Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Metsästys miehiä/naisia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Tässä lähiaikoina tuli taas ilmottauduttua hirvi- ja peurajahtiin. Metsästyksen aloitin jo 15 vuotiaana, kun aseenkantoluvan sain. Nyt on siis jo kuudes syksy alkamassa.

    Seuran talkoissa täytyisi käydä, ettei joudu maksamaan talkoomaksuja. Mielestäni tyhmä sääntö, että sakotetaan siitä, jos toinen ei oikeasti ehdi käymään talkoissa. Toisaalta sillä yritetään saada talkoisiin väkeä.

    Muuten ihan ok juttu ne talkoot, mutta 80% seuran talkoista on ihan tyhjänpäiväisiä. Esimerkkinä nyt vaikka polttopuiden tekeminen talkoilla joka vuosi, mutta miksi niitä pitää tehdä joka vuosi vaikka vanhat klapit on vielä polttamatta ja osa mätänee taivasalla, kun katokseen ei mahdu.

    Comment


      #32
      Itse kuulun noihin maanomistajiin ja sitä kautta on "paikka" metsästysseurassa, mutta en ole vielä tähään ikään mennessä kertaakaan ollut mukana toiminnassa. Johtuen tosin siitä, että en ole ollut koskaan maisemissa. Nyt on paluu suomeen tiedossa ja tarkoituksena on nyt lähteä noihin ajoporukoihin metsään rämpimään. Luonto ei kestä minkään liikkuvan ampumista, mutta mikäs se metsässä rämpiessä =)

      Syynä mukaan lähtöön on myös se, että nuo "konkarit" alkaa olla siinä iässä ettei jalka enää nouse entiseen tahtiin ja kova puute nuoremmista kavereista. Joka vuosi kova homma saada tarpeeksi porukkaa ja onhan noita lihoja tullut jo vuosikausia syötyä ilman, että on ite tehnyt mitään niiden eteen...

      Comment


        #33
        Toinen metsästysvuosi alkoi itsellä tänä syksynä, ensin sorsastuksella ja tänä aamuna sitten kanalinnun jahtuulla.
        Aamu olikin sen verta hyvä että metsä palkitsi 2:lla ukkoteerellä. Ensimmäistä pääsi kokeilemaan 2 kertaa, kun ensimmäinen laukaus karkasi ohi. Jälkimmäinen sattui taasen haulikon kantamalle jolloin pääsi kokeilemaan myös sitä.
        Repe sorsien kanssa onkin ollut sitten huonompaa onnea mutta kuitenkin 1 alas olen saanut.

        Comment


        • #34
          joo, metsästetty on kohta 17v.
          nykyään tulee käytyä kerran vuodessa metsäkanalintuja ampumassa haulikolla + kiväärillä, ja joskus sorsia..
          Ennenkuin muutin omilleen niin aika monipuolisesti tuli jahdattua kaikkea.. hirviä,sorsia, jäniksiä, lintuja..
          Nyt vaan toi välimatka (500km) on esteenä hienolle harrastukselle, mutta lokakuun puolessa välissä sitä taas pääsee... :)

          Comment


          • #35
            Ajattelin nostella vähän tätä :)
            Syksy taas ja hirvimetsälle ja peurakytikselle on suunta ja metsästänyt olen 12 vuotta.
            Eteen kaatunut hirvi,peura,villisika,supi,jänis,kettu,lintuja laidasta laitaan ja ym.
            Vehkeet:
            Sauer 202 308win
            Sako TRG-22 308win
            Winchester Supreme 12/76

            Ja tahtois kaksoiluodikon 9,3x74 :D

            Comment


              #36
              Telkkarista tuli ohjelma jossa metsästivät kaneja frettejä apuna käyttäen. Hyvin näyttivät nuokin otukset jänöjä koloistaan piippujen eteen tuovan. Ei taida suomessa olla kovin yleistä fretin käyttö metsästyksessä.

              Comment


              • #37
                Nostetaan välissä ylöspäin tätäkin ketjua. Kyyhkyn aloitukseen noin kuukausi aikaa ja samalla koko metsästyskausi alkaa. Ruokinta asiat alkaa oleen mielessä. Onkos foorumilla muita kyyhkymiehiä? Koska yleensä on ollut hyvä aika aloittaa kyyhkyn ruokinta? Parina vuotena tehnyt sen virheen että aloittanut liian aikaisin, ja viikkoa ennen aloitusta kyyhkyjä käynyt hyvin mutta aloitus päivänä ei olekkaa kuin muutama jäljellä. Nyt ajattelin kokeilla aloittaa 2 viikoa ennen aloituspäivää jos sillä tavalla pysyisi alueella eikä lähde kesken pois. Herne ja ohra toimineet hyvin ja 10*10m alue mustana ja siihen ruokkia.

                Comment


                • #38
                  Itseäni mietityttää vähän samat kysymykset. Aiempina vuosina olen käynyt vain puidun pellon reunassa passissa. Kaaveet vaan pellolle ja odottelemaan. Aika laihan perkaisesti on tullut saalista ja mietin josko koittaisi ruokintaa.

                  Comment


                  • #39
                    Kyyhkysen ruokinta olisi pitän alottaa jo kuukausi takaperin. Nyt pitäisi sorsia alkaa syöttämään.

                    Comment


                    • #40
                      Itsellä käynyt kyllä niin että vähän ennen aloitusta kyyhkyt lähteneet pois vaikka ei ruoka ole päässyt loppumaan. Ajattelin aloittaa tällä viikolla ja katsoa mitä tuleman pitää. Sorsastus ei oikein jostain syystä enään kiinnosta. Lähinnä kyyhky ja metsäkanalinnustus. Hirviporukkaan on pyydetty useita kertoja mutta vie liikaa viikonloppuja syksystä. Kuinkas noi kaaveiden käyttö kyyhky hommissa? itse laittanut merkille että osa kyyhkysistä pikemminkin karttaa kuin tulee kuville, liekö väärin sitten laitettu. Onko kukaan rakentanut kyyhkymagneettia?

                      Comment


                      • #41
                        Itselläni juurikin hirvenmetsästys vie kaiken ajan ja muuten tulee todella vähän käytyä. Kyyhkyä, sorsaa ja jänistä on tullut koitettua joka vuosi, mutta hyvä jos yhden viikonlopun kutakin ehtii.

                        Noiden kaaveiden laitto on ilmeisesti aika tarkkaa en ole itse ihan vakuuttunut tästä) ja mitä olen jutellut niin aika moista salatiedettä. Itse olen laittanut 10+ kaavetta puidulle pellolle noin 20m halkaisijaltaan olevaan hevosenkenkä muodostelmaan. Kaikkien nokka vastatuuleen. Kyllä tällä menetelmällä on aina muutaman linnun saanut, sen verran että noutaja pääsee noutamaan. Muuten aika laiha saalis.

                        Comment

                        Working...
                        X