Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pitkään ja leveään (yli 2m) on sitten välillä hankala löytää patjat yms, kuten Hannukin varmaan hyvin tietää.

    Comment


    • Futoneita saa helposti mittatilaukena ja emännälle ostin talvella ompelukoneen. :P

      Comment


        Eli ensin hankitaan lapsentekoon mahdollisimman pieni sänky jossa ei mahdu kaksi ihmistä olemaan kuin sisäkkäin ja sitten tenavien määrän kasvaessa kasvatetaan sängyn kokoa jolloin jo tehdyt muksut tulee väliin estämään enempien tekemisen. Kai se on joku evoluution kehittämä väestönkasvua hillitsevä mekanismi.

        Comment


        • Auton pesu, myllytys, vahaus, uudelleen pesu, jarrusatuloitten maalaus kultaisiksi.

          tässä tulos https://www.flickr.com/photos/118099...7644752001094/

          Comment


            Jari, tiedetään! Ja kun (vaimo) halusi hankkia Tempurin tuplapetarin niin 180x210 ei ollut halvin. Sänkynä 2 kpl Hästensin 90x210 moottoreilla. Sain kolme tonnia alennusta kun ostin esittelykappaleet, 2 yhden hinnalla. :-p

            Ja olis saanut olla 220 pitkät, vähän menee välillä noistakin jalat yli.

            Comment


            • Jakopäärempan V6:seen. 14 tuntia sisältäen kaksi porattua pulttia ja pari reissua mätänettiin puuttuvien ja hajonneiden työkalujen takia. Tulipahan taas huomattua että halvat kuusiokolot ja torxit teettää vähintään säästön verran ylimäärästä työtä ja ajoa.
              Noh, audi ainakin toimii taas, nesteet pysyy sisällä ja jako kohdallaan. Persdyno tuli nollattua liikkumalla pari viikkoa firman pikkudieselillä joten kotimatka oliki pitkä ja vauhdikas. Naama virneessä koko matkan.
              Kiitokset Tdiq:lle lukitustyökalujen lainasta ja tepolle osista. Iliman asiallista osakanavaa ja lainavehkeitä ois tullu tämäki homma paljo kalliimmaksi.

              Comment


                Tukivarsijumppaa kuskinpuolelle. Ja kiitti v***sti edelliselle asentajalle, joka laittoi sen surullisenkuuluisan ylätukivarsien pultin niin päin... Eihän siinä mitään jos olisi kaikki maailman työkalut ja koneet ulottuvilla, mutta ti-halliin tulee otettua mukaan rajallinen kalusto. Liki puoli tuntia otti saada pulttia sen verran ulos, että sai rautasahanterällä poikki. Siitä eteenpäin menikin jo näppärämmin.

                Ja etummainen alatukivarsi saikin jäädä tällä keikalla vaihtamatta - ei mahdu Mätänetin palloniveltyökalu. Josko löytäisi ensi kertaa varten leveämmällä haarukalla olevan, tai sitten 2-leukaisen ulosvetimen.

                Comment


                  En tänään vaan eilen. Vaihdoin isän A4 B8:iin toisen ksenon polttimon. Tämän vaihdon jälkeen aloin miettimään parasta tapaa vaihtaa puskuriin alaritilät rikkinäisten tilalle, eipä siinä voinu muuta kuin ottaa puskuri irti. Oli muuten Königin pojat unohtaneet laittaa puskuria laittaessa puolet ruuveista takaisin... Enpä voinut hakea uusia tilalle, joten vajaalla ruuvi määrällä laitettiin takaisin. Ritilöiksi tuli RS lookit ja ihan siistiltä näytti omasta mielestä ja mikä tärkeintä myös auton omistajan mielestä.

                  Tuossa kuvassa missä ei ole puskuri paikoillaan näkyy välijäähdyttimessä oleva kohta, missä on pieni reikä (tuo tumma läikkä ja sen keskikohdassa pieni reikä). Mahtaako haitata mitään? Vikakoodeja ei ainakaan ole tuosta antanut ja auto toimii hyvin ja reikä oli tosiaan todella pieni ehkä n. 1mm kokoinen.
                  Attached Files

                  Comment


                  • Kattoverhoilu

                    Asensin emännän kanssa typ 44 kattoverhoilun. Tixolla mustaa tweediä.

                    Pari ryppyä jäi kun ei osannut venyttää ihan sieltä mistä piti mutta ei mitään vakavaa.

                    Comment


                    • Hain paikallisesta automaalikaupasta kynsilakkapullon kokoisen putelin värikoodillista maalia ja sutisin sillä keulan levinneet kiveniskeymät peittoon, myös muualta autosta löytyi erinäisiä paikkoja paikattavaksi. Myös clubialunen tuli vihdoin ruuvattua myös eteen, tämä ja maaliprojekti oli odottanut jo tarpeeksi kauan sopivan lyhyttä työpäivää ja inspiraatiota :D

                      Comment


                      • Taivas kattona. Alkajaisiksi pöllien hakemista metsästä, jotta saa jonkinlaisen "moottorinostimen" kyhättyä. Nyt motti möllöttää trukkilavan päällä.

                        Comment


                        • Näytin peräkärryille rälläkkää.

                          Comment


                          • A4:än sain vaihdettua bensansuodattimen ja hieman koekäyttöä, jotta pääsi toteamaan ettei vuoda enää.. :D

                            Comment


                              Keskiviikkona ähersin vajaa 4 tuntia takapyöränlaakeria omaan Ässään ja eilen sitten nostettiin kaverin RiSasta motti pois. Tuli sentään harjoiteltua jo viime kesänä oman auton kanssa niin tuo meni paljon helpommin, kun tiesi mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä :)
                              Attached Files

                              Comment


                              • Viime syksynä A4 B6 1.8T alkoi kuluttamaan nestettä, tehot katosi ja ajotietokone antoi vikakoodia päästöistä.
                                Nyt keväällä nostin kannen pois ja koneistamo totesi kannen olevan keskeltä 1mm kiero ja vuotavan kuin seula.

                                Tänään sain vihdoinkin nokat kiinni toiseen kanteen ja nokkien merkitkin näytti sattuvan aikahyvin kohdalleen =)

                                Comment


                                • A4:n pakoputken sain tiivistettyä ja vähän vuotavan ohjaustehostimen letkun sain vaihdettua ehjään. Hittolainen, seuraavaksi vois oikeesti jo heittää pyörät kiinni ja auton ottaa pois pukeilta.. :D

                                  Comment


                                  • Vähän tuli viriteltyy takadiffuu.. 3M 2K muovista duunasin jatkopalat puskuriin. Vielä pitäis ripustaa putkenpäät ei mihinkään =)

                                    Click image for larger version

Name:	Diffu1.jpg
Views:	1
Size:	156,9 Kt
ID:	1619480 Click image for larger version

Name:	Diffu2.jpg
Views:	1
Size:	60,2 Kt
ID:	1619481 Click image for larger version

Name:	Diffu3.jpg
Views:	1
Size:	88,5 Kt
ID:	1619482 Click image for larger version

Name:	Diffu5.jpg
Views:	1
Size:	87,1 Kt
ID:	1619483 Click image for larger version

Name:	Diffu8.JPG
Views:	1
Size:	172,6 Kt
ID:	1619484 Click image for larger version

Name:	Diffu9.JPG
Views:	1
Size:	162,2 Kt
ID:	1619485 Click image for larger version

Name:	Diffu11.JPG
Views:	1
Size:	250,2 Kt
ID:	1619486 Click image for larger version

Name:	Diffu12.JPG
Views:	1
Size:	109,7 Kt
ID:	1619487 Click image for larger version

Name:	Diffu13.JPG
Views:	1
Size:	208,4 Kt
ID:	1619488

                                    Comment


                                      Hitsailin anopin Nissania. Tai siis neuvoin vierestä ammattihitsaria. Eikä se anoppistatuskaan ihan kirkossa ole vielä kuulutettu.

                                      Comment


                                        Avasin kolvausta varten alkuperäisen EGT:n (vuodelta 2002, kuskinpuoli, musta) ja kansi mureni käsiin. Laitoinpa päälle sitten pakosarjateippiä.

                                        Ostetaan: mustan EGT:n kotelo tai ainakin kansi.

                                        Comment


                                          Heti kun ilmat lämpes niin pääsi putsaamaan kondenssivedenpoistopillin kasista. Alkoi kuseksiin vedet kivasti kaasujalalle. Viimekesänä ei tainnutkaan olla tarvetta putsaukselle, mutta toissa kesänä kastu vänkärin jalat.
                                          Matto oli nytkin jo aika märkä, mutta tuolla märkäimurilla lähti kyllä vaahtomuovistakin vedet aika hyvin.
                                          Vielä pitäs viikonlopun aikana vaihtaa vetonivel vänkärin puolelle, kun vaan löytys joku rako missä ehtis sen tehdä. Täytyy viedä sitten vanha nivel takaisin liikkeeseen, että saavat lähettää tutkittavaksi. Vaihdatin molemmille puolille vetonivelet vajaa 30tkm sitten ja nyt on toinen niistä ihan loppu. Ei tarvii ku ajatella kääntämistä, niin alkaa naputus=)

                                          Comment


                                            Pientä tuunailua
                                            Attached Files

                                            Comment


                                            • Hitsailin peräkärryyn lisää kiinnityslenkkejä ja vaihdoin valopistokkeenkin uuteen. Kylläpä kelepaa taas ajella milloin mitäkin ryönää. Vielä kun keksis mistä rakentais katon tuohon niin pysyis klapitkin kyydissä ;)

                                              Comment


                                              • A4:n repsikan puolen nokka-akselin taaemman kuppitiivisteen sain vaihdettua. Toinen kiinnityspukin ruuvinkannoista meni hieman nylppääntymään, joten joutui vaihtamaan lyö-ruuvari-kantaan-kiinni-ja-kampea-pois -menetelmällä. Menihän se noinkin, mitä nyt venttiilikoppa tuli turhaan irroitettua.

                                                Perskeles, seuraavaksi pääseekin korihommiin.. :D

                                                Comment


                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ghido Näytä viesti
                                                  Hitsailin peräkärryyn lisää kiinnityslenkkejä ja vaihdoin valopistokkeenkin uuteen. Kylläpä kelepaa taas ajella milloin mitäkin ryönää. Vielä kun keksis mistä rakentais katon tuohon niin pysyis klapitkin kyydissä ;)
                                                  1000g pressu Kedernauhoitettuna ja kärryyn alumiiniset keder-urilla varustetut palkit laitoihin. Eteen ja taakse reilut lipareet ja purjelenkeistä kuminauhalla kiinni. Pitää veden ulkona ja puut sisällä. 800gammanenkin vois riittää.
                                                  (siis samaa kolmikerrosperssua mistä tehdään isot pressuhallit, kapellivaunujen pressut ja esim isojen esiintymislavojen pressut)

                                                  Comment


                                                  • Tuttavan portterin vesipumpun vaihdoin kun ikävästi rupesi kolkattamaan ja vuotamaan. Eihän tuo nyt vielä huono ole?
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                    • Tuli liiman kanssa leikittyy.
                                                      Kyllä se va niin on, että jos ei ole Loctitea nii on se ihan saamatonta ainetta. Mukama superfixi, in my...

                                                      Comment


                                                        8:sta kone ja laatikko lattialle, ja kori ylös. Vielä köyttää laatikko kuormalavalle, odottamaan recron kyytiä..
                                                        Attached Files

                                                        Comment


                                                          Nyt on Audin 2.4 30v BDV siinä muodossa missä sen olisi pitäny jo tehtaalta lähteä ;)
                                                          Attached Files

                                                          Comment


                                                          • Hatun nosto. Toi on tyylikäs!

                                                            Comment


                                                              Ei tallissa vaa kaverin pihalla vaiheltiin 2.5tdi v6:een laturi

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X