Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pesin auton ja tallin edustalta sepelit ja lehdet pois. Vaihdoin kesärenkaat alle ja pesin talvirenkaat, samalla pesin suurimmat hiekat maalaamolle menevistä osista (puskurit ja helmat).

    Comment


    • Vaihdoin kakkoseen öljyt ja ilmansuodattimen, ja totesin samalla että edellisessä katsastuksessa mainittua haljennutta vetarin suojakumia ei ole vaihdettu ja repsikan puolen raidetangon sisäpää on väljä. Pitää hieman keskustella myyjäliikkeen kanssa huomenna!

      Comment


        Puhdistin ässän takakontin lukon. Voi herranjestas että se oli hapettunut! Ei auttanut mikään liuotus CRC:llä, piti ottaa pöydälle ja kovemmat konstit käyttöön. Tärytin sitä paineilmavasaralla ja liotin öljyssä, mutta sekään ei auttanut kuin vähän. Sitten lämmitin pillillä. Lopuksi kun keinot oli käytetty, piti kaivaa konstit esiin. Laitoin avaimen reikään ja koputtelin sen pikkuvasaralla pohjaan. Sekään ei mennyt helposti, mutta muutaman kerran kun sitä sinne tökki niin sain menemään.

        Olisi kyllä pitänyt ottaa kuva siitä, mutta sormet oli niin likaiset etten jaksanut. Eli käyttäkää hyvät ihmiset sitä takaluukun lukkoa aina välillä jos haluatte että se toimii! Minulla on vielä toisessa autossa sama homma odottamassa, mutta enpä tiedä viitsinkö alkaa purkamaan muuten kuin pakottavasta tarpeesta.

        Comment


          Alkuperäinen kirjoittaja ^^BeBe Näytä viesti
          Korjasin äiteen TT:n Längsbeschleunigungssensorin. TTforumin ohjeilla.VCDS mukaa oltiin jatkuvasti 2G kiihdytyksessä. Kokeilin korjauksen jälkeen, niin nollaa näytti paikoillaan ja reagoi kääntelyyn. Jos nyt korjaa ESP vian niin säätyipähän se 80e ebay osto. Suomesta noin 180e...
          Komentotakas… Anturi toimii niin kauan kun joutuu puristukselle omalle paikalleen. Noh uusi tilaukseen. Cruisen sain kuitenkin heräämään eloon. Joku oli yrittänyt ranettaa kytkinpolkimenkytkimen nippusiteellä paikoilleen. Eihän se ollut pysynyt ja ecu luulut kokoajan että kytkin pohjassa. Nyt tukevasti kiinni.

          Comment


            Huuhtaisin A4:n, herkistelin käsijarruvipuja, totesin jarrupalojen olevan vaihtokunnossa, kävin ja vaihdoin uudet. Putsailin ja voitelin liukutapit ja vaihdoin kesärenkaat.

            Comment


            • Vaihdoin T5:seen jarrusatulan. Pyöränkulmat säädettiin eilen ja samalla meni koiranluut ja kallistuksenvakaajan puslat vaihtoon. Samoin iskarin yläpään laakerit.
              Illalla vaihdoin vielä orkkisvälijäähdyttimen paikalleen katsastussetää varten. Jotenkin ottaa päähän repiä puskuria irti edestakaisin. Huomenna sitten sama homma edessä jos leima tulee. Rikoin peitelätkät puskurista, oli kylläkin tarvikemallin eivätkä meinanneet irrota. Olihan ne kiinni jo 3 päivää...
              Sävyero maalattujen keulan osien ja loppuauton välillä on niin suuri että varmaan menee värjäykseen koko auto jossain vaiheessa. Tuo oli joskus aiemminkin ollut lunastettuna ja ilmeisesti maalattu jollain muulla sävyllä. Ei ainakaan volkkarin värikartasta mikään saman värinumeron liuska osunut lähellekkään..

              Comment


              • Jonssin 2055 turbo moottorisahaa koitin elvyttää. Kun on kipinä hukassa.Viimme syksynä toimi vielä. Otin puolan käteen ja heitin leivinuuniin kuivamaan 80C. Epäilin että kosteus tekee temput mutta ei. Huomenna käydä korjaalta kattomassa ehjä tilalle. Orkkis puola -98 vuodesta asti, kestäviä on näköjään.

                E: Käytetyn ehjön puolan hain. Saha käy ja kukkuu ja on herkempi lähteen käyntii. Ties kuinka kauan ollu puola vikainen kun ei oo lähteny niin hyvin käyntiin.
                Viimeksi muokannut To87; 31.3.2016, 12:03.

                Comment


                  Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                  Puhdistin ässän takakontin lukon. Voi herranjestas että se oli hapettunut! Ei auttanut mikään liuotus CRC:llä, piti ottaa pöydälle ja kovemmat konstit käyttöön. Tärytin sitä paineilmavasaralla ja liotin öljyssä, mutta sekään ei auttanut kuin vähän. Sitten lämmitin pillillä. Lopuksi kun keinot oli käytetty, piti kaivaa konstit esiin. Laitoin avaimen reikään ja koputtelin sen pikkuvasaralla pohjaan. Sekään ei mennyt helposti, mutta muutaman kerran kun sitä sinne tökki niin sain menemään.

                  Olisi kyllä pitänyt ottaa kuva siitä, mutta sormet oli niin likaiset etten jaksanut. Eli käyttäkää hyvät ihmiset sitä takaluukun lukkoa aina välillä jos haluatte että se toimii! Minulla on vielä toisessa autossa sama homma odottamassa, mutta enpä tiedä viitsinkö alkaa purkamaan muuten kuin pakottavasta tarpeesta.
                  En ole omassa autossa käyttänyt kertaakaan tuota takaluukun lukkoa 6 vuoden omistajuuden aikana. Ollut jumissa jo ostaessa, joten en tiedä kauan se on ollut jumissa jo edellisellä omistajalla. Kuulostaa siltä, etten ehkä minäkään rupea sitä vapaaehtoisesti jumppaamaan. Täytyy pitää huoli, ettei oven lukolle käy näin. :)

                  Comment


                    Joo vähintään oven lukkoa kannattaa käyttää silloin tällöin. Täytyypä muistaa availla Kasia muutaman kerran avaimella, nyt kun tämä tuli mieleen! :)

                    Comment


                      Mun pitäis puhdistaa ässän kontin lukko. Napit heitti taas toimimasta, niin olisi kiva päästä konttiin, jos tarve ilmenee :) Täytynee rakennella nappi kajuuttaan mistä saa jatkossa kontin auki.

                      Comment


                        Niin tosiaan ne napit saattaa myös lopettaa toimintansa. No onneksi kakessa on vielä se avausnappi.

                        Comment


                          Kake ei ole kertaakaan toiminu tuossa. Lauantaina kokeillaan taas saada toimimaan kun on uutta kaikki avaimessa.

                          Comment


                            Avasinpas luukun verhouksen kun tämä kakesta avaus/apumoottori oli päättänyt jämähtää auki asentoon. Ei siis pysynyt luukku kiinni. Nitkuttelin ja uitin vähän rasvaa liikkuvien osien väliin. Tuossa C5sen luukussa on vielä mekaaninen yhteys kahvalla ja lukolla. Moottori vaan avustaa. Niin ja maalailin nahkarattia.

                            Comment


                              Laitoin portteriin takapuskurin ja etu kurakläpät takas pienen maalari reissun jäljiltä. Enään ei ruoste vaivaa ns. normipaikoissa. Traktorin etu tasauspyörästön lukko sai uudet kitkalevyt sisäänsä ja jos sit huomenna muljauttais sen paikoilleen ja kasais loppu aksilan takas.

                              On muuten helppo ottaa tasauspyörästö pois kun nappaa vaan vasemman akseliputken banjosta irti ja ottaa raidetangon irti nilkasta näin vähän yksin kertaistettuna. Toki ensin purin koko navan atomeiks kun navasta kuului "rikkinäisen laakerin ääniä" mutta kitkalevythän siällä piti mekkalaa johtaen äänen navan planeetta pyörästöön.

                              Comment


                              • Päivitin Wisky 7.85" tablettiin windows 10:n ja asensin VCDS:n. Homma jopa toimii :)
                                Attached Files

                                Comment


                                • Mun pitäs asentaa 10 mut jostain syystä ei lähde asentumaan. Olkoon tuo 8.1 sitten :D

                                  Comment


                                    Plussaan vaihdoin öljyt. Kiva se on aina auton alla käydessään huomata ettei tarvi ainakaan pohjalevyn ruostumisesta murehtia. Öljymäärän tarkistusväliä täytyy ehkä jatkossa hiukan tiivistää.

                                    Comment


                                      Menee öljy hyötykäyttöön kun tuolta kantilta katsoo. Vrt. esim. nämä surulliset TFSI koneet, jotka öljyää vaan pakoputken sisäpintaa :(

                                      Comment


                                        Vaihdoin vanhojen ja hivenen paskottujen aero twinien tilalle uudet aero twin- varret ja sulat. Ulosvetotyökalun leukojen päistä piti rälläköidä valumokkulat tasaisiksi, jotta mahtuivat varren alle. Noiden avulla varret kyllä napsahti nätisti irti akselilta.
                                        Vanhat aero twin- varret voin myydä edullisesti niitä tarvitsevalle, päihin tarvii vaan tehdä uudet tapit sulan kiinnikkeelle ja vetää mustaa maalia.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • A6seen vaihtelin kesätossut alle. Vaihteisto öljyjen sekaan heitin xado tökötin ja moottoriöljyt vaihtui siinä samalla. Ensimmäinen dippailu kohde oli kutosen maski aika jännää ainetta.

                                          Tämä xadon tuote siis 2kpl. http://xadoeurope.com/revitalizants-...zant-gearboxes
                                          Viimeksi muokannut To87; 1.4.2016, 20:28. Perustelu: Linkki tuotteeseen.

                                          Comment


                                            Vuotuinen ilmastoinnin läppämoottorien puhdistusoperaatio käynnissä. Alkoi olla tukalat oltavat autossa, kun lämpötilan säätömoottori jumittui kuumaan asentoon taas.

                                            Comment


                                            • Eipä ole tarvinnut turata 80:een mitään pitkiin aikoihin, mutta tänään korjasin en tallissa enkä edes hallissa vaan taivasalla pissapojan letkun. Katkenneiden kappaleiden päälle vain pitkälle matkalle paksumpaa letkua ja toimii taas.

                                              Comment


                                                Hieroin neidin autosta pahimpia naarmuja pois. https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=photo%2cjpg

                                                Comment


                                                  Kaivon kiillotuskoneen tallista ja kiillotin umpioista pahimmat jäljet pois, samalla innostuin varovasti kokeilemaan kiillotuskonetta jospa saisin muutamat naarmu ja paint transferit kyljestä pois. Lopputulos yllätti positiivisesti. Täytyy vaan hankkia dual action ton rotaryn tilalle ja kiillottaa koko auto viellä. :)

                                                  Comment


                                                    Ennen esson kahveja kokeilin opettaa kakea toimimaan Tuomon kertomilla ohjeilla. Ja perskeles!! Se toimii ny. Ja saan myös kontinkin auki. Kelpaa taas ja voi herran jumala se tuntuu luksukselta avata ovet kakesta :D

                                                    Comment


                                                    • V*lvon luukkulamppuja fiksasin. Osasi olla kerrassaan kolme eri vikaa samassa järjestelmässä, kylä nuo ruotsalais-hollantilaiset sähköjärjestelmät analogisine keskuselektroniikkamoduleineen osaa olla aika veikeitä.

                                                      Comment


                                                      • Vaihtelin clc meseen peilinvilkut. Vain 9 ruuvia irroittaa ja ottaa kuori käteen että saa vilkun vaihdettua.

                                                        Comment


                                                          Irrotettiin kaverin kanssa A4:stä kone. Jos sen sais kasikympin keulille juhannukseksi... Vuoden 2018 juhannukseksi.

                                                          Comment


                                                          • Etujarrusatulat tuli vaihdettua, kannakkeet yms rojut ympäriltä puhallettua ja maalattua. Suvikiekot alle. Koko päivän homma mutta onneksi otin varuiksi satulat. Männät aivan kypsät ja sisemmät palat loppu. " Enää" taakse sama homma. Tosin satulat lienee kunnossa. Nii ja alusta pitää vaihtaa kans...

                                                            Comment


                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Hezekiel Näytä viesti
                                                              V*lvon luukkulamppuja fiksasin. Osasi olla kerrassaan kolme eri vikaa samassa järjestelmässä, kylä nuo ruotsalais-hollantilaiset sähköjärjestelmät analogisine keskuselektroniikkamoduleineen osaa olla aika veikeitä.
                                                              480 volvo? äkkiseltään ei miuta luukkulamppu volvoja tule mieleen

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X