Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pesin kasikympin uuden laatikon maalausta varten, ja nostin AAN moottorin pukkiin valumaan öljyjä ulos.

    Comment


      Vaihdoin rikkoontuneen ahtoputken ja kasasin uudelleen akkukotelon, nyt sen saa irti helpommin ja muovit on oikein päin, eikä merkkiliikkeen jäljiltä miten sattuu. Myös tulpat vaihtu samalla ja kirosin noita pultattuja puolia, että siinä on paskat keksinnöt.

      Comment


        Taas yksi K-linja vetäisty niin pääsee lokittelemaan ja tuunaamaan :)

        Comment


          Kunnostelin Rh:n vanteet.
          Attached Files

          Comment


            Viikonlopun aikana tuli seurattua sivusta miten näppärää on C4 etuiskareiden vaihto kun on oikeat työkalut. Ei paljon 5min/kulma kauempaa apella ko operaatioon mennyt.
            No itse taas tutkiskelin tuota AAR-koneen sielun elämää. Imuvuotojen paikkailun ja pakokaasuvuodon paikkauksen jälkeen viatkin tuntui häviävän melkein kokonaan. Sytytyksen epäilen vielä olevan poskellaan mutta eiköhän senkin kohdilleen jossain vaiheessa saa. Nyt vain pitäisi päättää ostaisiko tuon itselleen vai antaisiko Apen myydä laitos muualle.

            Comment


            • Sain pähkäiltyä sataseen(typ44) parkit,jarruvalot, vakkarin toimiin. Ja kojetaulu ei herjaa enään mistään.
              Enään jarrupääsylkän vaihto, Luulen selvittäneeni senkin vian: Alkaa menemään jarrut itsestään päälle, siis tuolla sylkällä. Nykyinen tekee sitä että, kovempaa painaessa vajuu poljin hiljalleen puoleenväliin.

              Comment


                Vaihdoin ohjaustehostimen öljyt. Hiukan hirvitti pumpun ulina alussa mutta siitä se sitten vaimeni.

                Putsasin myös imusarjan takana olevan huohottimen takaiskuventtiilin (sain tiiviiksi mutta menee varmaan jossain vaiheessa vaihtoon) ja vaihdon välille uuden letkun.

                Comment


                  Kytkin ja kytkinletku vihdoin vaihdettuna.

                  Comment


                  • Vaihdoin kaverin 1.8t Passatin vuotavan vesihaaran. Olipahan v-mäisessä paikassa kannen ja tulipellin välissä!

                    Comment


                    • Kaksi vuotta seisseen type 44 -90 sain talliin ja siihen piti kaikki jarrut herkistellä ja huoltaa. Pääsylinteri jäi päälle niin vaihto käytettyyn joka nyt toimii ihan hyvin mutta tehostin tuntuu tulevan vähän hitaasti peliin mukaan. Selvitellään.... Sitten kohteena oli mittaristo jossa toimi kaikki ruhtinaalliset kiekka ja voltti mittari. Ööli mittarit lähti toimimaan kun laitto johdon kiinni, mutta polttoaine lämpö ja nopeus ei toimi. Mittaristo purkuun ja huomaan että oikeanpuoleisen liittimen alla piirilevyn on halki joten saksasta osaa tulemaan...

                      Comment


                      • kilvenaluset paikoilleen :)

                        Comment


                        • A4 vaihdelaatikko vihdoin kunnolla saatu kiinni. Hieman hidastanut hommia, kun joutunut A6 raadosta purkamaan kuskin puolen eturipustuksen, että pääsi paremmin irroittamaan vaihdelaatikon kannakkeen murtuneen tilalle. Myös vaihdekepin vakaajatanko tuli vaihdettua kunnolliseen.

                          Comment


                          • A3:n kesänakit alle ja samalla säädin alustaa pari senttiä ylemmäs. Enempi näille teille sopiva. Tuon takajousituksen olis voinu Saksalaisinsinööri suunnitella hieman helpomminkin säädettäväksi. Lopussa kiitos seisoo...

                            Comment


                              B5 avantin takaluukun pelastusoperaatio alkoi. Vähän vajaa puoli luukkua pellille ja 3255 1k priomat pintaan.
                              Ei ollu kerenny vielä läpi, mutta jotui sisäpuoltakin putsaileen ja maalaileen. Helmoista oli lähtenyt kiveniskusuojat siitä takaoven kohdalla olevasta vinosta pokkauksesta.
                              Sekin sai pohjamaalit niskaansa.
                              Enää olisi kuskin puolen lokarit, apukuskin etulokari, apukuskin ovi, kuskinpuolen takaovi ja kuskinpuolen A-pilari.
                              Helpompi varmaan maalata koko auto...

                              Comment


                                Eilen vaihtelin AAR-koneiseen satkuun lambdan. Melkein päivän sain tuhraantumaan hommassa.

                                Olin aikaisemmin pyöristänyt anturin kulmat Bilteman lambdahylsyllä, joten kaikki 22mm avaimet pyöri tyhjää.
                                Ajettiin auto montulle, jossa ensi alkuun koetin vasaran ja taltan kanssa saada kiertoliikettä anturiin. Ei onnistunut.

                                Sitten hain 20mm kiintoavaimen ja hakkasin sen anturiin väkisin kiinni. Tämän jälkeen vasaralla iskua anturin pyörähtämissuuntaan. Tuloksena oli se, että kierreosa alkoi repeytyä katista irti, mutta anturi ei irronnut kierteestään.

                                Nyt totesin, että saa riittää auton alla taistelu ja irrotin putkistosta pätkän, jossa katalysaattori ja anturi olivat. Kun sain putken tumpin väljemmille vesille, etsin käsiini sellaisen pikkutöhöttimen. N.1/2 kaasupatruunan verran tarjoilin lämpöä anturin juureen, jonka jälkeen vääntöä metrisillä putkipihdeillä. Ja kas, irtosi.

                                Revenneeseen kierreosan juureen tein kempillä helvetin ison knöllin, jonka hion muotoonsa rälläkällä. (en siis osaa hitsata yhtään). Tämän jälkeen uusi anturi paikalleen ja putkisto nippuun. Tuntuu jopa toimivan ja putkikaan ei vuoda vääristä paikoista.

                                Comment


                                  Eli kaikesta päätellen bilteman lambdahylsy ei välttämättä ole huono..

                                  Comment


                                  • Eilen sain viimeinkin laatikonvaihto-operaation päätökseen, kun sain downpipet ruuvattua kiinni, lambdat ja ilmanputsarin koteloineen paikalleen. Otti kyllä kokonaista 7kk kaikkine lisähommineen, mitä homman edetessä ilmaantui, mutta saipahan itse tehtyä :D
                                    Tänään jos sais tuon vielä tulille ja sitten voisikin paneutua vähän ruostehommiin ja jos sais joitakin vuotokohtia tilkittyä...

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                      Eli kaikesta päätellen bilteman lambdahylsy ei välttämättä ole huono..
                                      Itse väänsin bilteman hylsyllä lambdan hajalle, hylsy ei antautunut edes puolen metrin avaimella väännettäessä

                                      Comment


                                        Cabrioon uutta maskia. Saas nähä miten käy noukkaan...
                                        Attached Files

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja teemu85 Näytä viesti
                                          Itse väänsin bilteman hylsyllä lambdan hajalle, hylsy ei antautunut edes puolen metrin avaimella väännettäessä
                                          No tuossa tilanteessa tuskin ei ollut hylsystä kiinni tuo ettei aluksi auennut. Kuitenkaan itseä ei täysin vakuuta tuon bilteman tuotoksen laatu. Ensinnäkin koko on 7/8 tuumaa joten jos lambda on 22mm niin hylsy on pari kymppiä liian iso. Toisekseen melko ohut tuo on seinämiltään joten ei tuossa kauheasti voimaa vaadita jotta alkaa "aukeamaan" väännettäessä.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                                            No tuossa tilanteessa tuskin ei ollut hylsystä kiinni tuo ettei aluksi auennut. Kuitenkaan itseä ei täysin vakuuta tuon bilteman tuotoksen laatu. Ensinnäkin koko on 7/8 tuumaa joten jos lambda on 22mm niin hylsy on pari kymppiä liian iso. Toisekseen melko ohut tuo on seinämiltään joten ei tuossa kauheasti voimaa vaadita jotta alkaa "aukeamaan" väännettäessä.
                                            Itse asiassa tarkemmin kun miettii ni taisin ostaa motonetistä, siinä kyllä seinämä vahvuutta reilusti.

                                            Comment


                                              Itse olen saanut Bilteman hylsyn leviämään kun lambda oli tiukassa. Ei se ihan parasta laatua ole, liian vetelä.

                                              Comment


                                              • Mulla tuo hylsy toimi mainiosti ku oli käytössä :D tiiä sitte onko näissäkin yksilöllisiä eroja...

                                                Comment


                                                  No sehän riippuu just siitä että kuinka tiukassa se lambda on.

                                                  Comment


                                                    Tai sitten siitä miten tiukka hauis on? :-p

                                                    Comment


                                                    • Joko on itsellä käynyt tuuri tai sitten haba on ripuliranteella kunnossa eli olen 8:n lambdaa irrottanut parin kuukauden sisällä kiintoavaimella ilman ongelmia.

                                                      Comment


                                                      • Nyt auto kiiltää. Pientä viimeistelyä ja otat kuvat.
                                                        Autoeilen pesty, myllytetty, what's. Huomenna viel vähän lisää puhdistusta. Sitten on pikkuhiljaa projekti valmistumassa. Sisustan teippaukset vaan viel puuttuu ym.

                                                        Comment


                                                        • Mitä turasit tänään tallissa?

                                                          En tallissa vaan taivasalla tuli maalattua sängyn runko. Runko on design/made by ihan ite kun emäntä meinas että uuden sängyn pitää olla iso. No nyt sitte tulee 2m x 2m. Kysyin kyllä, että ostanko sille myös kompassin jotta löytää minut kun yöllä kuitenkin tulee kyhnäämään kylkeen. Ei kuulemma tarvi. Hajun perusteella löytää perille. Ollaan totuttu 1,4m leveässä nukkumaan tähän asti.

                                                          Comment


                                                            Ahdasta taitaa olla. Meillä on 180x210 ja siinäkin tekee tiukkaa jos pojat 3 ja 5 kömpii sekaan.

                                                            Comment


                                                            • No lasten takia sen piti iso ollakin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X