Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kyseessä siis late model Corvetteihin sopiva Tremec T56/TR6060 kuori jo testiajossa olevalle dog box vaihteistolle. Suunniteltu isommille forceille, tosin testimuulissa ei oo ku vajaa 1600hp/ 2000nm

    Kuori on neljä osainen, kuvassa kaksi ensimmäistä.

    Comment


    • Ilmeisesti billetistä koneistettu, upea! Kauan tuollaisen kairaaminen vie?

      Comment


        Onko tuo tehty Suomessa, vai muualla?

        Comment


          Jösses! :o

          Comment


          • Ihan kotimaista tekoa niin sisälmykset kuin kuorikin.

            Comment


              Talvikulkineeseen uutta alustanosaa ?
              Attached Files

              Comment


                Ei varmaankaan kauhean kauaksi mene, jos täältä lähtee billettiä kyselemään.
                https://www.asiakastieto.fi/yritykse...4411/yleiskuva

                Comment


                • No itseasiassa tavallaan menee kyllä mutta joku sekaannus projektiin saattaa olla..
                  Viimeksi muokannut skeletorR; 6.1.2017, 09:30.

                  Comment


                  • Eilen ja tänään koitin tehdä kollektoria. Vielä se vitonen pitäisi veistellä. Lvi liikkeestä putki 42x3.2mm. Click image for larger version

Name:	20170106_193514.jpg
Views:	1
Size:	54,6 Kt
ID:	1636035

                    Comment


                    • Tunkkasin toisen puolen ylös ja revin pohjamuovin rippeet irti. Pitää muuten semivittumaista mekkalaa kun raahaa asfalttia. :D

                      Comment


                      • Kesäauton moottorin alakerran niputtamista. Putkikoneen kyseessä ollen on muutama ylimääräinen ohjelmanumero, mutta kyllä se siitä. Puristussuhteita mittailin myös, aika tarkkaan 13:1 näyttäisi tulevan :)

                        Comment


                          Suoritettiin loppuun eilen aloitettu BKP jakohihnan vaihto ja jälkkäriksi Polon jarrujen vaihto. Kävin välillä töissä lepäämässä ja jatkoin vielä päivää ysikympin jarrujen pesulla ja kunnostuksella. Tuntuu että näin 14 tunnin jälkeen alkaisi jo riittämään.

                          Comment


                            Vaihdoin polttoainesuodattimen kutoseen, vetäsi nimittäin toissapäivä ilmeisesti itsensä kesken matkan jäähän. Samalla piti teipata pohjasta ilmaröörit umpeen mutta empäs muistanut.. viimetalvena teippasin ja oli huomattavasti vähemmän jäätä pohjamuovin päällä jäähdyttämässä öljypohjaa.

                            Comment


                              18h puunauksen jälkeen. Lomien kunnianksi.
                              Attached Files
                              Viimeksi muokannut ramp; 7.1.2017, 00:01. Perustelu: typo

                              Comment


                                Vaihdoin B5:een vaihteistoöljyt. Hävisi kolmosen kytkeytymisen tahmeus ylöspäin vaihtaessa laakista. Entisillä oli ajettu 68000 km.

                                Comment


                                  Sulattelin wankelia.

                                  Comment




                                    Minäkin tutkiskelin ja vähän pirrailin wankkelia.

                                    Comment


                                      Markuksella taitaa olla yksi roottori enempi? Mulla 12A.

                                      Comment


                                        Ihan kahden roottorin moottori tämäkin. 13B MSP

                                        Comment


                                          Ostin taas yhden syyn viettää aikaa tallilla. Muutama osa käyttöön ja loput hyllyyn.
                                          Attached Files

                                          Comment


                                            Pesin kiukaan painepesurilla myös sisäpuolelta. On sitten mukavempi liimailla parit revenneet kanttaukset nippuun tai vaihtaa kummallekin puolelle kyljet muuten ehjään pakettiin.

                                            Comment


                                              Irrottelin etuylätukivarsien pitkät pultit beeseiskasta ja vaihdoin vaihteiston kannakkeen.

                                              Eihän ne pultit yhtenä kappaleena lähteneet, mutta ei nyt mitenkään mahdottomasti vastustelleetkaan. Toisen sai pyssyllä väsyttämällä hiljalleen liikkeelle ja toisen sai kannan katkettua liikkeelle mutterin päästä prikkoja käyttäen vetämällä. Ilman pulttipyssyä ja rälläkkää olisi kyllä aikaa palanut...

                                              Comment


                                                Meinasin nepagolffiin vaihtaa tulpat. Ompahan keksintö tuommoinen 1.6 8v AKL kone. Ei koko tallissa sellaisia työkaluja että olisi tuplat saanut irti ottamatta imusarjaa edestä pois. Pitää mennä paremmalla järjellä jatkamaan toisella kertaa.

                                                Comment


                                                • Hopsis, eikö olekki viheliäinen.
                                                  Siihen tarvii erikoistyökalun, taipusan varren.

                                                  Comment


                                                    Näin päättelin kun ei edes 3/8 nivelet sopineet väliin. Ei oo koskaan tullut sitä taipuisaa jatkoa hankittua mutta nyt tulee halvemmaksi hankkia saati alkaa imusarjaa repimään irti.

                                                    Comment


                                                      Sama homma pitäs tehdä emännän AKL Boraan. Muutaman kerran oon suunnitellut tuota tulppien vaihtoa, mutta ei ole jaksanut sen pidemmälle sen asian suhteen mennä.

                                                      Comment


                                                        Mulla on pyörän taaemmat tulpat myös ärsyttävän ahtaasti, että pitäisi ihan kaikki katteet kuoria pois niiden saavuttamiseksi. Taipuisa jatko voisi ollakin hyvä idea noihin.

                                                        Comment


                                                        • Nostin venttiiliblokin pois varapyöräkotelosta :)

                                                          Comment


                                                            Vaihdoin terapialeluun öljyt ja suodattimen, lisäsin yhden äänenvaimentimen heti downpipen perään, vedin uudet johdot ilmastoinnin flektille releen kautta (entiset oli mallia "pikapatentti" käytettävissä olevilla tarvikkeilla jääradalla), metsästin ahtovuotoja painetestillä ja Leak Detectorilla ja tiivistin kavennetut peltivanteet possumassalla. Vielä olisi tällä viikolla taiottava aikaa torsen-modille, viskon korvaamiselle sähköflektillä, sen sähköille/ohjauksille ja miljoonalle muulle pikkuasialle. Mikähän siinä on että ne huollot/korjaukset tulee aina vasta siinä vaiheessa mieleen kun pitäs olla radalla rälläämässä?

                                                            Comment


                                                              Ranetettu 8L pääsi nosturille. Irtosi aski että saa kytkimen vaihdettua, askista tarvitsee toinen vetarin stefa vaihtaa. Syylärikin irtosi kun tihkui nestettä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X