Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä turasit tänään tallissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    En mitään, loikoilin kotona takapihalla auringossa :)

    Comment


      Alkuperäinen kirjoittaja T.Hell Näytä viesti
      Kävin eilen tutkailemassa Passatin alla pientä jäähdytinnestevuotoa, tuloksetta. Ei mitään selvää paikkaa mistä näyttäisi tulevan.
      Minulla vuoti imusarjan alapuolella kulkevan metalliputken etupään O-renkaasta. Valui alas koneen etupäästä ja kasteli mm. laturin.

      Comment


        Passat 3C jousien vaihtoa. Kyllä on paljon typerämpi ja hankalampi etupään rakenne kun vaikkapa 3BG:ssa tjms nelivarsituentaisessa.

        Comment


          Piti het oikein googlata minkä näköinen se 3c/b6 paskatin etutuenta onkaan. Selvästi yksi askel menty kehityksessä taaksepäin kun palattu tuohon pienempien audien ja volkkareiden kolmiomalliseen alavarteen.

          Comment


            Niin ja toi iskarin irrottaminen kynkästä. VMP. Irrota alapallo, irrota vetoakseli, kiinnitä alapallo, irrota lasinpyyhkijän varret ja muovit tuulilasin alareunasta. Aivan helvetin turha ja typerä rakenne. Seuraavan kerran kun tulee tommonen työn alle ni se on heti 200€ pohjalla kun sanon hintaa.

            Ihan referenssinä, muutama päivä sitten vaihdoin C5 A6 ylätukivarsia. Se on noin 5 minuuttia kun on tolppa lattialla. Tän Paskatin kanssa sai koko matkan tapella. Molemmilta puolilta lähti pyöriin yksi niitä yläpään pultteja läpi kun on niin lapsellisen hentoinen se rakenne.

            Takapään jouset sentään on tässä helpot. Niissä ei mahtanu mennä kun vartti yhteensä.

            Comment


              Siistejä sisähommia, B8.5 Avantin kattoverhoilu vaihtui vaaleasta tummaan, kun sattui sopivasti löytymään peiliä vaille täysi paketti.

              Comment


                Kaverin Volvon SCL eli "Turn Steering Try Start Again" -fix.
                Tyyppivikana näissä sähköisen rattilukon kieli jumittuu ja jää puoliväliin. Auto ei tunnista, että rattilukko olisi vapautunut, eikä siten suostu käynnistymään.
                Rattilukossa on mustan muovikannen alla "ylimääräinen" osa, joka voidaan poistaa tarpeettomana. Purin kyllä tuon koko modulin ihan atomeiksi ja voitelin huolellisesti ennen uudelleen kasaamista.

                Comment


                  Hinkasin koko päivän autoni.

                  Comment


                    Vaihdoin leikkuriin terät... =D

                    Comment


                    • Artulla on nosturissa hyvät säädöt. Joskus koetin mönkkäriä nostaa Twin Buschilla, ei onnistunut pitkittäin eikä poikittain.

                      Comment


                        Pikkukakkoseen turasin mukavammat ja tukevammat penkit. Istuinosat vaihdoin puolelta toiselle ja maalasin vaaleanharmaat sivuairbagin peitemuovit vinyylimaalilla mustaksi. Alkuperäisistä penkeistä otin mustat sivumuovit ja pääntukien reikiin mustat lätkät.
                        Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210602_182815_com.android.gallery3d_edit_76702183649233.jpg
Views:	676
Size:	460,5 Kt
ID:	1918875

                        Comment


                          Nappasin katin/downpipen irti B7sta.
                          Just niitä hommia mitkä pitäs päästä tekemään nosturilla eikä ahtaassa tallissa auto pukkien päällä niin että just ja just mahtuu mönkimään auton alla. Katin ja joustoputkiosan liitoksen mutterit sai pienen taistelun jälkeen auki kun otti vetarin suojapellin pois ja kurotti apurungon ja laatikon välistä, tän jälkeen katti nous yläkautta ja joustoputkiosa alakautta. Laatikonkannakkeenkin otatti turhaan pois kun luulin että tuo olis taipunut sen jälkeen ylös kokonaisuudessaan. Uusi katiton dp mahtuukin nätisti alakautta niin voi ruuvata valmiiks läjään.

                          Click image for larger version  Name:	IMG_20210610_220218.jpg Views:	0 Size:	311,7 Kt ID:	1919491
                          Viimeksi muokannut vV8m5; 11.6.2021, 12:43. Perustelu: Tarkennuksia

                          Comment


                            Eilen irrotin takimmaiset penkit pösön tilalaivasta, jotta saan lattiamaton kuivumaan, koska johtosarjan läpiviennistä oli tullut vedet konttiin. Samalla ihmettelin, miten joku edellinen omistaja on onnistunut istuttamaan toisessa istuimessa hieman liian isokokoista matkustajaa --> kiskot mutkalla, eikä penkki nouse istuma-asentoon. Tuollekin pitäisi jotain keksiä mahdollisimman halvalla...

                            Comment


                              Opetuspoljin kasiveikkoon

                              Comment


                                Talviauton eli A8 D2 pesu, savikäsittely ja vahaus. Viimeksi pesty syyskuussa ni oli pikkasen pikeä kertynyt kylkiin. Ei lähteny liuotinpesulla mihinkään, savi auttoi.5h rojekti, pitäisi varmaan pestä useammin ni ei olis aina niin pitkä rojekti..

                                Comment


                                • Hirmuinen ponnistus että saisi vikalistaisen T4 Multivanin huomisaamuksi leimakuntoon. Eteen yläpallot tulikin jo vaihdettua, ja aika talkoo olikin kun tukivarret piti irrottaa (vääntösauvat irti, apurunko irti yms.) No, toisen puolen takajarru ei vieläkään kaikilla herkistelyillä alkanut ottaa, joten mekaaninen jarrupaineensäädin irti ja pöydälle. Siellä on pari pikkuruista mäntää joista toinen on perin pohjin jumissa, eli uutta osaa huutaa. Vaikka saisikin tuon kuntoon niin takapäätä ei voi ilmata kun jarrusylintereistä on nipat poikki. No, ei mennä tällä lomareissulle sitten!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X