Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jeepin käyntiongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jeepin käyntiongelma

    Ehkä väärä sivu kysellä mutta kysyn kuitenkin.
    Sattuu tuo audi olemaan vajaavetoinen ja pitää nyt talossa yks nelikko olla.
    Auto on vm 94 jeep grand cherokee 5.2 bensa veekasi.
    Ongelma on siinä että auto sammuilee, kiihdyttäessä savuttaa ja tasaisella kaasulla pätkii, kylmänä käy hetken komeasti. Olen vaihtanut uuden pyörijän, virranjakajan kannen, tulpat ja tulpanjohdot. Epäilykseni on että kampiakselin asentoanturi on rikki ja ehkä myös bensapumppu. Olisiko jollain heittää jotain vinkkejä mistä moinen käytös voisi oikeasti johtua. Osat sen verran tyyriitä ettei huvikseen viitsi ostella ja testailla.

  • #2
    Oletko vikakoodit jo lukenut?
    Tuon ikäisessä Chevroletissa aletaan lambda-anturin arvoja lukea 120 sekunnin kohdalla käynnistyksestä. - Näin on kerrottu. Eli Chevroletissa samat oireet voisi johtua viallisesta lambda-anturista. Ja ehkä poistua osin irroittamalla anturin johdon, jotta ECM tajuaa anturin olevan rikki. Vikakoodeista aloittaisin.

    Comment


    • #3
      Tossahan on moparin kone. Mittariston kautta avainta kääntelemällä ei anna vikakoodeja. Sellanen vikakoodi laite mikä tuohon käy, ilmeisesti vaan osalla korjaamoista käytössä. Täytyy sitä lambdahommaa tutkia lisää. Auton alla tilaa on yllin kyllin mutta lambdan liitin on siellä sisällä ahtaassa paikassa.

      Comment


        #4
        Kannattanee kääntyä Jamant.fi puoleen, sieltä löytyy jeep osaamista, omankin jeepin käynnistys viat ja valojen viat selvisi tuota kautta hyvinkin nopeasti ;) nokan ja kampiakselin asentoanturit tarkistukseen ja liittimistä hapettumat pois. TPS ja MAP anturit voi myös olla vikana.

        Comment


        • #5
          Niin olen myös tps anturin vaihtanut ja autto siihen ettei koko ajan sammu. Autolla en jamantille asti viitsi ajella. Toisekseen jamant on ylihinnoitellut itsensä, tai ainakin varaosat. Tossa tuusulassa on kyllä 4x4 parts minne auton voin viedä jossei parkkipaikalla selviä. :D Lähinnä ajattelin että jos vielä itse jotain voisi kokeilla ilman että kokeilee kaikkia osia vaihtaa.

          Comment


            #6
            Jamantilta sai neuvoja ihan ilman korvausta, offipalstalla vaikuttaa myös ;)

            Comment


            • #7
              Joo mä oon pari kertaa sille soitellu. Tästäkin aiheesta kyselly mutta sanonu että pitäs auto sinne saada tutkittavaksi. :D

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Kurttuputki Näytä viesti
                --Toisekseen jamant on ylihinnoitellut itsensä, tai ainakin varaosat. Tossa tuusulassa on kyllä 4x4 parts minne auton voin viedä jossei parkkipaikalla selviä. :D --
                Joku ne ilmaiset neuvot maksaa. Tuusulassa on maksullinen tekninen neuvonta.

                Kun veisit auton piuhan päähän, niin voisi nähdä mikä anturi antaa väärää tietoa. Voihan sitä ostaa omat testerit, jos korjaamoiden hinnoittelu ei miellytä. Niin olen itsekin tehnyt.

                Comment


                • #9
                  Niin kyllä mä sen sinne korjaamolle vien mikäli ei selviä. Mutta ajattelin että mikäli joku osaa kertoa mitä voisi olla rikki niin säästäisi töissä sen 300€

                  Comment


                  • #10
                    Tekee itse tai vie korjaamolle, niin vikadiagnoosin teko aloitetaan tuollaisissa tapauksissa lukemalla vikakoodit ja katselemalla anturiarvoja.

                    Jos ei ole testeriä, niin jotain vinkkejä voi saada seuraamalla mitä tapahtuu, kun tiettyjen antureiden pistokkeita irroittaa. Voi auttaa, jos viallinen anturi antaa ECM:lle uskottavaa, mutta väärää tietoa.
                    Lambda-anturin pistokkeen irroittaminen liittyy tähän, mutta et sitä ole vielä koittanut irroittaa.

                    Comment

                    Working...
                    X