Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaihdoin vuotavan residual pressure venttiilin ilmajousen kylkeen. Mikä se nyt sitten onkaan. Huomenna näkee että tuntuiko se vaan epäilyttävän helpolta remontilta vai oliko se sitä oikeasti.

    Comment


    • Venttiilihän pitää paineet. Sen verran kovat luulot itsestä sain sen jälkeen että päätin kokeilla saisiko seatin kuskinpenkin istuinosan lämpiämään selkänojan lisäksi. Kyllähän sieltä musta täplä löytyi ja sain ne hengettömät rihmat liitettyä uusiksi. Nyt pelaa sekin.

      Comment


      • Molemmat vetonivelet kumeineen luonnollisesti. Vasemmalle ylemmät tukivarret. Olipa vielä melko helppoa purkaa koska ylätukivarsien pultti on ollut vasta auki jokunen kk takaperin. Lähti 5 minuutissa ilman väkivaltaa. Varapyörän parempi kiinnitys koska subikotelo. Ilokseni varmistuin samalla että öljynsyönti on loppunut. Vissiin liikaa nurkka-ajo kun viimeiset kymppitonnit olivat syöneet öljyä. Ensimmäinen pitempi siivu ja motorflush auttoi todennäköiseen karstoittumiseen. Ei tarvi ainakaan vielä tutkia enempää. Vielä kun saisin uuden vilkkureleen jota on duunin kautta tilattuna odotettu vasta syyskuusta...

        Comment


          Aamupäivästä tein vähä leikkaa liimaa hommia golfin etulokasuojaan että mahtuisi piikkipyörä pyörimään ihan ääri asennossakin. On ärsyttävän pienet lokasuojat mk3 korissa. Ykköseen sama pyörä sopii mukisematta. Lisäksi rakensin puskurin kiinnityskohtiin sopivan hinauslenkin ykkös koriseen, että saatiin rocco sisälle. Myös puskulevy maastopakettiautoon aloitettiin.

          Comment


            B6seen vaihdettiin kytkin. 8h kahteenmieheen, sis 2xkahvi- ja ruokatauko.

            Comment


              Kiillottelin venttiilinkopankantta.

              Comment


                Tuommonen häkkyrä tuli turattua. Saa nyt yksinkin mikroauton pukille, pojasta kun ei vielä ole juuri avuksi nostamisessa. 24ah akku tulee vielä tuohon kiinni.
                Pukataan takapuskurin alta auton alle ja sitten vinssillä kyytiin.

                Click image for larger version

Name:	IMG_20170224_110023.jpg
Views:	1
Size:	223,4 Kt
ID:	1636469Click image for larger version

Name:	IMG_20170224_110105.jpg
Views:	1
Size:	253,4 Kt
ID:	1636470

                Comment


                  Sain ahtoputket valmiiksi sekä rälläköin sisälokarista palan että sai ilmansuodattimen mahtumaan. Tiedä sit miten ahdistaa noin pieni putsari..? No ei tässä mitään hulluja olla hakemassakaan.

                  Comment


                    Hyvältä näyttää konehuone. Aika passelin kokoinen välijäähy pikkukoriseen, perinteisen 600x300 sijaan. Lähdötkin sopivasti taakse päin.

                    Comment


                      Thänks. :) No juu, saa tos silti aika relulla kädellä suolistaa etupuskuria. Syyläri keulalla tekee asiat melko ahtaaksi.

                      Comment


                      • Tuli vaihdettua takapaksiin uusi kahva, nyt saa taas auki ilman sisäkautta konttaamista:)

                        Comment


                        • Vaihdoin Polon etuoven lukon, tosin turhaan. Olikin vain vaijeri irronnut ulkokahvan sisäpuolelle tulevasta muovikehikosta. Samalla vaimensin ovipellin.
                          Attached Files

                          Comment


                          • Vanhat lokarit otin irti ja putsailin sisälokareiden takaa hiekkapaskaa pois. Huomenna jatkuu massauksella ja jos vaikka etulokarit sais kiinni.

                            Comment


                              Shitteriin vaihdoin raitisilmasuodattimen. Että minnuu vituttaa nuo autot joissa raikkari on sellaisessa paikassa että vanhaa pois ottaessa kaikki se suodattimen keräämä paska varisee johonkin jalkatilaan.

                              Esmes C5 Audissa filtteri lähtee konehuoneen kautta pois ja ennen kaikkea niin päin että likainen puoli on koko ajan ylöspäin eikä roskat lähde siitä mihinkään jos ei oikein vasiten ala tomuttamaan. Tuossa ranskanpaskassa filtteri lähtee keskikonsolin takaa pystyasennossa poikittain polkimien suuntaan niin että koko suodatinta on vielä pakko vääntää ja taivuttaa että se mahtuu tulemaan polkimien ja rattiakselin välistä kolostaan pois. Tämä toki erikseen varmistaa että aivan jokainen hiekanmuru varmasti lähtee suodattimesta irti ja auton lattialle. Aivan turhaan laitoin uuden suodattimen, vanhaan ei montaa hiukkasta jäänyt kiinni.

                              Comment


                              • Alkuperäinen kirjoittaja Zoml Näytä viesti
                                Vanhat lokarit otin irti ja putsailin sisälokareiden takaa hiekkapaskaa pois. Huomenna jatkuu massauksella ja jos vaikka etulokarit sais kiinni.
                                Lokareiden takaa massassin ja uudet etulokarit heitin kiinni. Puskurinkin heitin jo hollille, täytyy se vielä kiinnittää kunnolla. Sit enää sisälokarit ja pakopiutken lämpösuojan kiinnitys, niin voikin jo ajaa leimalle..

                                Comment


                                • Vaihdoin öljyt muistin varassa olevilla kilsoilla. Huoltokirjaan merkatessa huomasin, että vaihtoväliä oli menny vasta puolet.

                                  Comment


                                  • En tallissa, mutta työn ohella välikelivanteisiin raudan poisto ja pinnoite.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                    • Kevyttä putsia kasikympille, maanantaina museoajoneuvotarkastukseen.

                                      Comment


                                        Hieno 80!

                                        Comment


                                        • Sehän näyttää ihan kuin minun ensimmäiseltä Audilta. Toivottavasti on ohjaustehostimella, nuo tehostamattomat on talviliukkailla suorastaan hengenvaarallisia...

                                          Tallissa värkkäsin kaiutinritilöitä suorasta verkosta B6.een. Yllättävän hankalaa hommaa kun noissa on monenlaista muotoa ja taivutusta, mutta toisaalta rentouttavaa näpertelyä.

                                          Comment


                                          • Vähä laippoja ja työkaluja pakosarjoihin pikkuhiljaa.



                                            Comment


                                              Niinkin hurjan homman kuin öljyn vaihto. Longlife öljyt laitoin vaikka 15k välillä ajankin. 5W30 504 00/507 00 LL 2.5 tdi BDH

                                              Comment


                                                Viimeistelin RX7:n museotarkastusta varten.

                                                Comment


                                                  RS yritti opeloitua alustan osien osalta ja nyt on homma siinä vaiheessa, että pitäisi osata laittaa kaikki omalle paikalleen. Eli aloittelin näiden sijoitusta auton alle. Mistä pisteistä olisi paras tehdä apurungon paikan mittaus? Nyt se on vielä sen verran löysällä, että säätö onnistuu tehdä.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    Ekat turailut Audin parissa, ei tosin tallissa vaan katoksessa: takaluukussa oleva varoituskolmion lokeron kannesta tuli vaihdettua katkennut lukitussalpa, hansikaslokerosta vaihdoin ulomman hidastimen (toiminta parani hieman, mutta ei tuo vieläkään hyvä ole) ja sammunutta rekisterikilven valoa tuli ihmeteltyä.

                                                    Ilmeisesti valon kanta luukussa on kärähtänyt, koska valo ei syttynyt uudellakaan polttimolla. Hitusen erikoiselta se kanta näyttikin. Jatkettava siis harjoituksia tuon osalta.

                                                    Comment


                                                      Neuvoin rouvaa raidetangon ulkopään vaihdossa ja jarrujen ilmauksessa passattiin. Melkein kaikki hommat sai omin avuin hoidettua mikä hieman yllätti.

                                                      Comment


                                                        Veljen perheen kakkosautona toimivaan Anjovikseen opetuspolkimen. Pääsee kummipoika harjoittelemaan katsastuksen jälkeen liikenteeseen.

                                                        Comment


                                                        • Hallilla vahasin roottorin takakannut Collinitella. Kohtahan ne vois rykästä alle kun kelit näyttää suosivan.

                                                          Comment


                                                          • 5cyl kollektoria koitin valmistaa kerhotoverille. Toisen sain hepattua ja toinen paloina.

                                                            Comment


                                                              Huolsin, pesin, vaihdoin talvirenkaat alle ja koeajoin urkin. Nyt odotellaan Leviä :)
                                                              Attached Files
                                                              Viimeksi muokannut JPohja; 12.3.2017, 16:57.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X