Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tuore A4 Quattro 1.8T omistaja, pari kysymystä?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuore A4 Quattro 1.8T omistaja, pari kysymystä?

    Hei,

    En löytänyt näille newbie-topikeille omaa foorumia, mutta saisko tämä olla täällä. Ostin eilen tuollaisen Audi A4 1.8t Quattron, vuosimallia 1995. Mittarissa on kilometrejä 300tkm. Tällä hetkellä autosta on tehot hukassa, kun ilmamassamittari on sökö. Uusi tulee kuitenkin heti, kun entinen omistaja saa sen (tilattu ulkomailta). Toivottavasti tehot on tosiaan tuon takia hukassa, koska auto on nyt todella laiska...turbo on ilmeisesti pois pelistä, kun on tuollainen vika päällä.

    "Lastuhan" tähän on heti tarkoitus saada, vaikkei itsellä nyt tulekaan mitenkään pommitettua...olis silti mukava että auto lähtee kunnolla ohituksessa, tai isolle tielle käännyttäessä. Mitään kovin isoja investointeja ei ole nyt vara tehdä, mutta pikkuhiljaa aina jotain. Suosituksia tähän?

    Pari muutakin pientä, mutta aika ärsyttävää vikaa tuossa on, jotka on tarkoitus heti laittaa kuntoon. Vilkun viiksi ei palauta itsestään ja tihkuasento ei toimi vinkkareissa. Myöskään lasinpesutoiminto ei ilmeisesti kuuluis toimia noin. Nyt se ruutaa vain pesuaineet lasille, mutta ei pyyhi automaattisesti. Mistähän tuo pesurin toimimattomuus mahtaa johtua? Onko releessä vika, ja mitenköhän sen voisi tarkistaa?

    Ja mistä saisi edullisesti tuon vilkunviiksen? Tässä mallissa on vakionopeuden säätimen painikkeet, niin en löytänyt yhtään sellaista noista parista kaupasta, joista katselin. Edullisia varaosapuljuja saa suositella enemmänkin.

    Vakionopeudensäätimestä olisi kans kysymys, että onko sille mitään tehtävissä, että nopeus yleensä niiaa hieman, ennenkuin se löytää oikean nopeuden?

  • #2
    Eikö kenelläkään yli 200:sta lukijasta ollut antaa mitään vinkkejä :(

    Olis vielä yks mukavuuteen vaikuttava juttu, eli saisko tuon nykyisen keskuslukituksen helposti kauko-ohjattavaksi?

    Comment


    • #3
      Kaikkiin kysymyksiin löytyy vastaus foorumilta, hakua kehiin.

      Comment


      • #4
        No tähänkään en esimerkiksi onnistunut löytämään, että passaako 99-01 mallin vilkun viiksi tuohon mun 95:een? Siihen oli halpa nimittäin halpaa viikseä saatavilla yhdessä kaupassa.

        Comment


        • #5
          Vakkarilla oleva vilkunviiksi ei ole tuohon malliin halpa. Kyseistä viiksipakettia ei löydy mistään muusta mallista, joten hinta on melko suolainen. Uusi orgisosa oli ainakin muutama vuosi sitten n.150€. Halvalla jos haluaa, niin purkaamolta/eBaysta.

          Vm. -95 1.8t on vielä vaijjerikaasulla, joten vakkari on alipainetoiminen. Nopeuden niiaaminen johtuu siitä että järjestelmällä kestää hetken aikaa saada vaijeria vetävän palkeen taakse sopiva alipaine. Voihan siitä tarkistaa alipainelinjojen kunnot, pienien vuotojen varalta. Kuitenkin kyseessä on osittain alipainecruisen ominaisuus.

          Tuosta 1.8t:n tehottomuudesta on kyllä käyty täällä foorumilla paljon keskustelua, jota löytyy kyllä hakemalla. Tiivistettynä kuitenkin jos ecu saa virheellisen tiedon ilman määrästä (hajonnut maffi, ahtovuoto/yms.), menee se melko herkästi vikatilaan. Vikatilassa ahtoja ei ole juuri ollenkaan. Vikakoodien luku on näissä aina hyvä lähtökohta vianetsintään.

          Pyyhkijän/pesurien vika on ettei signaali kulje viikseltä toimilaitteelle. Vika on jossain siinä välillä, eikä sitä pysty näin internetin yli diagnosoimaan sen tarkemmin. Käytännössä helpoin lähteä selvittämään ongelmaa kaivamalla sähkökuvat esiin, ja mittailemalla, mihin asti signaali kulkee. Sähkökuviin pääsee käsiksi esim. https://erwin.audi.com/erwin/showHome.do

          Keskuslukituksen saa kauko-ohjattavaksi lisäämällä siihen kauko-ohjaimen. Alkuperäistä jälkiasennussarjaa ei ole olemassa, mutta tarvikkemallisen voi asentaa. Tarvikkeena löytyy paljon erilaisia vaihtoehtoja. Yksinkertaisin ratkaisu on erillinen kauko-ohjain, jonka asentaminen vaatii käytännössä vain muutaman johdon liittämisen ohjeiden mukaan johtosarjaan. Jos hieman enemmänb haluaa nähdä vaivaa, niin tarvikkeina myydään myös integroituja stilettiavaimia, jonka avainaihon voi käydä sitten suutarilla jyrsityttämässä. Useimpien suutarien pitäsi myös pystyä kopiomaan ajonestosiru vanhasta avimesta.

          Tuossa nyt lyhyet vastaukset kysymyksiisi. Kaikista noista on tosiaan ollut runsaasti keskustelua foorumilla. Haun käyttäminen saattaa tuntua alkuun työläältä, mutta kyllä sieltä niitä vastauksia löytyy kun vaan vähän jaksaa kaivella. Hakua kehotetaan käyttämään, jotta keskustelu tietyistä aiheista/ongelmista pysysisi yhdessä paikassa, jolloin ne voidaan myöhemmin löytää haulla.

          Comment


          • #6
            Kiitos hyvistä vastauksista! Kyllä minä aina sitä hakua koitan ensin käyttää, mutta jos ei ongelmaan sillä heti löydy vastausta, niin sitä luovuttaa. Tottunut siihen, että sen kans saa sitten lukea kymmeniä sivuja kaikkea sellaista, joka ei auta mitään.

            Taidan siis tyytyä tuon viiksen kanssa sellaiseen ratkaisuun, että hommaan erilliset napit...ehkäpä sellaiset rattiin kiinnitettävät. Laitan kyselyä vielä johonkin purkaamoille asiasta.

            Comment


            • #7
              Itse olen pariin autoon tehnyt vakkariviiksen myös muovihitsaamalla vakkarin napeilla varustetun viiksen loppuosan normimallin varteen. Ylleensä noissa on kanavat johdoille jo olemassa, joten asennus on melko yksinkertaistta.

              Muvihitsuksen olen suorittanut noissa tapauksessa ihan vain isolla kolvilla. Sauman olen lopuksi hionut tasaiseksi ja liekittänyt toholla, jolloin alkuperäiseen tekstuuriin on jäänyt vain hyvin pieni ero. Sauma on vielä käytännössä jäänyt ratin taakse piiloon, joten melko huomaamaton asennus noista on tullut.

              Comment


              • #8
                No tuohan on aivan näppärä patentti. Taitaa olla jopa helpoin toteuttaakin, kun ei kerran alkuperäistä osaa tunnu edullisesti löytyvän =)

                Comment


                  #9
                  Tekniikka-aiheiset kysymykset ja asiat käsitellään foorumin rakenteen mukaisesti tekniikka-aluilla.

                  Comment

                  Working...
                  X