Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Rassasin ilmastoinnin kondenssiveden poistoputkea. Jos lattioiden lainehtiminen viimeinkin loppuisi. Kunhan nyt saa ensin kuivateltua maton.

    Comment




    • Maalailin irto-osia ja kasailin moottoria. Hyvä fiilis jäi maalailuista. Jotenkin palkitsevampaa kuin koneen sisäosien rassailu.

      Comment


      • Perhanan komea moottori Jussilla! Se on nyt sitten peruskorjattu kuten väristä voi päätellä :)

        Sattumoisin itsekin sivelin maalia moottorin kylkeen äsken. Värisävynä tosin hillitty musta ja alustana 2.5 10v bensakone. Öljypohjan pulttasin myös paikoilleen alakerran tarkastuksen ja tiivisterempan jälkeen. Tuli laitettua kaiken varalta tulpattu R½" nippa sinne öljypohjan kylkeen jos tulisi joskus tarvetta :)

        Comment


        • Kiitos! Kone on käyttökunnostettu, mutta ei täysin peruskorjattu. Eli rengastettu, laakeroitu jne. 2,5 tai oikeastaan 2,55 litrainen diesel tuo. Nuffield 3DL:stä. Väri pitäisi olla alkuperäistä vastaava Poppy Orange. Aika härski väri. :) Ruiskulla vedin, kun ei tuo maali oikein sutimisesta tykännyt.

          Comment


          • Viimeiset hienosäädöt kansiremontin jäljiltä, nesteet ja öljyt koneeseen jne. Lähti jopa käyntiinkin ja kaikki nesteet tuntuu pysyvän sisällä ja homma toimivan.

            Comment


              En ihan tallissa mutta tallin ulkopuolella. Hain C5 tekniikan osia kärryllä ja tuli siinä taas sama pulma että milläs minä ne painavat vehkeet saan kärrystä kotona pois. Raidasin pihan perältä vanhan mattotelineen, rälläköin sen alemman ritilän pois ja lähdin soveltamaan siitä sopivaa pukkia vaijeritaljalle. Ajatuksena oli ajaa kärry alle, nostaa taakka ylös, vetää kärry alta pois ja laskea taakka maahan. Sitten siirretään taas tellinkiä seuraavaan ruutuun ja toistetaan seuraavalle palikalle.

              Teoria oli niin hyvin pohkeessa että lähdin sen kummemmin suunnittelematta (ja miettimättä) rykimään. Sähkövinssi vetoauton koukkuun kiinni ja toinen pää orren yli nostettavaan palikkaan kiinni. Aika nopeasti tuli fysiikan lait vastaan kun telineen jalat oli niin lyhyet etteivät riittäneet yksinään pitämään tellinkiä paikallaan vaan lähti aina kaatumaan vinssin vetämään suuntaan. Laittelin sitten lopulta liinan vastakkaiselle puolelle puunjuureen kiinni ja sitä setuppia hienosäätäen lopulta alkoi onnistumaan. Siinä välissä tuli huomattua että jos vinssin vaijeri ja vastapuolella oleva kiinnityspiste eivät ole aivan kohtisuorassa linjassa niin koko paska vääntyy aivan rusetille.

              Toki aika pehmeää paskarautaa tuo vanha ruosteinen mattoteline oli alkujaankin mutta en minä sen nyt ihan noin helposti uskonut taipuvan. Sain kuitenkin yksinäni ilman hikeä takakelkan ja moottorin pois kärryltä eikä käynyt edes mitään vahinkoa. Myönnettäköön että sen verran kyllä jännitti että kaukosäätimellä käyttelin vinssiä sen verran kaukaa että vaijeri ei yletä leikkaamaan päätä irti jos sattuu napsahtamaan poikki/irti.

              Taka-akselisto olisi tullut omalla hielläkin kun kerran kyytiinkin meni käsipelillä, sillä oli kuitenkin hyvä harjoitella ennen painavamman moottorin nostoa. Jossain kuvassa näkyvät pakoputket on vaan metalliromukasasta kokeeksi haettu telineen jalkojen jatkeeksi. Konsepti kuitenkin toimii, tästä on hyvä jatkaa. Pitää suunnitella joku rissasysteemi jolla saa tuon telineen omavaraiseksi niin ettei tarvi aina solmia vastapuolelta jonnekin kiinni.
              Attached Files

              Comment


                Päätti sit bemari mökkireisulla rikkoa jakopään laaharit. Eikait siinä muuta olis halunnu tehäkään..? Onneks sain osat ja ajoitustyökalut näppärästi muutaman päivän viiveellä. Hommaahan tos on kuitenki, osienkin pesemisessä ihan älytön homma, oli vuotava kampuran stefa "vähä" niinku sotkenu koko koneen ja ympäristön. Jospa huomenna savut...



                Comment


                • Kittasin seiniä

                  Comment


                    Suoritettiin kaverin kanssa hänen suzukiin huoltoa, eli normi öljyt, suodattimet ja kaasarien pesu sekä etupään stefojen vaihto. Molempien yllätykseksi kone lähti vielä käymään.

                    Comment


                    • Maffin nyppäsin a6 keulalta pois, polttoainelinjat kun vielä ehtisi joku vklp uudistaa ja facetin pumpun asentaa.

                      Comment


                      • Epätoivoinen projekti (Fiat 118H cabrio -64) tuli lykättyä tallista uuden omistajan matkaan. Nythän siellä on vallan tyhjää. Kai sitä pitää joku romu taas ostaa :)

                        Comment


                        • Ceenelosta on tullut rassattua pitkin viikkoa.

                          Mutta jotain pientä on jopa saanut aikaiseksikin, muutama esimerkki:

                          Penkit ja lattiamatto pesty tekstiilipesurilla, tehty irrotettavasta kovilista jälleen irrotettava, takaluukun kahvamekanismi korjattu parilla peltiruuvilla, keskuslukko toimii taas kuskin ovestakin, etuovien palaneet nokialaiset korvattu kenwoodin erillissarjalla ja jäähdytysnesteen lämpöanturi vaihdettu.
                          Vielä pitäisi vaihtaa alatukivarret eteen ja takajarruletkut. Ja tehdä uusi pakoputki.

                          Nyt otan oluen...

                          Comment


                            Rikoin työkaluja. Piippuavain armahti ennen HP2 ilmausnippaa.
                            Attached Files

                            Comment


                              Tinavehkeeltä näyttää kun katsoo tuota leimausta.

                              Comment


                                Aito chrome vanadium työkalu. :)

                                Comment


                                  Joku markettisarja tuo onkin mutta yli 10 vuotta jo kestänyt. Tosin tuolla 11 millin piipulla taisin vääntää tänään ensimmäistä kertaa kun ei lenkkiavaimella jaksanut nippaa avata eikä sitä kokoa missään muualla ole käytössäkään.

                                  Comment


                                    Meinaat palauttaa Trafille kuoresta päätellen ;)

                                    Comment


                                      "Satku-satku" sai takovanteet allensa ja takaluukun pumput Urssista. Vanteet tuli pestyä ennen allelaittoa, vahingossa pesin autonkin siinä sivussa.
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • Saksinostin elää, nousee ja laskee [emoji4]
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Kiinnittelin kilvenalusen ja koodailin jenkkiparkit.

                                          Comment


                                          • Moottori/loota

                                            Tuli moottori ja loota otettua varaosa autosta pois. Hyvin taittu nosturin kanssa matka talliin nurmikkoa pitkin, kun piti tuo kone suojaan saada. Ei meinannu sit liikkua millään.

                                            Kokonaisena pakettina en edes tuota irroittamista lähtenyt yrittämään.
                                            jos tuon koslan vaikka joku päivä sais tuolta pihalta romuun.
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Viitoskoneen kannen putsaus ja kasaus kevytrempan jäljiltä. Jotenkin alkoi venttiilin lukkopalojen asennus vastustamaan (1/10 saatu paikalleen) niin jatketaan siitä sitten parempana päivänä.

                                              Comment


                                                Kivimies metallihommissa, kertokaas mulle miten saan kierretangon kestämään vääntymättä parhaiten, helpoiten, halvalla. :)

                                                8.8 lujuus ei tahdo riittää niin pyörittelin mutskuja tangon ympärille ja se on toiminut tähän saakka lyhyemmällä tangolla mutta nyt pitäis laittaa 6cm pitempi keppi ja luulen että huonosti käy ainakin ilman muttereita.

                                                Ajattelin jos hitsais tollasta huonekaluputkea tohon muttereiden väliin ja jos se vahvistaisi rakennetta. Totakeppiä pitää pystyä säätämään ainakin 1cm verran siksi kierretanko.

                                                Tälläsessä vekottimessa noi tangot kiinni.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                  offtopic ja tuntematta asiaa tarkemmin, mielenkiintoisen ja pätevän näkönen laite kivien laittoon, mutta ei tuo nyt mitenkään erityisen nopealta vaikuta? Ja työllistää kuitenkin koneen lisäksi useammankin kaverin...

                                                  https://www.youtube.com/watch?v=5AuK_k980tk

                                                  Comment


                                                    Ei tuota lasketa, eihän sillä ollut edes kypärää päässä :)

                                                    Voisin veikata että tuolla työasennolla tehden ei tosta hommasta jäädä vanhuuseläkkeelle.

                                                    Comment


                                                      Tää on just sitä mitä pomo joskus näytti miten näitä hommia tehdään. :)

                                                      Ton vajaa kaks minuuttia valmiiksi viereen tuotuja kiviä kyllä jaksaa latoa, katotaan 8h vuoron jälkeen missä ollaan. ;)

                                                      Tai jos ladot 5min. koko lavan yksin niin pääset heti töihin meille. ;)

                                                      Comment


                                                        Ei tuota lasketa, eihän sillä ollut edes kypärää päässä :)
                                                        Oi niitä aikoja kun pelkkä kypärä riitti..... :)

                                                        Comment


                                                          Pätevän oloinen kaveri, mutta ei tuo kovin paha nakki ollut, pohjan tekemisessä se iso aika menee.
                                                          Viimeksi muokannut Ipsi; 28.8.2015, 22:07. Perustelu: poistettu kommentti viestiin, joka poistettu

                                                          Comment


                                                            Jeps, kyllähän noita latoo vartin, ja ehkä jopa puolituntia. Pohjassa sitä aikaa menee. Koko 8 tuntia vaatii jo "kivimiehen".

                                                            Comment


                                                              Mamman a6:een uusi pakoputki ja hiukkasloukkujen putsaus rautakangella ja poralla.
                                                              2,5 tdi:in tuli alavääntöä kivasti lisää. Oli loukut tosi tukossa, antoi vikakoodia yliahdosta jo parin vuoden ajan silloin tällöin, mutta nyt loppui.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X