Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Renkaiden vaihto vuosaaressa, ei mennyt ihan niiku elokuvissa...

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Renkaiden vaihto vuosaaressa, ei mennyt ihan niiku elokuvissa...

    T:MI KENAN ZAZA PESU (Y-tunnus: 1352995-8), eli toisinsanoen Vuosaaressa Kolumbus ostoskeskuksen parkkihallissa sijaitseva autopesulassa tapahtunutta:
    Tyttöystäväni mummin auto vietiin kyseiseen autopesulaan pesuun ja kesärenkaiden vaihtoon. Töiden jälkeen vasemman puolen takarenkaasta puuttui yksi mutteri, pesulasta väitettiin että pinnapultin kierteet olivat jo hajalla kun he rupesivat tekemään töitä (talvirenkaat olivat neljällä pultilla kiinni ja tähän mennessä vaihdettu aina käsin, ilman pulttipyssyä). Kyseessä on 5000km ajettu toista vuotta vanha auto. Rikki menneestä pinnapultista ja hajotetusta mutterista näkee selvästi että sitä on yritetty väkisin runnoa väärille kierteille ilman minkäänlaista esikierrätystä kierteille pulttipyssyllä, jos kierteet olisivat jo olleet rikki niin mutterissa olevat kierteet eivät olisi alkupäästä täysin kuluneet pois ja pinnapultin kärki ei olisi sen näköinen kun se on (ensimmäiset 3 kierrosta ovat aivan rusetilla).
    Autopesulan kommentti asiaan oli että "kyllä se rengas pysyy siinä kolmellakin kiinni, vika ei ole meidän aiheuttama mutta jos maksat niin voimme sen joku päivä korjata kun vaan satumme löytämään sopivan kierrepakan". Tietäen että autolla tehdään 2 päivää tapahtuneen jälkeen matka Kokkolaan ja takaisin, eli n. 1000 kilometriä, joka tietenkin on mahdollista myös kolmella pultilla, mutta nyt on kumminkin kyseessä aikamoinen liikenneturvallisuus riski.

    Menin tänään itse pesulaan vähän tiedustelemaan korvauksista, esimies ei yllättäen ollut paikalla mutta sain työntekijältä hänen puhelinnumeronsa ja tavoitin hänet. Hän oli edelleen sillä kannalla että kierre oli jo rikki kun he alkoivat tekemään renkaidenvaihtoa, vaikka sanoin että minulla on riittävä näyttö että kierteet ovat menneet pulttia kiinni laitettaessa ja että jos kierteet olisivat olleet tuollaiset niin mutterin laittaminen olisi ollut mahdotonta. Hän kommentoi ensin asiaa että hän ei tiedä mitä hänen työntekijänsä on tehnyt mutta on vakuuttunut että kierre oli jo rikki ja kun tiedustelin asiasta lisää niin hän sanoi itse tehneensä kyseisen renkaidenvaihdon ja että hänellä on näyttöä siitä että kierre on jo ollut rikki ja myönsi sanoneensa mummolle että kyllä kolmella pultilla voi ihan hyvin ajaa, että anna mennä vaan. Kysyin että laittaisiko hän oman äitinsä ajamaan autolla jossa on kolme pulttia kiinni 1000km. Johon hän totesi että:"Tämä ei kuulu enää tähän aiheeseen." Sanoin että vaadin autoon laitettavaksi uutta pinnapulttia, jonka hän kuulema voi vaihtaa mutta haluaisi veloittaa siitä, koska vika ei ole heidän aiheuttama.

    Asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan harkitaan vakavasti.

  • #2
    Asiaa vain eteenpäin, älä todellakaan jätä tätä tähän.

    Comment


      #3
      Kenan zaza pesu...ei voi mitään kun hymyilyttää. Tulee mieleen Masan Auto Ky jota piti Reilu Masa elokuvassa Raid. No, se siitä. Toki on ikävää että on vahinko sattunut ja vielä ikävämpää liikkeen suhtautuminen asiaan. Rahallisesti tuossa ei ole isosta asiasta kysymys, osat maksaa muutaman euron ja siihen pinnapultin vaihtotyö päälle, että sikäli tappelussa ei ole mieltä. Periaatteen vuoksi kuitenkin kannattaa vähän jo tapellakin niin kauan kun se tappelu ei maksa mitään. Negatiivinen julkisuus firmalle maksaa kyllä monin verroin enemmän kuin tuollaisen virheen korjaaminen.

      Comment


      • #4
        Kuulostaahan tuo nyt omituiselta selitykseltä kun oletettavasti ennen renkaanvaihtoa renkaassa on ollut 4 mutteria kiinni. Tuskin se mutteri on syksylläkään mennyt sen paremmin kierteelleen. Tai sitten syksyllä on ollut pitkä jatkovarsi käytössä.

        Comment


          #5
          Kovana vaan! Pitäis taas kuin Mies myöntää virheensä. Pulttipyssyllä ei sitä "alkuhuumaa" sille päräytykselle kuiteskaan oteta. Ja kiire ois huono selitys.

          Comment


            #6
            Koska kyse on oletettavasti rahallisesti varsin pienestä asiasta, suosittelen etsimään mieluummin jonkun kompromissin ja jättämään kyseisen firman menemään asiakkaiden puutteessa ihan itsekseen nurin.

            Mahdollisesti olet täysin oikeassa ja yritys yrittää vain vedättää, mutta riitauttaminen eteenpäin on valitettavasti vähän sama kun ampuisi vihollista oman jalkansa läpi. Asia seisoo byrokraatin pöydälle x kuukautta ja sillä välin vitutus ainoastaan kasvaa ja yleensä lompakot kapenevat molemmin puolin. Ei yhden pinnapultin arvoista, sanoisin.

            Comment


              #7
              Veikkaan että kyseinen pulju ei nurin mene, vaikka ei siellä renkaita vaihdattaisi kukaan. Taitaa isoimman osan tuotoista saada kuitenkin auton pesuista.

              Comment


                #8
                Laita vaan Kuluttajaviranomaiselle ilmoitus, sieltä tulee sitten se ehdotus mitä tehdään. Ja ottavat yhteyttä ko.firmaan joka toivottavasti jo säikäyttää.
                En tiedä onko sama firma, mutta samassa lokaatiossa heput pilasi kaverin auton, kun käytti siellä pesussa. Oli musta pesun jälkeen harmaa " joo käytettiin uutta harjaa" eikä niitä hiekkaharjoja jotka makaa astiassa " joo käytettiin kunnolla vettä".
                No nyt joku kysyy miksi vei sinne pesuun, no siksi että siihen asti on pesulat osanneet pestä auton ihan ok, eikä se ole auto jota hinkataan kuin sitä kuuluisaa kipeää..

                Comment


                  #9
                  Tuossakaan ei tarvi jättää sitä rikkinäistä osaa korjaamatta. Jos firma ei suostu tapahtunutta vahinkoa korjaamaan, asiakkaalla on oikeus se omalla kustannuksellaan korjata muualla eikä autoa tarvi pitää rikkinäisenä siihen asti että riita tavalla tai toisella purkaantuu. Korjauksen hinnan saa sitten hakea tyrineeltä taholta tarpeen vaatiessa vaikka rosissa. Jos nyt jotain niin kaikki kirjallisena joka paikasta.

                  Comment

                  Working...
                  X