Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuinka monta olutkeissiä mahtuu A4een?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Viime syksynä A6 C5 perässä 44 laatikkoa mietoja ja 7 laatikkoa viinaa+ jtn. irtopulloja. Takapenkki nypätty pois ja penkki kaadettu päälle. Kannatti ottaa takapenkki pois ku sieltä löyty toinen avain kaukosäätimellä. KW:n V1 alusta talvikorkeudella meni suht vaivattomasti, ei muistaakseni raapassut missään. 2 desiä nousi bitissä kulutus paluumatkalla kulutusmittarin mukaan. Kaksi ihmistä reilulla jalkatilalla tultiin. Ensi kerralla jollain pakulla, koska näin kaukaa joutuu tulemaan.

    Comment


    • #32
      Virossa votkakartelli -> http://www.iltalehti.fi/talous/20140...53667_ta.shtml

      Onneksi meillä Suomessa ei ole samaa ongelmaa :=)

      Comment


        #33
        Ei meillä mitään kartellia ole, valtio on tehnyt siitä monopolin niin kaikki on hyvin...

        Comment


          #34
          A6 C5 tavaratilaan verhon alle mahtuu huomaamattomasti ainakin 24 laatikkoa, sammutin, retkituoli ja työkalupakki.

          Comment


          • #35
            4g sedaniin meni n.60 lavaa mukaanlukien takapenkki :)

            Comment


              #36
              Nus nus, lavoja ei varmaan menny noin montaa ;) nus nus loppu :D Anteeksi, oli pakko.

              Comment


                #37
                Erittäin aiheellinen huomautus. Mua on vuosia tuttanu ku kaverit puhuu hakeneensa Tallinnasta esim. kymmenen lavaa kaljaa. Ite yleensä tuonu maksimissaan sen yhden ja se ~90 koria riittää pitkäksi aikaa vaikka keskivertoa enemmän siideristä ja lonkerosta tykkäänkin.

                A8 D3 konttiin menee vakiona aika tasan 25 koria, takapenkit+niiden jalkotilat hyväksikäyttäen ~20 lisää.

                Comment


                • #38
                  Niihin lavoihinkin pakataan eri tuotteita eri kerrosmäärillä ja kuvioilla. Itseäkin on aina vituttanut "lavat", kun puhutaan laatikoista/paketeista.

                  Comment


                    #39
                    Alkuperäinen kirjoittaja Ugemi Näytä viesti
                    4g sedaniin meni n.60 lavaa mukaanlukien takapenkki :)
                    Jäikö paino sallitun rajan alle?

                    Comment


                    • #40
                      No äkkiähän tuon lasket. 8kg*60=480kg. 610 on taas ko. version suurin sallittu kokonaispaino suurempi kuin omapaino, joten kyytiläiset huomioituna mentiin varmaan n.20kg yli sallitun itseasiassa.

                      Comment


                      • #41
                        Mites homma menee teorian ja käytännön välillä? S8:ssaä on 2350 kantavuus, omapaino 1940kg ml. 75kg kuski ja tankki 90% täynnä. Parilla kaverilla höystettynä paino olisi 2150kg. Tästä jää 200kg juomille. 410kg kantavuus tuntuu varsin ujolta, etenkin kun sporttialusta vanhanakin on mun mielestä todella jäykkä.

                        Tohon 200 kiloon juomia on aika vaikea saada mahtumaan. Voi olla että menee lähemmäs 100kg yli. Onko fyysisten rajoitteiden vuoksi väliä jos kantavuuden yli menee, vai onko toi lakitekninen juttu? Manuaalin mukaan akselipainot saavat olla jotain 1450x2 eli 2,9t ellen väärin muista. Vanteet kestävät 3t ja renkaat 3,5t.

                        Yksi vaihtoehto on tulla lähes tyhjällä tankilla ja ilman vararengasta, sillä pystyy säästään 100kg painosta. Toisaalta virossa sais tankin täyteen monta kymppiä halvemmalla, joka osaltaan kuittaisi matkakustannuksia, täältä Tampereelta kun bensaa menee hakureissulla varman 80€ edestä.

                        Yli 2000kg painoissa ylipaino alkavalta kilolta sakko on 90€/100kg. Määrääkö tullimiehet keventämään kuormaa ts. pitääkö matkustajien ottaa junakyyti kotiin, vai miten toimitaan jos tuosta narahtaa?

                        Comment


                          #42
                          Kyllä jouset saa aika pohjassa olla, että tullimiehet asiasta kiinnostuu.

                          Comment


                            #43
                            Kyllä, tullimiehet määrää keventämään kuormaa tai matka ei jatku jos sattuvat pysäyttämään ja laskutoimituksia tekemään, tämä näkyi ihan siinä tv-ohjelmassakin. Omasta kokemuksesta muutaman kerran tulli erityisesti on ollut syynäämässä hidastepompun kohdalla jousitusta. Nyt viimeaikoina ajojärjestelyt Länsiterminaalissa on vähän muuttuneet niin ovat olleet eri paikassa. Kerran kuulin takana tulevana kun sanoivat toisilleen "nyt on Vitossa kyllä niin jouset pohjassa että otetaan sivuun".

                            PS. Touaregissa on ilmajouset :) ja sinne mahtuu 60 laatikkoa ikkunoiden tasalle kun kaataa takapenkit, ihan kattoon asti jos lastais menis varmaan n. 80.

                            Comment


                            • #44
                              S8:n konttiin meni 18 salkkua, yks kori, 10 viinitonkkaa, sekalaisia pulloja. Takapenkin toiselle puolelle pari salkkua ja kori, ehkä 20 pulloa jalkatilaan. Takarenkaat muutenkin ovat hieman kaaren sisällä, eivät ne mielestäni tavallista enempää ole sisällä kuormankaan kanssa.

                              Konttiin olisi mennyt lisääkin jos olisi taiteillut, mutta ei viitsinyt ihan kaikkea sinne laittaa. 72L 98E0 maksoi jotain 100€. Jännää että täällä ei ole 98:ssa etanoita yhtään.
                              Attached Files

                              Comment


                              • #45
                                Kuvassa teknistä etumatkaa 20 vuoden takaa...kunnolliset saranat, jotka mahdollistavat koko kontin hyödyntämisen. Harvinainen varuste uusissa sedaneissa, liekkö vähän liian kalliit valmistaa kertakäyttökullttuurin aikakautena.

                                Comment


                                • #46
                                  Yksi syy voi myös olla se, että noiden kanssa ei helposti saa sähköllä avautuvaa ja sulkeutuvaa luukkua toteutettua. Kaasujousten kanssa täytyy aivan itse availla ja sulkea luukkua. Kaasujouset sinänsä eivät ole kalliit, tarvikkeet oli jotain alle 40€/pari, tuskin saranoidenkaan valmistus kovin kallista on?

                                  Ajettavuus oli mielestäni asiallinen täydellä kuormalla. Edessä 2.8bar ja takana 3.2bar, sillä lähinnä kuorma tuossa lisääntyy taka-akselin päällä/takana. En oikeastaan huomannut eroa 400kg kevyempään. Tosin vettä rupesi satamaan heti Helsingistä lähdettyämme, joten eipä siinä oikein uskaltanut kokeillakaan.

                                  D2 kasin kontin vetoisuus on siis n. 25 salkkua, enemmänkin saattaa mahtua, jos pakkaa huolellisemmin.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Komea vintagefiltteri tossa ekassa kuvassa, näyttää ihan siltä niinkuin olis just autoliikkeestä haetulla autolla reissussa, tuossa viime vuosituhannen vaihteessa.

                                    Comment


                                      #48
                                      Yksi syy voi myös olla se, että noiden kanssa ei helposti saa sähköllä avautuvaa ja sulkeutuvaa luukkua toteutettua.
                                      Helposta en tiedä, mutta D3 Kasissa on samanlaiset saranat ja siihen saa sähköisen luukun. Ja siinä on myös kaasujouset.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Sitten en osaa sanoa mitään järkevää. Onhan tuollaiset kaasujouset tosi kätevät. Tuntuvat kestävän hyvin käytössä, ja niiden vaihtaminen esim. 10v välein on helppoa ja halpaa. Eivätkä tosiaan tuki kontin aukkoa yhtään.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X