Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Laakkosen mokailut, voinko vaatia hyvitystä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Laakkosen mokailut, voinko vaatia hyvitystä?

    Elikkäs tälläisellä aiheella lähestyisin teitä.

    Hyvinkään Autotalo Laakkonen= Yksi turha nyrkkipaja.

    Elikkä seuraavanlaista palvelua on tullut kyseisessä puljussa vastaan:

    Ensimmäisellä kerralla vein audin kyseiselle pajalle, koska minua ajettiin perään suojatie alueella.

    Noh auto normaaliin tapaan arviointiin ja pajalle. Korjaus ajaksi sanottiin 3-4päivää.

    Kolmantena päivänä minulle soitettiin, että autosi saataisiin tänään valmiiksi mutta tällöin ei kerettäisi tekemään sisusta pesua. No sanoin, että eipä tuo haittaa koska tällöin saisin autoni viikonlopuksi kyseisestä autosta kiinnostuneen ostajan nähtäväksi. Meni tunti ja laakkoselta soitettiin, että asentajalla oli käynyt pikku moka ja oli mennyt rukarin kanssa sohaisemaan takapuskuria ja se pitäisi maalata uudelleen. Eli auton saaminen siirtyi suoraan viikonlopun yli seuraavalle viikolle, mutta tämän seurauksena lupasivat tehdä sisustapesun siihen.

    Seuraavan viikon tiistaina sain puhelun uudelleen laakkoselta. Tällä kertaa maalari oli mokannut kuulema puskurin maalauksen kanssa ja täten audin valmistuminen menisi perjantaille. No sain audin pois tuona perjantaina(kahden viikon jälkeen) ja kirosanojen saattelemana poistuin firman pihasta..

    Auto myytiinkin tuona kyseisenä viikonloppuna pois, mutta jälkikäteen kyseisin audin takakontti jouduttiin maalaamaan vielä kahdesti huonojen pohjien takia. Sekä takapuskurin takana olevia muoveja ei ollut vaihdettu ollenkaan!

    Toinen kerta, oman ulosajon seurauksena audi perä edellä penkan päälle:

    Audi arviointiin, jossa jo sain taistella työnvastaanottajan kanssa siitä mitä audista olisi voinut mennä rikki ulosajossa ja mitä ei! Mutta saatiin kuitenkin sovittua asia, mutta ei siitä helppoa tehty!

    15.1 auto meni pajalle, mutta kun toimitin autoa työn alle. Minulta kysyttiin, että eli tämä on se audi mikä oli ajettu keula edellä penkkaan. Korjasin asian, mutta hieman huvitti.

    Samana päivänä sain kuitenkin puhelun sitten laakkoselta ja se meni näin: "emme pysty säätämään audista ollenkaan aurauskulmia, koska iskareiden yläpäät ovat niin väljät.. Että mitäs nyt tehdään asian suhteen..? No kysyin että eikös ne iskarin yläpäät ole erilliset, että ne voidaan vaihtaa..? Soittaja sitten kysyi ilmeisesti vieressä olleelta asentajalta asiasta ja asentaja sanoi että kyllä ne ovat erilliset. No saman vastauksen sain soittajalta. Sanoinkin siihen, että vaihtaa ne sitten vaan samalla. Mutta vastauksena sain, että emme voi vaihtaa niitä koska tuolla on alustasarja ja se ei ole orkkis. Että minun pitäisi käydä ostamassa alustaan sopivat iskareiden yläpäät alustan valmistajalta. Sanoin vain että jätetään nyt asia vähäksi aikaa jäihin, että otan asiasta selvää."

    16.1 soitin sitten asiasta alustan maahantuojalle ja sanoi juuri niin kuin olin arvellutkin, ettei kyseisen alustan(kw1) mukana tule omia yläpäitä. Eli siitä istumalta marssin sitten laakkoselle "keskustelemaan" asiasta.

    Kerroin tiskille tietämäni ja työn vastaanottaja rupesi selittämään vain ettei voi pistää vakuutusyhtiön piikkiin niitä iskarin yläpäitä, kun ne ovat kuluneet. Tähän tokasin vain, että no sitten varmaan pitänee keskustella siitä että laitetaanko audi lunastukseen kerta auto on tosiaan korjauskelvoton.. Yhtäkkiä aurauskulmat pystyttiinkin säätämään ilman ongelmia. Syy miksi nostin näistä aurauskulmista melun oli se, että satasen vauhdissa peräpää oli autosta oli ihan holtiton. Tuntui kuin käsijarru olisi laahannut päällä ja tästa sanoinkin tiskille: "onko teillä mitään järkeä sen suhteen, että yritätte työntää minulle autoa takaisin joka on hengen vaarallinen tuollaisessa nopeudessa, etenkin näillä liukkailla keleillä..?" No aurauskulmat nyt kuitenkin laitetaan kuntoon.

    Tämän jälkeen työnvastaanottaja pyysi minua käymään hallin puolella ja näyttämään mitä helmoista pitää korjata. No tämän selitettyäni sain huomata, että etulokasuoja oli revennyt noin kymmenen sentin matkan halki. Joka ei tosiaan ollut rikki kun auton pajalle jätin. Ruosteen alkua kyseisessä kohdassa oli, mutta tuo oli tarkoituksena korjata keväällä. Tästäpä nostinkin sitten jo mekkalan, että autoa en kyllä takaisin ota tuon kuntoisena missään nimessä! Tuo korjataan todellakin teidän piikkiin! No koripuolen vastaava sitten rupesi siinä mutisemaan vakuutusyhtiöstä, että sinne pitää tehdä ilmoitus tuosta ja että pahoin pelkää mitä sieltä sanotaan asiasta kun kyseisessä kohdassa on korroosio vauriota. Siihen sanoin vain, että mitä vittua tähän vakuutusyhtiö kuuluu?? Tehän tämän olette rikkoneet ja te myös tämän korjaatte!
    Tämän jälkeen puhuttiin sitten jo siitä, ettei varmaan kyseisellä viikolla autoa pois saa.. Minä painuin ovesta pihalle sauhuten raivosta.

    17.1 aamulla tuli sitten puhelua laakkoselta "vaihteeksi".
    Puhelusta selvisi seuraavaa: vakuutusyhtiö suostuu maksamaan lokarin maalauksen ja asennuksen, mutta minun pitää itse maksaa lokasuoja(340€)! Koska kyseisessä kohdassa oli korroosio vauriota niin laakkonen pidättäytyi maksamasta lokaria. No koska kuitenkin olin aikonut kyseisen ruosteen korjauttaa itsekkin, niin korjataan nyt sitten. Tämän jälkeen minulle sanottiin, että auto olisi näillä näkymin valmis jo 29.1! Ja kysyi tämän jälkeen, että tarvitsisinko mahdollisesti laina autoa, kun audi on nyt pidempään pajalla. No eipä laakkosella ollut sitten tarjota kuitenkaan laina autoa, vaikka kyselivät asiasta...

    Audin tosiaan piti olla kolme päivää pajalla ja kolmannen päivän jälkeen puhuttiin kahdesta viikosta!




    Elikkäs kysymys kuuluu, voinko hakea tästä paskasta palvelusta hyvitystä?

  • #2
    Ainahan sitä voi hakea hyvitystä, mutta keneltäkös meinasit hakea.
    Jos kokee kunnolla tulleensa jymäytetyksi niin sitä varten on kuluttajien ja palveluntarjoajien välillä toimiva kuluttajasuojaneuvonta.

    Aune-ehtoja kannattaa selailla ajatuksella ennenkuin rupeaa nostamaan suurempaa meteliä.

    edit/lisäys :

    Niin, autoahan ei korjata lähtökuntoansa paremmaksi, ellei itse ole valmis erotuksesta maksamaan.

    Ajankäyttöön / auton sijaintiin korjausjonolla saattaa myös vaikuttaa se että kuinka vanha / hankalasti osia saatava vanha ruosteinen miina on kyseessä.
    Tietysti myös ihan ymmärrettävästi jos sinne menee idioottina meuhkaamaan pää punaisena, niin voihan se olla että palvelualttius karisee.

    Ainakin mulla karisisi, kun ei se huoltoneuvoja sitä autoa ole ruostuttanut tai kolaroinutkaan - ja asiakas käyttäytiysi kuin lippispäinen öykkäri.
    Valitettavasti asiakkaitaan ei taida voida valita vieläkään.
    Viimeksi muokannut repsa; 20.1.2013, 18:08.

    Comment


      #3
      Ainahan yrittää voi. Samoin voi aina katsoa peiliin, että loistaako siellä takaseinässä punainen niska...

      Comment


        #4
        Minä en oikein ymmärrä että mitä hyvitystä tuosta voi hakea. Ensimmäisen auton kohdalla he ovat virheensä korjanneet ja tarjonneet hyvityksenä ilmaista sisäpesua. Kai tuossa ensimmäisessä tapauksessa on vaadittu sijaisautoa käyttöön korjauksen ajaksi? Jos korjauksen jälkeen on havaittu maalausvirheitä, niin kai ne on korjautettu samassa liikkeessä?

        Toisen auton tapauksessa sen enempää vakuutusyhtiö kuin korjaamokaan ei varmasti ryhdy ilmaiseksi uusimaan kuluneita osia elleivät ne ole vaurioituneet kolarissa. Tilannehan olisi ollut sama kuin jos normaali huollossa olisi huomattu sama asia. Olisi kai kohtuutuonta vaatia korjaamoa uusimaan kuluneet osat ilmaiseksi vain sen takia, etteivät he pysty kuluneilla osilla kulmia säätämään. Mutta koska tämä kulmien säätö on kuitenkin onnistunut, niin missä se virhe vielä on? Siinäkö, että siellä on edelleen ne kuluneet osat?

        Ja sitten tuo lokasuoja asia vielä. Jos lokasuojassa on ollut jo korroosiovaurio, mutta korjaamolla on osa vaurioitunut lisää, niin millä perusteella voidaan vaatia kokonaan uutta lokasuojaa? Korjaamolla on velvollisuus korjata se korkeintaan samaan kuntoon kuin missä se on ollut. Eli jos korjaamon vakuutusyhtiö on tarjoutunut maksamaan työt ja maalaukset ja asiakkaalle jää uuden lokasuojan hankkiminen, niin minusta se on varsin kohtuullista. Tuleehan auto siltäosin parempaan kuntoon kuin mitä se on ollut.

        Comment


        • #5
          Ensimmäisen auton kohdalla tuo kyseinen sisustapesu kuului pakettiin, koska matkustajan juomat läikkyivät perään ajon seurauksena pitkin takapenkkiä. Korjauksen jälkeiset korjaukset tehtiin samalla pajalla. Ja kyllä sijaisauto oli lainassa, mutta siitäkin kuului minulle maksettavaksi tuo päivittäinen omavastuu.

          Toisen auton aurauskulmien kohdalla kyse oli laittaa aurauskulmat sellaiseen kuntoon kuin ne olivat ennen ulosajoa. Mutta kuten tekstistä voidaan lukea, alustasarjaan viitaten laakkonen yritti jättää koko homman tekemättä. Siitä oli sen kohdalla kyse. Mutta kuitenkin, yhtäkkiä aurauskulmien säätö onnistuikin ulosajoa edeltäviin säätöihin.

          Ja lokasuojan kohdalla tosiaan vaadin sitä, että se laitetaan tosiaan sellaiseen kuntoon kuin se olikin. Korroosio oli kuplaa maalipinnassa. Mutta siltikin korjaamo oli onnistunut jotenkin vääntämään peltiä ja se oli pettänyt. Kuitenkin lopputuloksena jouduin itse maksamaan siitä, että laakkonen on ollut huolimaton.

          Haen tällä tekstillä yksinkertaisesti seuraavaa:

          -kuuluuko asiakkaalle soitella autosta, että mitä mitenkin korjataan?
          -kuuluuko asiakkaan maksaa huilut jos korjaamo itse saattaa auton sellaiseen tilaan, mitä se ei ole kuitenkaan ollut ennen korjaamolle viemistä?
          -tarvitseeko asiakkaan itse soitella osien perässä ja selvittää mitä mikin osa tekee ja mitä kuuluu mihinkin?
          -ja yksinkertaisesti se, että eikö asiakas odota noinkin isolta firmalta laadukasta palvelua ja että työt tehdään kerralla kunnolla?
          -sekä se että kyllä itse haluaisin hyvitystä siitä, että joudun raottamaan kukkaroa monen sadan edestä sekä odottamaan kolmen päivän sijasta kaksi viikkoa autoa korjaamolta.

          Comment


          • #6
            -Ei kuulu jos käytetään vakuutusyhtiön ohjeita ja on kyseessä vakio-osien korjaus/vaihto.
            -Ei, mutta ei korjaamon kuulu maksaa myöskään valmiiksi ruosteisia lokasuojia.
            -Ei normaalisti
            -Odottaa, harvemmin saa kun kyseessä on vanha auto. Niissä harvemmin mikään menee kuin elokuvissa.
            -Jos itse ruttaa niin sijaisauton / korjaamoajan kompensointia ei saa. Jos on syyttömänä ; toisen osapuolen vakuutus maksaa seisonta-ajalta kompensaation.

            Comment


              #7
              että etulokasuoja oli revennyt noin kymmenen sentin matkan halki.
              Korroosio oli kuplaa maalipinnassa.
              Näytä mulle miten saat pintaruosteessa olevan pellin repeytymään 10cm matkalta.

              Eli eiköhän tuossa ole tilanne se että lokari on ollut läpimätä, mutta ulkoisesti on näkynyt ainoastaan rupea, sisäpuolelta oli varmasti näyttänyt huomattavasti pahemmalta.

              Liitteenä kuva lokarista joka "räjähti" käsiin, tuossa oli pelkkää kuplaa ennen kuin koskin lokariin. Vaihtoon meni koko loksu koska oli läpimätä.
              Attached Files

              Comment


                #8
                -kuuluuko asiakkaalle soitella autosta, että mitä mitenkin korjataan?
                Jos Laakkonen olisi omin päin soitellut KW1-alustan maahantuojalle ja selvittänyt nämä asiat ja laskuttanut siitä sinua, luettaisiin tällä hetkellä täältä miten roistot laskuttivat sinua kysymättä.

                Jos autoon on vaihdettu alkuperäisestä poikkeavia osia tai osakokonaisuuksia, et voi odottaa että Laakkonen tietää niistä kaiken. Yläpäiden osalta tilanne olisi varmaan selvinnyt purkamalla, mutta Laakkonen tätä tuskin omaan piikkiinsä tekee.

                Comment


                • #9
                  Tarkoitukseni koko tekstille olisi se, että olen kokenut huonoa palvelua kyseisessä paikassa. Sekä että voisinko vaatia hyvitystä kokemastani vääryydestä.. :/

                  En totta tosiaan olettanut tästä tulevan suomi24 tyylinen "vihaa tekstin aloittajaa" keskustelu. :D

                  Rauhoittukaa poppoo, en minä kuitenkaan teitä mistään syytä! :)

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja sn3ak3r Näytä viesti
                    --Ja lokasuojan kohdalla tosiaan vaadin sitä, että se laitetaan tosiaan sellaiseen kuntoon kuin se olikin. Korroosio oli kuplaa maalipinnassa. Mutta siltikin korjaamo oli onnistunut jotenkin vääntämään peltiä ja se oli pettänyt. Kuitenkin lopputuloksena jouduin itse maksamaan siitä, että laakkonen on ollut huolimaton.

                    Ymmärsinkö oikein, että maalivaurioinen lokasuoja on revennyt kymmenen sentin matkalta? Melkein uskaltaisin väittää, että aika rapeassa kunnossa täytyy lokasuojan olla, jos sen repeämään saa. En tunne tapausta, mutta yleensä kevyesti ruostuneet pellit eivät repeile edes kohtuullisella voimankäytöllä.

                    Kirjoituksestasi saa sen kuvan, että korjaamo on ihan asiallisesti toiminut tilanteessa ja sinua ottaa päähän, kun vakuutusyhtiöt eivät maksa autosi peruskorjausta.

                    Kuluneet iskarin yläpäät mm. kuuluu ihan selkeästi sinun maksettavaksesi. Toki ymmärrän harmituksen, että onhan mällätty auto pilalla, eikä sitä millään enää entiselleen saa, mutta ei se sen korjaamon vika ole, vaan sen, joka sen on mällännyt.

                    Kannattaa varmaan vähän miettiä omaakin asennetta korjaamolla käydessä. Turhalla rähjäyksellä ei taatusti kovin laadukasta jälkeä tule saamaan.

                    Ja kaikella kunnioituksella tuo. Halusit keskustelua aiheesta ja tuo on se kuva, minkä tekstistäsi saa.

                    Comment


                      #11
                      Vaatia voi hyvitystä, mutta tuskin sitä tulee. Äänestä jaloillasi, jos koet saaneesi huonoa palvelua. Ja toki palautetta s.postilla perään, asiallisesti.
                      Kuten aiemmin on sanottu, Laakkonen on toiminut aivan kuten kuuluukin, korvannut aiheuttamansa vahingot ja tarjonnut hyvitystä. Aikataululle ei voi mitään, ne ovat isoissa firmoissa aina pitkiä ja leveitä, ikävä kyllä.

                      Comment


                      • #12
                        Pitkiin korjausaikoihin on olemassa keskeytysvakuutus. Toki eriasia se miksi korjaus venyy, mutta keskeytysvakuutus on vuokra-auton kustannuksia varten autottomalle ajalle.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laakkosen mokailut, voinko vaatia hyvitystä?

                          Hyvinkään Laakkoselle vein noin vuosi sitten silloisen Passatin laitettavaksi peräänajon takia. Vaihtoon puskuri ja pari parkkitutkan anturia. Kävin varaamassa ajan ja sovittiin että tuon auton aikaisin aamulla ja tiputan avaimet lukittuun postilaatikkoon ja jätän auton portin ulkopuolelle parkkiin.
                          Seuraavana päivänä töiden vastaanottaja soitti ja kyseli miksi en ole tuonut autoa laitettavaksi. Selvitin tehneeni sovitulla tavalla ja puolen tunnin kuluttua soittivat takaisin että avaimet löytyneet. Kaveri ketä tyhjentänyt postilaatikon avaimista oli tiputtanut avaimet lumihankeen ja siellä ne olivat nököttäneet vuorokauden. Onneksi näin, mutta jospa ne avaimet olisikin löytänyt joku ketä olisi kokeillut missä autossa vilkuttaa välähtää ja ottanut katiskan ajoon. Olis ollut varmaan mielenkiintoinen taisto vakuutusyhtiön kanssa.
                          Työn jälki sinällään oli hyvää ja ei valittamista sen suhteen. Ja keskeytysturvasta tietenkin rahat pois kaikilta päiviltä jotka auto oli pois ajosta.

                          Comment

                          Working...
                          X