Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
    Niin on. Siinä pitää olla aika päättäväinen voimankäytön kanssa heti ekalla yrittämällä. Muuten on sormenpäät kohta niin kipeät ettei saa mitään tehtyä.
    En minä ainakaan ole sormineen noita availlut, pieni meisseli tai koukku on oikein kätevä noissa. Olisi sormet paskana jos noita päivittäin joutuisi sormineen aukomaan.

    Comment


      En avaa minäkään jos vaan joku kalu mahtuu mutta välillä ovat niin sokeassa paikassa että hyvä kun saa edes nakit väliin. Käsin nuo kuitenkin on tarkoitettu avattavaksi, sinänsä overengineered kun vaatii niin paljon voimaa auetakseen.

      Comment


        Eipä nuo minun mielestä vaadi juuri yhtään voimaa. Ainut ongelma on jos siellä on kuraa välissä, silloin se ei tahdo aueta. Nuohan aukeaa ihan helposti kun painaa liitintä sisäänpäin ja sitten vetää kynnellä tuosta lipareesta taaksepäin.

        Comment


          En tiiä mikä niissä on mutta esim. umpion johtosarjan liitin joka on kooltaan verraten suuri, on aina ihan perkeleen tiukassa.

          Comment


          • Melkein koko päivän sain kulumaan passatin takalaikkojen ehostamisessa, sekä jarrupalojen ja vaijereiden vaihdossa. Toki myös pari pohjan ruostekohtaa piti ehostaa, renkaat vaihtaa sekä käydä välillä cruisailemassa 50 massikalla.

            Comment


              Tiiä nyt onko tämä niin turaamista, mutta kumminkin. Matkapyörällä kyllästyttää pysähdellä mutkateillä joka parinsadan kilsan välein kartanlukuun, joten navin tarve oli ilmeinen. Auto- ja moottoripyörätarvikkeilla on kuitenkin sama kerroin hinnassa kuin auto- ja venetarvikkeilla keskenään (hinnat kerrotaan piillä), joten en raaskinut työntää kättä ihan niin syvälle taskuun.

              Kaivoin pöytälaatikosta vanhaksi jääneen iPhonen ja ostin siihen TomTomin navisoftan. Korkanneesta autotelineestä irtosi pidikeosa, joka istui oikein tukevasti kaksipuoleisella teipillä pyörän ikkunan ja mittariston väliin. Toimii kuin hirvi eikä maksanut montaa kymppiä.
              Attached Files

              Comment


              • Juu tuli tossa serkun kanssa purettua jakopää ynmuut hilppeet, after couple hours its there! no mut sit rupes pohdituttaa toi, ku uus hihna paikallaan, niin vesipumpun suhteen, että tarviikos toi "pohja" johon tiiviste tulee, niin olla kiillotettu ihan kiiltäväks? ku eikös ku tonkin pulttaa kiinni, niin se tiiviste puristu väliin. Vai vuotaako toi pumppu, jos sinne jää vähän vanhaa töhnää.
                Attached Files

                Comment


                • Vastaan itselleni, mutta sis töhnät tuli eile putsailtuu paremmin, uudet tiivisteet alle ja pumppu kiinni. Ja sit eiku muita osia kasaa tänää, ja valmistahan tuosta tuli vei sen 5-6h :D siispä mitä tuurasit tallissa? jakohiha,kiristin,vesipumppu,vesipumpun hihna,laturin hihna, ilmasuodatin ja valot tuli tarkastettua :) ja auto rokkaa ku uus! :D Kiitokset kovasti myös serkku pojalle avusta! :)

                  Comment


                    Tää päivä tuli ruuvattu tuota uutta profiilin kulkinetta.
                    Siihen vaihdoin bc-racingin alustan ja jos huomenna sais nuo uudet vanteet alle niin saisi hakea stancen kohdalleen.

                    Comment


                    • Turailinpa tuossa katoksessa sitten vanhoista talvirenkaista kesäkummit. Nastoja sai kiskoa vielä tuplat mitä tuossa kupissa on. Samalla disabloin jarrupalojen kuluneisuusanturit, kun en niitä jarrurempan yhteydessä kehdannut alkaa laittamaan.
                      Attached Files

                      Comment


                        Eilen tuli nuo haettua maalauksilta. Sitten ilta menikin niiden kanssa värkätessä, jos tänään saisi kumit päälle ja illaksi ajoon.
                        Attached Files

                        Comment


                          Ruottalaiset möivät sikahyväkuntoisen 2.5TDI AAT:n kiinteän vauhtipyörän suomalaisen rahtilaitoksen rahdin hinnalla kotiin toimitettuna. Heja Sverige!!! Kili kili kili! Hep Hep Hep!!!

                          Comment


                            Tuli pestyä ja käsiteltyä kunnolla roadsterin katto, nyt ei vesi enää imeydy vaan helmeilee pois.

                            Comment


                              Vaihdoin transbordelliin tiistaina takajarrut ja tänään alipainepumpun. Odotetaan seuraavia sivuääniä poistettavaksi :)

                              Comment


                              • Suhin vähän spraymaalia sinne tänne. Suurin osa tais mennä vanteille...

                                Comment


                                  Vaihtelin palat taakse parkkiksella. Ihme ja kumma, männät ei edes ruosteessa ja meni ihan kiltisti sisään. Jossain vaiheessa sitten tukivarsijumppaa luvassa, jakohihnan vaihtoa jne... Noita ei kyllä viitsi taivasalla :D

                                  Comment


                                  • Vaihoin Lambdan.
                                    Attached Files

                                    Comment


                                      Otin omasta autosta koko etulokasuojan irti että saa kukat kiinni ennen ku leviää kyljen puolelle. Kyllä jumalauta oli hiekkaa sisälokarin päällä! Vähä syylliseksi epäilen sitä vaahtomuovista tiivistettä. En tiedä mutta näin luulisin :)

                                      Comment


                                      • Otin itseäni niskasta kiinni ja tein korjaushommia omin pikku kätösin. Vanhempaan volvoon vaihdoin takaiskarit ja ajovalojen lasit. Samoin tuli pitkästä aikaa kokeiltua myllytystä, vedin volvon ensin Fareclalla ja perään vielä Autoglymin punaisella. En muistanutkaan enää 15 vuoden tauon jälkeen että siinä on ihan noin helvetinmoinen homma, mutta kyllä siihen väri palautui. Paljon jäi vielä syvempiä naarmuja, mutta ne haalistavat pikkuviivat sai ihan hyvin pois. Tuohon parin tonnin katiskaan oli hyvä muistella taitoja, ensi viikonloppuna tarvis tehdä sama homma veneelle.

                                        Comment


                                          B4:n takajarrut piti ottaa työn alle, käsijarru oli laahannut jo pitkään eikä enää pitänyt toisella puolen. Pihistellessäni päätin kunnostaa vanhat, melko rujon näköiset satulat ja ostin kidesoodaa. Elektrolyysillä noista tulikin kelvolliset ja pienen teräsharjalla rapsuttelun ja pesun jälkeen saivat happomaalit niskaansa.

                                          Kaikki tiivisteet ym. vaihtui samalla ja uusien levyjen ja palojen kanssa pärjää pitkään. Mutta eipä se käsijarru pelitä, jos vaijerit on jumissa :/ Huomenna sitten heti aamusta möngittävä auton alle, jos meinaa ehtiä käymään isolla kirkolla asioilla. Tarviiko muuten etuveto B4:ssä purkaa pakoputki, että saa käsijarruvaijerit vaihdettua?
                                          Attached Files

                                          Comment


                                          • Vaihdoin alatukivarret eteen molemmille puolille. On niin mukava ajella, kun ei joka kuopassa kolise! Saas nähdä kuinka tuo ebaysta tilattu halpissarja kestää käyttöä, jää nähtäväksi.

                                            Comment


                                              Hivenen ehostusta vanteisiin. Tässä kuvat ennen ja jälkeen, järjestyksen saa kukin arvata ihan itse. ;-)
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • Kuomukärryllinen paskaa odottamassa pois vientiä ja nuotiossa meni kaikki poltettavaksi kelpaava tai muuten palava ylimääräinen materiaali. Nyt mahtuu auto omaan talliin ja ovikin perässä kiinni

                                                Comment


                                                • Vahailin uudet vanteet, nyt pitäisi keksiä jostain renkaat...

                                                  Comment


                                                  • Eilen sain A4:n vaihdelaatikon jo ujutettua koneen persiisiin melkein kiinni. Vajaasta sentistä enää kiinni, mutta selällään auton ollessa pukkien päällä ei oikein meinaa saada voimaa siihen viimeseen tuuppaukseen.
                                                    Taidan koittaa jos sais pari pulttia kierteilleen ja niiden avustuksella sais kierrettyä lootan täysin perille.

                                                    Comment


                                                      Varovasti sitten, tuossa kohtaa ei tarvita voimaa jos kytkin on kunnolla keskitetty ja asento oikea.

                                                      Comment


                                                      • Kolmosdieseligolfiin etujarrujen refurbaus ja ruiskupumpun + jakopään vaihto tuli touhuttua tuossa. Pumppu on sitten viimosen päälle kiva ajoittaa jos ei ole sitä virallista lukitustyökalua. VCDS on aikalailla kullanarvoinen, auto kun näemmä lähtee käyntiin, vaikka on reilusti yli hampaan verran aikaisella tuo pumppu..

                                                        Comment


                                                        • VW T5 3" downpipe haponkestävästä, bilteman joustolla, enään pitäis löytää 3" rst vaimennin, saa vihjata jos jostain löytyy edullinen...

                                                          Opel astran keskuslukon korjausta, johtimia poikki takaovesta ja takaluukusta, vielä toinen avain pitää korjata, pariston liittimen korvat irti juotoksista...

                                                          Comment


                                                          • A4 laatikko naitettu vihdoinkin takas moottorin kanssa, ja meni sitten kuitenkin ihan työntämällä. Kannattaa nukkua yön (tai kahden) yli jos meinaa homma tökkiä... :)

                                                            Comment


                                                            • Pää märkänä juoksin pitkin pihamaata kun romumies puoliyllättäen ilmoitti että huomenna on sopiva aika hakea ne kaikki kolme romuautoa (joissa oli jokunen tarpeellinen palikka vielä kiinni). No eipä mitään, vanhan loppu on uuden alku eli prospektit ovat olemassa uusien romuautojen hankintaan :)

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X