Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laukkumiehen suojatieraivoa Helsingissä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laukkumiehen suojatieraivoa Helsingissä

    Poika muutti Hkiin opiskelemaan ja kävin tänä viikonloppuna häntä avittamassa pikkuremontissa (verhotangon laittoa jne). Vuokrakämppä on Hämeentiellä ja kun en Hesaa juuri tunne noin autoilijana, oli pysäköintipaikka hakusassa siitä läheltä. Ajoin ylöspäin sieltä Sörnäisten rantatien suunnasta (ehkäpä Kaikukatua pitkin, katsoin nyt kartasta) ja kun tulin lähelle risteävää Hämeentietä – yrittäessäni katsoa katunumeroita mihin suuntaan mennä – lipui auton keula tyhjälle suojatielle ihan ryömintä vauhtia ja liikennevalo vaihtui juuri punaiseksi kun sen huomasin. Keula oli kuitenkin suojatiellä, ja silloin jalkakäytävältä ryntäsi tällainen keski-ikäinen olkalaukkumies kovan huudon kanssa auton viereen. En oikein kuullut auton sisälle mitä hän huusi, mutta sanoman ydin varmaan oli että”opettele *#&#* hölmö liikennesäännöt ennen kuin ajat autoa…”. No, tein eleen, että olen hämilläni, ja kun siitä ei oikein peruuttamaan tietenkään voi lähteä (ei tiedä kuka koukkaa takaa ohi), ja kun suojatie siinä sijaitsee niin, että sen jälkeen on vielä parikin auton mittaa risteävälle kadulle eli Hämeentielle, ajoin pari-kolme metriä vielä eteenpäin, pois suojatieltä. Tietysti katsoin, että edessä ei ollut kulkemassa ketään. Tästä laukkumies hermostui kokonaan. Hän oli jo mennyt autoni ohi suojatielle ja siellä hän alkoi hyppimään keskellä suojatietä ja teki laukkunsa kanssa hyökkäysliikkeitä autoani kohti, kuitenkaan koskematta autoon. Tämä ehkäpä siksi, että olin liikkunut kohti punaista valoa, vaikka siirsin vain autoni pois suojatietä täyttämästä kohtaan, jossa en ollut kenenkään tiellä, ja Hämeentielle oli vielä monta metriä matkaa. No, lopulta, kun odotin vihreää, hän meni suojatien yli ja alkoi kuvata minua kännykällä tien toiselta puolelta. Siitä sitten vihreällä valolla käännyin oikealle. Että tämmöinen Helsingin reissu tällä kertaa.

    #2
    No, olkalaukkuisten viherukkojen ja vastaavien koomikkojen edesottamuksista nyt ei kannata kovin paljoa hermostua. Noitahan riittää. Riehukoon rauhassa jos se helpottaa oloa.

    Comment


      #3
      Oot ollu ihan mun tallin nurkilla. Yleensä siinä läheisessä risteyksessä jalankulkijat vetää punasia päin kun eivät älyä katsoa mistä kaikkialta voi tulla autoja. Eipä tulis mennä niitä ojentamaan. Monesti tosin ajan hieman dynaamisemmin kohti, että huomaavat laittaa muutaman juoksuaskeleen. Jotkut jää silti lonnimaan eteen, varmaan ihan mielenosotukseksi. Mut turha noista on mieltänsä pahoittaa.

      Noi vielä tietää menevänsä punasilla, koska kattovat valoa ja sit vähän ympärilleen, mut eivät tajua, että Hämeentien yli tulee risteävää liikennettä, josta ittse aina ajan tallille.

      Sit on vielä se piritorin porukka, joilla ei oo mitään hajua ympäröivästä maailmasta, ne on parempi jättää omiin oloihinsa.

      Comment

      Working...
      X