Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Älykkyyskohtauksia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Se tunne kun on laittanut wellerin lämpiämään ja huomaa parin sekunnin päästä että kolvissa on väärä kärki kiinni. Ei kai se tuossa ajassa vielä niin paljon lämpiä...

    Comment


      Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, että ensi kerralla laitan autoon renkaan paikalleen, ennen kuin lasken sen pukeilta alas.

      Comment


      • Aikoinaan typ89:n puslaremonttia yömyöhään tehdessä sattui pieni kömmähdys kasausvaiheessa. Laitoin alatukivarren paikoilleen, kiinnitin alapallon yms. ja kun tuli renkaan kiinnityksen aika, ihmettelin hyvin pitkään kun ei meinaa mahtua rengas fiksusti kaareen vaan kanitti kaaren takaosaan. Pitkään siinä silmät ristissä asiaa ihmettelin kunnes kaveri vilkaisi ja alkoi räkättää samantien. Tukivarsi nurinperin, ihmekkös geometriat oli hieman poskellaan. Purku, kasaus oikeinpäin ja kotiin häpeämään.

        Comment


          Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, että ensi kerralla laitan autoon renkaan paikalleen, ennen kuin lasken sen pukeilta alas.
          Et kuitenkaan pysty pitämään lupaustas :)

          Comment


            Sanoinkin, että ensi kerralla ;)

            Comment


              Se tunne kun on laittanut wellerin lämpiämään ja huomaa parin sekunnin päästä että kolvissa on väärä kärki kiinni. Ei kai se tuossa ajassa vielä niin paljon lämpiä...
              Ton takia Weller onkin paska. Kunnon kolvissa voi terät vaihtaa lennossa ja 2 sekuntia riittää jo juotoslämpötilaan n. 300C.
              En ymmärrä Wellerin suosiota, kun on kunnon kolvejakin on tarjolla.

              Comment


                Alkuperäinen kirjoittaja Goldust Näytä viesti
                Aikoinaan typ89:n puslaremonttia yömyöhään tehdessä sattui pieni kömmähdys kasausvaiheessa. Laitoin alatukivarren paikoilleen, kiinnitin alapallon yms. ja kun tuli renkaan kiinnityksen aika, ihmettelin hyvin pitkään kun ei meinaa mahtua rengas fiksusti kaareen vaan kanitti kaaren takaosaan. Pitkään siinä silmät ristissä asiaa ihmettelin kunnes kaveri vilkaisi ja alkoi räkättää samantien. Tukivarsi nurinperin, ihmekkös geometriat oli hieman poskellaan. Purku, kasaus oikeinpäin ja kotiin häpeämään.
                Samaan lankaan menin aikanaan, kun juuri ostamaani ekaan Audiini (UrS4) vaihdoin tukivarsia. Renkaat meni paikoilleen, mutta asento näytti hyvin oudolta ja renkaat hieroi heti kaariin pienellä ratin käänöllä.

                Vanhoja tukivarsia vertailemalla irrallaan tajusin mikä oli mennyt pieleen. Ai sitä riemua, kun piti kaikki purkaa uudestaan :D

                Comment


                  Jos mikrossa lämmittää jotain pakasterasiassa niin kannattaa ainakin hieman raottaa rasian kantta.
                  Oli kohtuu lähellä ettei PSV auennut kun mikrosta kuului melko mojova *poks*.

                  Ai niin joo. Tiedän ettei noissa muovikipoissa kannattaisi mikrottaa eväksiä.

                  Comment


                    Mulla työkaveri valmistaa mikrossa kanan ja kalan. Viime viikolla käytin uunia ja kysyin että haluaako se laittaa sinne ku oon valmis. Vastas siihen että ei oo tarvetta kun helpompi laittaa mikroon.
                    Tyyppi on puolasta, jos sillä mitään vaikutusta asiaan. :D

                    Comment


                    • Olin aikoinaan kaverini luona kyläilemässä. Kaverillani oli Valmis kanaa, jota hän päätti lämmittää mikrossa. Kanan ympärillä oli foliokääre ja totesin kaverilleni, että ottaisi tämän folion pois. Tietenkään kaverini ei kuunnellut sanomaani lainkaan ja laittoi kanan näin mikroon. Olohuoneessa istuskelin ja katsoin telkkaria, kunne alkoi näkymään katossa "sähkökäärmeitä". Mikro oli ilmi liekeissä ja kaverini meinasi sammuttaa tämän mikron veden kanssa, kunnes huusin. ÄLÄ MISSÄÄN NIMIESSÄ HEITÄ VETTÄ SIIHEN MIKROON. Sen jälkeen ei ole kauheasti enään kanaa lämmitelty foliossa. :D

                      Comment


                      • En tiedä mitä älykkyyskohtauksia nämä on, mutta pihasaunassa kiuas heti oven vasemmalla puolella ja sitten kun käyt puita lisäämässä ja lähdet pois niin kuuluu kops. Hienoa, nousit ja kävelit suoraan lasioveen pahki.

                        Tämä toistunut jo useampaa kertaan ja joka kerta tunnen itseni entistä tyhmemmäksi.

                        Comment


                          Tuo pahki sana on jotain niin käsittämätöntä. Sattuu olemaan tuttuja Kuopion suunnalla nykyään niin tietää. Ekan kerran kun kuuli, niin ei tajunnut kyllä mitään.

                          Comment


                          • Kyllä se kieltämättä kuulostaa eikoiselta ja itse en kyllä tiedä mitä tämä kyseinen sana tarkoittaa :D päin?

                            Comment


                              Savossa vastuu on kuulijalla, vai mitä Kapa?

                              Comment


                                Se on juurikin "päin", tai näin minä sen olen ymmärtänyt :D
                                Tullut tuolla Tornio-Haaparanta sektorilla pyörittyä paljon, siellä sitä kanssa kuulee.

                                Oma älykkyyskohtaus tapahtui juuri, kun olin harrastehallilta lähdössä. Laitoin nosto-oven lukkoon ja ulko-oven, aloin sitten ihmettelemään mikä jäi? No Audihan sinne jäi sisälle.

                                Päänsärky+väsymys tekee outoja asioita kuupalle.

                                Comment


                                  Kun savolainen avaa suunsa niin vastuu siirtyy kuulijalle.


                                  Oulussa kuultua:

                                  Alatko nää mua?
                                  Viimeksi muokannut Nuijari; 9.3.2014, 21:38. Perustelu: Lisäys

                                  Comment


                                    Alkuperäinen kirjoittaja terroristiristo Näytä viesti
                                    Se on juurikin "päin", tai näin minä sen olen ymmärtänyt :D
                                    Tullut tuolla Tornio-Haaparanta sektorilla pyörittyä paljon, siellä sitä kanssa kuulee.

                                    Oma älykkyyskohtaus tapahtui juuri, kun olin harrastehallilta lähdössä. Laitoin nosto-oven lukkoon ja ulko-oven, aloin sitten ihmettelemään mikä jäi? No Audihan sinne jäi sisälle.

                                    Päänsärky+väsymys tekee outoja asioita kuupalle.
                                    Heh, rengasmasentajan ajoilta muistuukin mieleen eräs kerta kun rouva toi Fiestan renkaanvaihtoon. Pyöri siinä ulkona sen aikaa kun tehtiin hommaa ja sitten kun kävin huikkaamassa että olis valmista niin kiitteli, kävi konttorissa maksamassa ja lähti kävellen pois. Auto seisoo edelleen sisällä hallissa, en sitä tilannetta meinannut oikein ymmärtää. Tuijotin vaan perään. Reilun sata metriä se ehti kävelemään ennen kuin pysähtyi ja palasi hakemaan autonsa.

                                    Comment


                                      Oma älykkyyskohtaus tapahtui juuri, kun olin harrastehallilta lähdössä. Laitoin nosto-oven lukkoon ja ulko-oven, aloin sitten ihmettelemään mikä jäi? No Audihan sinne jäi sisälle.
                                      Vai onko tässä havaittavissa ettei ne audit yhdellä kierroksella parane eli yleensä jäävät pajalle lepäämään?

                                      Comment


                                      • Alkuperäinen kirjoittaja Nuijari Näytä viesti
                                        Kun savolainen avaa suunsa niin vastuu siirtyy kuulijalle.


                                        Oulussa kuultua:

                                        Alatko nää mua?
                                        Ookko nää? Tuukko nää? Vai ekkö nää nää??

                                        Comment


                                          Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viesti
                                          Vai onko tässä havaittavissa ettei ne audit yhdellä kierroksella parane eli yleensä jäävät pajalle lepäämään?
                                          Tällä kertaa ei onneksi ollut mitään työn alla, pelkästään umpioiden ja lasien pesu, sekä öljymäärän tarkistus :P

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja Nuijari Näytä viesti
                                            Kun savolainen avaa suunsa niin vastuu siirtyy kuulijalle.


                                            Oulussa kuultua:

                                            Alatko nää mua?
                                            Niin, Oulussa oli aikoinaan kaksi kilpailevaa paikallisradiota. Toisella oli deittiohjelma "Alakko nää mua?" lauantaina ja toisella sunnuntaina "Saikko nää?" ...

                                            Comment


                                              Kyllä se on kuulkaa pahki, eikä muuksi muutu! ;D

                                              Comment


                                              • Kyllä se on kuulkaa semmonen juttu ettei uniajastinta saa telkkariin päälle ellei se telkkarikaan ole päällä.

                                                Comment


                                                  Menet vessaan istumaan pöntölle ja hetken kännykkää raplatessa tulee mieleen, että eihan tänne ollu tarvetta tulla.

                                                  Ja kyllä se on pahki ja taidampa juoda kohta motin kahvia.

                                                  Comment


                                                  • Avittelin joskus erästä vanhempaa naista töissä ja ihmettelin että mistä se minut tuntee kun puhutteli ihan etunimellä. Menihän siinä jokunen tunti ennenkuin tajusin että mullahan tosiaan lukee haalarin rinnuksissa nimi.

                                                    Joskus kymmenen vuotta sitten kun muutin parin kaverin kanssa savosta ouluun, ei meille alkuun oikeen auennut että miksi täällä ihmiset aina viruttaa niin kovasti esineitä.

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja skige Näytä viesti
                                                      Menet vessaan istumaan pöntölle ja hetken kännykkää raplatessa tulee mieleen, että eihan tänne ollu tarvetta tulla.

                                                      Ja kyllä se on pahki ja taidampa juoda kohta motin kahvia.
                                                      Minä kun tein just tossa pari motti klapeja..hmm

                                                      Comment


                                                        Otin motskarin eilen ajoon. Siinä ajokamppeita pukiessani totesin, että veinpä sitten aiemmin päivällä ajokengät suutarille pohjattaviksi. Olisihan tuohon nyt ollut vaikka koko helevetin talvi turattavana, vaan ei taas järki riittänyt niin pitkälle. Onneksi eivät olleet ainoat ajokelpoiset töppöset. Huomenna saa noutaa.

                                                        Comment


                                                        • Tää kuuluis varmaa tänne :D asiakas toi lähetettäväksi paketin jonka sisältö on sitä itteään. Näytteeksi tutkimuslaitokseen ja pikana perille... No posti kuljettaa :)

                                                          Comment


                                                            Tuli mieleen että ei oo tyytyväinen jonku firman toimintaan :D

                                                            Comment


                                                              Aamulla kun tehtiin lähtöä tien päälle, niin perinteiseen tapaan kahvien kanssa pihalle ja tupakiksi, tarjosin kahdelle työkaverille siinä savukkeet ja jäin itse pelkän zipon kanssa siihen. Kunnes sytyttäessä tajusin mikä puuttuu, no se perhanan tupakki. Kyllä sitä muille tarjoo omistaan, mutta ei itse tajua ottaa.

                                                              Saattoi päästä pienimuotoinen böhöhöhöh..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X