Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Nostin malmikasan ylös ja totesin että ei välttämättä huono ostos. Mukavasti sai nosturi runtua kun tuota malmi kasaa nosti ylös :)

    Comment


      Asesin kaverin A6 4f 2.0tdi etuvetoon Eberin sähköjä vaille valmiiksi. Kumma juttu miten noin isossa kopassa voi olla niin vähän tilaa lämmittimelle!
      Miksei paisuntasäiliön alle sopinut?

      Comment


      • Oli ohjaustehostimen letku ja polttoainesuodatin tiellä. WS-mallin lämmitin olisi ehkä mahtunut, mutta tuo WSC ei mitenkään järkevästi. Tuo oli ensimmäinen paikka johon kokeilin, koska aiemmin siihen on saanut lämmittimen hienosti.

        Comment


          Ok, webaston thermotop e/c sopii tuohon pumppuineen kaikkineen.

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
            Jostain syystä itselle on muodostunut perinteeksi että jouluna asennetaan lisävaloja autoon. Kolmas vuosi putkeen tänä vuonna ja ensimmäistä kertaa omaan kärryyn. Hirveän näköisethän nuo on mutta näkeepähän itsekin jotain. (Puhelimella näemmä kuva kääntyy hieman kieroon.)

            [ATTACH]35056[/ATTACH]
            Itse asentelin myös joulun aikoihin lisävalot keulalle. Kuvaa en kehtaa laittaa, kun ovat niin rumat, mutta jospa tuota talven yli kehtaisi katella. Lamppuina samat Rallye 3000, jotka olivat edellisen 80q:n keulalla.

            Samaan syssyyn ihmettelin ilmastoinnin läppämoottoteita, koska autoa ei saa sisältä niin lämpimäksi kuin pitäisi. Tappelin moottoripaketin irti, testasin, että toimivat ja tarkistin vielä että ovat puhtaat. Tappelin ne takaisin paikalle ja hoksasin irroittaneeni väärän moottoripaketin, ei tuntunut hyvältä. Piti irroittaa lämmönsäätöläppää ohjaava moottori konehuoneen puolelta, mutta irroitin sen ilmanjakoläppien moottoripaketin. Tuli vissiin hieman liian hätäisesti luettua ohjeet. Noh, tulipa tarkistettua nekin.

            Tämän viikon aiheena on varmaankin sen oikean läppämoottorin ihmettely ja sisätilanpistokkeen asentaminen.
            Viimeksi muokannut Ukkopaha; 6.1.2015, 15:16.

            Comment


              Ettei sullakin vain ois lämppärin kenno likainen? Kokeile samaa kuin minä tein just B5:een. (viesti 1017) Ero sisään puhaltavan ilman lämmössä on valtava.

              Comment


              • Portteriin jakoremmi ja etupallot (yllättävää). Oli vähän kenkku saada pumppu aikaan, kun heittokello ei mahdu ja joku oli kääntäny joskus pumpun hihnapyörää. Se nyt on korvakuulolla ja savulla ajotettu, kuulostaa paremmalle kuin koskaan.

                Comment


                • Lämpötilan anturi moottoriin p11 primeran romuun, vanha anturi kierrelukitteella kiinni.

                  Comment


                  • Pesasin audin ja sovitin uusia vanteita lumisateessa, naapurit katto taas ku hullua :D

                    Comment


                      Purin toisen projektin persposkien vastakappaleen ja laitoin rungon ripulilääkkeeseen.
                      Attached Files

                      Comment


                      • Ihmettelin nissanin tyhjäkäyntimoottoria tyhjäkäynti heiluu 1400-2000rpm mahtavaa.

                        Comment


                        • Alkuperäinen kirjoittaja jta Näytä viesti
                          Purin toisen projektin persposkien vastakappaleen ja laitoin rungon ripulilääkkeeseen.
                          Näyttää ihan Tunkan penkiltä?

                          Comment


                            No sellainenhan se.

                            Comment


                              2 viikkoa pihalla seisonut V8 tuli laitettua käyntiin ja siirrettyä velipojan talliin sulamaan. Aika jäässä on, kun kelit ollu +5 ja - 25 väliltä :D
                              Attached Files

                              Comment


                                Heh, just sain Cabrion siirrettyä talliin. Oli kans melkoinen iglu kun seissyt syyskuusta asti. Ei meinannut onnistua kun oli jäätynyt tassuistaan maahan.

                                Comment


                                • Eilen tein kotiteatterin takasivukaiuttimille kattotelineet ja tänään kaapeleita vetäessä tuli semmonen este eteen, että kaupan jalkalistauraan ei mahdu tykin virtakaapeli, hdmi ja 4kpl 2x1,15mm kaiutinkaapeli. Menin sitte listan kanssa talliin ja ajoin siihen lisää uraa. Jospa kohta mahtuis kaapelit.

                                  Comment


                                    Muutaman laatikollisen polttopuita. Nyt alkaa raksan hukkapuut olla pilkottuna josko kohta saisi tallin siivottua niin, että vois kitata kipsisaumat ja ruuvien paikat. Sitten maalia pintaan. Vielä kun LVI-mies tulisi kytkemään lämmityksen ja veden. Kohta auto talliin ja vaikkapa pesulle. Sen perään lukkojen putsaus ja voitelu. Sitten varmaan onkin jo kevät tai kesä? :-o

                                    Comment


                                      Yksi 02K aski muttereiksi. Aika hurjan näköinen kun ajettu viimeinen 2kk haljenneella kytkinkopalla. Öljyä valunut pikkuhiljaa kytkimeen ja vaihteet tuntunu vähän jäykiltä. Vitosen toinen ratas pyöri melkein tyhjää akselilla ja 3,4 ja 5 vaihde muutenkin tuhoutunut. Noh tarve olikin vain pakkirattaan siirtäjälle ja sen jouselle 020 askiin.

                                      Comment


                                      • Vesijetistä pakoputket pois ja vähän kantta sivuun ja pelkäsin pahinta.. Melkosen työn takana ottaa yks perkeleen pakoputki tommosesta irti. Vanhassa 700 olis samassa ajassa ollut sylinteritkin pois paikaltaan mitä tässä irrottaa pakoputkea.

                                        Comment


                                        • Raotin kuskin oven haitarikumia vaan todetakseni sen näyn mikä taitaa kaikissa b6:ssa olla vastassa :O

                                          Comment


                                          • Putsailin auton sisältä ja ulkoa, naapurit taas katto kun hullua.. :D En meinannu kun viidesti olla johonkin suuntaan turvallani, kun sellainen mukava jääkenttä toimi pesualustana :D

                                            Comment


                                            • Tein sellaisen "miellyttävän" havainnon että projektiauton (Fiat 1500 cabrio -64) apurunko pitää tiputtaa korista irti että saa ylätukivarren pois puslien vaihtoa varten. No, tulipa tehtyä, ei se vissiin ollut kuin 16:lla pultilla kiinni...

                                              Comment


                                              • Tuli sitten korjattua B5 ässän etupenkin istuinosa. Oli revennyt hitsauksista irti penkin sivutuen tukirauta. Outoa mennä autoon taas, kun penkissä on muodot taas kunnossa :D
                                                Samalla tuli tungettua rautalankaa vaihdekepin palloniveleen, ja taas menee vaihteet hienosti päälle.

                                                Comment


                                                  vähän jämerämpi poikkituki tuohon Ykkösgolfiin

                                                  Comment


                                                    Tuli eilen tehtyä pikku tuunaus ja vaihdettua ikkunan avaus nappulat.
                                                    Ainakin helppo homma, kun aikaa meni 15min.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Huuhtasin auton. Oli tarkotus vaihtaa samaan syssyyn led-kilvenvalomoduulit, mutta oli ruuvit sen verran tiukassa ja aavistuksen epäsopiva kärki niin piti jättää toiseen kertaan.

                                                      Comment


                                                      • Laitoin sisempään etuvetariin kunnollisen kiristyspannan, joku seppo säätäjä oli käyttänyt markan pussista löytyneitä nippusiteitä...

                                                        Comment


                                                          B5seen panssari. Eipä ollut ihan "pulttaapaikalleen" Königillä joskus päätetty että "tukivarsiahtoputki" yhdistelmästä on pakko ajaa päät pois. Eli ei mennyt koukuilla kiinni. Vaan reikää palkinpäähän ja pultilla kiinni. Joku ilmeisesti päätynyt ohjaustehostimen öljynjäähdytyskierron kohdalla, että kyllä sen tuonne puskurin helman ja syylärin väliin voi nippareilla sulloa.

                                                          Comment


                                                            Vaihdoin kaverin B7 2.0tfsi:hin nokkaketjun ja kiristimen. Olipahan pitkästä aikaa harvinaisen kettumainen homma. Weran miniräikkä oli kyllä aivan kuningas tuohon hommaan.

                                                            Comment


                                                            • Raktorin valoja tutkin ja lisäsin parin työvaloja taakse. Alkaa olemaan alkuperäinen laturi ja johdot ihmeissään, kun on työvaloa yli kolminkertainen määrä alkuperäiseen varustukseen.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X