Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kekkasin vanhasta vessaharjan pidikkeestä hyvän telineen pullolle, johon valuttaa vanhat jarrunesteet kun ilmaa jarruja... :D
    Attached Files

    Comment


      Jarrutehostimen vaihdoin B6:een. Täytyy sanoa että yllätyin kuinka helppo homma oli.

      Comment


      • Joku kumma oli mennyt laittamaan auton pakoputkeen tällästä kennoa... Ihme hommaa.
        Kulutus tippui 0.5l ajotietokoneen mukaan, mutta todellista ei pysty sanoa, kun ei sitä pahemmin ole tullut laskeskeltu.

        Comment


          Seattiin räpläsin jarrut toimimaan. Senhän voisi melkeinpä jo leimata.

          Comment


            Vaimon autoon kilvenalusen sain laitettua

            Comment


              Emännän a3 taas pitkästä aikaa kunnolla vahattu ja puunattu kuntoon (nyt kun oli vielä puuhapuolen talli vapaana).

              Tulossa ehkä myyntiin vuoden sisällä, siitä saa joku helmen jumalmoottorisen ensimmäisen omistajan pitkäkaton haldexilla...

              Comment


                Kohta kuullaan kun Jari kehuu Haldexia ;)

                Comment


                • Vaihdoin pikkukakkoseen vasemman takaoven lukon ja rekisterikilvenvalot sekä mittailin vähän ilmastoinnin sähköpuolta.

                  Comment


                    Eilen iltapäivällä neljän aikaan aloitin ja iltakympiltä lopettelin Mondeon kansiremppaa. Tänään aamulla sit viimeiset tarkistukset, nesteet sisään ja vehkeet tulille. Kyllä mieltä lämmitti kun kone käy neljällä...

                    Jako tarkistettu, se on ihan presiis. Ohivuotomittarilla kaikki sylinterit näyttävät keskenään samoja arvoja, noin 20-25% mutta puristuksia ei ole nelosmukissa lainkaan. Ennen koko operaatioon lähtemistä mittasin puristukset ja silloin 1. ja 4. pytyissä oli ns. täydet, keskimmäisistä vuosi pakoventtiilit hiukan. Kansi tuli eilen koneistamolta, venttiilit hiottuna/läpättynä ja 8 uuden pakopuolen istukan kanssa, venttiilit paikoilleen kasattuna. Duratecin kansihan menee niin että ensin ruuvataan kansi paikalleen ja sitten vasta laitetaan hytikat ja akselit paikoilleen.

                    Eipä tule muuta mieleen kuin että siellä jää nostaja kantamaan. Pienellä vauhdilla käsin pyöritellessä nostajat toimivat silmämääräisesti normaalisti kun venakoppa irrotettuna niitä seurasin mutta vaikkapa siinä puristuspaineita mitatessa starttimoottorin kierroksilla ei sitten enää sulkeudu.

                    Kyllä ei taas kiinnosta sitten yhtään alkaa purkamaan koko paskaa uudestaan.

                    Comment


                      Ehostin S2 ratin vinyylimaalilla. Vielä kun pääsis 3D tulostimen ääreen niin sais tulostettua uuden vilkun palautuskorvakkeen.

                      Comment


                        Komfortblinker (plug & play)tuli asennettua ja jarrusatuloiden kevyt ehostus mattamustalla.

                        Comment


                        • Molemmille vehkeille kinnaspesu. Audiin lisäksi sovittelin Rotiformeja alle ja suihkin jarruosiin mattamustaa. Kakkikseen laitoin ratin suoraan.

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                            Eilen iltapäivällä neljän aikaan aloitin ja iltakympiltä lopettelin Mondeon kansiremppaa. Tänään aamulla sit viimeiset tarkistukset, nesteet sisään ja vehkeet tulille. Kyllä mieltä lämmitti kun kone käy neljällä...

                            Jako tarkistettu, se on ihan presiis. Ohivuotomittarilla kaikki sylinterit näyttävät keskenään samoja arvoja, noin 20-25% mutta puristuksia ei ole nelosmukissa lainkaan. Ennen koko operaatioon lähtemistä mittasin puristukset ja silloin 1. ja 4. pytyissä oli ns. täydet, keskimmäisistä vuosi pakoventtiilit hiukan. Kansi tuli eilen koneistamolta, venttiilit hiottuna/läpättynä ja 8 uuden pakopuolen istukan kanssa, venttiilit paikoilleen kasattuna. Duratecin kansihan menee niin että ensin ruuvataan kansi paikalleen ja sitten vasta laitetaan hytikat ja akselit paikoilleen.

                            Eipä tule muuta mieleen kuin että siellä jää nostaja kantamaan. Pienellä vauhdilla käsin pyöritellessä nostajat toimivat silmämääräisesti normaalisti kun venakoppa irrotettuna niitä seurasin mutta vaikkapa siinä puristuspaineita mitatessa starttimoottorin kierroksilla ei sitten enää sulkeudu.

                            Kyllä ei taas kiinnosta sitten yhtään alkaa purkamaan koko paskaa uudestaan.
                            Voiko tuossa olla mitoitus niin tarkalla että venttiili on nyt hiottu liian syvälle. Parissa V6 tdi:ssa törmännyt tähän.

                            Comment


                              No tuohon en kyllä osaa vastata. Kaikki 16 venttiiliä oli hiottu, onko ne tapana samaan syvyyteen kuitenkin koneistaa vai vedetäänkö ihan ranteella yksitellen?

                              Comment


                                En tiedä, joku ammattilainen vastatkoon tuohon.

                                Noissa dieseleissä olen sitten hieronut hytikkanostimen pohjasta tavaraa pois kunnes venttiili taas menee kiinni.

                                Comment


                                  Korjausta aiempaan tekstiin, tässähän ei ole hydraulisia välyksentasaajia vaan ne vanhan liiton kupit. Purin uudestaan nokat irti eilen illalla ja meinasin tänään selvittää mitä siellä sitten tapahtuu. Nyt on siitä parempi tilanne että viimeksi kantta kasatessa oli vielä imu- ja pakosarjat irti, nyt ne on paikallaan ja koneen saa käynnistyskuntoon verraten pienellä työllä.

                                  Nostinkupeissa on sisäpuolella pohjassa numeroin merkitty esim. 322 tai 328 joka lienee jokin välysmitta? Löysin jo eilen netistä jonkun korjausaapisen Duratecille, nyt en sitä enää löydä.

                                  Comment


                                    Miten tuossa sitten välykset säädetään? Jos on koneistuksia tehty niin pitäähän ne kohdalleen laittaa.

                                    Comment


                                      Nyt löysin sen korjausaapisen. Niitä kuppeja on saatavana eri vahvuisina (numero kupin pohjassa) ja sieltä ihan rakotulkilla mitataan välys paininkupin ja nokan välistä ja korjataan sitten tarpeen vaatiessa vaihtamalla oikean vahvuinen kuppi.

                                      Minä laitoin vaan vanhat kupit samoille paikoilleen. Kaupan kautta hakemaan uusi rakotulkki, eipä tässä sitä ennen oikein mitään muuta voi tehdä ennen kuin mittaa.

                                      edit:

                                      Jo vain. Välykset pitäisi olla imu ~0,25mm ja pako ~0,30mm. Eihän ne ole sinnepäinkään ja pakopuolella ei parin nostajan kohdalla mennyt edes 0.05mm tulkki väliin. Eiköhän se tästä selviä.
                                      Viimeksi muokannut hopsis; 15.7.2016, 13:16.

                                      Comment


                                        Tätä voisi jo siirtää ihan omaksi ketjukseen kun alkaa mennä totiseksi. Mittasin venttiilivälykset, otin nokat irti ja katoin paininkuppien pohjalta kupin paksuuden. Nuo kun laskee yhteen ja vähentää saadusta sitten oikean venttiilivälyksen niin pitäisi saada selville oikea paininkupin vahvuus, eikö vain?

                                        Eli [välys tällä hetkellä + paininkupin vahvuus tällä hetkellä - ohjevälys = oikea kuppi].

                                        Jos tuo kaava on oikein niin jotain on pielessä ja pahasti, pakopuolella pitäisi kaikista kupeista saada pari kymppää pois ja osa antaa tuon laskun tulokseksi jo miinusmerkkisiä lukemia parin sadasosan verran. Pakopuolelle vaihdettiin istukat, onko siinä vaiheessa mahdollista että venttiilit menevät nyt sen verran syvemmälle kanteen ja onko tässä muuta vaihtoehtoa kuin hioa nokkaa? Vai olenko aivan väärin käsittänyt koko asian?

                                        edit:

                                        Soitto koneistamolle vahvisti, istukat koneistettu jolloin venttiili menee muutaman kympän syvemmälle. Olisi pitänyt ottaa saman verran venttiilin yläpäästä pois mutta näin ei ole tehty. Voi vittu että kiinnostaa taas purkaa kaikki ympäriltä pois. Imusarja, pakosarja, kilometritolkulla johtosarjaa ja letkua. Samaan konkurssiin sitten taas uusi kannentiiviste ja uudet kansipultit jotka täysin tarpeetonta rahanmenoa.
                                        Viimeksi muokannut hopsis; 15.7.2016, 14:35.

                                        Comment


                                          "Laitoin" aluset kiinni. Tai siis porasin vanhat pultit pois, tein uudet kierteet ja kaivoin kaikista mahdollisista pusseista, lokeroista ja laatikoista että löysin rosteri pultit ja prikat!

                                          Comment


                                          • Siivousinnostus iski ja annoin sen viedä mukanaan. Tarkoittaa lähinnä lakaisemista ja vähemmän oleellisten tavaroiden roudaamista pois työtiloista.

                                            Isomman hallin puolelle tuli laitettua nosturin luo paineilmakela ja 3x2 pistorasiaa. Lisäksi jatkoin nosturin kauko-ohjauskapulan piuhat ulottumaan reilusti nosturin toiselle puolelle.

                                            Comment


                                            • Kesäloman alkamisen kunniaksi vaihdoin ilmastoinnin flektin. Ei siinä yhtään liikaa tilaa ollut vaihtaa.
                                              Attached Files

                                              Comment


                                                C4:een autoglymin punanen + collinite 915

                                                Viimeksi muokannut mursu135; 16.7.2016, 12:52. Perustelu: Kuva

                                                Comment


                                                  DIY lasten uima-altaan lämmitin. Muuttui nämä kelit sellaiseksi, että jää uimiset aika vähiin ja reilu 5 m3 ostettua vettä menee hukkaan. Joten laitoin auton syylärin allaspumpun kiertoon ja 20 kW:n löpölämmittimellä lämmitän syyläriä. Ei se halvin mahdollinen lämmitys, mutta oli ainakin halpa rakentaa. :) Ja eipä tuota nyt joka päivä huudateta.

                                                  Laskennallinen lämmitysteho 13 kW:n luokkaa ja tuo vesimäärä lämpeää sillä 1.8 astetta tunnissa, jos ei jäähtymistä oteta huomioon. Sen vaikutus on kuitenkin aika vähäinen, kun lämpötilaero ilman ja veden välillä on pieni. Tietysti maa jäähdyttää myös hieman. Löpöä tuo haukkaa karvan alle 2 l/h.

                                                  Comment


                                                  • Kohtalaisen tehokas päivä tänään tallissa. Kelit on kun on mitä parhaimmat suorittaa moottoripyörän maalaus keskellä kesää, piti tarttua tuumasta toimeen. Aamusta purku ja osien valmistelu maalausta varten, ja ennen iltapäivää oli jo uusi väri pinnoissa :)
                                                    Samalla myös siistimistä paikoista mihin nyt pääsi käsiksi ja K&N ilmansuodattimen vaihto. Kuvat ei niin hyvälaatuisia kännykkäkuvia.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Etu ja takarinkuloiden plastidippaus suoritettu

                                                      Comment


                                                        Hammastankoa olen irroittanut b5:stä mutta noiden putkien irroittainen on aivan saatanasta. Olen harkinnut hirttosilmukan teko-ohjeiden etsimistä youtubesta.
                                                        Edit: putket irti mutta Horst on vetänyt rattiakselin pultin niin tiukkaan että saa vain työkalut kappaleiksi.
                                                        Viimeksi muokannut Japi; 17.7.2016, 16:50.

                                                        Comment


                                                          Kelmut irti etusivulaseista ja ilmaistoinnin painekytkimen vaihto.

                                                          Comment


                                                          • c5 etujarrupalojen vaihto. Yllättävän iso duuni kun piti jo työkalukin käydä erikseen ostamassa ja ihmetellä, miksi ulompi pala oli liki uusi ja sisemmät loppu. Oman mausteensa hommaan toi toki saatavilla olevien jarruvaihtoehtojen määrä, kun piti levyt ensin mitata ja sitten dekoodata, että minkä valmistajan jarrut nyt onkaan.

                                                            Comment


                                                              Noinhan nuo aina tekee, että se sisempi eli männän puoli melkein pelkästään kuluu.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X