Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Volvo s40

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Volvo s40

    Aattelin auttaa kaveria paikantamaan vikaa vuoden 98 volvo s40 2.0t manuaaliaskilla. Tän ketjun saa lukita/siirtää jos ei kuulu tänne audi foorumille. Teen sitten tunnukset volvon foorumille jos tarvii.


    Mutta asiaan Kaverin volvo hyytyi ajosta niin, että auto vain sammui eikä lähtenyt enää käyntiin. Auto on aiemmin valitellut nokka-akselin asentotunnistimesta vikakoodilla, mutta toiminut kuitenkin normaalisti vaikka vikavalo palaakin enkä tiedä, että vaikuttaako tämä vika mitenkään tähän hyytymiseen. Nyt kuitenkin auto ei anna startata eli startti pyöräyttää ehkä yhden tai kaksi hammasta vauhtipyörältä ja kone ikäänkuin nytkähtää hieman, mutta sen jälkeen ei enää tapahdu mitään. luettiin vikakoodit autosta ja tälläinen lista tuli

    EFI-314 Camshaft position (CMP) sensor, signal faulty
    EFI-153 Rear heated oxygen sensor (HO2S), signal faulty
    EFI-337 Torque limiting signal from DSA faulty
    EFI-422 Atmospheric pressure sensor, signal faulty
    EFI-525 Ignition coil 1 circuit faulty
    EFI-526 Ignition coil 2 circuit faulty
    EFI-121 Mass air flow (MAF) sensor, signal faulty

    Akun jo koneen maadoitus ainakin kunnossa ja kaikki sulakkeet ehjät.
    Tämä kuulostaa mielestäni jonkun ohjausyksikön hajoamiselta tai sähkövialta. Onko tuo starttaamattomuus jokin suojamoodi kun ecu ei saa tietoja?

  • #2
    Suosittelen x40fin.com:ia noissa s/v40 asioissa. Edellinen auto oli V40:nen ja sieltä löytyi kaikki tarvittava ja siellä on oikeasti volvoista tietävää porukkaa. Niinkuin täällä Audeista tietäviä :)

    Comment


      #3
      Itselläkin oli aikanaan v40t4. Onneksi viisastuin muutaman lamdavian ja muunkin vikakoodin jälkeen ja ostin a4:sen. Tuntui, että maffi, lamda ja softa oli kokoajan ei synkassa.

      Eli edellä oleva viesti ja ohje on aika relevantti (anteeksi mun asenne).

      Comment


      • #4
        Joo, oma kans kiukutteli lambda asioissa kokoajan ja sitten tajusin vaihtaa takaisin audiin :)
        Mutta joo, tuolla on niistä tietävät :)

        Comment


        • #5
          Oletteko tarkistaneet, että startin herätevirtaa oikeasti pätkii jokin purkki? Ettei tässä ole vain kyseessä normaali vika starttimoottorissa? Kun miksi siellä olisi jokin "suojamoodi", kun sellaisen puuttumisellahan sitä Audikin myy vaihtomoottoreita pilvin pimein.

          Aloittaisin mittaamalla akun jännitteen startatessa ja siitä sitten jännitteet ja maat starttimoottorilta. Starttimoottorin maadoitus ja +30 virta, eli paksu kaapeli kannattaa mielestäni mitata jännitehäviömittauksena kuormitettuna akkua vasten.

          Oma kokemukseni Volvofoorumeista sellainen, että käsijarruvaijereita siellä vain kiristellään. Auton korjaamisesta ei ole hajuakaan. Ihmettelen sitä, että kun Volvo vähän samanlainen kuin Audi, niin miten Volvofoorumeilla on vaan pelkkiä Saabisteja, eikä Audistille ominaisesta tietotaidosta ja tarkkuudesta ole tietoakaan, vaikka autoissa on samankaltaisuuksia. Omistajissa jostain syystä ei.

          Comment


          • #6
            No siis, tuo vrcf taitaa ollakkin sellainen. Kyllä tuolla x40fin:nnissä aika paljon tiedetään. Ihan siis omakohtaisella kokemuksella voin sanoa sen.
            Mutta tiedä sitten. Taidan olla liian uusi täällä foorumilla huomatakseni sen että täällä tiedetään enemmän autoista kun tuolla :)
            Tämä siis oma mielipide. Kenenkään mielipiteet eivät ole vääriä.

            Comment


            • #7
              Ei ollut tarkoitus varsinaisesti mollata minkään merkin harrastajia. Lähinnä toteamus asiasta, kun olen useamman Volvon kanssa ollut vähän pulassa, kun ei yksinkertaisiinkaan kysymyksiin löydy vastauksia mistään. Yksi näistä Volvoista oli V40. Sitä on tottunut Audien kanssa pelatessa, että kaikki vastaukset on viimeistään yhden kysymysmerkin takana, jos ei haulla löydy.

              Comment


                #8
                Ei siinä mitään, kyllähän täällä huomaa, että Audi on ainoa oikea auto. Uskallan kuitenkin väittää alkuperäiselle kysyjälle, että x40fin.com löytyy vastaus ongelmaasi...

                Comment


                  #9
                  kyllähän täällä huomaa, että Audi on ainoa oikea auto.
                  Onon, aivan ehdottomasti :D

                  Comment


                  • #10
                    Noniin x40fin:lle rekisteröity ja odottelen hakemuksen hyväksymistä. Ajattelin vain ensin laittaa tänne, koska täälläkin varmaan autojen ja eri merkkisten kanssa työskenteleviä löytyy.

                    Comment


                      #11
                      Kyllä se eksakti tieto parhaiten löytyy aina sen merkin foorumilta, josta kyse...toki kannattaa aina kokeilla.

                      Comment


                        #12
                        Jatketaanpa sitten taas aiheesta, jos jollain on lisättävää itse vikaan.

                        Comment


                        • #13
                          Taitaapi olla noissa s/v40:ssä aika yleinen toi takalambdan vika. Itekkin lamdavikojen kanssa jaksoin oman v40:sen kanssa tapella pari kuukautta. Sitten iskikin quattrokuume. Mutta tuo lambdavika ratkeaa ainakin uudella anturilla. Mutta ihan kokemuksen pohjalta vinkki, tarvikeanturit ei toimi. Pitää olla volvon originaali. Onnea remppaamiseen, lamdat on tuohon vehkeeseen 160€ kappale :D

                          Comment


                          • #14
                            Joo ja sen takia jäi omaan vaihtamatta kun vain välillä kummitteli :D

                            Comment


                            • #15
                              Ja lisätäkseni, ei mikään ihme tuolla vikamäärällä ettei starttaa. Mahdollisesti ecu menny vikatilaan mikä rajoittaa autoa hyvinkin paljon.

                              Comment


                              • #16
                                Palaampa tähän aiheeseen Pitkästä aikaa. Volvon vika jäi selvittämättä ja asia unohdettiin. Kevään kunniaksi yritettiin startata ja se perkele Läks käyntiin tosin kunnon voimasavun saattelemana :D Kone kuitenkin on täysin hengetön eikä kierrä kuin 4 tonnia. Syyksi selvisi coolerilta kaasuläpälle tulevan ahtoputken ruttaantuminen kun antaa kierroksia. Sitten todettiin myös että vedet ja öljyt sekasin ja ahtoputken seinämät täynnä öljyä ja saatiin auto käymään ahtoputken irti niin sylkee vain öljyä pihalle kierrosten mukaan. Remontti tais loppua siihen veikkaan. Mikähän tuon vikayhdistelmän on aiheuttanut?

                                Comment


                                • #17
                                  Noissa aika paljon on lohkoheikkouksia. Varsinkin jos on 83mm porauksella eikä 81mm.
                                  Kansi vois olla kiero. Jotenkin tuo ruttaantuminen voi johtua jos cooleri olis jäässä tai jotain :o
                                  Joku voi siihen palata vähän jos tietää paremmin :)

                                  Comment

                                  Working...
                                  X