu kun autoliikkeet lienevät siellä aika suuria.
                                          Suomessa ainakin isommat liikkeet ottavat kuittauksen koeajajalta, joten autokin lienee liikenteestä helppo tarvittaessa identifioida ja liikkeen tunnuskin muistettaneen erityistapauksissa helpommin kuin rekisterinumero.

                                          Comment


                                          • Suomessa ainakin isommat liikkeet ottavat kuittauksen koeajajalta, joten autokin lienee liikenteestä helppo tarvittaessa identifioida ja liikkeen tunnuskin muistettaneen erityistapauksissa helpommin kuin rekisterinumero.
                                            Ajattelin lähinnä sitä kun koeajossa voi olla samalla tunnuksella useita autoja samanaikaisesti, jenkeillehän auton tuntomerkit ovat tyyliä "silver 2011 sedan". No mitäpäs tuota enempää miettimään mutta aika paljon näitä liikkeiden kilpiä ainakin keskilännessä näki, ainakin työkaverit vaihtoivat autoa vuoden-parin välein ja kaupankäynti tuntui olevan vilkasta.

                                            Comment


                                            • Tuli ajettua tuossa 4 pvssä reippa 2tkm ja aina ärsyttää nuo samat ilmiöt; ajellaan 80 aluella 75 ja kun muuttuu 60 alueeksi, jatketaan samaa vauhtia! Mikä ihme siinä on??? PRKL!!!

                                              Comment


                                                Samaa ihmettelin iteki eilen kun kävin Savonlinnassa. Ku 80-alueella ajetaan 90. ja ihan puskuriin kiinni/ohi ja sit taas 100-alueella ollaan taas jaloissa.

                                                Comment


                                                  Älkää nyt menkö häiritsemään tasanopeuskilpailun osanottajia...

                                                  Ikuinen vitsaushan tuo on. Muistan kun asuin vielä moottoritien päässä ja aamuisin porkukka pyyhki 70 aluella ohi ja kohta ne tuli sitten satasen alueella perä edellä vastaan.

                                                  Comment


                                                    Hah, itse kiroilin eilen aivan samaa hommaa. Hesasta ku siirrytään lahden tielle 80 rajoituksen alkaessa, ni porukka työntää ohi sen 100-110 lasissa, ja kohta sitten tullaan 120 alueella perä edellä vastaan edelleen se 100-110 lasissa. Ei jeesus että riepoo.

                                                    Comment


                                                      En jaksa enää edes välittää tuosta. On niin yleistä, että muuten menisi hermot totaalisesti. Tuo sama vaihdos toimii myös Helsinkiin päin ajettaessa, joten pitää ymmärtää jättää ohittamatta sitä 115km/h ajavaa juuri ennen tuota vaihdosta. Et pääse kaistalle enää takaisin, kun 100km/h alkaa :)

                                                      Comment


                                                      • Ja mikä kumma siinä ohituskaistassa on niin ihmeellistä et pitää jäädä siihen ajelemaan? Ohi vaan ja takas oikeelle.

                                                        Comment


                                                        • Kaksi mielenkiintoista bongausta:
                                                          1. mopoauto vanhemman herran ajamana, missä karavaanari peilit.
                                                          2. mersu jossa toimi ajovalot JA vilkut!

                                                          Comment


                                                            Joo itekki ihmetelly samaa kun 100-rajotuksella ajetaan 90:iä. Sit alue vaihtuu 80:iin ja sen jälkee 50:iin tosi lyhyellä matkalla (oisko 40m) niin näillä samoilla heeboilla on vieläki vauhtia se 90 tai ehkä jopa 80:iin on saatu hiljennettyä. Oon jo pidemmän aikaa ootellu, koska ko. paikassa on tutka.

                                                            Comment


                                                            • Aamusella Mäkelänkadulta Sörnäisten rantatien suuntaan luovi valkoinen taksimersu harvinaisen röyhkeästi: valoristeykseen tullessa ei turhia odotteluja jonossa, vaan peilit hipoen kahden kaistan välistä löytyneestä rakosesta muiden ohi jonojen etummaiseksi poikittain odottelemaan valojen vaihtumista. Jotenkin tuollainen perseily vain jaksaa aina lämmittää. Etenkin kun pääkaupunkiseudun perseilystä tuntuu muutenkin vastaavan hyvin pitkälti taksit ja virolaiset.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X