Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Älykkyyskohtauksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olen ulkoistanut ruohonleikkuun ja satuin olemaan ylitöissä kun palkollinen(vanhempi tytär) soittaa ja kyselee bensakannun perään. Oli vielä puoli tankkia jäljellä, mutta halusi tankata, että saa vetää koko siivun kerrasta.

    Kuvailin kannun(vihreä) ja sen olinpaikan. Tästä menee hetki ja tytär soittaa, että leikkuri oli käynyt viimeiset 5min huonosti ja sammunut eikä millään käyntiin. Kotiin tullessa yritän vehjettä käyntiin, ei mitään eloa. Sitten putsari irti ja jarrukliineriä kehiin. Armoton savu ja käy nippa nappa kaasu pohjassa.

    Tuttu haju savun keskellä paljasti syyn. En ymmärrä miksi käskin tankata vihreästä kannusta. Sillä olen kuskannut polttoöljyä tallin lämmittimeen talvisin ja punainen kannu on sitten bensaa varten. Oli tankkia tyhjätessä niin tyhmä olo, että näinkö se sitten pikku asioista alkaa, se että ikä painaa päälle ;)

    Comment


    • Ruohonleikkurin kanssa täälläkin on hölmöilty. Vääntyi edellinen terä kun osui ruohikon ja puiston rajassa kantoon (ja sama kävi edelliselle terälle viime kesänä). No ajattelin, että olen nyt hieman viisaampi ja käännän terän niin, että kärkiosat ovat terälinjan yläpuolella, jolloin maa/kanto/juuriosumat ehkä vähenevät ja terä kestää paremmin, mutta leikkaa kuitenkin hyvin. Terotin vielä kaupasta ostetun uuden terän huolella, jotta tulee siistiä jälkeä.

      Leikkasin nurmikon ja olin tyytyväinen lopputulokseen, tasainen leikkuutulos ottaen huomioon, että oli ehtinyt hieman ruoho jo venähtää. Nyt illalla ruohonleikkuria pestessä hämmästyin kun huomasin, että olin asentanut terän niin päin, että se leikkasi hamarapuolella. Teräreuna oli koskematon. Näköjään on ihan sama onko ruohonleikkurissa terävä terä tai ei.

      Comment


      • No nyt tuli ensimmäinen kuvasto. :D Oli jostain syystä väärä talon numero, mutta perille tuli kuitenkin. Tuli lähetettyä naapuripitäjästä postikortti, itselle. Tulee kohta siis muutakin postia kuin pelkkiä kuvastoja. :)

        Comment


        • Henkilökohtainen monologi mökiltä tänään:

          "Onpas noista pikkuveneen airoista lakka ikävästi lohkeillut. Taidanpa vetäistä niihin uudet pinnat!"

          ---> 3h myöhemmin, klo 20.30:

          "Hyvin mä kyllä ne vedin, mutta millähän helvetillä sitä muuten ajattelin rantautua huomenaamuna klo 06 mantereen puolelle kun töihinkin tarvisi mennä...?"

          Comment


            Taas kerran totesin ettei ole olemassakaan sellaista kuin pieni ruostevaurio.

            Comment


            • Älä mikko pelottele. Lomalla pitäs just A4:stä semmosia poistella, enkä ole henkisesti varautunut läpireikiin.. :D

              Comment


                Mikko, tuon takia ei ole ollut vielä ihan palavaa halua alkaa fiksata bitukan etulokasuojan yläreunoja. Siellä on ilmeisesti renkaan kontaktit kuluttaneet pinnat rikki.

                Comment


                  Hopsis on väärässä, kaikki hitsaus hommat on pieniä kunhan ne suhteuttaa h*lvetisti suurempaan hommaan.

                  Comment


                  • Mallailin puhelimen telineelle uutta paikkaa sivulasiin. "Kas, onpas kivasti hollilla".
                    Onneksi kävin mäkkärin Drive-innissä ennenkuin vedin sinne sähköjä.. :)
                    "WAT! miksei ikkuna aukea? Aijoo.."

                    Comment


                    • Kuulunee tähän kategoriaan, ei nyt varsinaisesti älykkyyskohtaus mutta melko hölmö olo tuli. Ajoin siis auton parkkihalliin ja nousin autosta. Lähdin kävelemään parkkihallin ovea kohti, kun kuulin jonkun laittavan ison jenkkidieselin käyntiin. Autoa ei näkynyt missään ja pysähdyin odottamaan että minkäslainen auto sieltä nurkan takaa kohta lipuu. Noh, hetken päästä nurkan takaa lipui pieni oranssi mopoauto. Keräsin takkini ja menin nurkkaan häpeämään. Puolustukseksi täytyy sanoa että betoniseinät, -lattia ja -katto muuttaa oikeasti sen äänen jos ääni ei pääse suoraan tulemaan korvaan, vaan kimpoilee parin seinän kautta. Kun mopoauto tuli näkyviin niin sen äänikin kuulosti normaalilta.

                      Comment


                      • Ei sattunut minulle, vaan yhdelle tutulle. Oli ajatellut vaihtaa itse 2.5tdi passat tiptronicista moottoriöljyt, no öljynvaihdon jälkeen saapuivat nohevana kotia ( en tiedä kuin pitkästi ovat ajaneet) ja kehuskelivat että ei ollut tarvinut edes pohjapanssaria irroittaa kun laskivat öljyt koneesta. Eli tein itse ja säästin, koneessa tuplamäärä öljyä ja vaihdelaatikko kuivana, kuten myös sökönä.

                        Comment


                          Näin oli toimittu myös eräänkin Honda Accordin kanssa. Ostin aikanaan jobbarilta moisen auton. Aski piti hiukan outoa ääntä ja vein parin viikon päästä samaan paikkaan takaisin että katsovat mikä siinä mättää. Öljynvaihto siihen sitten oli tehty. Ääni tosin muuttui vain entistä kovemmaksi ja laatikko hajosi noin 30km tämän öljynvaihdon jälkeen.

                          Siitä alkoi melkoinen mesoaminen minulle sitten että miten minä niitä autoja oikein ajan kun ehjän auton ovat myyneet ja heti alkaa vaihteisto pitämään ääntä, sitten huollon jälkeen hajoaa alle tunnissa lopullisesti. Kyllä siellä hiukan muuttui ääni kellossa siinä vaiheessa kun vanhaa jumissa ollutta laatikkoa lähdettiin tyhjentämään eikä propusta tullutkaan mitään ulos. Silti olisi pitänyt minun osallistua vaihtolaatikon kustannuksiin mutta se nyt taas kuuluu jobbarin työnkuvaan koittaa tehdä asiakkaiden kusetuksella tiliä.

                          Comment


                            Töissä on muovisille kertakäyttömukeille sellaisia muovipidikkeitä. Eli sellanen pohjasta avoin suppilo sille mukille. No aamulla tuossa otin sen mukitelineen käteen ja pannun toiseen käteen. Hetken tuijotin sitä reikää siinä pohjassa ja mietin puuttuvaa osaa eli sitä kertakäyttömukia. Toinen käsi kaatamassa kahvia. Onneksi on perjantai. :D

                            Comment


                            • Ei taida kovin montaa olla, joka on auton osien kanssa mennyt suihkuun?
                              Helpompi ne sisustan kangasverhoilut oli siellä jynssätä, kun ei huolta kastumisesta. Kärcherin märkäimuripesuri ei oikein toimi kaiken maailman pilareihin. Kattoverhoilu olis ollu turhan iso siel pestä, sen joutu tekee ulkona. :D

                              Comment


                                Itse olen mennyt puskurin kanssa suihkuun :D Se oli ehtona, että sain tuoda sen hetkeksi säilytykseen olohuoneeseen.
                                Viimeksi muokannut 54mmy; 13.7.2014, 20:02.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
                                  Ei taida kovin montaa olla, joka on auton osien kanssa mennyt suihkuun?
                                  :D
                                  Vanteiden kanssa keväisin ja syksyisin. Viime syksynä en jaksanut roudata eestaas varastosta yläkertaan pesulle, vaan kävin sutaisemassa suurimmat pois polettipesussa...
                                  Parabolit kylvetin saapuessaan :D

                                  Comment


                                  • Mie kävin mopoiässä suihkussa mopon katteiden kanssa. Idea oli ihan hyvä, mutta lopputuloksessa oli kyllä aikapaljon enemmän vaivaa kuin ennakkoon luultua, ei meinaan ollut aivan kovin helppo putsata sitä öljymujua pois kylppäristä.

                                    Comment


                                    • Okei, onhan tääl aika paljon meitä ihme perverssejä. :D Sain ihan luvan kanssa säilyttää sisustaa vaimennuksen ajan emännän eläinhuoneessa, penkit lojuu edelleen kuistilla.

                                      Comment


                                        Kalastusreissu veneellä ilman paitaa n. 6 tuntia... Tuskat on kovat.. :D

                                        Comment


                                        • Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viesti
                                          Okei, onhan tääl aika paljon meitä ihme perverssejä. :D Sain ihan luvan kanssa säilyttää sisustaa vaimennuksen ajan emännän eläinhuoneessa, penkit lojuu edelleen kuistilla.
                                          Kaikilla kun ei ole muita pesumahdollisuuksia, niin on oltava suvaitsevainen. Eksoottisin suihkukumppani mulla on 30hp Yamahan perämoottori. Puhdasta tuli.
                                          Samainen moottori purettiin eräänä talvena olohuoneen peränurkkaan täysin kappaleiksi, toki emännän luvalla...

                                          Comment


                                          • Jeps, itellä "seksikkäin" suihkuttelukaveri on ollut vaakatupla-webrut. Kaasareista tuli laakista puhtaita mut suihkukopin putsailuihin kuluikin sit hiukan pitempi tovi...

                                            Comment


                                              Tasan järkevää ottaa autossa kengät ja sukat pois kuudentoista kesäpäivän tunnin jälkeen.

                                              Comment


                                              • Alkuperäinen kirjoittaja Jusaberg Näytä viesti
                                                Tasan järkevää ottaa autossa kengät ja sukat pois kuudentoista kesäpäivän tunnin jälkeen.
                                                Voittiko jalkojen kokema helpotuksentunne vai nenän kokema kauhu? :D

                                                Comment


                                                • Kakspyöräsen takaiskarin pulttia olin laittamassa kiinni, sinne iskarin ja kiinnityspalan väliin tulee holkki. Noh, v*ttu se holkki kokoajan tipahti sieltä välistä kun piti rengastakin hieman nostaa kun pyörä pukilla ja sormet ei mahdu väliin. Sitten se älynväläys, laitanpa tuon holkin listan siihen ympyräpään sisälle niin kivasti voi sitä holkkia pitää kohdallaan. Jousen kiristettyä paikalleen ja tajuan siinä samalla kun alan nykimään listaa pois, että mitä tuli tehtyä. Pikkuisen alkoi tuntumaan tyhmältä.

                                                  Comment


                                                    Jos Saksassa matkustaa Helkan avustuksella kohti lauttarantaa, niin kannattaa laittaa naviin osoitteeksi PUTTGARDEN, ei PUTGARDEN. Ovat muuten Berliinistä lähdettäessä samassa ilmansuunnassa, mutta jälkimmäisestä ei lähde lauttaa Tanskaan. Jaa mistäkö tiedän?

                                                    (Helka = ääni MMI:n uumenissa)

                                                    Comment


                                                      Äsken ajelin tuossa OtavaCityn keskustassa ja meinasi kehkeytyä älykkyyskohtaus. Vauhtia hitaahkosti ja 80:nen ei oikein nätisti 3-vaihteella jaksanut mennä. Olin jo laittanut 5-vaihteen pesään mutta ennen kytkimen ylös nostamista hoksasin ettei se taida jaksaa sillä yhtään paremmin.

                                                      Comment


                                                        Onko siinä oikeen keskustakin jossain :) ?

                                                        Comment


                                                          Vaihtelin traktorin ohjauksen hydrauliletkua. Uutta letkua laittaessa oli hankala paikka,eturengas ikävästi tiellä. Meinasin sitten että käännään renkaita että saan lisää tilaa.Onneksi tajusin mitä olin vaihtamassa juuri kun otin ratista kiinni (enkä kääntänyt)

                                                          Comment


                                                          • Meinas Benkulle tosiaan käydä ns. vanhanaikainen;)). Kerran meinas huoltofirman hommissa ollessa sattua vähän samoin;).

                                                            Comment


                                                              Tulin töistä kotiin ja syötiin siinä paremman puoliskon kanssa. Hetken päästä kattelin, että onpa mukava ku sataakin vähän taas. Muutama sekunti meni kunnes tajusin, että auto on taivasalla ja katto auki.. :) Onneksi ei pahasti kastunut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X