Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei ole cabriota tainnut automaatti-ilmastoinnilla tehtaalta tulla?
    aktE vois auttaa... Cabrion kohdalta löytyy kyllä varustekoodit:
    9AB air conditioner
    9AD air conditioning system with electronic regulation
    9AK air conditioning system with electronic regulation and ram air regulation

    Suuntaa antavasta (räjäytys)kuvasta aut.ilmastoinnin paneelin numeroa klikatessa kuitenkin sanoo: "Part number unknown". Tuolta pohjalta vois oletta ettei ole saanut tehtaalta.

    Comment


      Bulgaarian pylväsporaan tein sähkökaapin korotuspalan 25mm alumiinista. Nyt pitäs mahtua tamu syvyytensä puolesta kaappiin sulakkeiden ja kontaktorien kera. Töissä tuli jyrsittyä samaan koneeseen etupuolelle samasta 25mm alumiinista "billet" mallinen painonappi kotelo johon pitäs mahduttaa potikka, 2-3 painonappia ja 1-2 kiertokytkintä ja kaikki 60x180mm alueelle.

      Comment


      • Passatin (1.9tdi -07 @340tkm) vauhtipyörän vaihtoa. Ei vielä koskaan ole näin pahasti räjähtänyttä omalle kohdalle sattunut.
        Attached Files

        Comment


          Pitikö mitään ylimääräisiä ääniä? :P

          Minä vaihdoin ässään bensapumpun, kun ahdoilla loppui veto kuin seinään neljän tonnin kohdalle. Joku oli vaihtanut sinne ehkä liian tehottoman pumpun, tosin sihdissä oli vähän sotkua myös.

          Ja sitten ropasin toistakin ässää, se ei enää käynnistynyt. Vissiin suuttui koska on seisonut jo ainakin kuusi vuotta :) Siitä oli pumppu jumissa, meisselillä kun kävi tökkäämässä niin heräsi.

          Comment


          • Kaverille lainasin tallia e34 jatkeen laittoa varten. Seurailin sitten aikani etummaisten nostokohtien ruostekorjausta ja sitten pitikin ottaa ohjat omiin käsiin.
            Omalla tavallaan ihan mielenkiintoistakin näpertelyä tuo, mut on se loppuviimeksi todella syvältä perseestä olevaa hommaa.
            Mut ompahan hyvä mieli kun tulee homma tehtyä ainakin omasta mielestä kunnolla. Ja eikähän tuo läheskään niin paha tapaus ole kun ex. -95 vm. mannelavetti.

            Jussi: On se passattikin nyt sentäs yksvärinen, jos jotain positiivista pitää keksiä ;)

            Comment


            • Passatin takaovi tuli aukaistua. Kaikki mahdolliset konstit tuli käytettyä, ennen kuin viimeisenä keinona piti porata pari reikää oven sisäpeltiin kiinnitysruuvien aukaisemiseksi, jotta sai lukkokoneistoa väännettyä siten, että loksahti auki. Varmuuden vuoksi poistin lukon sähköosat, jotta ei napsahda uudestaan takalukkoon. Vaihdetaan jossakin vaiheessa uudet osat oveen.

              Toinenkin vika tuli paikallistettua, jäähdytysnestettä vuotaa kaikista pahimmassa paikassa olevasta letkusta. Pieni reikä, mutta millään ei pääse edes koskemaan kyseiseen letkuun, jos mitään ei pura edestä. Sen verran tutkin asiaa, että ainakin pari letkua joutuu ottamaan edestä irti, jos alakautta yrittää. Yläkautta vaihto vaatisi ainakin polttoainesuodattimen, ahtoletkujen, yhden vesiletkun ja laturin irroittamista.

              Muutenkin tuli katsottua autoa siihen kuntoon, että voi lähteä katsastusinssiltä kysymään mitä muuta vikaa autossa on raidetangon pään ja vuotavan letkun lisäksi.

              Comment


                B6 vaihdoin sporttiratin pappamallisen tilalle, samalla vaihtelin konepellin tuulihaan ehjään ja polttimoita vaihtelin taakse. Oli päässy hapettumaan kontatktit kun ollu vettä umpiossa...

                Comment


                • Honda kömpijään vaihdoin toisiorattaat! En varsinaisesti tänään, koska tiivisteiden ja muun häslingin takia venähti pariin viikkoon. Noin 16% keveämpi välitys tuli, pitäis keventyä puiden kuskaamiset.

                  Melko tuskallinen operaatio, mutta nyt se on kasassa ja toimii! Melkoisen voittajafiilis.

                  Comment


                    Vaimennuksen valmistelua projektiin.

                    Comment


                      Justiinsa turaan Forte flushia viimeisimpään sahapukkiin. Vaihdoin venttiilikopan tiivisteet eilen illalla ja näytti niin kovin karstaiselta yläkerta. Kumma kun vasta 370tkm ajettu.

                      No enihuu fortehuuhtelun kanssa on aina enemmän kuin perseestä istua autossa pitämässä kierroksia siinä parissa tonnissa. Sähkökaasu kun on niin ei voi ees vaijeria lukita millään. No sit välähti että Unisettingsilla +1200 idle RPM ja write to ecu. Ja kappas, tyhjäkäyntikierrokset ~2000RPM eikä tarvi ite seistä puolta tuntia polkimella.

                      Comment


                      • Firman sprintteriin lisäakun.

                        Comment


                          Aloitettu projektin äänieristys ja saumojen / koteloiden massaus.

                          Comment


                          • Avasin ässän konepellin ja huokaisin syvään.

                            Comment


                              Syyssiivous 5T:hen.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Halusin tietää millainen tuo "Ebony Black" oikeaasti on, joten ajelin A2:n myllyllä joutessani. Konepelti ja muutama "ongelmakohta" kahteen kertaan ja loppu auto 1-stepinä hienolla aineella. Kyllähän siinä olisi louhittavaa jos täydellistä hakisi, mutta on se noinkin huomattavasti siistimpi ja kiiltääkin kivasti!

                                Comment


                                • Bemarin ruosteet on peitetty kun viimeinenkin tunkinkohta sai peltiä päälleen ja lopuksi massakerroksen ja sisälle kotelosuojan. Hieno keksintö tuollainen tunkkauskohta, vag:n suosima nostokohta peltien pokkauksessa onkin ihan tylsä ratkaisu kun se harvemmin ruostuu edes liki 30 vuotta vanhoissa autoissa...

                                  Passatti sai viimeinkin ajovalojen pesurit jotta loppuu niistä nalkutus katsastuksessa. Oli tuossakin laatimista ihan kyllästymiseen asti vaikka periaatteessa on vaan pultata valmiit osat kiinni.

                                  Comment


                                    Vaihdoin loput tukivarret, molemmat taaemmat alavarret ja toisen alaetuvarren. Loppui se helvetin klopina :) Muut onkin vaihdettu keväällä jo. Alaetuvarresta oli puslasta revennyt keskiosa kokonaan irti ja liikkui sormin painellen sentin verran edestakaisin, enkä ole edes ajettavuutta moittinut :D

                                    Comment


                                    • Kiristin taas pikkuauton käsijarrua. Kuskin puoli jäi tekemättä, koska pultti jumi kiinni ja kului jo hieman pyöreäksi quattrogrip avaimella. Pitää hankkia uusi pultti ennen kuin alkaa uudestaan tekemään.

                                      Comment


                                        Korjasin kasikympistä takaluukun valot. Oli johdot rispaantuneet poikki läpiviennin kohdilta.

                                        Comment


                                          Purin b5:sta tolpat, laatikon ja apurungon pois. Alkais konehuone olemaan pikkuhiljaa pesua ja hiomista vaille.

                                          Comment


                                            En omassa vaan lainatallissa, jonka nosturi helpotti huomattavasti TT-Thermon asennusta. Talvi saa tulla.

                                            Comment


                                              Aeb B5 keulan otin huoloasentoon. Mukavan simppeli rakenne tuossa. Ei näin ensikertalaisellakaan tuossa kovin kauan saanut tuhrautumaan.

                                              Comment


                                                Suunniteltiin bensalinjoja. Onko tää se ns. "money shot"? :)

                                                On muuten hemmetin työlästä suunnitella bensalinjoja niin että on kaikki oikeat nikaleet, ilman ylimääräisiä osia. No, vielä puuttuu osia, ja ylimääräisiä on jo jostain kumman syystä ostettu.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	135,9 Kt
ID:	1633867
                                                  Vaihdoin pari tiivistettä, onpahan nyt opeteltu tääki homma.

                                                  Comment


                                                    Alkuperäinen kirjoittaja okkim
                                                    Suunniteltiin bensalinjoja. Onko tää se ns. "money shot"? :)

                                                    On muuten hemmetin työlästä suunnitella bensalinjoja niin että on kaikki oikeat nikaleet, ilman ylimääräisiä osia. No, vielä puuttuu osia, ja ylimääräisiä on jo jostain kumman syystä ostettu.
                                                    Kyllä tuossa "money shotissa" taitaa touhu yksiköt vilkkua ja paperiraha vaihtanut omistajaa...?

                                                    Siellä on ollut joku yli-innokas tilailemassa nikaleita kun ylimääräisiäkin eksynyt joukkoon...no onhan ne kivan näköisiä.

                                                    Comment


                                                      Tulipas vaihettua B6 ikkunahissi, olipahan homma, samoilla lämpösillä vaihtelin tehostajaan tuoreempaa öljyä kun sattu olemaan purnukka hyllyssä. Tietenkin piti viellä pestä sotkut ja vahata auto :)

                                                      Comment


                                                      • Vaihdoin A2:een molemmat etujarruletkut. Polon letkut sopivat 1:1 kunhan, mutta korin puolen letkun päälle täytyy tehdä hieman lisää tilaa kiinnikkeeseen. A2:n alkuperäiset ovat 15mm ja Polon 17mm, mutta koska A2:n omat letkut maksaa 2x enemmän oli helpompi hakea Polon letkut Motonetin hyllystä ja näyttää kiinnikkeelle vähän viilaa.

                                                        Comment


                                                          Itseasiassa pannuhuoneen nurkassa. Pikahuoltoa golfin koneelle. Kampuran vaihto, kun katkesi kaikki vauhtipyörän pultit akselin päähän. Oli myös kampuran hammashihnapyörän kiila murtunut vaikka kiristetty joka kerta oikein.
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                            Otas kuva siitä kampuran päästä. Itse yritin saada katkenneet pultit yhdestä kampurasta ulos, mutta ei onnistunut.

                                                            Comment


                                                            • Tämä tapahtui "isossa tallissa" paikallisen autoliikkeen pihassa Suomen Ford-pääkaupungissa. 29-vuotias harrasteauto kuskasi kiltisti liikkeen pihaan mutta visiitin jälkeen ei edes luvannut käynnistyä vaikka startti pyöritti vimmatusti. Kerkesin siinä jo vajavaisilla työkaluilla repimään kaikki kojelaudan alusmuovit yms. irti ja surffaamaan puhelimesta releiden ja ecun sulakkeiden sijaintia. Automyyjätkin olivat tilanteen huomattuaan avuliaalla tuulella ja osallistuivat vianetsintään ainakin henkisenä tukena. Konehuoneesta oli mielestäni jo kaikki paikat syynätty mutta huomasin sitten viimein että laturin nastasta syöttönsä moottorielektroniikalle saava noin 6-neliöinen punainen kaapeli oli katki liittimen juuresta. Loistavaa suunnittelua: Lauri on koneen yläosassa ja heiluu tietty ajon aikana melko tavalla. Siitä on alle 10cm pitkä kohtisuora veto johtosarjalle lukkopeltiin joten tuo lyhyt pätkä joutuu ottamaan vastaan koko koneen liikkeen. Hollannin Volvo ei ole harrastanut mitään vedonpoistoja joten tuo oli ihan kaapelikengän varassa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X